[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aniek_joefy

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:20

Jaa bij de pony's :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:24

Ik vind de kring altijd vooral stressvol :').
Eigenlijk vind ik wedstrijden rijden soweiso stressvol :'), maar toch is het leuk!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:49

:')
Ik vind het ook erg stressvol als je er 2 vlak achter elkaar moet :') met de indoor selecties had ik steeds het geluk dat het L op zaterdag was en het M op zondag maar nu komt het wel steeds op dezelfde dag :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:51

Zijn er toevallig mensen hier die mee doen/aanwezig zijn bij SGW etten leur de 12e?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:22

Ohw dat is ook niet fijn inderdaad.. Ik start er alleen twee op mijn eigenstal en daar houden ze er eigenlijk altijd heel fijn rekenening mee! Maar het zorgt wel voor extra stress ja :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:23

Jaa, maandag gaat het allemaal precies maar volgende week wordt het echt haasten. Nu hebben we er wel echt rekenig mee gehouden hoor, moet met de ene als eerste van de ring en met de andere als laatste en hebben ze zelfs nog een lege startplek voor me :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:30

Ohw ja dan komt het gewoon echt rottig uit.. Maar misschien veranderd er nog wat?

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:17

Oh dat is ka lote Aniek.. :( hopen dat het goed komt ( vast wel! )
En lina... Jouw paard is zo... Zo gaaf <3 succes maandag!!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:12

Hillady schreef:
Oh dat is ka lote Aniek.. :( hopen dat het goed komt ( vast wel! )
En lina... Jouw paard is zo... Zo gaaf <3 succes maandag!!

Dankjewel!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:22

Tot mijn verbazing ging het gisteren prima! Begon met Thiedemann op 2de gaatje(wat ik normaal nooit doe maar ik dacht echt dat we allebei heel vervelend zouden zijn). En uiteindelijk na beiden kanten een drafje heb ik hem gewoon weer op het eerste gaatje gezet. Vanmiddag rond 3 lekker lessen zonder, ben benieuwd hoe dat ook alweer voelt :D.

Gisteren allebei de kanten gegaloppeerd, rechtsom vind zowel ik als Vera echt lastig, maar we gaan vooruit!

Ze doet al veel minder boos & bijt me gelukkig niet meer. Wel heeft ze vorige week mijn beste vriend aangevallen maar dat nemen we maar even voor lief haha. Ik heb een toppertje onder mijn kont met wat scherpe randjes die er langzaam afgaan :D.

Wat is trouwens jullie beste tip tegen stilstaan bij beugels op maat doen enzovoort? Vera gaat telkens in de achteruit en dat word ik weer boos maar dat helpt natuurlijk niks.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:39

Er rijd eigenlijk nooit iemand anders op wedros en als ik dat wel het geval is doe ik van te voren mijn beugels weer op maat, aansingelen hoef ik nooit als ik er op zit :o.
Ik zou als ik jou was bij achterwaarts gewoon consequent zeggen voorwaarts (een paard moet tenslotte ten alle tijden voorwaarts blijven denken) en dan opnieuw halthouden. Als ze dan weer achterwaarts gaat eerst voorwaarts en dan weer halthouden, niet boos worden maar duidelijk zijn en consequent blijven.
Wel fijn dat het zo goed ging!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:42

lina1998 schreef:
Er rijd eigenlijk nooit iemand anders op wedros en als ik dat wel het geval is doe ik van te voren mijn beugels weer op maat, aansingelen hoef ik nooit als ik er op zit :o.
Ik zou als ik jou was bij achterwaarts gewoon consequent zeggen voorwaarts (een paard moet tenslotte ten alle tijden voorwaarts blijven denken) en dan opnieuw halthouden. Als ze dan weer achterwaarts gaat eerst voorwaarts en dan weer halthouden, niet boos worden maar duidelijk zijn en consequent blijven.
Wel fijn dat het zo goed ging!

Nouja met beugels op maat doen bedoelde ik eigenlijk aansingelen. Mijn vriendin rijdt er afentoe op maar meer ook niet haha.(heb 1x een onervaren persoon erop laten rijden en ja.. dat doen we maar niet meer zal ik maar zeggen :p). Bedankt voor je tip! Dit deed ik gisteren inderdaad ook, en met boos worden bedoel ik eigenlijk gewoon 'Halt Vera, stop met kloten' :+

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:10

Ja aansingelen doe ik eigenlijk ook altijd voor ik der op ga ik weet inmiddels precies op welke gaatjes die moet en ik heb een heel opzadel ritueel :') .

Opzich mag je ook best een keer boos worden hoor, als je maar zeker weet dat je altijd consequent bent en goed dan ook goed is, dat is het belangrijkste.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:02

fijne pasen allemaal!!
gister heerlijk gereden weer <3
maandag schrijven bij de cross dus hopelijk paar tips stiekem meekrijgen waar ze op letten :D

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:34

Fijn dat het goed ging! En leuk schrijven bij een cros, veel plezier!

En inderdaad fijne Pasen iedereen!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:28

lina1998 schreef:
Ja aansingelen doe ik eigenlijk ook altijd voor ik der op ga ik weet inmiddels precies op welke gaatjes die moet en ik heb een heel opzadel ritueel :') .

Opzich mag je ook best een keer boos worden hoor, als je maar zeker weet dat je altijd consequent bent en goed dan ook goed is, dat is het belangrijkste.

Ja dat red ik niet met m'n kippenkracht(en met die zere arm al helemaal niet haha).

Boos worden gebeurd ook echt alleen als het nodig is, als ze bijv boos op mij word zeg ik gewoon zachtjes 'waarom zo boos Veertje' :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:29

Vanmiddag lekker drie kwartier gelest, we hadden echt goede stukjes, en zonder Thiedemann voor de eerste keer thuis! Kon een uur echt niet aan, m'n arm deed echt zoveel zeer.. Maar buiten dat heerlijk m'n rondjes gereden :D.

Afbeelding <3 <3 <3 <3

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:35

Veel plezier schrijven bij de cross! :D
Mooi dat t zo goed ging Lisanne.
Ik moet 11 april hindernis jury zijn bij de SGW, twee dagen. Erg leuk.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:22

Klinkt leuk ja!

Ik ga 11 april voor 6 dagen naar Rome *\o/* . Paardje is al helemaal geregeld maar dat zal wel even een rottig afscheid worden vrijdagavond :\

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:46

Ahh dat is altijd zwaar lina!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:47

Ondanks dat trainen niet zo goed ging wel lekker buiten "uitgestapt"
Afbeelding

Afbeelding

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:00

Vanmiddag ons 'buitenrijdebuut' weer gemaakt! Eerst een kwartiertje in de bak en vervolgens gingen we 'tromgeroffel' buiten uitstappen. Vera is geen makkelijke buiten, ze heeft onzettend(echt ontzettend) last van verlatingsangst dus normaal gesproken kom je het erf niet eens af. Vandaag is het ons toch gelukt, we zijn tot de duiningang(half uurtje ong) gelopen en toen weer omgedraaid. Op wat hinnikjes en onzekerheden van haar na, was ze ontzettend braaf! Ook tijdens het kwartiertje in de bak trouwens :D.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:12

Super leuk allebei! Het was ook echt heeerlijk weer vandaag <3
Hier liepen ze allebei echt heel fijn, morgen wedstrijd, ben benieuwd! Hopen op net zulk mooi weer :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:34

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:29

Succes morgen!
Wauw je hebt zo'n gaaf paard!!!

Net paasvuur :Y) altijd zo gezellig hier in het dorp! Word je helemaal zwart gemaakt door die kids :')