[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:08

Peerappel; het is mijn moeders paard O:) Ik rijd alleen bij, zonder haar had ik geen paard meer gehad. Ze heeft het tijdje zonder mij gedaan, maar nu weer samen en dat is toch wel het leukste.

[***] schreef:
Leuke proef MWM! Ik vind het tempo wel fijn om te zien. Ik houd van lekker voorwaarts rijden. Het lijkt er af en toe alleen op dat je door het tempo in draf, je paard soms wat overvalt wanneer je een figuur moet rijden. Door het tempo zou je kunnen proberen om hem iets eerder voor te bereiden. Ik denk dat je daar nog wel wat extra puntjes mee kan scoren.

Aanleuning is netjes. Knap pard en je zit er netjes op!

Klopt hoor. Ik was zelf niet echt tevreden (en ja, dat klinkt echt heel zeikerig) over deze proef, omdat ze net niet fijn genoeg aan de hulpen was en dan overval ik haar soms. Dat eerder voorbereiden is inderdaad waar ik goed op moet letten als ze net niet fijn genoeg is, of eigenlijk altijd wel, maar op zo'n moment moet ik daar nog meer de tijd voor nemen. En de grijze stukken in de proef gebruiken om haar wel te laten wachten/reageren op de hulpen. We gaan net iets te veel op de automatische piloot in deze proef. :j

Maar dit is wel precies waar we gisteren in de les mee bezig zijn geweest. Voorwaarts, maar daarin ontspannen en goed blijven reageren op hulpen en beide niet op de automatische piloot gaan. :+

Eldora1: Ik bedoelde in mijn antwoord niet het oordeel van de jury, maar juist de kwaliteit van de verruiming per paard. Die cijfers gaf ik aan omdat dat de gemiddelde waren die elk paard kon halen, is iets duidelijker dan netjes, goed, heel goed. ;)

EDIT: Ik ben wel heel benieuwd hoe die broek bevalt! Ik vind die siliconen maar apart, heb het alleen nog niet getest, maar ik heb liever ook geen leren zit. :+ Wil je laten weten hoe dat bevalt en de broek in het algemeen?

eldora1

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:11

Oh zo haha

Ik vind broeken met siliconen heel fijn!
Ik heb er 1 met siliconen , een met leer en een zonder( die van de decathlon, echt een aanrader zit super lekker warm en echt water en wind dicht!)

Ik heb eerst gereden op een zadel van kust leer achtig spul, zo’n wintec, en daarop merkte ik niet heel veel verschil tussen siliconen of leer.
En nu heb ik een zadel van echt leer en ik vind dat ik veel meer grip heb met de siliconen broek.
Het is niet dat je vast geplakt zit maar je blijft beter op je plek zitten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:09

Oh, MWM, dat wist ik ook wel. Excuus! Leuk dat je haar mag bijrijden dan.

Eldora1, mooie broek! Die vind ik ook heel mooi, maar bij mij is hij echt tot bijna aan mijn oksels omdat ik nogal een kort bovenlijf heb, dus ik neem die zonder dat v-tje aan de achterkant denk ik (al is dat wel heel mooi :o ). Even een kortingsactie afwachten.
Ik heb nu deze in het grijs:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 13620.html

Ik wil echt niet anders meer dan siliconen. Dat leer is zo stijf en vind ik niet mooi vallen en niet lekker zitten. Siliconen zijn al vaak mijn redding geweest tijdens boksessies.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:36

Ik rijd eigenlijk altijd zonder. Heb wel met leer, maar vind dat eigenlijk niet fijn. Ik wil niet vast zitten namelijk := Dat houd me een beetje tegen. Ik heb pas een nieuwe rijbroek gehaald in de uitverkoop. Oud model die ik vroeger altijd had, dus hoef voorlopig niks. Bij de meeste nieuwere en goedkopere merken zitten ze niet mooi. Ik baal altijd, want Pikeur zit het beste bij mij :') Maar goed, ik heb er aan de andere kant ook weer zat. 7 en dan 2 wedstrijdbroeken. En nog 2 die eigenlijk te groot zijn. Maar van die 7 zijn er zijn er 3 van voor mijn stop, net als die 2 wedstrijdbroeken en te grote broeken. Toen ik weer begon heb ik een paar bijna nieuwe broeken gehad van een stalgenootje waarbij ze toch niet lekker zaten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:45

Even een korte update van mijn kant, zal later uitgebreid reageren.

Vandaag echt gigantisch fijn kunnen rijden, eigenlijk bijna geen slechte momenten gehad. Super tevreden dus!

Maar op de terugweg naar huis is er iemand achterop mijn auto gereden |( Niet mijn fout in deze situatie, maar de auto staat nu bij de garage want de achterbumper is fiets up. Helaas hadden ze geen leenauto dus wij zitten nu thuis zonder auto en het kan enorm lang duren voordat hij gemaakt is ;( Het is onze trekauto, dus voorlopig even geen wedstrijden voor mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:52

Oh wat balen zeg Ghostattack! Hoe voel jij je nu? :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:54

Geen gewonden gelukkig, heb ook nergens last van. Baal alleen echt heel hard, auto is officieel van mijn vader :o Dus die had m ook goed hangen natuurlijk. Ook al kon ik er echt niks aan doen. Ik zat er echt tussenin, werd naar voren geduwd tegen mijn voorganger aan. Schade aan de voorkant valt gelukkig mee. Heb een foto van de schade, maar weet niet of ik dat mag plaatsen. Op mijn Instagram story staat hij nog wel.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:20

Echt balen Britt! :( Gelukkig heb jij zelf niks! Gebruik je de auto veel om naar stal te gaan of is t wel fietsbaar?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:36

Josien_ schreef:
Wat een fanatiekelingen hoor, iedere dag iets met je paard doen :D !
Ik rijd meestal 3 of 4 keer per week. Heel soms 5 als ik veel tijd heb. Verder staat ze heerlijk te chillen op de weide :).

Mooie set hierboven <3 !

Ik ook hoor. 3x is ook echt wel genoeg. Ik werk ook nog en moet ook wat aan het huishouden doen. Ik houd zelf dagelijks de stal bij en mijn eigen paard wil ook aandacht. Ik probeer mijn eigen paard 2x iets te laten doen en de fries 3x. Voor mijn eigen paard heb ik een meisje die hem ook nog 1x in de week rijdt.

Over rijbroeken: ik vind nepleer echt verschrikkelijk. Ik reed mezelf echt helmaal kapot. Ik heb nu 3 rijbroeken met siliconenknieen en dat is echt zoooo fijn!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:43

@Kirstenhorse: Bladblazers zijn ook eng :') Hoe ging je groepsles gisteren? Het weer is hier ook zo rond de 10 graden! Een heel stuk beter, hoop alleen dat het voorlopig nog even een beetje droog blijft..

@yfkelover: Aah okee! Leuk :)

@Loes1986: Wat een geslaagd wedstrijdweekend! Gefeliciteerd!

@little_birdy: Jammer dat je zelf niet tevreden was maar toch nog prima punten!

@Ghostsattack: Vervelend dat ze dat doet met spanning.. Fijn dat het rijden de goede kant uit gaat!

@MywishMax: Nette proef hoor!

@PeerAppel: Wat fijn dat de galop steeds beter gaat! Dat paarden begroeten is best herkenbaar, maar ik kan hem steeds geconcentreerder rijden en dan heeft hij ook minder oog voor andere paarden.

@Kabayo: Knap paard!

@xVera94: Leuk dat balkjes oefenen! Moet ik ook eens gaan doen

@lindamusters: Succes alvast voor zondag!

@DexCense: Jij hebt ook een knap paard! :)

@eldora: Ja goed! Aap helaas wat minder maar hij gaat gelukkig de goede kant weer op :). en wat een mooie spulletjes heb je gekocht! Fijn dat Eldora steeds beter gaat :)

@Ghostattack: Wat balen van je ongeluk.. gelukkig zijn er geen gewonden!

-------------------
Ik rijd ongeveer 3 keer in de week met mijn paard, soms 4 keer, omdat ie nog jong is wil ik hem niet overvragen. De rest van de week heeft hij lekker vrij. Mijn pony reed/rijd ik vaak 5 keer in de week en mijn andere pony loopt meestal ook zo'n 3 à 4 keer in de week. Ligt er ook een beetje aan hoe druk ik het heb :)

Ik vind broeken met leren zitvlak ook echt niet fijn. Maar heb er sinds kort eentje met siliconen kniestukken en vind dat best wel fijn!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:31

Ik ben altijd fan geweest van rijbroeken met leren zitvlak, tot siliconen kwam...manman wat is dat heerlijk!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:45

@ GA; schrikken zeg! Gelukkig zijn er geen gewonden, maar ik snap dat je flink geschrokken bent en ook flink baalt!
@ PA; bij concentratie zie ik inderdaad ook makkelijk vlekken. Ja, met andere sporten heb ik het ook. Ik doe krachttraining in de fitness en inmiddels weet ik daar heel goed wat ik wel/niet moet eten om precies genoeg energie te hebben, maar niet misselijk te worden. Bij het paardrijden overvalt het me soms. Ik denk ook omdat ik meestal 's ochtends sport en vaak in de avond ga paardrijden.
@ Eldora; ooh ik ben helemaal fan van die broek! <3 Ik heb hem inmiddels in het zwart en beige, echt geweldige broeken! Ik ben alleen benieuwd of de witte ook een beetje ondoorschijnend is?

Ik doe ook iedere dag iets met Jippie. In de zomer is hij 1-2 dagen per week vrij. Nu loopt hij 3-4x onder het zadel, wat in de zomer weer 3x wordt. De rest longeren en in de zomer hopelijk ook weer wandelen. Longeren afwisselend in met hulpteugel of los rondjes hobbelen, zoals vanavond :D Ik merk dat, ondanks dat hij nog jong is, de aandacht wel kan waarderen. Ik richt me dus ook op 3x werken en de rest meer "aandacht geven"

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:35

@eldora, mooie set!

@peerappel ik hou echt niet van vlechten :') doe er ook altijd zo ellendig lang over.. Ik kan ook niet wachten tot het zomer is!

@ghostattack jeetje wat schrikken! Gelukkig geen gewonden. Balen zeg. Gelukkig had je wel fijn gereden!

@aniek_joefy dankjewel!

Ik heb echt een hekel aan rijbroeken van montar. Veeeel te kort, met mn "dikke" bovenbenen past het van geen kanten want het trekt zichzelf naar beneden. Het zit heel strak rond de knieën/ bovenbenen en is rond mn middel te groot. Heb er nog een liggen met subtiel glitterrandje op de zakken, soort grijs paars. Als iemand interesse heeft!

Heb een normale rijbroek van pikeur die ik eigenlijk altijd aan heb :o heb er dan nog een van montar die ik gewonnen had die weg ligt te rotten in mn kast en een rijbroek van epplejeck die opzich ook redelijk fijn zit maar ook die is wat te kort. En een wedstrijdbroek van Equiline die ik tweedehands goed heb kunnen scoren! Die zit zooooo fijn daar zou ik het liefst dagelijks mee rijden!

Verder rij ik 3 a 4 keer per week, en soms nog 1 keer longeren. Ligt er maar net aan hoeveel tijd ik heb / hoeveel ik werk / wat mn schooltijden zijn en hoeveel huiswerk ik te doen heb / hoeveel zin ik heb. Want als ik geen zin heb dan heeft hij gewoon een extra dag vrij kan me niks schelen. Beweging krijgt hij buiten toch wel en hij is ook liever lui dan moe!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:36

Te kort? :oo Hoe lang zijn jouw benen dan? Het is de langste rijbroek die ik heb en mijn benen zijn vrij lang. "Dikke" bovenbenen heb ik ook niet zoveel last van, dus die struggle met Montar broeken ken ik niet. Heb je er 1 van in het begin toen? Met die bamboe stof en lederen zitvlak?
Equiline ben ik ook benieuwd naar! Maar niet echt budget voor ofzo. :o

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:08

PeerAppel schreef:
Te kort? :oo Hoe lang zijn jouw benen dan? Het is de langste rijbroek die ik heb en mijn benen zijn vrij lang. "Dikke" bovenbenen heb ik ook niet zoveel last van, dus die struggle met Montar broeken ken ik niet. Heb je er 1 van in het begin toen? Met die bamboe stof en lederen zitvlak?
Equiline ben ik ook benieuwd naar! Maar niet echt budget voor ofzo. :o

Ja ik heb geen idee :') Het is ook niet dat ik er met normale broeken last van heb maar met rijbroeken is het drama.
Het is dat ik mijn equiline voor €80 via marktplaats heb kunnen scoren, maar die leuke deals zijn er alleen op witte broeken te vinden merk ik. En op dit moment geef ik het liever uit aan startgeld dan aan een extra rijbroek.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:59

Bij de welkoop hebben ze nu een zwarte rjjbroek mrt siliconen voor 74 euro

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:40

Net les gehad, wat liep hij fijn <3 en recht ipv travers over de hoefslag :') Zo trots op mn gupje!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:09

lindamusters schreef:
Net les gehad, wat liep hij fijn <3 en recht ipv travers over de hoefslag :') Zo trots op mn gupje!

Wat fijn dat je les zo goed ging!
En dat is nogal een koopje ja je broek!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:55

Weer even flink bijlezen, we gaan hárd *\o/*

@aniek_joefy ik heb maandag echt heel fijn gereden! Ik mis nog wat conditie dus heb na een paar rondjes + oefeningen in galop even afgehaakt en ben extra gaan stappen. Daarna kon ik weer makkelijk mee, dus wel fijn om te weten waar ik sta in mijn conditie :j Pony lief reuze fijn! Voor mij had hij een beginners springlesje gereden dus hij was al lekker warmgereden. Kon hem zo oppakken en hij deed echt zijn best. Een nette galop is ons grootste punt en dat ging heerlijk :D Glunderend afgestapt haha.

@lindamusters wat fijn he als het soms heerlijk gaat!

Ik kan helaas niet echt meepraten over rij schema's :') Ik rijd met geluk deze pony een keer per week en dan probeer ik goed aandacht te besteden aan het lekker lopen, tempocontrole en mijn eigen zit en houding. (Hier valt namelijk ook het één en ander weer te verbeteren na 3 maanden niet gereden te hebben :Y) )

Het begint eindelijk wat lekkerder weer te worden! Ik vind het héérlijk en doet me nog meer smachten naar de zomer :j

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:10

Ooh wat goed dat je zo fijn hebt gereden! Lijkt me wel lastig hoor, als je maar 1 keer in de week kunt rijden!
Heerlijk hé dat het weer eindelijk beter wordt <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:51

Loes1996 schreef:
Echt balen Britt! :( Gelukkig heb jij zelf niks! Gebruik je de auto veel om naar stal te gaan of is t wel fietsbaar?
Het is 7 km fietsen ongeveer, dus prima te doen maar leuk is anders.. -O-

Ik zie dat het over rijbroeken gaat? Ik ben zo iemand met korte pootjes, dus rijbroeken zijn drama voor mij helaas. Gelukkig nu één super fijne rijbroek van HKM gevonden, spijkerstof met van die siliconen rondjes erop. Past perfect, zit lekker, diepe zakken en fijn geprijsd! Maar meestal kies ik voor de goedkoopste in de kleinste maat of kinderrijbroeken :+

Daarnaast lees ik iets over hoe vaak per week rijden? Ik rijd tegenwoordig ongeveer 4 keer per week, waarvan 1 keer per week les als het uitkomt. Woensdag is mijn standaard lesdag, dus ik mag straks om 17:00 weer! Ben zo ontzettend benieuwd, want gisteren ging het echt bizar fijn. Ik was zo enthousiast om ook gelijk wedstrijden te willen inplannen, maar die kan ik nu zonder auto wel even vergeten #)

@lindamusters: Fijn dat je weer recht over de hoefslag kon in plaats van travers :') Wij gaan soms ook in de meest bizarre zijgangen terwijl ik gewoon recht wil haha

@KirstenHorse: één keer per week is niet veel, maar het was ook een manegepaard toch als ik het goed begrijp? Wel leuk dat je daarmee mag starten!

Edit: Als iemand mijn arme autootje met schade wil zien, dan kan dat wel via PB :')

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:10

Het is inderdaad een manegepony dat ik mag uitbrengen Britt! Heel erg gaaf en ik leer er reuze veel van. Ik hoop over een paar jaar een eigen pony te kunnen kopen en dan is het natuurlijk fantastisch om op deze manier al wedstrijd ervaring op te kunnen doen :)

Ik ben van plan de pony binnenkort weer eens te gaan leasen. Dan mag je 4 dagen in de week rijden. Daar ging ik vorig jaar met een andere pony al gigantisch mee vooruit, dus dat zal ons ook zeker goed doen! Waarschijnlijk in augustus, omdat ik het helaas momenteel niet naast mijn studie en werk red.

Ik heb je autotje volgens mij op insta voorbij zien komen Britt :Y) Zag er inderdaad niet helemaal goed meer uit. Duurt de reparatie lang?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:45

KirstenHorse, gewoon even een vraagje hé. Niks veroordelends maar echt uit interesse. Ik zie in je profiel dat je 19 bent, waarom dan de keuze om toch voor een pony te gaan en niet voor een paard? :)

Succes en veel plezier met lessen Britt! Wel super balen van je auto..

Ik heb net ook weer fijn kunnen rijden! Na een tijdje weer eens thuis :) Mijn pony ging vanmorgen ook echt fijn dus helemaal top <3

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:52

Omdat ik gek ben van pony's :D Mij zul je niet zo snel op een paard zien. Daarnaast ben ik ook aan de kleine kant met 1,64 en heb ik een gezond gewicht van 55kg dus ik pas prima op de grotere pony's! Volgens mij vind de manege het ook fijn, omdat de pony's toch vaker bij beginners worden ingedeeld. Als er af en toe een meer gevorderde ruiter mee gaat rijden hebben de pony's daar ook wat voordeel bij.

Deze pony doet ook echt niet onder voor de paarden waar we tegen rijden. Ik start hem ook niet met het idee om naar het hoogste niveau te rijden. We zien wel waar we stranden :Y)

Wat fijn dat het bij jou ook zo fijn gaat *\o/*

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:25

Aah okee! :) Pony's zijn ook leuk! Ik heb mijn pony ook een paar keer tussen de paarden gestart (en hoop dat het ook weer gaat lukken) maar voelde me toch wel erg klein tussen alle grote paarden :'). (was wel Z2, misschien dat dat wat scheelt).