[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:32

Gefeliciteerd!

De eerste proef die ik uit m'n hoofd reed vond ik doodeng. Ik heb de hele proef zitten vloeken in de trant van poedersuiker, wat moet ik nu. Uiteindelijk helemaal goed gegaan en echt veel fijner. :j

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:36

Over uit hoofd rijden, doe het vaak niet op wedstrijd maar zou zo kunnen, weet toch altijd wel, vaak ook wel logische lijnen. Ook hief vaak maar paar keer te lezen en dan weet wel zo goed als hoe ze gaan. Nu de l2 proeven maar eens aan het lezen, kan ik deze week nog keer doorrijden voordat donderdag debuut hebben.
Reed al vrij jong mee in viertal kür en dan moet je wel, in begin was dan ook bang vergat maar eenmaal aan het rijden nog nooit verkeerd gegaan. Met individuele kür veranderde elke wedstrijd wel weer iets qua lijnen, omstanders altijd banger dar door elkaar zou gooien dan ikzelf :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:52

Hier hetzelfde Haike. Zei vorig jaar al een keer tegen mijn vader dat ik ze wel uit het hoofd ging rijden. Wilde hij toch voorlezen, zonder de proeven een keer te hebben gelezen. Hihihi. Nu wil hij nog wel eens komen kijken. Maar vind de L2 proeven toch al iets te moeilijk om voor te lezen. Vroeger (ongeveer 15 jaar geleden) las hij gewoon alle proeven vlekkeloos voor. Maar hij vertrouwt zichzelf daarin niet meer zo goed.
En meestal ben ik maar alleen op wedstrijd. Dus vind ik het veel gemakkelijker om ze uit het hoofd te rijden. Hoef ik alleen maar iemand te vragen om mijn papieren even aan de jury te geven. Meestal bieden die zichzelf dan wel aan.

Vanmiddag maar een lekkere buitenrit maken, denk ik. Is het lekker weer voor en heeft ze wel verdient na gisteren. Ook al ging dat niet vlekkeloos. Nu een maand weer thuisblijven. En ons voorbereiden op de selectiewedstrijd. Week ervoor is op hetzelfde terrein concours. Dus dan gaan we er ook heen, weet ze weer wat voor terrein het is. En hoeft ze het minder spannend te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:11

Jullie maar 1 selectie? Wel fijn vooraf dan daar al keer kan starten! En welke regio zit jij dat ook papieren af moet geven, hier is dat namelijk nooit.

Ik ging altijd met MN moeder op concours tot ze 7 jaar geleden overleed, zij las ook altijd voor. Toen tijd alleen geweest en jaar of 5 geleden voor andere man gaan rijden, en sindsdien hij altijd mee. Hij had nog nooit gelezen dus in begin thuis geoefend maar zo wel door de jaren heen met de niveaus meegegroeid. Nu met zijn paarden allemaal gestopt (blessure, op top van kunnen) en is baret van mij, maar die staat ook bij hem, en gaat hij nog steeds trouw mee, dus ben gelukkig nooit alleen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:21

Wij hebben 2 selectiewedstrijden, week op week. Maar hoeven daarvan maar 1 te starten. Start je beide, telt het beste resultaat. Vind dat ook wel best, want we hebben hier een grote kring. Vanaf de wadden tot aan bijna de grens van de Noordoostpolder (Flevoland). Hebben er altijd 1 beneden in de kring en 1 boven in de kring.

Ik start altijd wel op plekken waarvan ik weet dat er ook bekenden heen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:24

Dan ook grote rubrieken zeker en weinig die naar de regio mogen?

Wij 5 wedstrijden waarvan minimaal 3 moet rijden, beginnen volgende week. Denk nog niet veel re zoeken heb maar altijd wel gezellig.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:30

Vind dat er meestal toch nog wel behoorlijk veel door mogen naar de regio.

Vooral in de lagere klassen hebben ze altijd wel 2 volle banen op de regio. Vanaf de M1 is het meestal maar 1 baan op de regio. Ligt er maar net aan hoeveel deelnemers er in de klasse rijden tijdens de wedstrijden. Aan de hand daarvan bepalen ze hoeveel er per kring door mogen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:49

Uit het hoofd rijden vind ik ook nog ff te eng, vind die M1 proeven ook veel op elkaar lijken, wil t risico nog niet nemen.
Hier in de regio ook 1 kringwedstrijd voor de regio. Vind t wel makkelijk zo.

Vandaag op ch Zelhem gestart in Gelderland, had er niet zoveel van verwacht, heel groot concours voor t eerst op gras, en banen zonder omheining := maar Cadiz bleef er fijn aan en dat resulteerde in de eerste plaats met 193 en tweede plaats met 207 :D heel erg tevreden!! Prijzengeld was ook leuk: 40 voor 1e prijs en 30 voor de tweede :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:55

Wow, super punten Myour. Gefeliciteerd met je prijzen.

Zie er eerlijk gezegd ook wel een beetje op om dit straks ook in de M1 te gaan doen. Misschien dat ik dan gewoon eerst 1 proef uit het hoofd doe en 1 laat voorlezen. Of dat ik eerst maar 1 proef start. Maar zover is het nog niet, dus ga ik me daar nu ook nog niet druk om maken.

Hier vanmiddag lekker op buiten rit geweest. Zijn bijna 2 uur onderweg geweest. Werden op het laatst alleen wel weer bijna lek gestoken, bah. Volgende keer de vliegendeken maar op. En goed inspuiten met stinkspul.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:55

Wat een mooie punten myour, gefeliciteerd.

Ik heb vanmiddag lekker gesprongen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:55

Fw, hoeveel zitten er bij selectie gemiddeld in een ring? En fijn lekker buiten gereden hebt, wel zuur al zoveel beesten zaten!

Myour gefeliciteerd, hartstikke goede resultaten weer! Zo gaan de punten wel snel, straks meteen verder naar m2?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:12

Denk dat er toch wel een 24 à 25 in een baan zitten.

Edit: even nagekeken Hadden tot nu toe een 23 combinaties per baan op zijn volst in de L2.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 10-05-15 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:23

uit mijn hoofd de proef rijden vind ik ook ideaal!! en idd je kan veel gerichter trainen, gewoon als het uit komt een deel of de hele proef rijden tijdens een training dat vind k ook heel fijn. En in de proef rijdt je veel gerichter en heb je veel meer tijd om voor te bereiden

het enige wat ik lastig vind is om 2 proeven uit mijn hoofd te leren die ga ik dan door elkaar halen. eentje is makkelijk te doen maar 2 is nog best lastig!

zit Sanne nog in dit topic trouwens? ik moet as donderdag bijna precies tegelijk als haar starten haha op dezelfde wedstrijd

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:27

@ Laura. Ik leer eerst 1 proef uit mijn hoofd. En als ik die goed in mijn hoofd heb zitten. Dan ga ik de tweede leren. Is me tot nu toe (afkloppen) nog niet gebeurt dat ik verkeerd ben gaan rijden.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:33

ja dat doe ik ook maar dan vergeet ik de 1e weer en ga ik ze door elkaar halen haha :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:35

Frieswytske lekker hoor buiten gereden, wanneer ga je weer op concours?

Succes alvast voor degene die komende week gaan :)

Haike haha nee we blijven lekker tot de outdoor kampioenschappen in het M1. Daarna gaan we ons richten op het M2. Stiekem doel is eind vh jaar Z1 startgerechtigd te zijn dat zou wel heel gaaf zijn! Maar wil de indoor kampioenschappen weer in het M2 gaan doen. We gaan al hard genoeg zo :)

Volle ringen zeg pff.. Afgelopen indoor kampioenschappen hier in de kring zaten er geloof ik maar 10 ofzo in de M1.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:02

Indoorkampioenschappen zijn hier altijd minder deelnemers die door mogen dan buiten. Afgelopen winter mochten er in de L2 maar 12 door naar de kampioenschappen van de hele provincie.

Jullie gaan inderdaad hard, :j.

Ga pas in juli weer op pad, Myour. Wanneer ga jij weer op wedstrijd?

Eind mei ga ik samen met een paar vriendinnen aan een enjoy the ride rit meedoen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:06

Hier ligt het ongeveer wel gelijk. Vorig jaar outdoor en afgelopen indoor mochten er iig allebei keren 5 door naar de regio. Ik ga volgende week in Beuningen starten, ook vanuit Duitsland nog. Dan heb ik 31e op de komende kringlocatie weer wedstrijd, en dan wil ik in juni nog 1 of 2x starten, maar ligt beetje aan vervoer mogelijkheden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:13

Is nu nog niet bekend hoeveel er van onze kring door mogen naar de regio. Wordt volgende maand denk ik bekend gemaakt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:45

Hier zijn nu 2 kringen samengevoegd, de ringen zijn echt gigantisch, van de lagere klasse allemaal 2 ringen.

Zelf had ik vandaag mijn debuut, kei spannend voor het eerst met mijn eigen paardje :). Geen selectie want ze heeft nog geen schroefgaten, dus eerst maar op zand beginnen.

Ze was wat tam maar liep prima. Eerste proef veel spanning van mijn kant, dan ga ik wat verkrampt zitten en teveel terug rijden in mijn hand, hierdoor behoorlijk wat fouten. Toch nog 181 punten.

Tweede proef ging een stuk beter, mag allemaal nog wat flitsender en meer afwerking maar met 208 punten een eerste plek mag ik niet klagen :).

Wanneer is een 4 voor impuls normaal? Ik was echt verbaast, mijn impuls in de tweede proef was wat aan de lage kant, maar een 4 als er verder niks geks gebeurd vond ik heel erg verbazend! Tweede proef stond ze er ietsjes fijner aan, een verschil van hooguit 1 punt met de eerste proef, hier gewoon een 7.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:11

Gefeliciteerd met je scores!! Met n 4 zou je zeggen dat je kruipend de proef bent doorgekomen := apart zeg! Staat er verder op je protocol nog meer over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:22

Gefeliciteerd, mooi debuut zo! En een 4 idd wel erg laag, zou dan ook denken dat je geen winst meer rijd in die proef, want impuls toch wel belangrijk.

Myour, jij nu nog in Duitsland aan het trainen? Hoe lang blijf he daar?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:40

Vond het heel verbazend, mijn impuls moet zeker wat beter, maar een 4 is overdreven imo. Er staat 2x in de staponderdelen: veel actiever.. Verder niks aan opmerkingen hierover.

Ook voor rechtsgerichtheid, ontspannen en in aanleiding gaande paard een 5.

Met 2 onvoldoende's onderin zou ik ook echt geen wp verwachten.

Proef is ook gefilmd: http://youtu.be/CEm6E6ZEtts

Ik kan me niet volledig vinden in beoordeling van de eerste proef, op grove fouten een 7, en dan weer (dikke) onvoldoende's op onderdelen waarvan ik het niet begrijpe. Tweede proef ben ik super blij mee en ongelooflijk trots op mijn lieve paard!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:55

Lastig Renee, kan hier alleen geen filmpjes kijken, wordt de wifi heel erg traag van.. Wat dat betreft is het jury aspect soms best frustrerend. Heb je de jury niet nog kunnen spreken?

Haike ik blijf hier nog tot de 22e :) heerlijk!! Groot verbeterpunt blijft het halthouden, gaan we komende week aan werken en aan het actief houden in die overgang. In de proeven doe ik t nog te abrupt, goed leermomentje.

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:01

Gefeliciteerd met de punten myour en rente !! Hier niet zulke hoge punten maar wel een eerste plaats met 191 en 185 ben erg blij en trots ☺