[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:13

@michelle77 : wat een heftig verhaal! Ik begrijp je frustratie! Goed dat je hulp hebt ingeschakeld.
Ik heb ook lange tijd problemen gehad met April met trailerladen. Van alles geprobeerd en ook iemand ingeschakeld. Helaas is dat op een nachtmerrie uitgelopen met als gevolg een geflipt paniekerig paard en een bebloed geflipte man.
Daarna zelf ermee aan de gang gegaan met tips van instructrice en tips die van tineke bartels kwamen. (Mijn instructrice is schoonzus van tineje bartels). Ik heb maanden volop getraind en inmiddels al ruim 8 jaar veel profijt van. Ik kan ze helemaal alleen laden zonder hulpmiddelen. Heel ooit (soms 2 /3 keer per jaar) kan ze nog heel moeilijk doen maar meestal vrij snel weer opgelost.

@katja: Wow! Wat goed, gefeliciteetd ☺

Ik heb gisteren wedstrijd gehad en in de 1e proef 2 hele dure fouten gehad (paard sprong vliegende wissel ipv eenvoudige wissel) en wat rommelig in andere wissels maar ook heel veel goede onderdelen. Helaas erg zuinig laag gepunt waardoor ik daar net geen winstpunt had met 202 punten. In de 2e proef heel fijn gereden met echt hele goede stukken. Super gevoel aan overgehouden. Beste proef ooit maar 5 en 6jes jury dus maar 206 punten . Maar heel goed gevoel aan overgehouden. Paard heeft echt fijn gelopen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:24

Jeetje Katja, wat goed zeg! Mag je best trots op zijn.

Tamarant, wat voor tips heb toen je gehad?

Vandaag zijn we bezig geweest, maar niet gelukt. Helaas. Morgen komt hij weer, dan gaat hij eerst stukje grondwerk doen en van daaruit verder.

So the story continues...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:27

Tof Katja! Daar zijn wij allemaal jaloers op!

Wat balen Tamarant. Hopelijk volgende keer meer punten passend bij je gevoel!

Balen Michelle, hopelijk wordt het geen lang verhaal.

Ik wil het weekend weg maar nog geen startlijst. Kan niet in de avond en ze kon me niet geloven dat het vroeger zou zijn...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:36

Hopelijk gaat het morgen beter met laden Michelle.

Wauw wat een punten Katja. Dat zou voor mij echt een droom zijn die nooit gaat uitkomen.

Moet zondag rond 20 uur starten. Is niet zo mijn ding, maar is niet anders. Nou ook nog maar springen opgeven voor zaterdag. Zit genoeg tijd tussen dam in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:40

pfff zondag om 20, dan blijf ik thuis hoor haha

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:38

Pffff, zondagavond om die tijd is wel ellendig. Nadeel van het indoorseizoen dat alles weer op rare tijden is en een stuk verder weg.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:45

@michelle77 : ik zal je een pb sturen. Tips waren van toepassing op wat mijn paard deed: op de trailerklep steigeren en achteruit rennen

Pffff.... op Zondagavond zo laat starten deed ik echt niet
Ik werk altijd op Zaterdag dus ik ben wedstrijden afhankelijk van de Zondagen. Daarnaast wil ik altijd in een straal van max 30 a 40 minuten reistijd zitten. Omdat mijn paard bij lange trailerritten erg gespannen word wat dat met het rijden heel heftig zich openbaart.

Stukje terug zei iemand trouwens iets over instructrice. Ik train al bijna 10 jaar bij dezelfde in instructrice en ik leer nog steeds bij.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:44

Goedemorgen Dames,

Droversrun het was niet echt een pirouette te noemen :') Het was een soort van haakse wending geworden. Had er ook 2x een 5 voor. Fijn dat de clinic een succes was!
Ik heb al jaren een vaste instructrice maar sinds dit jaar ga ik ter aanvulling 1x in de 3 a 4 weken naar Theo Hanzon. Mijn instructrice lest ook bij hem dus dat sluit mooi op elkaar aan. De lessen bij Theo zijn wel flink intensief en zou ik echt niet elke week willen. (overigens ga ik dan ook failliet := ) En dan heb ik net als lithya voor het springen nog een andere instructeur.

Katja gefeliciteerd! Super knap 2paarden in de GP! Wanneer had je nu ook weer je lichte tour debuut met heet zzlicht paard?

Tamarant jammer dat de punten tegen vielen maar je gevoel is toch het belangrijkste. Niet aan jezelf twijfelen en daar op vertrouwen.

Michelle wat klote dat het nog steeds niet lukt met laden. Is het echt zomaar uit het niks ontstaan? Dat is toch ook wel heel bijzonder.

Lithya dat is inderdaad wel laat op de zondag. Daar zit ik ook nooit zo op te wachten.

Wij hebben aankomend weekend eerste selectie. Hebben ze een startlijst gemaakt waar alleen de aanvangstijd van de 1e rubriek op staat. Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Ik moet als allerlaatste van de dag. Zie dan maar eens uit te rekenen hoe laat je ongeveer moet. Ze moeten tussendoor ook nog ring ombouwen en jury's wisselen e.d. Ze hebben nu staan dat alles aansluitend is maar dat kan dus helemaal niet. Is toch een kleine moeite om op zijn minst per rubriek een aanvangstijd aan te geven.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:26

nikkietjuh schreef:
Wij hebben aankomend weekend eerste selectie. Hebben ze een startlijst gemaakt waar alleen de aanvangstijd van de 1e rubriek op staat. Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Ik moet als allerlaatste van de dag. Zie dan maar eens uit te rekenen hoe laat je ongeveer moet. Ze moeten tussendoor ook nog ring ombouwen en jury's wisselen e.d. Ze hebben nu staan dat alles aansluitend is maar dat kan dus helemaal niet. Is toch een kleine moeite om op zijn minst per rubriek een aanvangstijd aan te geven.

Jury zal ook een tijd willen weten, dus die tijden zullen vast wel bekend gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:31

Bij de vereniging die Niki noemt is dit ieder jaar hetzelfde.

Verwacht ook niet dat er veel aanpassingen komen.

Niki, anders even contact opnemen met René Otten dat hij als kringbestuur er een opmerking over maakt naar de vereniging.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:23

Schijnbaar had de hele kring massaal gemaild. Ze hebben nu de aanvangstijden van de middagrubriek erbij gezet. Nu moet ik nog wel zelf uitrekenen hoe laat ik moet maar in ieder geval niet over de hele dag.

Gister zo'n fijne les gehad met Commaar <3 hij gaat steeds ruiger draven :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:43

Wat ontzettend bijzonder zeg... Is een heel kleine moeite om die tijden per start erbij te zetten.

@tamarant thanx voor je pb! Ik reageer daar nog even op straks.

Gister appte de trailerlaadmeneer dat hij al eerder op de dag kon dan de afgesproken tijd. Ik was toen nog ah werk, maar de eigenaar was er zelf.
Toen ik later (denk na 30/40 min bezig) aankwam, stond de veewagen voor de bak (hadden we maandag besproken) zodat de klep wat minder stijl was. En Darco? Die liep erin en eruit of het niets was!

Wagen op de gewone plek gezet en ook daar zonder problemen. Toen moest ik, ook dat ging zonder problemen.

Even in de bak wat grondwerk oefeningen en nog een keer de wagen in.
Moest hem ook tot aan de klep meenemen en dan achteruit.
Voorbenen op de klep en achteruit. Meter of 2 voor de klep laten staan (hield trailerlaadmeneer hem vast) ik met de longeerlijn in mn handen in de wagen en Darco naar binnen vragen.

Alles zonder problemen, super ontspannen en rustig. Ook vooruit de wagen af. Hij vond dat Darco vandaag sowieso al een heel andere mindset had dan gisteren.

Nu veeeeel oefenen. Vanmiddag na het rijden, inladen. Eruit. Er weer in. Stukje rijden met de wagen, eruit en er weer in. Donderdag ook oefenen.
Vrijdag, als morgen goed gaat, evt op ander terrein rijden. Zou liefste bij vriendin in de 20*60 baan gaan, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee. Daar lukte het natuurlijk juist niet. Dus even kijken.

Maar iig lijkt het opgelost te zijn, heel fijne man die ons geholpen heeft.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:04

Fijn Michelle dat het nu toch weer gelukt is. Hopelijk blijft het zo en anders weet je in ieder geval wie je moet bellen! Kun je miss toch nog op wedstrijd dit weekend.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:08

nikkietjuh schreef:
Fijn Michelle dat het nu toch weer gelukt is. Hopelijk blijft het zo en anders weet je in ieder geval wie je moet bellen! Kun je miss toch nog op wedstrijd dit weekend.

Ja idd.

Ik ga er wel vanuit. Gewoon elke dag oefenen. Het is nooit een probleem geweest, denk dat hij vooral moest voelen dat het geen pijn meer deed. Als dat het idd geweest is.

Zo ontspannen, makkelijk en relaxed is hij nooit eerder de wagen op gelopen. Dus heb goeie hoop!
Heel blij mee en zeker een aanrader.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:36

[quote="nikkietjuh”]

Katja gefeliciteerd! Super knap 2paarden in de GP! Wanneer had je nu ook weer je lichte tour debuut met heet zzlicht paard?
[/quote]Dat was vorige week. Hij deed het super goed, tweede plaats en bijna 65%.

Wat fijn Michelle!!

Klinkt goed je les Nikkie!

Oh en bedankt voor alle leuke reacties. Ik had ook nooit durven dromen dat ik zo ver zou komen.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:47

Oh wow katja dat is wel rete gaaf zo'n debuut zeker na het overslaan van het zz zwaar! Je bent lekker bezig zo!! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:55

Ik kan ook zelf bijna niet geloven wat er de afgelopen maanden allemaal gebeurd is. Het buitenseizoen heeft me zoveel gebracht.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:56

Ik lees nog stiekem mee ondanks dat z2 nog lang niet in zicht is.
Katja Wat leg je dingen goed uit. Ik snap daardoor wat je voelt en hoe je het oplost. Fantastisch debuut gefeliciteerd
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 03-10-18 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:03

Mooi is dat toch Katja! Lekker van genieten.

Hebben jullie vaste mensen die meegaan op wedstrijd? Om te lezen/filmen?

Heb dat zelf niet, dus altijd wel zoeken. Nou kan ik in principe gewoon alleen op pad, uitgaande dat Darco gewoon braaf blijft met laden, maar vind het altijd zo ongezellig. En heb graag iemand die mn proeven filmt, vind ik altijd zeer waardevol.

Zondag naar Naaldwijk, hopelijk kan er iemand mee :D

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:23

Bij mij wisselt het nogal. De paarden die ik voor andere rijdt gaat de eigenaar altijd mee. Die is alleen al wat ouder in niet zo handig met camera's. Voorlezen wil soms ook nog wel eens fout gaan :+ Maar in ieder geval wel altijd hulp met zadelen enzo. Met mijn eigen paard ga ik gerust alleen.
Toen ik nog met de fries reed ging ik altijd alleen. Eigenaar had longproblemen dus die kwam dan zelf met de auto en ging in de kantine zitten om te kijken. Lezer vroeg ik altijd daar. Meestal doet niemand daar moeilijk over.
Ik vind soms een keer filmen wel fijn maar voor mij hoeft dat echt niet elke keer.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:25

Eigenaren komen vaak wel kijken (tenzij hij zelf moet jureren of moet bouwen, springjury/parcoursbouwer)
Lezen vraag ik id vaak ook dan wel op wedstrijd als ik niemand heb.

Filmen is een luxe idd, maar vind het erg fijn en leerzaam om terug te kunnen kijken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:45

Ik heb het heel erg druk dus ik lees wel bij maar post even niet zo fanatiek...

Michelle wat fijn dat hij nu weer de trailer op gaat! Hopen dat het zo blijft!

Ik ga altijd alleen met mijn vader op wedstrijd.
Hij heeft verder geen verstand van paarden maar dat geeft niet.
Met opzadelen houdt hij mijn paard vast en daarna kan ik toch alles zelf haha.
Ik rij de proeven altijd uit mijn hoofd omdat ik Galanto niet of in ieder geval slecht langs een voorlezer krijg.
Het geeft mij zelf ook een stukje concentratie omdat ik me echt op de proef moet concentreren.

Ik lees allemaal goede uitslagen, gefeliciteerd!!

Hier eventjes pech gehad, zelf ziek geweest .. zadelmaker geweest maar dit was niet goed en na een paar dagen een paard wat extreem reageerde met opzadelen en totaal niet wilde ontspannen onder het zadel.
Hij is gister terug geweest dus hopelijk is het nu opgelost en anders maar kijken hoe we het gaan oplossen.
Ben echt blij met mijn Custom qua zit maar qua fitters vind ik het 1 grote ellende! Als ik dit had geweten was ik niet voor Custom gegaan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:53

Ooh het leed dat zadelpassers heet...

Ik rijd nu tijdelijk met het zadel van mijn stalgenoot. Zij rijdt het andere paard vd eigenaar. Is een Kingsley. Zij zit er niet fijn meer op. Ik zit er beter op dan het hele oude harde passier van de eigenaar, maar rijd me regelmatig open.
Het MSFC zadel pastte Darco niet meer.

Hans de Haas was geweest bij andere paard, testzadel gehad, maar lag niet helemaal ok. Zou nagevraagd worden of de zitting versmald kon worden. Daarna is hij bij mij geweest, ik zou nog horen over een testzadel.
Maar het was wachten en wachten. Dus de eigenaar heeft laten weten dat het niet meer hoeft. Had gewoon 2 zadels kunnen verkopen.

Stalgenoot gaat maandag naar Abcoude, naar KM Worldriding. Even afwachten wat dat is, wellicht dat we er met Darco ook heen gaan.

Welke passer was bij jou geweest?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:59

Tja, zadels is een vak apart. Tell me about it. :P Ik vind het echt nog steeds super gaaf om te doen. Wat ik de afgelopen jaren vooral heb geleerd is dat je goed naar paard en ruiter moet kijken en dat de theorie en de praktijk niet altijd overeen komen. Daarnaast heeft elk paard toch ook duidelijk een eigen mening. Uiteindelijk moet het geheel in balans zijn concessies bij 1 van de 2 heeft vaak toch als gevolg dat het op termijn niet werkt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:34

Darco zeker! Ik denk dat zijn gedrag uit het verleden ook zeker een oorzaak in zijn zadel/rug had.

Ik heb hem eerst met mijn euroriding gereden. Toen die was aangepast had ik een ander paard onder me. Alleen ging hij na verloop van tijd minder fijn ermee lopen. Gaf te weinig schoudervrijheid en te lang op z'n rug.
Toen msfc zadel. In mijn verlof bleek dat niet oas meer te liggen en is hij met passier gereden. Alleen kreeg ik mega rugpijn van dat zadel. Dus zadelpasser geweest voor msfc. Zo goed mogelijk laten aanpassen.

Vlak voor zijn blessure merkte ik weer issues. Strakker in zn lijf, tonggedoe. Dus passier er even opgelegd. En enorm verschil! Alleen kan ik er echt niet op zitten.

Nu met de Kingsley voelt hij zeker fijn, lis, dansend, schwung. Nu ik nog...
Het nieuwste model wat ik dus even geprobeerd had, voelde ik meteen dat het niet bij hem paste. Hij werd gelijk terughoudend met aandraven en aangalopperen. Dit zadel had een singel vanaf het schouderblad en daar is hij gevoelig op.

Vind het allemaal zo moeilijk. Elke passer is weer anders doet anders, adviseert wat anders. En ikzelf heb de kennis niet, dus moet diegene die komt maar geloven.

Ben erg benieuwd naar de KM zadels, iemand hier ervaring ermee?