[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:28

Vandaag de laatste puntjes voor het Z1 binnen gesleept en 2 mooie 2e prijzen. We blijven nog wel even M2, hij word 2 juli pas 6 en alles moet nog goed bevestigd worden. Ongeveer in een maand tijd de M2 doorgevlogen! :o

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:31

Gefeliciteerd met je laatste mooie punten in het M1 Priscilla.
En welkom.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:32

Goed zeg Harvey. Gefeliciteerd.
Nog jong hoor, zou hem ook rustig de tijd geven....

tamaramt

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:27

@kb horse; welkom hier :)

@priscilla; ook welkom hier :)

@harvey; wauw, goed zeg!!! Gefeliciteerd!! Maar idd lekker de tijd geven als hij pas die leeftijd heeft.
Ik heb April pas op haar 6e voor het eerst uitgebracht op wedstrijd. Ze was ook pas bij ruim 4,5 jaar oud zadelmak gemaakt en ingereden

Ik ben net terug van een grote selectiewedstrijd op gras en in de regen en mega flinke windstoten!

April was megafris, stuiterig en gespannen bij het klaarmaken al.. Ik kreeg met heel veel moeite de kalkoenen erin. En toen ik opstapte lag ik er een minuut later al bijna langs.
Onderweg naar losrijterrein dus veel voltes gereden en slangevoltes want ze was echt te fris..
Op losrijterrein veel gedraafd en gegaloppeerd en toen was het al een heel stuk beter.
Toen ik mijn proef begon, moest ik halthouden en groeten toen ging er stukje voor ons achter mijn ring dus een flink handgebaar met boekje de lucht in als startsein vd kur op muziek en vervolgens meteen muziek aan en daar flipte April op..
Vloog achteruit en stuiterde rond, kreeg het binnen minuut opgelost en weer voorwaarts maar toen was ze de 1e onderdelen wel weer flink gespannen en daardoor een kw ook verpest...
Daarna ging het al weer stuk beter.
Ze draaide af en toe wat haar kont tegen de regen in(flinke bui en megawind) en daardoor voelde sommige stukken wat rommelig.
Ik vond zelf dat ze vooral in de galop nog iets meer op het achterbeen mocht en af en toe dramde ze wat door mijn hand heen maar ik heb toch tevreden afgesloten gezien het feit hoe we gestart zijn.

Voor mijn gevoel had ik rond de 180/185 punten en ik had 181 punten.
Dus geen topscore maar goed genoeg voor vandaag :)

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:29

Ja ik ga nu ook rustig aan doen met hem. we zijn ook zo snel alle klasses door gevlogen.. 2 jaar geleden ging ik er voor het eerst opzitten met beleren en nu mag hij alweer Z starten.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:54

Welkom Priscilla!

Gefeliciteerd Harvey! Dat hebben jullie heel snel gedaan.

Tamaramt, bikkel!!! := Knap dat je nog een winstpunt hebt gereden. Ik was zaterdagochtend even helpen bij mijn instructrice, die moest springen met haar jonge paard. Ik was blij dat ik een anderhalf uur later weer thuis was en zelf geen wedstrijd had het weekend. Wat een weer!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:07

Hallo dames,

Mag ik ook gezellig mee komen kletsen? Vind het erg leuk om al jullie verhalen te lezen namelijk!

Heb zelf op dit moment 3 knappe vosmerries op stal.
Beat it, een 8 jarige merrie van Corland. Is M springen, M cross en heb ik 3 weken terug voor het eerst M1 dressuur gestart en vorige week nog een keer. In totaal 2 derde prijzen en een 4de prijs met 190,192 en 194. Erg tevreden dus. Die gaat veel harder dan ik verwacht had want ze loopt graag in haar spring/cross paarden modus. Lekker rond, laag en diep haha. Dus nu maar alvast aan mijn keertwendingen en travers gaan werken.

Ruby, een 16 jarige stermerrie van Balzflug. Een projectje. Fantastisch paard met heel veel kwaliteit maar zooooooo moeilijk te rijden. Prikt het liefst de hals er op, rug er uit en maar zwaaien met de benen ( en in galop zoveel mogelijk wissels springen). Is L startgerechtigd in de cross en M2 dressuur. Die mag aankomende woensdag weer voor het eerst mee sinds een half jaar. Is er door niet-fit zijn en koliek uit geweest.

En dan heb ik nog Danoontje een 6 jarige merrie van Viceroy maar dat is ook een projectje. Echt een 5 jaren plan haha. En eigenlijk nog zo groen als gras.

En dan ik nog: 23 jarige spring/cross/dressuur amazone, en tevens B/L dressuurjury.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:42

Ja hoor je bent welkom :D heb je foto's van je paarden?

Amigo ging gisteren echt fijn :) zondag moet ik om 10 over half 12 starten, fijne tijd!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:08

Fijn dat je paard zo fijn ging!
Wat mij trouwens opvalt is dat ik het in de M2 veel moeilijker vind om mijn punten te "schatten". In de Andere klasses zit ik over het algemeen heel goed op 1 lijn met de jury maar in de M2 zit ik er behoorlijk vaak naast. Zowel in positieve zin (denken dat het heel slecht ging en dan wps rijden) als in negatieve zin (behoorlijk fijn gevoel hebben en dan gewoon 170?? rijden).

Ik hoop dat ze het doen:

Ruby: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5766_n.jpg

Beat (hele oude dressuurfoto, van 2011 haha): https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0948_n.jpg

Van Danoontje heb ik nog geen goede foto's! Heb haar net 5 weken en is nog niet echt "mooi" haha. Was heel dof, lange vacht, dun/hoekig. Gaat nu wel steeds beter dus daar komt er binnenkort 1 van ;).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:17

Knappe paarden! Vooral beat :j

Ja dat heb ik ook! Ik moest eerst tegen een meisje rijden en die pony ging vol in de ankers en omhoog een paar x. Ik had toen zo'n 10 punten minder als haar terwijl ze ook gewoon uitgesloten had kunnen zijn :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:21

Ja dat heb ik ook eens gehad! Echt een "foutloze" proef, had wat meer impuls kunnen hebben maar alles verder keurig op de letter etc.
Iemand anders paard dik in verzet, alleen maar wissels in de slangevolte in contra, en nog meer van dat soort dingen en rijdt ook 10 punten meer.

Dank je! Ben ook erg blij met mijn paarden :D
Ruby heeft echt het talent maar Beat is zo fijn te rijden! Is echt een heerlijk paard dat.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:25

Grappig, mijn ervaring is namelijk precies hetzelfde. Mijn paard is soms best wel een staker, maat in de proeven waarin hij staakt of ik foutjes heb krijg ik de meeste punten. En brave foutloze proef levert meestal niet meer dan175 punten op.

Persoonlijk vind ik dat niet kunnen, het heeft namelijk weinig met rijtechnische kwaliteiten te maken

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:16

@ tamarant toch nog knap dat je erop ben blijven sturen en de bak door kon komen. Vind ikzelf altijd zo lastig met mijn grote als die het weer in ze bol heb en heel gespannen is.

@ Evony knappe paarden heb je zeg ben gek op vosjes vooral als ze ook nog eens groot zijn haha

Heb zondag mijn M2 debuut gedaan met de gedachten wie niet waagd wie niet wint. Had namelijk de zaterdag ervoor 3 wp gereden in de M1 dus niet echt bezig met de M2 geweest.

Moest starten op Simonshaven losrijden liep die heerlijk op het einde werd die alleen beetje heet eng espannen. Toen mocht ik de bak in. De deuren gaan niet helemaal dicht en blijft er net een kiertje open staan vond die natuurlijk hardstikke eng en spannend. Maar heb hem er toch langs gekregen allen jammer van mijn 1e proef bij de slangenvolte dat die er niet langs ging haha :D HAd 180 punten en 1e

2e proef ging veel beter en netter figuren ook netter afgewerkt, En had ik 179 ? Ik snapte er niks van middengalop deed die goed kreeg k een 5 voor haha M2 blijft het een lastige klasse vinden.

Maar desondanks ben ik hardstikke trots op hem :) Toch officeel M2 nu

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:22

Goed bezig Priscilla! Beetje raar dat als je de dag ervoor nog 3 wp rijd je in het M2 net wel winst rijd :)) Achja, komt goed!

Zondag gaat een meisje (8) bij ons op stal ook bixie rijden op Amigo :') Die 2 zijn echt leuk om te zien, Amigo is dan echt zo braaf en voorzichtig :))

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:24

Super debuut priscilla! Klinkt als mijn debuut, ik had 183 enige met winst en ook eerste haha.
Die middengalop is altijd rot, als ik voor mijn gevoel plat door de bochten race zie ik op film nog amper verschil hahaha.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:25

@Amiigo ja helaas blijft een jury sport natuurlijk komt vanzelf wel ik ga al hard genoeg vorig jaar september begonnen met wedstrijd rijden en ben nu al hier :D

Wat lief dat amigo er zo lief mee omgaat. Doet mijn pony ook voor kinderen hardstikke lief maar gaat er een volwassen vreemde ruiter voor hem erop dan neemt die ze gigantisch in het ootje

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:28

Ik ga eens proberen om filmpje erop te zetten voor de geintresseerden :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:31

Haha dat doet Amigo dan weer niet :P Die is altijd braaf als je maar consequent bent.

Middengalop is bij mij een van mn sterkste punten :)) Hij vertrekt heel fijn en als ik ga zitten komt die direct terug in arbeidsgalop :) Ook pas sinds kort, eerst racede die lekker door of verruimde die te weinig.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:48

Hierbij mijn 1e proef van de m2

http://youtu.be/9_LyZb1aC4Y

Ik ben me bewust van mijn houding en het zadel ik wacht op me zadel van Arno Brandt.
Ook weet ik dat me keertwendingen en travers nog niet zijn zoals het hoort maar wou het even delen en kijken wat jullie ervan vinden :D

Proef 2
http://youtu.be/H6dNHOwX2nQ

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:44

Ik ga ze vanavond even kijken :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:25

Priscilla_90 schreef:
Hierbij mijn 1e proef van de m2

http://youtu.be/9_LyZb1aC4Y

Ik ben me bewust van mijn houding en het zadel ik wacht op me zadel van Arno Brandt.
Ook weet ik dat me keertwendingen en travers nog niet zijn zoals het hoort maar wou het even delen en kijken wat jullie ervan vinden :D

Proef 2
http://youtu.be/H6dNHOwX2nQ

Ik heb je eerste proef zitten kijken en zit er prima uit. Zou vooral nog werken aan je travers en keertwendingen. En iets meer ontspannen in je hand.

Deze proef vind ik eigenlijk nog wel goed te doen. Dit durf ik nog wel aan. Helaas zitten er in die andere hele grote stukken contra. En dan gaat m'n paard wissels springen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:18

@oneiros; Ja, het was echt zwaar ...weer. Het is dat ik zo'n zin had om op wedstrijd te gaan. Al verging mijn zin wel toen het weer nog erger werd en April te fris werd.

@evony; welkom hier :) Knappe paarden heb je!

@priscilla; Dat is ook erg lastig en soms niet te doen. Nu accepteerde ze het en reageerde op mijn stem(heb hardop zitten praten tegen haar tijdens de proef om haar gerust te stellen)

Gefeliciteerd met je goede debuut!!

@evony; middengalop is een van de sterke onderdelen van mijn paard; heb meestal 7ens en soms 8
Dat ligt eraan hoe heet ze is. Als ze te heet is dan krijg ik haar niet in een mooie overgang terug naar de arbeidsgalop.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:15

Wauw knap! Middengalop gaat met Ruby nooit zo goed, en Beat ging altijd richting de crossmodus maar daar kan ik nu wel goed verschil mee laten zien. Maar voor een 8 is het nog niet gelukt!

Merk dat ik zelf als jury ook weinig voldoendes kwijt kan aan de middengalop.

Krijg vandaag een nieuw bit binnen voor Ruby, ben erg benieuwd hoe ze hierop reageert! Vanavond maar even testen.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:12

Welkom Evony! Leuke paarden heb je zeg!

@Priscilla, ik ga vanavond naar je filmpjes kijken. Ik ben wel benieuwd. Zit alleen nu op het werk en dan kan dat niet. Ik heb trouwens ook een Brandt zadel.

Middengalop gaat thuis een heel stuk beter dan in de proef. Thuis begint ze echt mooi te verruimen. Terugkomen vindt mijn paard heel moeilijk. Ze is nogal een lang paard en heeft dan moeite met sluiten, in balans blijven en bovenin blijven. We oefenen gewoon lekker verder (wanneer ik er weer op kan iig).
Ons sterke punt is toch wel de middendraf en uitgestrekte draf. Daar scoor ik eigenlijk sinds het M2 altijd wel een zeven voor en vaak een 8.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:30

Ik rij 1 juni voor de eerste keer M2 met mijn fjordje.