Karin welkom, aparte kruising! Leuk dat je ook springt, wel jammer van de spanning hoor... Hopelijk gaat dat snel beter!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Spanning is heel herkenbaar, vandaar dat Burana ook aan de bach rescue bloesem zit, en ikzelf ook homeopathische pilletjes slik op wedstrijd, heb wel het idee dat het ons allebei helpt 

Heerlijk dat het rijden zo lekker ging. Inderdaad lekker vroeg beginnen. Heb je alleen maar profijt van!
 Woensdag paard dus vrij gegeven, donderdag gelongeerd, gister uurtje buiten gereden en vandaag er weer op. Lekker relaxed opgebouwd dus en het ging best wel fijn. Even niet nagedacht en gewoon lekker ontspannen gereden. Gelukkig dinsdag les van een nieuwe instructrice! Ga een paar keer bij haar lessen, ik ken haar manier van rijden/lesgeven al dus ik hoop dat het een match is natuurlijk! Hopelijk kan zij ook wat onzekerheid bij mij wegnemen zodat ik gewoon weer normaal kan rijden 

Wel weer echt heel fijn gereden vanmiddag. Voor het eerst weel wijken en schouderbinnenwaarts meegepakt en dat ging lekker!                                                         fleur_yen schreef:Endurance is lange afstanden, deze waaraan ik mee ga doen is 25 km en de beoordeling gaat op hartslag en tijd die je erover doet. Hartslag wordt gemeten van tevoren, meteen na afloop en een halfuur later, zodat ze ook kunnen zien hoe snel het herstel is. En het werkt ook met winstpunten, als je promoveert naar de volgende klasse wordt de afstand langerMaar heel veel meer weet ik er ook nog niet over hoor, 't is wel wat anders dan dressuur

Ben heel benieuwd naar dinsdag hoe het jullie bevalt! 
 En dan met weer wat meer houvast van die lessen gaat het helemaal lukken bij jullie  

Voor mijzelf heb ik passiflora complex (?) van A. Vogel, daarvan kan ik bij stressvolle momenten wel echt merken dat het helpt 
 Filmen is sowieso altijd goed, ben benieuw naar beeldmateriaal als je wat kunt plaatsen 
 En dat perfectionistische heb ik ook enorm, 't is heel lastig inderdaad, maar wat ik momenteel merk (en blijf zeggen, hihi) is dat die regelmaat gewoon echt enorm helpt. Ik ben sowieso eigenlijk veel meer springruiter dan dressuur, grote ambitie is eventing, maar dat soort dingen moet ik toch echt een trailer voor hebben, even doorsparen dus 
 En ondertussen heb ik best lol met dressuur hoor 
  Outdoor vind ik ook veel fijner inderdaad. En super dat het ineens zoveel beter ging dan maandag!
 'T leek mij eigenlijk saai vorige jaar, maar stiekem is het toch erg leuk 
  Uiteindelijk vielen de punten iets tegen, 175 en 183 met een 2e plaats, eerste lintje in de L1 is binnen  

) dus nu lekker naar het L1. We gaan dus ook voor het eerst outdoor starten, ben heel benieuwd hoe dat gaat aangezien meneer onbekend terrein altijd nog erg spannend vindt. Deze week nog goed oefenen, vooral middengalop op de volte en halthouden vanuit draf vinden we nog lastig.                                                         
 Ik zou me hier ook graag bij willen voegen. Vorig weekend (5 april) heb ik met Parti (appaloosa-tuiger-kruising) onze eerste L1 wedstrijd gereden. Helaas heb ik erg veel last van wedstrijdspanning, maar gelukkig is Parti zo'n paard die gewoon zijn best blijft doen! We zijn daardoor door de B heen gevlogen! (niet zulke punten als 50_kirsten 
 , maar wel altijd boven de 190 en minstens 3 winstpunten per wedstrijd)

Waaauw gaaf, dit blijven vasthouden! Gefeliciteerd! Ik kijk ook uit naar het moment dat ik weer kan starten, lekker buiten!
 Geloof dat ik d'r nu echt door heb en weet wat ze nodig heeft op momenten dat ze zelf onzeker wordt of spanning opbouwt. Vandaag de ultieme test gehad: de vrachtwagen kwam de mesthoop legen terwijl ik aan het longeren + uitstappen (aan de hand) was. Alleen aan het begin spanning, even bij me gehaald en een paar rondjes grondwerk gedaan. Erna weer verder met longeren en geen probleem meer! Woeh super!! Trots op jezelf mag je ook zeker zijn. Heerlijke post! 
 Welkom Boukje en Kirsten! 
 Het halthouden mag trouwens een progressieve overgang zijn, tenminste, dat las ik laatst op zo'n online artikel van Bit geloof ik 

En wat fijn dat je in ieder geval op de grond al zo het licht heb gezien met d'r 
 Is een super basis om weer lekker fanatiek aan de gang te gaan onder het zadel. Fijn dat je wat kunt vergelijken, lijkt me super spannend trouwens om bij nieuwe mensen te gaan lessen, maar ik denk niet dat het verkeerd uit gaat pakken voor jullie 

enne gefeliciteerd met je lintje, super leuk!

Paarden...
 Heel blij met de manier van lesgeven en hoe Roos zich gedroeg. Ze kan het wel! Ik heb er weer helemaal zin in en zie het weer zitten. Volgende week dinsdag mogen we weer lessen! Ik ben echt helemaal happy 

En een trailer leen ik nu voor m'n wedstrijden al, maar dan moet ik nog een kwartier heen en weer rijden om 'm daar te halen, en ik betaal diegene ook wat voor, en dat gaat wel in de kosten lopen als ik dat wekelijks wil doen naast m'n wedstrijden. Ik moet dan echt gewoon een trailer op stal hebben staan om wekelijks te willen lessen.
 Dit is ook mijn eerste paard waar ik L1 mee start, voorheen met m'n pony heb ik B gereden, maar dat was meer een springer, dus lag daar de focus ook op. Mijn huidige paard is ook springgefokt, maar heeft ook onwijs veel lol in dressuur 

Ze is als ik alleen rijd wel snel heet en stuiterig, maar we hebben vandaag even gewerkt om een paar duidelijke afspraken te bevestigen en dat pakte ze super op. Wel grappig om te merken hoe fijn die dressuurbasis dan ook is, gister hard gewerkt aan de overgang middengalop - arbeidsgalop, en ik kon nu in het bos ook merken dat dat makkelijker ging 
 Ik heb een lieve kwpn merrie van (bijna) 9, Burana (foto's in profiel), zijn begin dit jaar voor het eerst L1 gestart, vanwege erg veel last van spanning heeft het een paar wedstrijdjes geduurd voor we daadwerkelijk wat puntjes reden, en afgelopen weken hebben we ineens het licht gezien qua ontspanning, en zo zitten we nu dus op L1+3 (wat dus ook in m'n onderschrift staat 
 ), maar dan hebben jullie wat meer achtergrondinfo van ons 

Endurance lijkt me echt heel tof! Heel veel succes, ben benieuwd hoe het jullie bevalt!

Dus dat lijkt me echt supervet! En morgen naar de paard & lifestyle masterclass.  

ja groepslessen zijn leuk, maar er zijn idd ook andere mensen, dat heb ik de laatste keer wel gemerkt, het lijkt me zo fijn om de instructrice helemaal voor jezelf te hebben  

En om die 2e proef kan ik best wel lachen, typisch iets voor ons. 

En super van je eerste proef, ondanks dat het niet super ging, en dat komt vast wel goed, gewoon lekker starten zodat hij kan wennen 

En fijn dat je nog lekker gereden hebt, om de week lessen zal wel even wennen worden, maar als je fijne tips krijgt, en ook echt handvaten waaraan je zelf kan gaan werken in de tussentijd moet jullie dat vast lukken 

Heerlijk gereden, enige was dat het erg lastig was dat we een hele tijd 2 paarden in de verte voor ons zagen, daar werd Burana echt zenuwachtig van, toen begon ze ook enorm te hupsen en hinniken, maar dat kan ik haar ook niet helemaal kwalijk nemen, gaat natuurlijk volledig tegen d'r instinct in, ze kan sowieso nog wel snel onzeker worden, en dit triggert dat natuurlijk enorm. Uiteindelijk kon ik aanhaken bij iemand die mij achterop reed, en dat scheelde een heel stuk, toen hebben we weer heerlijk relaxt verder kunnen rijden 
 Hartslag was allemaal helemaal goed, en na afloop had ze volgens mij nog wel even verder kunnen gaan, toppaard 

Ah wat gaaf joh! Leuke foto, denk dat het wel is bevallen? Erg tof, en fijn dat het stuk erna wel goed ging. Heeft ze toch wat meer steun. Oeh dat lijkt me ook zo leuk! Was het bij Annemarie v/d Toorn zelf? Dan zat je vlakbij mij haha