Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Orange schreef:SandraWierda het was even speuren maar heb het gevonden bij regio Groningen lijkt me alleen dat dit landelijk hetzelfde is.
http://www.paardensportgroningen.nl/vernieuwing-wedstrijdsport-springen/
FleurSandro schreef:Poekkie schreef:Hoihoi!
Ik meld me hier ook. Sinds dit jaar officieel gestart met mijn haflingertje van 1m47 en 19 jaar oud. Wij doen mee aan dressuurwedstrijden bij de VOR (momenteel 5 punten verzameld in 2 wedstrijden), de wintertoer (onofficiële proeven van de VOR) en wanneer in de buurt ook de haflingerwedstrijden. Momenteel rijden we meestal ergens rond de 65/66%, best wel trots dus.
Toevallig is volgende week net een haflingerwedstrijd, voor ons de laatste wedstrijd van het jaar. In koningshooikt. Nog belgen die toevallig gaan?
Ik ben wel een beetje in de war met het nederlandse puntensysteem. Ik zie totaalpunten terwijl het bij ons met percentages werkt. Met welke percentages komen de cijfers ongeveer overeen? Ik denk dat bij ons elke proef niet noodzakelijk evenveel onderdelen heeft dus de totaalscore kan wel eens wisselen.
Toen ik nog in België woonde deed ik met mijn haflinger ook altijd mee met de haflingerwedstrijden van BHV! Altijd erg leuke sfeerWas voor mijn (toen 3 jarige haflinger) zijn eerste ervaringen met wedstrijden.
BHV gebruikt de Nederlandse proeven en ook onderstaande punten (alleen kan je daar natuurlijk geen winstpunten rijden omdat het onderling is)
In Nederland is 180 punten 60% (van B t/M2. daarna worden het aantal punten anders, percentages blijven hetzelfde)
60% (180 punten) is 1 winstpunt
65% (195 punten) is 2 winstpunten
70% (215 punten) is 3 winstpunten
Je hebt 10 winstpunten nodig om een klasse verder te gaan.
B - L1 - L2 - M1 - M2 (Daarna heb je nog Z1,Z2, ZZlicht, ZZzwaar etc. % blijven hetzelfde alleen het aantal punten wat je moet rijden is daarbij hoger)
DiscoDipp schreef:FleurSandro schreef:
Toen ik nog in België woonde deed ik met mijn haflinger ook altijd mee met de haflingerwedstrijden van BHV! Altijd erg leuke sfeerWas voor mijn (toen 3 jarige haflinger) zijn eerste ervaringen met wedstrijden.
BHV gebruikt de Nederlandse proeven en ook onderstaande punten (alleen kan je daar natuurlijk geen winstpunten rijden omdat het onderling is)
In Nederland is 180 punten 60% (van B t/M2. daarna worden het aantal punten anders, percentages blijven hetzelfde)
60% (180 punten) is 1 winstpunt
65% (195 punten) is 2 winstpunten
70% (215 punten) is 3 winstpunten
Je hebt 10 winstpunten nodig om een klasse verder te gaan.
B - L1 - L2 - M1 - M2 (Daarna heb je nog Z1,Z2, ZZlicht, ZZzwaar etc. % blijven hetzelfde alleen het aantal punten wat je moet rijden is daarbij hoger)
Dit klopt trouwens niet, 210 punten is 3 winstpunten
roosjenat schreef:Wij hebben zaterdag onze WE debuut, heel veel zin in. Morgen hebben we nog een WE les en dan zijn we er wel klaar voor.
Dressuurproef is wel even wennen, lijkt op een BB proef. Geen verruimingen of zijgangen. Heel apart als je Z proeven gewend bent haha.
Ctje5 schreef:Hoi allemaal,
Ik zag dit toppic hier voorbij komen.
Mijn dochter gaat volgend jaar ook met haar pony's tussen de paarden starten.
Ze heeft 1 Connemara en NRPS beide 7 jaar oud.
Ze springt met de ene pony 90 cm en met de andere wisselt ze 90 en 1 meter af en rijdt D-B eventing nu nog tussen de pony's. Maar vanaf Januari moet ze dus tussen de paarden starten vanwege haar leeftijd. ze is pas 18 geworden, dus dan moet je wel door naar de paarden.
Zelf zie ik daar wel wat tegenop eerlijk gezegd. Ben een beetje bang dat er wat op ons neer gekeken gaat worden door die mensen tussen de paarden. Vooral tussen het springvolk zeg maar. Bij de eventing denk ik dat dat wel mee zal vallen. Mijn dochter zelf zegt dat ze zich daar niks van aantrekt. Maar ik merk dat ik het wel een dingetje begin te vinden...
Hoe ervaren jullie dat?
Ctje5 schreef:Hoi allemaal,
Ze springt met de ene pony 90 cm en met de andere wisselt ze 90 en 1 meter af en rijdt D-B eventing nu nog tussen de pony's. Maar vanaf Januari moet ze dus tussen de paarden starten vanwege haar leeftijd. ze is pas 18 geworden, dus dan moet je wel door naar de paarden.
Zelf zie ik daar wel wat tegenop eerlijk gezegd. Ben een beetje bang dat er wat op ons neer gekeken gaat worden door die mensen tussen de paarden. Vooral tussen het springvolk zeg maar. Bij de eventing denk ik dat dat wel mee zal vallen. Mijn dochter zelf zegt dat ze zich daar niks van aantrekt. Maar ik merk dat ik het wel een dingetje begin te vinden...
Hoe ervaren jullie dat?
Myrsky schreef:Even een andere vraag voor de mensen die springen: ik kan het niet helemaal vinden in het reglement, is het toegestaan om met een dekje te starten die niet wit is? (Maar in mijn geval rood?)
Myrsky schreef:Ctje, ik spring dan nog geen officiële hoogtes (nu tot 70), maar mijn ervaring is niet dat er op je wordt neergekeken. Al was de mijne de vorige wedstrijd ook de enige die niet constant op twee benen stond of opzij sprong (dat krijg je met onofficiele klassen waar de jonkies rijden).
Even een andere vraag voor de mensen die springen: ik kan het niet helemaal vinden in het reglement, is het toegestaan om met een dekje te starten die niet wit is? (Maar in mijn geval rood?)
Ballard_L schreef:Ctje5 schreef:Hoi allemaal,
Hoe ervaren jullie dat?
Maar als je dochter er plezier mee heeft en het zelf niet erg vind, waarom vind jij het dan een ding? Ik zou lekker genieten en mijn ervaring is dat het allemaal best mee valt. Er zijn steeds meer pony’s tussen de paarden en ik kreeg nooit rare reacties, eerder alleen positieve
Ctje5 schreef:l
Ja, met springen mag je met alle kleuren zadeldekjes rijden. Mijn dochter rijdt met een donker blauwe met glitters en een paarse.
Ctje5 schreef:Ballard_L schreef:
Maar als je dochter er plezier mee heeft en het zelf niet erg vind, waarom vind jij het dan een ding? Ik zou lekker genieten en mijn ervaring is dat het allemaal best mee valt. Er zijn steeds meer pony’s tussen de paarden en ik kreeg nooit rare reacties, eerder alleen positieve
Dat is omdat ik al een aantal keer gehoord heb dat het starten tussen de paarden heel anders is dan bij de pony's.....
In onze kring heb je wel een wat mensen bij de paarden zitten die zeg maar denken dat ze meer zijn dan een ander.... Begin van het jaar had ze een niet officiele wedstrijd en ze was zowat de enige met pony's tussen de paarden. Ik zag daar wel wat mensen kijken van wat doet zij hier met die 2 pony's. Ook de hindernissen tijdens het in springen voor 80/90 cm op 1.30 zetten en heel breed. Dat soort dingen bedoel ik dan. Maar uiteindelijk heeft ze ze er allemaal uitgereden en werd ze 1ste.
O,ja en wij zijn ook niet zo rijk dat we allemaal met van grote vrachtwagens of dure auto's met trailers aan komen. En dat is toch wat ik wel zie bij de grote paarden springwedstrijden.....
amandananana schreef:Ik ga me hier voorzichtig melden. 1,5 jaar geleden heb ik mijn Ierse vuilnisbakkie gekocht, een inmiddels 8-jarige D-pony ruin van 1.46. Ik heb nooit durven starten omdat ik onwijze faalangst hebmaar we gaan zo lekker dat het steeds meer begint te kriebelen. Met mijn instructrice voorzichtig de deal gesloten dat ik het in het outdoor-seizoen toch eens ga proberen. Eerst een online proef insturen om te kijken waar we staan maar uiteindelijk lijkt het me ook heel leuk om echt te gaan starten op locatie. Wel heel spannend, met mn pony’tje tussen de paarden.
Dit zijn wij:
[ [url=m/oNEqN8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beetje raar uitgesneden foto, er stonden nog andere stalgenoten op
Noisy schreef:Welkom en waar een leukerd
Deze winter lekker doortrainen, dan komt het vast en zeker goed![]()
Wij hebben vandaag weer les gehad. Proefjes geoefend voor zaterdag. Hij liep super lekker. Voorheen kon hij zich nog weleens opspannen tijdens het verruimen of terugkomen maar nu bleef hij heel mooi los en smakelijk in de aanleuning. Weer stapjes gemaakt![]()
Morgen heeft hij vrij, vrijdag beetje rustig loswerken en dan zaterdag wedstrijd