Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 00:50

Dat zijn hartstikke goede punten, gefeliciteerd MWM! *\o/*

Op naar een mooie plaats in de finale :D

Mbt hete paarden discussie nog, die van mij wordt helaas helemaal niet snel, energie gaat toch in een andere richting zeg maar := ik heb liever dat ze rennerig worden ipv stilte voor de storm en dan ontploffen maar goed het is zoals het is. Ik zei ook altijd dat ik never nooit met een kijkerig paard ging starten and yet here we are :+

Laatst bijvoorbeeld een wedstrijd gereden waar ze paar standbeelden in de baan hadden staan, gewoon voor de sier ;) Een keer raden wie na een draai van 180 graden heel dramatisch eruit vloog in galop _O- daarna wel 2x 4 punten gesprongen dus op zich tevreden maar richting die standbeelden springen was toch wel goed opletten en nogal scherp draaien :=

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:51

Gefeliciteerd MWM, mooie scores!!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:06

Gefeliciteerd mwm! Weer een topscore, had niet anders verwacht. Toppers *\o/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:15

Gefeliciteerd MWM!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:19

Mooie punten MWM!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:23

Hele mooie punten MyWishMax! Duimen dat je die laatste punten verschil er nog af kan rijden! :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:07

Whoehoe MWM, lekker gescoord!

Deem, ik zag een prachtfoto van je, heel gaaf! En een heel mooi M1 debuut, gefeliciteerd!

FleurSandro, ook met een haflinger, leuk en gefeliciteerd met je punt! Afsluiten is wel echt balen he, dan komt niets meer door.

Melzazu, fijn weer aan de slag! Ik zit op datzelfde punt maar dan mijn eigen blessure, rustig weer beginnen en volgende week mijn nieuwe zadel! Ik verwacht uiteraard wonderen hahaha.

Noukie, tegenwoordig zit het snel vol. Ik heb jarenlang wedstrijdsecretariaat voor Moordrecht gedaan en die zat eigenlijk de laatste paar jaar altijd gerust vier weken van te voren al vol. Wat ik wel altijd aanhield was dat je je voorkeur op kon geven en ook aan kon geven als je echt niet kon na of voor een bepaalde tijd. Maar goed wij hebben meetmomenten en dat is makkelijker.

Bentuh, balen he als je gevoel anders is. Maar soms is dat je winst, dat dingen toch fijner gaan dan voorheen. En dat een jury er iets anders van vindt, gewoon over je schouder gooien.

Fly_high,ieuw springen, dat durf ik echt niet meer. Nooit een held geweest maar nu zeker niet meer. Knap zat gedaan! Heet ie echt Henk :D > Ik houd van goeie namen!

Snorkel, wat zonde zeg en jammer maar ik snap je stop wel dan. Lekker aan de slag met je jonkie!

Ik ben rustig weer aan de slag en heb woensdag les. Heb me over laten halen om op de club met de onderlinge mee te doen op 2 maart, even kijken hoe ik er dan voorsta maar omdat alles altijd al vroeg vol zit, toch ook alvast een paar ingeschreven. Kan er nog vanaf als het 2 maart onvoldoende blijkt te zijn maar stiekem hoop ik en denk ik dat mijn "probleem" wat ik had, aan het zadel lag. Als ik kijk hoe makkelijk ze nu aanspringt en doorspringt, zou dat zomaar zo kunnen zijn. Ik mis alleen nog een flink stuk vertrouwen. Dat hoop ik woensdag met les even goed beet te pakken.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:30

Gefeliciteerd MWM! Weer super punten

@snorkel dat is heel erg balen! maar een jonkie is ook leuk om zometeen weer me te beginnen!

over die tijden, dat vind ik inderdaad ook super vervelend. Snap nooit zo goed waarom ze bijna nooit globale tijden of dagdelen erbij zetten, want je jury en vrijwilligers kan je toch ook niet van verlangen dat die tot een week van te voren alles vrij houden?

Wij hebben gister een oefenrondje Z1 gestart, ik had helaas niet de voorwaartse drang die we normaal wel hebben (losrijden ging niet zo lekker), dus had in appuymenten ritmeverlies en ook in middendraf.
uiteindelijk wel 215 punten, dus super blij mee! Totaal mocht ie meer z'n bekken kantelen (jury gaf wel aan dat ze zag dat ie wel een poging deed maar dan zoiets had van 'oh dit is wel lastig'. We zijn daarmee bezig met lessen dus we gaan de goede kant op!
Nu eerst nog even de M2 volrijden, aankomende vrijdag krijgt 'ie een fysio behandeling en dan weer 3 weekenden wedstrijd

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:49

Mooie punten MWM!
En lekker bezig Enzo_Ollie! Ben wel benieuwd of je verschil merkt in het bekken kantelen na de fysio behandeling.

Ik zou globale tijden inderdaad ook wel fijn vinden. Of wedstrijden waar bij staat we werken van het Z terug naar de B. Dan heb je enig idee welk deel van de dag je aan de beurt bent.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:52

Ja ik ook! Ik ga er stiekem vanuit van wel, hij zet zichzelf namelijk snel vast (lijkt op z'n baasje :') ).

Dat had ik vorige keer ook bij een vereniging, dat er stond beginnen om 9 uur met Z en eindigen met B. Ik startte M1 dus ging van in de ochtend uit moest ik ineens om 4 omdat M als laatste was. Toen heb ik ook gemaild en kwamen ze er achter dat dat er bij stond, blijkbaar als je dat 1x erin zet bij startlijsten (was het denk ik, of mijnknhs) blijft dat altijd staan. Ze ging het toen in ieder geval aanpassen :+

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:44

Wat super nette punten Enzo_Ollie! Nog even knallen in het M2 dus en hopelijk gaat die fysio behandeling veel verschil maken! :D

Ons nieuwe zadel is binnen! Helemaal blij mee! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
En dit vond meneer er zelf van :)

Ben ook enorm blij met zo'n onwijze topper. Op stal liep hij in één keer de trailer op. Toen liep ik de trailer weer af, dat vond hij toch wel even gek dus toen liep hij er na even aarzelen toch ook weer af. Nog een keer geprobeerd en toen bleef hij wel staan dus kon hem super makkelijk laden. Op locatie van de zadelmaker liep hij er ook in 1x op en heeft de zadelmaker even geholpen met de stang. Tijdens het stappen en met rijden ook, geen pas verkeerd. Hij doet zo z'n best <3

Nu even gaan wennen aan dit zadel en de 20e hebben we weer een wedstrijdje gepland staan! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:48

Mooi zadel! Welke is het?

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:51

Skyway Pandora :) Had hetzelfde zadel al als leenzadel, maar dat was wel een ouder model. Onder deze stapte hij nóg ruimer weg dan onder mijn vorige zadel. Zit wel nét iets anders dus moet toch weer een klein beetje wennen, maar dat komt wel goed!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:56

Mooie punten MWM. Van harte gefeliciteerd *\o/*

En wat een mooi nieuw zadel DemiSisa. Altijd fijn zo’n mooi cadeau voor jezelf en je paard :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:21

Oh dat zegt me niks! En ik dacht dat ik het meeste wel kende, aangezien ik afgelopen zomer zelf ook op zoek ben geweest. :') Niet dat ik hierop zou kunnen zitten hoor, met mijn korte benen zitten die blokken nooit waar ze horen. Maar ziet er wel mooi uit! En fijn dat je paard er nog beter onder loopt.

Ik heb vrijdag de baan gereserveerd waar we zaterdag wedstrijd hebben. Ik schiet nog steeds vaak in mn angst, maar ik durf al beter door te rijden. Hopelijk gaat vrijdag en zaterdag alles goed, dan win ik weer aan vertrouwen. :)

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:58

Enzo Ollie mooie gelegenheid om een keer Z te proberen :)

Flubberboot een mooi debuut met 2 winstpunten naar huis!

Kaitlyn balen dat je lijf nog niet lekker meewerkt.. Hopelijk helpt het tapen!

Noukie wat balen dat je merrie zo'n last heeft van de hengstigheid, kan je haar niet ondersteunen met een supplement oid?

Ik vlecht ook (bijna) altijd de dag zelf, zit het vaak toch net wat mooier

Super debuut Deempje! Gefeliciteerd :D
En Gefeliciteerd met je verjaardag!

Als ik een weekend wedstrijd opgeef en ik kan een dagdeel niet dan zet ik er een opmerking bij. Laatste keer 21.00 's savonds op de zondag wel erg laat, maar ach hoort er ook bij af en toe. Stel je je ook wel weer op in.
MwM je geeft aan geen avondwedstrijd op te geven, maar dan staat er ook specifiek dat ze bijv. om 16.00 uur klaar zijn? Dan vind ik het niet echt netjes dat ze pas om 21.00 ofzo klaar zijn. Maar als er geen tijden bij staan, dan kan je natuurlijk (vooral in de hogere klasses) verwachten dat je laat op de dag moet.
Opzich wel fijn als een organisatie een grove indeling erbij zet

Mwm wat een super scores! Gefeliciteerd :D Aan jullie scores te zien kunnen jullie prima promoveren naar het Z :) Hebben jullie geen regio in het Z?

EnzoOllie een geslaagd oefenrondje dus, top!

Mooi zadel DemiSisa, op naar veel fijne kilometers! :)

annash succes komend weekend, gaat vast goedkomen! :)

Hier lekker aan het trainen, vorige week woendsag een hele fijn les gereden, bezig geweest met wat meer sluiten. Verder sinds lange tijd weer wat gesprongen, ze was mega blij haha.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:22

Mochten er nog liefhebbers zijn om een baan af te huren Afbeelding

Is in Raalte

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:06

snorkel1986 schreef:
Nee helaas niet ze was niet zuiver. En ivm haar artrose was dit de laaste dan nu. Ze wisseld heel erg van heel kreupel ( 3benen) na iets na bijna niet/niet kreupel dus dit was voor mij de druppel en startkaart gelijk gestopt ( anders nog tot juni willen rijden) ( rij thuis en club nog wel als ze goed / 99% is ( na max 10 min) ( stil stand roest ook)
En hoop na de zomer vakantie mijn jonkie dan club klaar te hebben ( moet nog zadelmak _O-
Maar langelijnen begin zit er op.

Voor ieder van jullie succes met de wedstrijden en over jaar of 1.5/2 gaan we vast weer van start in de b.. _O- en tot die tijd geniet van je eigen wedstrijd en doe lekker je eigen ding +:)+

Wat balen zeg! :(:) Lijkt me toch wel lastig zo. Maar fijn een jonkie straks!

Daf, succes met les en de wedstrijden straks! Dat vertrouwen komt weer goed, hopelijk werkt de les daar goed bij!

Netjes oefenrondje zo Enzo_Ollie!

Demisisa, klinkt goed dat nieuwe zadel! Wat een knap koppies heeft hij!

Annash, slim om even de baan te gaan verkennen. Ik duim dat het een goede boost voor jouw vertrouwen is en haar helpt bij de spanning!

Melis, het is geen kwestie voor mij van erbij horen. Ik kan dat qua gezondheid niet, kan niet meer rijden zoals het moet en lig letterlijk meerdere dagen dan plat op bed met extreme klachten. Wedstrijd is eigenlijk al zwaarder als wat slim is met mijn gezondheid, dus ben al selectief wat en waar ik start om mezelf niet te veel te slopen. De wedstrijden waar ik het over heb geven aan dat de wedstrijd dan zondag overdag is bijvoorbeeld. Ik vind overdag tot 6 uur en niet tot 9 of 10 met daarna nog prijsuitreiking en secretariaat die eigenlijk niet akkoord gaat met paard naar huis brengen als iemand van buitenaf. :=
Een keer uitlopen tot 7 uur, oké. Maar standaard tot later vind ik geen overdag wedstrijd.
We hebben wel regio in het Z, maar dan zou ik daar starten met maarv1 of geen wedstrijd in het Z vooraf en dat vind ik niks. Daarom deed ik deze winter ook niet mee in het M2. Het algemene beeld zou wel al goed genoeg zijn, maar er zijn wat losse oefeningen die nog beter en consequenter moeten.

Dank jullie wel voor de felicitaties allemaal! Ik ben echt heel trots. We hadden ook een 8 voor de uitgestrekte draf en dat is echt extreem moeilijk voor ons. Wel heel hard op getraind, maar kreeg het er niet uit zoals in training, helaas. Maar alsnog dus wel heel goed al. Als je bedenkt dat we ooit begonnen met 5,5 voor enkele passen verruimen :') en ze gewoon echt geen geen aanleg ervoor heeft haha.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:30

MWM, dat geeft wél aan hoeveel je kunt verbeteren met goede training. Knap!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:24

Ik geef je groot gelijk met niet savonds willen starten. Ik wil dat ook niet, ben afgedraaid in de avond en dat kost me dan de dag of twee dagen erna ook. Datzelfde geldt eigenlijk voor smorgens vroeg.

Soms betekent dat dat ik dus een wedstrijd aan me voorbij laat gaan. Maar dan zet ik 30 euro startgeld af tegen een halve dag niet werken en dat kost me nog altijd veel meer!

Ik weet als geen ander hoe lastig het is om op voorhand een indeling te maken. Behalve bij een meetmoment, want daar hoef je niet in te delen maar goed er zijn dus ook jury's die het vreselijk vervelend vinden om div klasses door elkaar te jureren. Mij maakt dat niet uit maar ik heb het dus in de afgelopen jaren ook meegemaakt dat jury's verzochten om alle klasses zoveel mogelijk bij elkaar te zetten. Dan kun je dus niet meer meegaan in wat de deelnemer verzoekt.

En voor jullie beeld, bij elk meetmoment met gemiddeld 30 starts was zeker de helft een speciaal verzoek. Zo vroeg, zo laat, voor of na die, zo ver mogelijk uit elkaar, na de pauze etc. Het is een ontzettende puzzel waar je ook maar zin in moet hebben. Ik vond het altijd wel een uitdaging maar ik ben benieuwd hoe ze dat nu gaan doen. We gaan het zien want ik heb me ingeschreven met uiteraard een verzoek erbij haha!

Gisteren gereden en ik kwam aan op stal, helemaal niemand....en dan moet ik toch slikken. En ik heb mijn telefoon in mijn zak en ik sta op een terrein waar mensen voor wonen dus er komt echt wel iemand als je te pletter slaat maar toch......ik dacht niet zo zaniken Daf en ben gaan zadelen. Tegen de tijd dat ik naar buiten kwam, kwam er gelukkig iemand aanrijden! Het was overigens nergens voor nodig, geen stap verkeerd gezet.

Grappig is wel dat die dikke nu ineens heel de tijd aan wil springen en als jullie weten wat een ellende ik met die galop gehad heb, is dit wel echt een verademing! Maar ik denk echt dat dat dus het zadel was.
Daarna lekker nog een uurtje lesgegeven op de vereniging waar ik er maar eentje had dus die had mooi prive les!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 10:48

MWM ik snap zeker dat je trots bent, dat is echt heel knap gereden! :D Zeker gezien je het allemaal er zelf op moest trainen met een paard dat met alle liefde en respect toch echt geen interessante beweger is ;)

DemiSisa leuk zadel, dat zijn sowieso de beste cadeau's :D veel plezier ermee!

Enzo_Ollie schreef:
over die tijden, dat vind ik inderdaad ook super vervelend. Snap nooit zo goed waarom ze bijna nooit globale tijden of dagdelen erbij zetten, want je jury en vrijwilligers kan je toch ook niet van verlangen dat die tot een week van te voren alles vrij houden?

Dat snap ik dus ook niet, en uberhaupt niet waarom alle rubrieken vaak door elkaar heen worden verreden ipv op volgorde :o? Of je nou met Z begint en bij B eindigt of andersom maakt mij niet uit, maar waarom alles zo omgooien dat er 0 zekerheid is welk dagdeel men zou moeten starten :') en ook vaak paarden en pony's om en om, echt geen peil op te trekken.

Met springen is het namelijk altijd gewoon op volgorde, eerst pony's dan paarden, eerst laag dan hoog en klaar is Kees. Als je weet welke hoogte je gaat springen en of het grote of kleine wedstrijd is kun je je starttijd tot +/- uurtje prima van tevoren inschatten.

Anyway, gefeliciteerd met je Z proefje, klinkt veelbelovend :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:59

Ik vind rijden als er echt niemand is ook niks hoor! Ook al zijn ze braaf, dus snap je helemaal. Gelukkig kwam er iemand en ging het fijn!

Fly_high, haha die bewegingen klopt gewoon. Het is al veel beter, maar het stelde vroeger echt weinig voor. Mijn pony met stokpootjes zei ik altijd := Dat is wel beter geworden, maar goed absoluut niet. Dus je hoeft niks met liefde en respect te benoemen, het is gewoon de waarheid :')

Ik dien eigenlijk nooit een verzoek in, maar ontwijk dus wel bepaalde wedstrijden waar het bij staat of dus echte avond wedstrijden. Alleen dan is het vervelend als het er niet bij staat en je pas na de sluitingsdatum met startlijst ziet dat je of zelfs een andere dag of dus pas 's avonds moet. Maar ik weet hoeveel verzoeken er komen en hoe lastig dat is.
Ik wil ook nooit zeuren over tijden ofzo, want het is mijn eigen probleem, alleen wordt dat dus wel steeds lastiger. Voor een voorkeur zou ik nooit een verzoek indienen, maar hoe weet een secretariaat dat het geen voorkeur of banketstaaf verhaal is van mijn kant zonder een heel zeikverhaal haha.

S ochtends vroeg heb ik gelukkig veel minder problemen mee, ik ben toch altijd 6 uur wakker :') af en toe wekker iets eerder trek ik beter dan de avond.

Nu dus nog wel duimen dat we met de finale niet weer aan het einde van de dag moeten. Nu 2 keer als 1e van de dag met dus maar 1 jury en 2 proeven in dezelfde bak en 2 keer als laatste van de dag, met ook 1 keer 1 jury maar. Zou nog 1 keer wel 2 juryleden leuk vinden :') want dat betekent ook normaal los kunnen rijden in grotere baan. Als 1e vind ik geen probleem trouwens.
En finale is prijsuitreiking te paard, dus als dat weer als laatste rubriek is zijn we als het snel gaat pas 23 uur op stal weer. Vindt de staleigenaar ook niet heel fijn.

Bij eigen vereniging geef ik het bij de grote wedstrijden wel aan, trouwens. Op die locatie mogen we pas om 11 uur beginnen met de wedstrijd, dus op zaterdag is dat vaak tot later s avonds. Dan vraag ik of, als we s avonds aan de beurt zijn, ik aan het begin van de rubriek mag, zo vroeg mogelijk. (En daar moet ik altijd extra melden dat ik bij 1 jurylid niet mag starten, omdat dat mijn instructie is haha)

Dat met instructie vind ik ook een ding. Ik overleg nu met haar als ik ga plannen, maar lang niet altijd heeft zij alle verzoeken al binnen of definitief of is er een wedstrijd waar ik graag wil starten zoals eigen vereniging. Bij eigen is het simpeler, maar bij andere verenigingen weet ik natuurlijk niet wie de jury is tot de startlijst. Als ik naar de laatste 3 wedstrijden kijk is er maar 1 of 2 keer wel de jury geweest die op de startlijst stond. Verder echt op laatste moment dus ineens een ander, enorm vervelend voor de vereniging.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 11:38

Nou dan zonder liefde noch respect, ze is van nature best een houten klaas ja :=

Ik heb zelf geen bijzondere reden om niet te starten s avonds behalve dat ik er geen zin in heb :+ maar snap nog steeds niet waarom het nou zo moeilijk is om dagindeling van tevoren duidelijk te maken :o?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:47

:') Yep haha

En ja, vind ik ook. Hoewel dat de juryleden vinden misschien lastiger maakt. Ik weet niet hoe andere verenigingen dat regelen, maar mijne regelt die al flinke tijd voordat inschrijving open is. Dus die kan al overleggen welke dagdelen zij kunnen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 12:05

Ja beschikbaarheid van jury's zou vast het knelpunt zijn, met springen heb je 1 jury die de hele dag en alle rubrieken doet, dat ligt met dressuur ongetwijfeld wat anders. Heb er verder geen verstand van dus kan me wel lekker blijven ergeren :=