Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Ik niet, ik heb mijn handen vol aan mijn hete ruin waar ik al heel omzichtig de grenzen mee moet afvoelen. Maar in zekere zin is hij safe want met zijn gebruiksaanwijzing is hij wel heel constant.
Ik heb niet zoveel behoefte meer aan extra paarden waarbij ik de ene dag een M-proef kan wegzetten en die de volgende dag doen of ze nog nooit een zadel of ruiter gezien hebben en waarvan ik ook geen idee heb hoe ik het moet aanpakken, omdat ze de ene dag ferm doorgereden moet worden en de andere dag geen enkel contact met het been accepteert en dus bij elke suggestie van het been al huizenhoog loopt te bokken en terugslaan. Dan ben ik zo blij dat ik gewoon op een lekker ongecompliceerde hengst kan! Die kunnen ook macho en heet en sterk zijn, maar als je zegt klaar dan is het ook klaar. Ik heb met merries zo het gevoel dat ze altijd blijven trutten tegen je, het is nooit echt helemaal opgelost. Over mijn eigen merrie kan ik nachten wakker liggen om te bedenken hoe ik het ga aanpakken hahaha.
Urielle schreef:Ik ben er nog steeds niet uit. De ene keer moet ik het zeer beleefd en voorzichtig vragen, de volgende keer heeft ze een klap op haar edele reetje nodig, de derde keer moet ik het met een omwegje doen en een vierde keer heb ik geen idee hoe ik het gedaan ga krijgen omdat ze alles verrekt. En dan zijn er nog de dagen dat ze alles vanzelf doet en ik het echt een wereldknol vind en er mijn topper in voel.
Ayasha schreef:Sammie 2e en 1e plek gelopen met 70 en 72%
En de geit die in de losrijpiste vroeg "wat ik kwam doen met die pony" zat er mooi op te kijken!!![]()
(ja sorry dan ben ik gemeen.)
Ayasha schreef:Over ruinen, hengsten en merrie's: Ik heb eigenlijk geen echte voorkeur... of het klikt of niet hangt imo van het paard af, niet van het geslacht.
Sam had Samen met z'n vriendin gereisd en toen gingen zij al stappen en ik moest nog aansingelen... Werd ie me toch een potje druk..(Shanna kent Sam's drukdoenerij wel).
Terwijl ie normaal aan de trailer haast staat te slapen als ik aan het zadelen ben maar nu...
Ik pak 'm mee naar de losrijpiste, hij al trippelend naast me (maar niet trekken he, hij kon het alleen niet laten om te trippelen).
In de losrijpiste stond ie te piafferen bij het opstappen.. (als ie op de plek blijft zal het me een zorg zijn wat ie met z'n benen doet.) en steeds heel zwaar murmelen en brommen zoals een hengst ook wel doet..![]()
Normaal moet ie van mij stilstaan voor we vertrekken maar khad zo'n vermoeden dat dat me niet ging lukken toen ie laag begon te steigeren (zo hupsen) dus dan maar eieren voor mijn geld gekozen, 3 rondjes getrippel, toen 'm even laten draven en toen liet ie het geleidelijk van zich af glijden
Ben zo blij dat dat nu lijkt te lukken met hem... Dat ie dat kan loslaten... Dat ie zich snel extreem druk maakt om belachelijke dingen weet ik, dat hoort bij 'm, als ie het maar kan laten af vloeien er na..
Maar jonges hij deed alsof hij de bak ging af breken zo brullen..Mensen langs de kant stonden al allemaal te kijken (stiekem hopend op leedvermaak denk ik) en ik lag letterlijk dubbel op Sam. Hij heeft even ter plekke moeten blijven trappelen omdat ik gewoon niet meer bij kwam.
en dan gaf die vriend die ook voor mij groomde nog zo'n droge opmerking over Sam de Verschrikkelijke...