[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

Def, blijven vreemde wezens, merrie's, maar als je je beetje inleeft in de gebruiks aanwijzing kom je een heel eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:36

Ik zeg altijd dat ik merries zo gaaf vind omdat ik zelf net zo nukkig en complex ben als zij zijn :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:37

Ik ben er nog steeds niet uit. De ene keer moet ik het zeer beleefd en voorzichtig vragen, de volgende keer heeft ze een klap op haar edele reetje nodig, de derde keer moet ik het met een omwegje doen en een vierde keer heb ik geen idee hoe ik het gedaan ga krijgen omdat ze alles verrekt. En dan zijn er nog de dagen dat ze alles vanzelf doet en ik het echt een wereldknol vind en er mijn topper in voel.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:39

Ja ik vind dat juist interessant, die gebruiksaanwijzing.
Ik houd ook niet zo van 'simpele' dieren en mijn werk is dan weer met mensen met gebruiksaanwijzing :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:43

Urielle, maar dat maakt het wel weer fun.

(beken meteen, 3 jaar nodig gehad te hebben om mijn zwarte ventje enigzins te doorgronden)

Leukste merrie ding.

Sjol ging zomers altijd terug naar waar ze vandaan kwam, ik kreeg dan 4 maanden haar halfbroertje (zelfde vader en mijn pony's moeder was zijn moeders moeder) op stal.
We deden dan ieders alsof ze gewoon van ons waren en bemoeiden ons nergens mee.

Had nog gezegd, Sjol laad makkelijk, als ze niet wil tikje met halstertouw op haar kont geven.
Dat had ik tegen de eigenaar van Sjol gezegd..
Die had een 20 jarig verzorger en die nam Sjol mee naar een wedstrijd en had gehoord, tikje geven..
Ahhh, oeps... niet met zweep!!!!! Die kreeg dus tik terug (niet gericht raak gelukkig), terwijl Sjol nooit slaat, maar ja...
Een dame houdt wel van gerechtigheid....

In de lessen, Sjol was natuurlijk Z en liep in de manegelessen, heel braaf, totdat mensen dachten, zo!!
Daar gaan we eens alles uitrijden en het niet beleefd vroegen, nou dan hadden ze gewoon een koppige ezel waar ze op zaten, hilarisch!
Terwijl als je het netjes vroeg en mevr. even tijd gaf ze keurig haar best deed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:47

Ik niet, ik heb mijn handen vol aan mijn hete ruin waar ik al heel omzichtig de grenzen mee moet afvoelen. Maar in zekere zin is hij safe want met zijn gebruiksaanwijzing is hij wel heel constant.
Ik heb niet zoveel behoefte meer aan extra paarden waarbij ik de ene dag een M-proef kan wegzetten en die de volgende dag doen of ze nog nooit een zadel of ruiter gezien hebben en waarvan ik ook geen idee heb hoe ik het moet aanpakken, omdat ze de ene dag ferm doorgereden moet worden en de andere dag geen enkel contact met het been accepteert en dus bij elke suggestie van het been al huizenhoog loopt te bokken en terugslaan. Dan ben ik zo blij dat ik gewoon op een lekker ongecompliceerde hengst kan! Die kunnen ook macho en heet en sterk zijn, maar als je zegt klaar dan is het ook klaar. Ik heb met merries zo het gevoel dat ze altijd blijven trutten tegen je, het is nooit echt helemaal opgelost. Over mijn eigen merrie kan ik nachten wakker liggen om te bedenken hoe ik het ga aanpakken hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:53

Def even stiekum in je profiel gekeken want je opmerking over werken met mensen met een gebruiksaanwijzing maakte me nieuwsgierig. Lijkt me heel bijzonder werken met die doelgroep. Ik heb in mijn werk regelmatig te maken met de gevolgen voor de kids met beperking van die doelgroep.

Sjol dat zijn dus idd de dingen die merries voor mij ook zo.n uitdaging maken. BQ moet je zeer vriendelijk doch wel ietwat dwingend vragen om iets te doen maw vriendelijk vragen maar op zo'n manier dat ze eigenlijk niet kan weigeren ;) Zwepen zijn daarbij helemaal uit den boze, daar pluk in het slechtse geval maanden de wrange vruchten van.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:56

Ik heb ook het liefste merries en honden zijn altijd teefjes.
Van katten heb ik het liefste katers,ook weer vreemd.En ik ben helemaal geen vrouwenmens,ga liever met mannen om.

Heerlijk,van die dieren met een gebruiksaanwijzing!Gelukkig zijn de 2 die ik nu heb vrij makkelijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:58

Urielle schreef:
Ik niet, ik heb mijn handen vol aan mijn hete ruin waar ik al heel omzichtig de grenzen mee moet afvoelen. Maar in zekere zin is hij safe want met zijn gebruiksaanwijzing is hij wel heel constant.
Ik heb niet zoveel behoefte meer aan extra paarden waarbij ik de ene dag een M-proef kan wegzetten en die de volgende dag doen of ze nog nooit een zadel of ruiter gezien hebben en waarvan ik ook geen idee heb hoe ik het moet aanpakken, omdat ze de ene dag ferm doorgereden moet worden en de andere dag geen enkel contact met het been accepteert en dus bij elke suggestie van het been al huizenhoog loopt te bokken en terugslaan. Dan ben ik zo blij dat ik gewoon op een lekker ongecompliceerde hengst kan! Die kunnen ook macho en heet en sterk zijn, maar als je zegt klaar dan is het ook klaar. Ik heb met merries zo het gevoel dat ze altijd blijven trutten tegen je, het is nooit echt helemaal opgelost. Over mijn eigen merrie kan ik nachten wakker liggen om te bedenken hoe ik het ga aanpakken hahaha.

Dat is nou net de grap toch?
Onze eigen paarden, daar doen we boel voor en leren we veel van. Of ze nou ruin of merrie zijn.
Ook die die eigenlijk anders waren dan dat we hadden willen hebben.

Vind gebruiks aanwijzing wel oke, mits leesbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:05

Citaat:
Vind gebruiks aanwijzing wel oke, mits leesbaar.

Vind ik ook maar die van BQ is 1001-delig en dat is toch wat veel om te lezen :+ Gelukkig heb ik haar al bijna 17 jaar dus heb veel tijd gehad om hem te kunnen lezen maar ben nog steeds niet helemaal uitgelezen ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:09

Hier ook een merrie met lange gebruiksaanwijzing.
Je moet vooral gewoon haar met respect behandelen, dan kom je een heel eind. Niet schreeuwen, slaan of aneerzijs boos doen. Maardan weer wel consequent zijn.

Nee doe mij mijn ballen monster dan maar :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:11

Dit is mijn piswijf incl skippybal :')
Drachtig is ze wel een stuk stabieler in de omgang. Sinds kort staat ze ook op nerv control en dat werkt ook erg fijn. Vooral voor haar zelf.

Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:15

Haha flinke skippy cp112
Gast8253, ik krijg die kinderen er ook gratis bij, al dan niet uit huis geplaatst en dan bij bezoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:30

Pff cp112, je moet ze geen skippy ballen voeren hoor :+

Def, ik krijg ze in de noodopvang als er een OTS is gegeven. Vaak heel schrijnende gevallen maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:33

Urielle schreef:
Ik ben er nog steeds niet uit. De ene keer moet ik het zeer beleefd en voorzichtig vragen, de volgende keer heeft ze een klap op haar edele reetje nodig, de derde keer moet ik het met een omwegje doen en een vierde keer heb ik geen idee hoe ik het gedaan ga krijgen omdat ze alles verrekt. En dan zijn er nog de dagen dat ze alles vanzelf doet en ik het echt een wereldknol vind en er mijn topper in voel.

ZO herkenbaar... _O-

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:41

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten of tevredenheid!
Paard dat ik rijd mocht gisteren haar tweede BB parcours lopen en deed dat perfect foutloos! Zo'n simpel rondje, was nergens van onder de indruk, toppeerd!
Poown is naar de tandarts geweest dus had rust, mag vanavond met m'n zus weer een rondje springen. :)
Springen jullie eigenlijk ook met jullie pony's of alleen dressuur?

Oja ik heb niet een voorkeur voor geslacht.. Ken ongelofelijke pismerries maar mijn paard is een merrie en een liever beest bestaat niet. Ken nukkige dominante ruinen, maar mijn pony is een ruin en ook die is ontzettend makkelijk in alles! En hetzelfde geldt voor hengsten eigenlijk, al heb ik daar niet veel ervaring in wat rijden betreft.
Ik kijk meer naar het paard en dan pas naar het geslacht.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:43

Zo het is druk geweest hier. Ik heb een heel weekend knock out gelegen van t ziek zijn dus niet veel meegekregen :')
Las wel dat iedereen het eigenlijk wel knap heeft gedaan op wedstrijd en tevreden was. top hoor :)

Over ruinen, merries, hengsten.
Ik heb eigenlijk altijd (voor andere) merries gereden. sommige nergens last van hele fijne stabiele beesten. Maar sommige echt wispelturige trutjes. Maar toen eigen kocht wel besloten dat ruin wilde omdat makkelijker zijn.
Nouja ik kocht op papieren een ruin maar in zn gedrag blijkt het achteraf toch wel een wijf te zijn hoor.
Kreeg laatst nog de vraag: Is het een merrie?
Nee hoezo?
Ja hij piepte zo hard naar die van mij in de wei :')

Het is er echt een die elke dag anders is. chagrijnig kan zijn of vrolijk. Waar je zn grenzen van moet respecteren en die vooral heeeeel erg nukkig kan zijn en heel erg goed kan overdrijven. Het is gewoon een vrouwke eigenlijk.. agja.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:55

:+: Sammie 2e en 1e plek gelopen met 70 en 72% :+:

En de geit die in de losrijpiste vroeg "wat ik kwam doen met die pony" zat er mooi op te kijken!! ~~}>
(ja sorry dan ben ik gemeen. :o )

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:59

Ayasha schreef:

En de geit die in de losrijpiste vroeg "wat ik kwam doen met die pony" zat er mooi op te kijken!! ~~}>

Kijk pony POWER!!! *\o/*

Iedereen gefeliciteerd met hun punten en prijzen :D

Ik ben ONTZETTEND zenuwachtig deze week en dan hoef ik niet eens zelf te gaan starten :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:10

ayasha, haha pony power! Heb je goed gedaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:14

Over ruinen, hengsten en merrie's: Ik heb eigenlijk geen echte voorkeur... of het klikt of niet hangt imo van het paard af, niet van het geslacht.

Sam had Samen met z'n vriendin gereisd en toen gingen zij al stappen en ik moest nog aansingelen... Werd ie me toch een potje druk.. _O- (Shanna kent Sam's drukdoenerij wel).
Terwijl ie normaal aan de trailer haast staat te slapen als ik aan het zadelen ben maar nu... :')
Ik pak 'm mee naar de losrijpiste, hij al trippelend naast me (maar niet trekken he, hij kon het alleen niet laten om te trippelen).
In de losrijpiste stond ie te piafferen bij het opstappen.. (als ie op de plek blijft zal het me een zorg zijn wat ie met z'n benen doet.) en steeds heel zwaar murmelen en brommen zoals een hengst ook wel doet.. _O-
Normaal moet ie van mij stilstaan voor we vertrekken maar khad zo'n vermoeden dat dat me niet ging lukken toen ie laag begon te steigeren (zo hupsen) dus dan maar eieren voor mijn geld gekozen, 3 rondjes getrippel, toen 'm even laten draven en toen liet ie het geleidelijk van zich af glijden :+:
Ben zo blij dat dat nu lijkt te lukken met hem... Dat ie dat kan loslaten... Dat ie zich snel extreem druk maakt om belachelijke dingen weet ik, dat hoort bij 'm, als ie het maar kan laten af vloeien er na..

Maar jonges hij deed alsof hij de bak ging af breken zo brullen.. _O- Mensen langs de kant stonden al allemaal te kijken (stiekem hopend op leedvermaak denk ik) en ik lag letterlijk dubbel op Sam. Hij heeft even ter plekke moeten blijven trappelen omdat ik gewoon niet meer bij kwam. _O- en dan gaf die vriend die ook voor mij groomde nog zo'n droge opmerking over Sam de Verschrikkelijke... _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:16

Ayasha schreef:

dat zal haar leren ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:16

Goed gedaan Ayasha en die geit zal vlg keer wel een keer nadenken voor ze weer zoiets vraagt :Y)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:21

Ayasha schreef:
Over ruinen, hengsten en merrie's: Ik heb eigenlijk geen echte voorkeur... of het klikt of niet hangt imo van het paard af, niet van het geslacht.

Sam had Samen met z'n vriendin gereisd en toen gingen zij al stappen en ik moest nog aansingelen... Werd ie me toch een potje druk.. _O- (Shanna kent Sam's drukdoenerij wel).
Terwijl ie normaal aan de trailer haast staat te slapen als ik aan het zadelen ben maar nu... :')
Ik pak 'm mee naar de losrijpiste, hij al trippelend naast me (maar niet trekken he, hij kon het alleen niet laten om te trippelen).
In de losrijpiste stond ie te piafferen bij het opstappen.. (als ie op de plek blijft zal het me een zorg zijn wat ie met z'n benen doet.) en steeds heel zwaar murmelen en brommen zoals een hengst ook wel doet.. _O-
Normaal moet ie van mij stilstaan voor we vertrekken maar khad zo'n vermoeden dat dat me niet ging lukken toen ie laag begon te steigeren (zo hupsen) dus dan maar eieren voor mijn geld gekozen, 3 rondjes getrippel, toen 'm even laten draven en toen liet ie het geleidelijk van zich af glijden :+:
Ben zo blij dat dat nu lijkt te lukken met hem... Dat ie dat kan loslaten... Dat ie zich snel extreem druk maakt om belachelijke dingen weet ik, dat hoort bij 'm, als ie het maar kan laten af vloeien er na..

Maar jonges hij deed alsof hij de bak ging af breken zo brullen.. _O- Mensen langs de kant stonden al allemaal te kijken (stiekem hopend op leedvermaak denk ik) en ik lag letterlijk dubbel op Sam. Hij heeft even ter plekke moeten blijven trappelen omdat ik gewoon niet meer bij kwam. _O- en dan gaf die vriend die ook voor mij groomde nog zo'n droge opmerking over Sam de Verschrikkelijke... _O-

Stiekem voelde hij zich van binnen heel eventjes de stoere hengst :') heerlijk zoiets elke dag een nieuw avontuur veel leuker dan die trapzakken.

Nou ik ben absoluut GEEN merrie mens, ik ben met mijn merrie M springen geweest maar POEH wat een poedersuiker was dat 8)7 dat heeft mij als klein meisje van 12 bloed zweet en tranen gekost en behoorlijk wat acties mee gemaakt dat was dus ook echt zo merrie van Nee ik ga niet en dan ga ik ook niet meer lekker puh. Toen weer met hengsten aan werken geweest bij een fokker toen wist ik het zeker
voor mij geen merrie's meer tot nu weer 2 hengsten en Special nog steeds hengst veel fijner vind ik het werken, 1 brul je zegt sst nu klaar en ze doen het ook en bij merrie's is dat nog af te wachten :')
+ ik wel beetje hou van dat matcho gedrag en stoer voorkomen :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:24

Ayasha, nou weet ik waar ik je pony van herkende haha! Hij kwam me zo bekend voor, maar via Shanna dus. :)

Gefeliciteerd met je punten en prijzen! Toch leuk om met je ukkie die grote eraf te rijden he!