Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:45

Gewoon mailtjes sturen. Via de KNHS heb je en overzicht van alle verenigingen in de buurt. Via die contact gegevens gewoon alles gaan mailen, dan heb je je antwoord

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:53

Een verlaat wedstrijdverslag 30-10:

De proeven gingen voor mijn gevoel niet slecht, maar ook niet echt geweldig goed. De jury dacht daar heel anders over en hebben een 1e prijs met 205 punten en een 2e prijs met 196 punten mee mogen nemen.

Dus op naar 13 november waar we onze eerste L2 proef gaan starten. <3

Vraagt zich af waarom er geen nerveuze smilie te vinden is, want die heb ik wel nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:55

Gefeliciteerd!!

Ik mag komende zondag weer. Merk heel sterk dat Aurelia serieus kracht aan het opbouwen is en beter in haar spieren komt te zitten (en heet wordt :') ).

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:09

Adjepatatje8 schreef:
Een verlaat wedstrijdverslag 30-10:

De proeven gingen voor mijn gevoel niet slecht, maar ook niet echt geweldig goed. De jury dacht daar heel anders over en hebben een 1e prijs met 205 punten en een 2e prijs met 196 punten mee mogen nemen.

Dus op naar 13 november waar we onze eerste L2 proef gaan starten. <3

Vraagt zich af waarom er geen nerveuze smilie te vinden is, want die heb ik wel nodig :')

Mooie punten zeg! Gaat vast helemaal goedkomen in de L2 maar snap je zenuwen wel hoor.

Succes zondag Robijntjah!

Hier ook een verlaat wedstrijdverslagje haha. Zijn zaterdag weer gestart in de competitie. Met 2 nette winstpunten en we zijn weer 2de en 3de geworden. Zijn nu M2+9, hoop aankomende zaterdag het laatste puntje binnen te halen. Ben er zo zenuwachtig voor haha, onze droom/doel komt ineens heel dichtbij <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:14

Gefeliciteerd, mooie punten beide! En altijd spannend die laatste voor het Z.
En L2 gaat wel lukken met zulke scores in het L1 hoor :)

Robijntjah succes dit weekend!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:30

Gefeliciteerd allemaal!! Gaaf hè dat je dan ineens die kracht voelt onder je Robijntjuh?

Hier heel langzaam een klein beetje verbetering, vandaag voor het eerst weer een stuk kunnen draven, zonder dat ik mijn handen opzij moest houden om te blijven zitten,, nu langzaam opbouwen.
ik heb wel sinds deze week een bevriende dressuuramazone geregeld om hem 2 x per week te rijden, zodat ik mij vooral kan focussen op mijzelf. Daarnaast een keer Longe en een buitenritje of sprongetje met mijn man.. maar ik ben blij dat ik weer op zijn rug zit..

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:38

Gefeliciteerd met de mooie punten!

Spannend Adjepatatje! Ik ga aanstaande zaterdag voor het eerst L2 starten (en zoek dezelfde smiley)

BuckyBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:58

FleurSandro schreef:
Gewoon mailtjes sturen. Via de KNHS heb je en overzicht van alle verenigingen in de buurt. Via die contact gegevens gewoon alles gaan mailen, dan heb je je antwoord

Ga ik proberen, dankjewel!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:57

Whoopwhoop, wij hadden ons L2-debuut vandaag en het ging lekker. Geen grote fouten in de proef, ponylief liep lekker te sjouwen. Wel wat kleine dingetjes, maar ook echt goede stukken erbij. In de 1e proef (tevens selectie) reden we gewoon een vette winstpunt bijeen, 187 punten *\o/* 2e proef zaten wel wat fouten en ze schrok van een deur die dichtdreunde |o waardoor we een pirouette in galop reden en dat wordt niet gewaardeerd in de L2 :Y) daardoor wat spanning waar we last van hadden, 176 punten (inclusief voor de verstoring -2). DUs ik ben erg tevreden over ons debuut :j volgende week weer!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:09

Gefeliciteerd, lekker gelijk een winstpunt.

Hier waarschijnlijk pas in december weer wedstrijd. Kan niks vinden eerder. Alles komt niet uit of is te ver weg.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:19

Gefeliciteerd LaDonna75! Klinkt als een mooi debuut!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:46

Fijn debuut, gefeliciteerd!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:19

Gefeliciteerd!!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:24

Mooi debuut Ladonna75! Knap gedaan.

Hier weer gestart in de competitie. Ging helaas niet goed.. Ik had spanning, Miley was wat moe en had niet helemaal haar dag. Daardoor wat storingen tussen ons en veel slordigheidjes.

Helaas daardoor wel onze mooie plaatsing in de competitie kwijt maar zulke dagen zitten er ook tussen. We gaan gewoon lekker verder trainen en dat laatste puntje komt binnenkort wel weer!

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:36

Gefeliciteerd, super knap gedaan!

Wij hebben morgen onze tweede L1 wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe het gaat, geen super voorbereiding deze week maar het gaat dan ook vooral om weer meer ervaring op doen in de ring! Wel super fijn gelest afgelopen dinsdag

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:37

Hoi, ik zag dit topic voorbij komen. Mag ik me bij jullie aansluiten?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:34

PSvanLot schreef:
Hoi, ik zag dit topic voorbij komen. Mag ik me bij jullie aansluiten?

Gezellig juist. Welke klasse rijd je en wat voor een paard rijd je?

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:43

Gefeliciteerd LaDonna!

Jammer Roosjenat, soms heb je inderdaad van die dagen, dat dat dan net met de competitie is, is jammer.

Wij zijn na hele lange tijd weer eens gaan springen!
Met 1 balkje in de 1m heel tevreden.
Was vooral blij dat hij nu wel ontspannen was in de ring en met het losrijden *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:55

Thanks!

Ik heb afgelopen juli mijn oude liefde teruggekocht.

Midden 2011 gekocht als groene vierjarige. Bedonderd, want paard was achteraf wel gereden als driejarige maar fikse peesblessure opgelopen.
Na 3 maanden bij mij bij mij ook een blessure, genezen en in december opnieuw.
2012 in de wei gegooid en daar heeft hij een jaar gestaan.
2013 weer gaan rijden en ieder seizoen een dressuur klasse doorgevlogen. Ik kocht hem als allrounder, Negro uit een 140 springen moeder, maar dat ging ik na zijn peesellende niet meer doen.
Voor mij was alles boven het L2 nieuw dus dat maakte het helemaal een topfijn paard, want t/m het Z2 zijn we behoorlijk succesvol geweest.
2019 de beslissing gemaakt te verkopen. ZZL gaan starten en dat was voor mij als amateur toch wel echt genoeg.

juli 2022 stond hij ineens met een advertentie op MP te koop. Zondags gebeld en 2 dagen later stond hij op stal. Ongezien, ze kwam hem brengen.

Hij heeft de afgelopen drie jaar flink gewerkt. Eigenlijk enkel bakwerk, terwijl ik hem 3xpw een half uurtje trainde en zeker eenmaal per week het bos in ging. Hij kende de oefeningen nog, maar was er niet fijner op geworden voor mij. Hij werd getraind op zzl niveau.
Heb hem een paar keer gereden en toen tot 10 september vakantie gegeven.

Twee weken geleden Z1 en Z2 gestart. (dispensatie van de KNHS ivm de verjaring van 3 jaar). Het ging aardig, in iedere proef twee dikke ruiterfouten wat in het Z1 een dubbeltellende 0 opleverde en een -2. Daar scoorde we 63,17%. In het Z2 was de pijp wat leeg maar liep hij 64,80?%. Net een half punt te kort voor het tweede winstpunt.

Morgen mogen we weer op pad. 2x Z2 deze keer. Het is echt nog heel hard werken en zeker morgen proef 45 zal niet meevallen...

Long time ago, maar hij is nog steeds een jonge god
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:09

Gord bezig dames!

Wat tof dat je hem weer terug hebt! Ik vond hem zo gaaf altijd. En net als de mijne een vos met wit negro, die het tot nu toe leuk door loopt haha

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:39

Wat leuk! Iedereen weer lekker bezig dus!

Wat een mooi verhaal hierboven!

Hier vrijdag op pad. Voor t eerst L1 op locatie. Heel benieuwd naar. Maar we gaan t gewoon zien. Ene dag loopt ze heerlijk, andere weer giraf :+ dus hopelijk dan gewoon goede dag haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:22

Gaaf paard ps!

Succes voor degenen die vandaag moeten!

Ik dacht net opeens, oliebol, andere proeven. Maar even doorgelezen :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:36

Welkom PSvanLot!

@Robijntjah: haha ja altijd fijn hè? In ieder geval bedacht je het nu, succes vandaag!

Wij gaan volgend weekend ons L2 debuut maken. Ook vooral ivm de nieuwe proeven...
Toevallig hebben we tot nu toe alleen maar dezelfde 2 L1 proeven gereden, dus als ik dan moet kiezen tussen nieuwe L1 proeven of gelijk L2 dan maar dat laatste :+

En dan neem ik voor lief dat het misschien in het begin wat minder goed gaat als er ook spanning bij komt kijken, maar goed, thuis kunnen we het wel en we moeten toch vooral kilometers maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:42

Precies. Dat is dan ook zo toch. Met ieder commentaar ga ik altijd wel aan de slag en wordt dat mijn focus punt voor de tussenliggende 2 weken. Vind dat wel erg leuk werken.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:27

Mag ik me ook komen melden? Ik rijd met mijn eigen paard Chiko sinds september wedstrijden. Intussen 3 wedstrijden gereden, waarvan afgelopen vrijdagavond de 1e selectie (1 proef). We zijn B+7, als de proef van vrijdagavond verwerkt is als het goed is B+9 :D

Staan nog op de wachtlijst voor een wedstrijd aanstaande zaterdag en anders starten we eind november pas weer :)