Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:41

Ik had gisteren gemaild dat ik nog niks gekregen had en daar waren vandaag dan mijn 9 proeven! Zojuist 5 beoordeeld en 1 afgekeurd. De overigen moeten nog 1 dagje wachten :-)

Ik kan niet vinden hoe ik het filmpje en protocol ieder op een apart scherm kan zien (2 beeldschermen) iemand tips?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:46

HarmanyL schreef:
Ik had gisteren gemaild dat ik nog niks gekregen had en daar waren vandaag dan mijn 9 proeven! Zojuist 5 beoordeeld en 1 afgekeurd. De overigen moeten nog 1 dagje wachten :-)

Ik kan niet vinden hoe ik het filmpje en protocol ieder op een apart scherm kan zien (2 beeldschermen) iemand tips?

Dashboard 2x openen in 2 aparte vensters

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:20

ynskek schreef:
HarmanyL schreef:

Dashboard 2x openen in 2 aparte vensters

_/-\o_ dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.. dankje

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:33

@jury’s
Zien jullie combinaties graag in volledig wedstrijd tenue?

@ruiters die veel starten
Rijden jullie iedere keer in volledig tenue incl vlechten?

Ik ben van plan het wel te doen trouwens hoor!

Iedereen gefeliciteerd met de punten die tot nu binnen zijn!

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:37

appel_6 schreef:
@jury’s
Zien jullie combinaties graag in volledig wedstrijd tenue?

@ruiters die veel starten
Rijden jullie iedere keer in volledig tenue incl vlechten?

Ik ben van plan het wel te doen trouwens hoor!

Iedereen gefeliciteerd met de punten die tot nu binnen zijn!

Ik doe het wel! Redenen:
- Hele tenue aangeschaft voor echte wedstrijden, maar vanwege corona alleen online gestart. Zonde om in kast te laten hangen :D
- Zo wordt het voor mij wat meer 'echt' omdat ik het wel zoveel mogelijk wil benaderen als echte wedstrijd, dus op tijd zijn, vroeg beginnen met voetjes wassen en vlechten enzo
- Wellicht levert het net een extra puntje op wat je misschien kan gebruiken :')

WenK

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:40

Ik snap de charme van het in tenue gaan, voor mij is het vooral belangrijk dat het verzorgd en passend is. Geen slobbertruien vol strootjes en hooitjes bijv, maar een mooi aansluitende trui. Waar mogelijk probeer je kleding wat contrasterend te houden met de achtergrond, soms heb je een net wat donkere binnenbak, met een donker paard en een ruiter met donkere kleding, dat is vervelend kijken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:49

Zoals WenK zegt, netjes en niet te donker. Nu in de winter is dat niet handig.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:50

Ik start online in een baselayer in een effen kleur, wit dekje en witte rijbroek. Ik knot trouwens niet maar zorg er wel voor dat alles netjes schoon, gepoetst en uitgeborsteld is.
Ik rijd B en krijg meestal een 7 voor de verzoring, en een keer een 8.

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xSannee op 23-12-20 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:05

In de B droeg ik nog een witte rijbroek en wedstrijdshirt en wit dekje. Nu in het L gewoon netjes soms met een wit dekje soms ook niet. Wel altijd een hengsten vlecht maar dat vind ik zowieso fijner rijden. En ik haal altijd even een doekje over mn laarzen.

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:11

@sanne mooie combi!

Ik was inderdaad van plan even met de greenspot remover over mn schimmel heen te gaan en er een hengstenvlecht in te doen.
Ik ben al even niet meer gestart, en mijn schouders zijn behoorlijk wat breder geworden waardoor mijn mouwen wat te kort zijn geworden. Net een nieuwe besteld, en hopen dat hij snel binnen is :D nu een mooie donker blauwe met oranje bies. Mijn cap is ook donker blauw met een oranje bies. En ik heb oranje singelstoten _O- dus vond dat dit jasje mijn outfit wel compleet maakte _O-

En wat jullie ook zeggen, in de B zou het nog kunnen, ik start gelijk L met mijn nieuwe. Dus ken het klappen van de zweep :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:28

Het enige wat ik anders doe is een vestje in plaats van jasje. Omdat ik dan niet iedere week mijn dure jasje hoef te wassen :o en de voorpluk knot ik als daar tijd voor is. :) Maar sowieso alle spullen netjes gepoetst, pony schoon, wit dekje, witte rijbroek etc! Spullen poetsen en schone pony doe ik sowieso ook voor les enzo dus waarom niet voor een wedstrijd :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:31

Dat hebben de meeste eigenlijk wel. Kom maar sporadisch een wat minder verzorgd geheel tegen.

Viel me bij deze 10 proefjes op dat er verschillende in een polo of shirtje met korte mouw reden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:36

T is 13 graden ofzo, hothothot haha.

Na al tig pogingen hebben gedaan in wedstrijdkleding met n pony die dacht dat ie de grand national moest lopen , gaan we vandaag een bixie proefje in kerstsfeer opnemen. Pony met kleinste aan n touw en mn 9 jarige op mijn freiberger. Die is mak.

Daarna alsnog een keer n B proef proberen te filmen, kijken of t nu wel lukt. In "gewone " nette kleren. En met vlechten en zonder bijzet

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 11:46

Ik had gisteren ook bijna met korte mouw gestart. Had het echt warm na het losrijden met mijn jas. Maar dat mocht niet van de eigenaar van Karel die wilde niet dat ik kou vatte :') gelukkig was mijn rij jasje minder warm dan normale jas dus uiteindelijk prima.

Ik start dus eigenlijk altijd in vol tenue met jasje en ingevlochten paard.

Getup schreef:
Na al tig pogingen hebben gedaan in wedstrijdkleding met n pony die dacht dat ie de grand national moest lopen

_O- _O-
Succes straks! Ik heb het al eens eerder gezegd maar je dochtertje met haar pony is echt <3

xSannee, jullie zien er mooi uit zo!

Ik heb deze keer echt geen geduld met wachten op punten. Elke keer als ik een email krijg stijgt mijn hartslag :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:50

Korte mouw? :wow:
Ik zal wel een koukleum zijn, maar ik heb een thermolegging & thermoshirt aan onder m'n shirt en witte broek _O-

Zo'n schattige combi Getup :+:

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:54

xSannee schreef:
Ik zal wel een koukleum zijn, maar ik heb een thermolegging & thermoshirt aan onder m'n shirt en witte broek _O-

Toch niet als het buiten 14 graden is?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:55

Eerste paar keer volledig in outfit, paard netjes, elke keer een 7. Nu in effen kleur, broek gelijk aan dekje maar verder niks, ook 7ens. Dus het heeft dan ook geen zin om er zoveel moeite in te stoppen..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:03

Wij gaan wel elke keer in volledig tenue. Ik heb een aantal mooie jasjes en ik vind het al lang leuk dat ik ze weer aan kan :D

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:13

Hier de laatste keer ook in teneu gestart. Nu heb ik het altijd wel snel warm en we hebben een binnenbak, dus zou een t-shirt ook wel overleven.
Ik vind zo als xSannee rijd, eigenlijk ook wel erg leuk!

Paard gaat gevlochten en staart uitgeborsteld, maar ga er niet voor staan wassen :)
Ik poets mn laarzen wel, maar loop altijd eerst een rondje er naast in de bak, dus zag op het filmpje dat ze er niet echt florissant uitzagen :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:15

Ik had ook gemaild. Heb 10 B proeven gekregen :D.
Morgen gelijk aan beginnen! Leuk leuk!

En zaterdag naar een goede rijhal zelf proefje filmen voor die laatste paar winstpuntjes. *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:30

PSvanLot schreef:
xSannee schreef:

Toch niet als het buiten 14 graden is?

Haha bijvoorbeeld afgelopen zondag wel hoor, ik vond de wind maar koud. Weet niet hoe warm het toen was.

Maar toen het -1 was reed ik in dezelfde kleren dus misschien stel ik me ook wel aan _O-

Ik rijd dus wel buiten trouwens, in de binnenbak is al een ander verhaal haha.

Ik wilde deze week nog een proefje opnemen, maar de bak is wel heel dramatisch dus denk niet dat het gaat lukken haha :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:17

Zondag had ik ook thermo broek En shirt aan hoor onder rijkleding. En ik rijd wel binnen. Zodra het 10 graden of kouder is heb ik dat aan, anders kan ik helemaal niet meer lopen na het rijden. Nu kan ik nog strompelen haha

Thermo shirt niet altijd, want kan ook dik vest aan, maar met filmen zou ik dat niet aantrekken en dus wel shirt eronder zodat het aansluit.

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:41

Ik probeer zo veel mogelijk in tenue te rijden, maar een witte rijbroek aan terwijl ik ook "gewone" paardendingen moet doen voor- en na het proefje (en met vieze balken moet slepen om de 20x40 bak uit te zetten) vind ik niet heel praktisch. Ik heb dus meestal een (donker-) beige rijbroek aan en verder officieel tenue.
De afgelopen tijd heb ik niet meer in zomertenue gereden, maar een groot deel van de herfst nog wel. Ik heb het snel warm en mijn wedstrijdjasje is niet zo luchtig als ik zou willen :')
Knotten doe ik niet voor de online proefjes, dat kost me te veel tijd voor een online wedstrijd. Wel doe ik er een strakke, nette hengstenvlecht in. Als ik tijd heb, doe ik de voorpluk en staart ook invlechten, maar dat verschilt vooral ook door hoeveel tijd mijn filmer heeft.
Verder zorg ik er altijd voor dat de pony netjes en schoon is, dus geen plukjes stro of grote mestvlekken. Sokken wassen hoeft bijna nooit (ze blijven vrij netjes), maar die zijn ook alweer modderig na het inrijden dus die borstel ik gewoon goed.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:21

Hoe gaan jullie om met plassen in een bak? Is dat nog geoorloofd om in te filmen (geen hele vijver maar net wat ondiepe waterplassen) ? Of beter wachten tot het is opgedroogd?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:36

Dwyne schreef:
Hoe gaan jullie om met plassen in een bak? Is dat nog geoorloofd om in te filmen (geen hele vijver maar net wat ondiepe waterplassen) ? Of beter wachten tot het is opgedroogd?

Dat kun je op wedstrijd toch ook tegenkomen? Gewoon filmen zou ik zeggen :D