[***] schreef:Leuke proef MWM! Ik vind het tempo wel fijn om te zien. Ik houd van lekker voorwaarts rijden. Het lijkt er af en toe alleen op dat je door het tempo in draf, je paard soms wat overvalt wanneer je een figuur moet rijden. Door het tempo zou je kunnen proberen om hem iets eerder voor te bereiden. Ik denk dat je daar nog wel wat extra puntjes mee kan scoren.
Aanleuning is netjes. Knap pard en je zit er netjes op!
Klopt hoor. Ik was zelf niet echt tevreden (en ja, dat klinkt echt heel zeikerig) over deze proef, omdat ze net niet fijn genoeg aan de hulpen was en dan overval ik haar soms. Dat eerder voorbereiden is inderdaad waar ik goed op moet letten als ze net niet fijn genoeg is, of eigenlijk altijd wel, maar op zo'n moment moet ik daar nog meer de tijd voor nemen. En de grijze stukken in de proef gebruiken om haar wel te laten wachten/reageren op de hulpen. We gaan net iets te veel op de automatische piloot in deze proef.

Maar dit is wel precies waar we gisteren in de les mee bezig zijn geweest. Voorwaarts, maar daarin ontspannen en goed blijven reageren op hulpen en beide niet op de automatische piloot gaan.

Eldora1: Ik bedoelde in mijn antwoord niet het oordeel van de jury, maar juist de kwaliteit van de verruiming per paard. Die cijfers gaf ik aan omdat dat de gemiddelde waren die elk paard kon halen, is iets duidelijker dan netjes, goed, heel goed.

EDIT: Ik ben wel heel benieuwd hoe die broek bevalt! Ik vind die siliconen maar apart, heb het alleen nog niet getest, maar ik heb liever ook geen leren zit.