[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:12

Ik vind overigens wel dat ze veel harder neerkomt in dat filmpje met de kruk. Denk dat ik er gelijk weer vandaag had gelegen dan.
En dat filmpje zonder kruk... het zal ligt al schreef voor ze opstapt, en ze staat ook nog eens te klunzen.

Nope, ben nog niet overtuigd.

Welkom Sabine!

Gaan er nog mensen naar Paard 2015? Heb een gratis toegangskaartje, dus ik ga maar eens kijken hoe of wat.

Vanmiddag eerst naar een potentiële stal kijken waar Bant kont te staan. Komt erg dichtbij zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:14

Nee, morgen naar Mechelen en verder niks dan studeren

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:58

Ook maar even updaten. Voor de mods: ik heb mijn zusjes accountnaam veranderd en zelf een accouny aangemaakt

Welkom sabine, prachtige fries heb je daar zeg!

Wij stappen ook standaard op met krukje (vrij hoge), als hij kwijt is of op ander terrein waar geen is zonder. Vond de uitkomst van dat onderzoek wel logisch, maar nooit bij stil gestaan. Als ik op een klein paardje stap of op een pony doe gebruik ik ook geen kruk.

De cranio sacraal vrouw is bij guus geweest en die bevestigde wat wij ook dachten, namelijk dat het geen hanetred is en het in zijn heup of bekken zit. Heeft ons een goede hoefsmid doorgegeven en een dry needling iemand. Willen er ook een chiropractor bij, kijken wat die ermee kan.
Paar dagen niet gereden en een andere bak gezocht om te kunnen rijden (bak thuis is veel te zwaar, en de manege is 45 minuten rijden met trailer). Hele fijne plek gevonden op 5 minuten afstand! Vandaag daar voor het eerst daar gereden, hij was wat druk dus eerst maar aan de hand wat gestapt ( en soms gedraaft...), maar er nooit aan gedacht hem even aan de longe te doen dus gewoon opgestapt bleek niet zo slim... Paardje van mn zusje ging ervandoor en guus ging erachter aan. Beugel kwijt en guus lekker aan het bokken. Opzich is dat nog niet zo'n probleem dat kan ik wel uitzitten, met of zonder beugels. Maar toen was daar de bakrand en ging guus rechts en ik rechtdoor heb even kunnen bevestigen dat ze een hele mooie bodem hebben. Guus aan de longe en daarna gewoon er weer op natuurlijk, was harstikke braaf toen. Blij dat we daar in vervolg kunnen rijden

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:57

Welkom Sabine

Whoops, dat had ik afgelopen donderdag. Mijn rug werd flink blauw. Dat gaat ook echt hard op die manier vallen. Alleen mijne ging vol in de remmen dus deed een mooie salto voorwaarts. Oepsie

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:35

Haha dat had mijn zusje enkele weken geleden:')

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:51

Shelly ja ik heb mijn hele onderrug blauw hehe. Idd gevalletje oepsie... Ben wat stijf en onderrug is flink gevoelig, valt me eigenlijk mee hoeveel last ik ervan heb.
AlwaysH niet fijn voor je zusje, weet nu hoe ze zich gevoeld moest hebben :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:43

Welkom Sabine!

Dunkedoo: oei..pijnlijk!

Filmpje is wat gechargeerd maar sinds de fysio ons bevestigd heeft dat het inderdaad veel beter is met krukje op te stappen doen wij niet anders meer. Ons vorige paard had een rugprobleem en voor hem was het extra slecht als al het gewicht -ook al was het maar tijdelijk- aan 1 kant kwam te hangen. Zelfs als je heel soepel in 1 keer opstapt is dat wel wat er gebeurt.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:13

Auw, Dunkedoo, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:30

Flinke smak gemaakt.
Hopenlijk herstel je voorspoedig en hou je niet lang last.

Ik kreeg net bericht dat mijn nieuwe Sella zadel klaar is en hij donderdag wordt gebracht. Hopenlijk kunnen we daardoor nog een tikkeltje fijner rijden. Maar laatste tijd gaat het echt lekker!
Binnenkort maar eens een wedstrijdje inplannen. :j

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:43

Welkom Sabine!

Oeps, sterkte Dunkedoo! Klinkt niet fijn!

Filmpje vind ik zelf behoorlijk overdreven. Ik merk dat ik met krukje veel makkelijker opstap omdat je bij een paard van 1.75 je net wat langer op moet trekken aan het zadel. Ik ben het zo gewend om met krukje op te stappen dat ik het automatisch doe. Maar in het bos oid lukt het me ook prima om bij uitzondering even zonder op te stappen.

Wat fijn dat je zadel klaar is Euforie! Scheelt vast toch weer een beetje!

Ik merk dat ik weer behoorlijk in de meeleesmodus was. Voor de mensen die mij niet kennen of het daarom alweer vergeten zijn: Ik heb al 6-8 weken last van extreem vitamine D- tekort. Op dit moment lijkt het (ondanks dat ik al 4 weken medicijnen ervoor heb) alleen maar slechter te gaan. Heel erg last van oververmoeidheid en dat terwijl het vakantie is. Heb nu wat lastige beslissingen moeten nemen. Komende maanden minder paardrijden (van 3 keer in de week, naar 1-2 in de week) en natuurlijk veel andere dingen schrappen. Betekend voor mij dat ik mijn B-debuut nog een tijdje uitstel. Zoo balen, want Vi is zo ontzettend fijn de laatste weken. Rijden gaat heerlijk, maar ik ben na 1/2 rondjes draven gesloopt. Is helaas niet anders!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:55

Balen zeg Maaike! Zijn er nog andere mogelijkheden om het te verhelpen? Of alleen maar rusten? Sterkte iig :(:)

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:48

Oei das flink balen zeg dat je medicijnen niet aanslaan maaike162... Helemaal als je paardje lekker aan het lopen is. Eerst maar goed voor jezelf zorgen, en dat B debuut komt wel :(:)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:01

Oei Maaike zorg je wel goed voor jezelf? Je paard wacht wel op je! Eerst zelf weer fit worden.

Mijne clown gaat trouwens ontzettend goed de afgelopen week. Ben ik echt blij mee. Morgen weer oefenparcours rijden.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:00

Maaikevdk schreef:
Balen zeg Maaike! Zijn er nog andere mogelijkheden om het te verhelpen? Of alleen maar rusten? Sterkte iig :(:)

Ik heb nu medicijnen, maar die slaan nog niet goed aan. Verder zijn er speciale zonnebanken die helpen, maar ik word pas over 2 maanden 18 dus dat mag helaas niet... Zelfs niet met medische verklaring. Vooral een kwestie van rusten idd! Thanks!

Dunkeedoo schreef:
Oei das flink balen zeg dat je medicijnen niet aanslaan maaike162... Helemaal als je paardje lekker aan het lopen is. Eerst maar goed voor jezelf zorgen, en dat B debuut komt wel :(:)

Dankjewel voor je lieve reactie! Inderdaad zwaar balen, maar is niet anders.

glenstorm schreef:
Oei Maaike zorg je wel goed voor jezelf? Je paard wacht wel op je! Eerst zelf weer fit worden.

Mijne clown gaat trouwens ontzettend goed de afgelopen week. Ben ik echt blij mee. Morgen weer oefenparcours rijden.

Ja ik ga nu echt beter voor mezelf zorgen. Wil snel van die moeheid af zijn, maar ik ben heel slecht in stil zitten en uitrusten. Heel veel succes en plezier vandaag! Super dat het zo goed gaat!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:53

Ik heb mijn B debuut gecanceld helaas. Paard zit gewoon niet lekker in zijn vel.. Rijden gaat ineens zo slecht en hij heeft ook echt last van zijn maag.. Hij zit enorm dof in zijn vacht, is chagrijnig als de pest, gaapt heel vaak na het rijden, aansingelen doet pijn en zijn buik is af en toe enorm opgezet en doet hem pijn als je eraan zit. Morgen even de DA bellen voor advies.. Ik denk dat er ander voer moet gaan komen en dan geef ik hem even de tijd om zich beter te gaan voelen.. Kan in april ook nog wel starten :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:57

Jammer, maar wel goed om eerst te zorgen dat ie weer de oude is!

Ik heb zondag mijn debuut, stiekem wel beetje zenuwachtig voor ondanks de oefenwedstrijden die prima gingen :P

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:31

Ahh balen MightyJoe! Niet fijn, maar lijkt me idd een goede beslissing!

Oeh spannend Mizsz Kitty! Komt vast goed, succes alvast!
Laatst bijgewerkt door Maaike162 op 29-12-15 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:33

glenstorm schreef:

Ben je bij het twentse ros wezen oefenspringen? :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:41

MightyJoe Aj niet leuk. Goed dat je voor je paard kiest en niet voor jezelf. Starten kan altijd nog en dan heeft je paard er ook plezier in! Ik start waarschijnlijk ook pas begin april komt mij zelf beter uit.

Maaike, inderdaad zorg goed voor jezelf! Ik ken het met de hersenschudding dat stilzitten bah.

Vandaag nog oefenparcours gesprongen bij onze vereniging. Was niet de bedoeling omdat ik morgen ook al naar saasveld ga. Hij voelde erg fijn aan en trok lekker aan zodra het wat hoger werd. Fijn parcours gesprongen op 80/90. En ook nog eens foutloos :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:59

Shelly21 schreef:
glenstorm schreef:

Ben je bij het twentse ros wezen oefenspringen? :)

Nee bij ons op de vereniging in Heeten stond het parcours :)

Sprong heel fijn! Voor de geïnteresseerden heb ik wel een filmpje.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:09

Ik ben heel benieuwd naar een filmpje!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:10

Urielle schreef:
Aan je paard hangen doe je met je krukje alsnog. Tenzij je paard zo klein is dat je ineens je been erover kan slaan maar dat zal niet veel mensen gegeven zijn.
Als ik op mijn merrie stap met krukje is het enige verschil dat ik minder een karateschop omhoog richting beugel moet doen, ik moet nog steeds een flink stuk omhoog.

Paard wat ik rijd is ongeveer 1.65 en ikzelf ben 1,59 dus met krukje zwaai ik er wel zo overheen :j
Ik stap altijd in de gang op met kruk en dan stap ik bak in.

Behalve paardrijden doe ik yoga en 1 of 2 x per week een les bodypump in de sportschool.

Welkom Sabine!

Beterschap Maaike, klinkt naar :(:)

Jammer MightyJoe, maar idd goede keus :j

Zo ik ben ook weer bij :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:02

Ik wil ook graag een filmpje zien!

Zelf gisteren na wat starttrubbels met de merrie toch fijn gereden en ook voor het eerst een paar keer vloeiend een kruisje genomen met haar.

En daarna met springen van mijn hengst afgevallen en lig nu met een gekneusde rug nog op bed.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:04

Oei, weigering?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:06

Ja, een stop en hij draaide weg, en ik was nog onderweg rechtdoor dus ik hing in de staander :+