[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:46

Een bokt-meeting voor België-gangers. Wordt vast gezellig. Jammer van de schaduw in de ring Horseyfries. Maar weer op herkansing dus.
Nou Mavantos, volgens mij kun je beter thuis blijven en je de moeite besparen. :D Met zo'n instelling leg je wel een voedingsbodem voor falen. }> Alle gekheid op een stokje, het is denk ik productiever om een plan te maken voor je rijden en je niet te focussen op de Hippiade. Succes met de voorbereiding.

webster543

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:29

Mavantos, vrijdag is nog ver... er kan nog zo veel gebeuren!! komt goed!

Hey tof, minimeeting.... als er enkele van onze noorderburen ook willen afzakken, kan het er nog erg gezellig worden!!!
Zal ik taart bakken?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:34

België is toch wel een eind weg hoor om zo maar een keer af te zakken. Lijkt me op zich wel een keer leuk, maar nu maar even nog niet. ;) Veel plezier in ieder geval.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:03

Grapjas, je woont notabene in Noord Brabant! Dat kun je lopend doen vanaf die manege ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:04

mavantos schreef:
Ik moet vrijdag naar de regiokampioenschappen :=
Lukt het deze week natuurlijk allemaal voor geen meter, daaagh hippiade 2013 :evaw:

Slechte generale, dat wordt een super regio kampioenschap ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:35

horseyfries schreef:
Grapjas, je woont notabene in Noord Brabant! Dat kun je lopend doen vanaf die manege ;)

Hihi, wel in Noord-Brabant ja, maar ongeveer 20 minuten onder Nijmegen, dus wel helemaal bovenin. Ik heb het even nagevraagd en het is 3 kwartier naar bijvoorbeeld Eersel, dus ik weet precies waar jullie wedstrijd rijden?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:56

mavantos schreef:
Lukt het deze week natuurlijk allemaal voor geen meter, daaagh hippiade 2013 :evaw:

Waar moet je rijden? Zaterdag middag jureer ik op de kampioenschappen in Heerjansdam.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:22

Ik ga lesgeven in Overasselt, dat ken je dan vast wel, dat is vanaf mij een goed uur, en deze manege is nog dichter bij dan dat.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:23

roosje78 schreef:
mavantos schreef:

Waar moet je rijden? Zaterdag middag jureer ik op de kampioenschappen in Heerjansdam.

In Heerjansdam :P, maar ik weet niet of ik natuurlijk door ben naar zaterdag.

Ik heb vandaag les gehad en het ging al wat beter, woensdag nog een keer les (les bij 2 verschillende lesgevers die elkaar erg goed aanvullen). Het begon weer ergens op te lijken nadat ik alles 100x had moeten doen :\. Ik heb zelfs voor het eerst een echt pasje van een pirouette gereden <<) . Helemaal trots!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 06:49

Leuk roosje,ik moet zaterdagochtend jureren in Heerjansdam!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:33

Wat een toevalligheden allemaal. Belgie-meeting, jury-meeting.. Leuk!
Maaike komt vast wel goed hoor! Je hebt nog een paar dagen om je voor te bereiden. Kom op, positief blijven!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:33

Leuk, al die mini-meetings! Ik hoop wel dat ik jullie ga zien hoor Nathalie en Jenny. Want er staat heel wat volk ingeschreven, denk dat het voor ons een lange dag gaat worden..

Maaike, positief denken! Daar kom je al een heel eind mee.

Nog eens een vraagje. Ik merk dat Soraya soms op links een beetje raar doet. Ze neem haar bit dan even vast, begint dan lichtjes op en neer te gaan met haar hoofd en ofwel stopt het dan, ofwel steekt ze haar hoofd even in de lucht. Duurt meestal niet lang hoor en als ik het negeer gaat het zo weer over. Ik vind het raar dat dat alleen op links is, zou dat iets met haar tanden kunnen te maken hebben? Ik laat haar tanden minstens 1x per jaar nakijken en nu is het wel geleden van vorig jaar oktober.
Met haar trenshoofdstel heeft ze dat minder dan met stang en trens. Iemand tips?
(M'n vader ziet het trouwens niet dat ze dat doet, dus echt zichtbaar is het niet..)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:40

Mini meetings inderdaad! Ik ben er helaas niet bij, even 150 kilometer rijden gaat helaas niet lukken dit weekend ;p Maar heel veel plezier jullie :D
Mavantos, komt allemaal wel goed, gewoon lekker blijven trainen en knallen op de kampioenschappen!
Lienbono, ik zou inderdaad eerst even de tandarts erbij halen om dat in ieder geval uit te sluiten. Is er veel verschil met dikte van je onderlegtrens en het bit dat je hebt in je gewone hoofdstel? Misschien irriteert het namelijk net wat meer met een dunner bitje dan een wat grovere.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:49

Het is wel wat dunner. Maar ik rij er ondertussen al sinds maart mee, dus ik zou het raar vinden dat het aan het bit ligt. Nuja, het kan natuurlijk altijd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:32

Overasselt is hier kei dichtbij, dus dan valt het inderdaad reuze mee.
Lastig probleem op links. Het eerste wat bij mij opkwam was inderdaad de tanden. Misschien dat anders een fysio of osteo eens je paard kan nakijken?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:34

Ik moet me afmelden voor de meeting zondag, heb net gehoord dat ze toch een ticket voor me gevonden hebben, dus ik zit in Zuid Afrika. Jullie zijn natuurlijk van harte welkom... ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:35

Ik hoop dat het aan de tanden ligt :D ik heb nog nooit een fysio of osteo nodig gehad, hoop dat zo te houden.
Ze doet het trouwens ook niet altijd. Neem nu 1 keer in de twee weken? Das dan nog maximum hoor. Zou het ook gewoon aan haar 'humeur' kunnen liggen? Als ik op haar ga zitten weet ik dan nl. aan de manier van doen al direct dat ze dat gaat doen.. Best raar om zo uit te leggen :D Hoop dat jullie het snappen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:48

Veel plezier in Afrika!

Ik ga eigenlijk van het principe uit dat een probleem nooit alleen door het humeur van een paard komt. Het humeur kan in mijn ogen wel de manier van reageren of de intensiteit / heftigheid van reageren beinvloeden. Dus ik zou toch eerst eens gaan nadenken over andere oorzaken. Het zou best kunnen dat je van te voren weet of het gebeurd of niet. Ik denk dat als je intensief met je paard omgaat, je goed kunt aanvoelen hoe je paard in zijn vel steekt die dag en hoe de reacties zullen zijn. Tja, zo vanaf mijn toetsenbord kan ik er verder ook weinig zinnigs over zeggen. Sorry.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:16

Lastig Lien. Ik ga mee met wat vur zegt. Ik heb geleerd dat paarden niet kunnen denken, ik heb vandaag geen zin om zus of zo te doen. Dus vaak is er iets aan de hand als ze lastig zijn. Toch ergens last hebben van een spier o.i.d. Ik zou als ik jou was even goed monitoren op welke momenten ze het precies doet. Misschien met een bepaalde oefening of vragen van meer oprichting of stelling of zo?

Jenny fijn dat je weer naar ZA kan. Leuk!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:21

Vur, dat is zinnig genoeg voor mij hoor. Zet me toch al zeker aan het denken :D
Ze doet het dus zowel met trens als met stang en trens, ze doet het niet altijd en nu ik er over nadenk doet ze het enkel links op de volte of in een appuyement naar links.
Ik ga alvast een afspraak maken bij de tandarts en ik ga ook mezelf in het oog houden hoe ik zelf rij wanneer ze dit doet. Kan nl. ook wel aan mij liggen denk ik. Bewust doe ik niets verkeerd, maar wie weet doe ik da onbewust wel iets.. Nu heb ik straks ook les dus ik ga het ook eens overleggen met m'n lesgever en dan zie ik wel verder. Alvast bedankt voor de hulp! ;)

Veel plezier in Afrika Jenny!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:25

Spijtig Jenny, had je graag eens willen leren kennen irl... heel veel plezier in ZA

Lien, 't zal wel iets van niks zijn. Misschien wat haken...

Ik heb taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaandpijn.... |o
Ze hadden een vulling gezet en daaronder is nu een ontsteking op de zenuwen gekomen. Ze hebben de vulling er weer afgehaald, en nu werkt de verdoving niet meer...aaaaah toch maar even wachten met rijden

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:45

Komt heus nog wel Webster! ;) Had me ook leuk geleken om allemaal mee te doen aan dezelfde wedstrijd, even kijken of de zondag erop wedstrijd is en waar, misschien kan ik die nog meepakken.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:38

webster543 schreef:
Ik heb taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaandpijn.... |o
Ze hadden een vulling gezet en daaronder is nu een ontsteking op de zenuwen gekomen. Ze hebben de vulling er weer afgehaald, en nu werkt de verdoving niet meer...aaaaah toch maar even wachten met rijden

:(:) Sterkte!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:05

Aaah ik ken het gevoel Webster, heb zo ooit een fikse ontsteking in mijn kaak gekregen. Als je zware pijnstillers krijgt vraag om maagbeschermers, want zo heb ik in die tijd mijn maag verknoeid en moet nu altijd medicijnen nemen voor reflux.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:59

Leuk Jenny,hoe lang ga je?

Ik laat mijn paarden zo'n 2 x p jaar nakijken door de fysio.
Je merkt het soms niet dat het nog zoveel beter kan,daarna gaat vaak in de training toch weer wat vooruit.

Vandaag lekker gelest en het ging echt fijn.
Francis vond haar veel vooruit gegaan en ik heb zelfs 5 eners gesprongen.
Zelf lukte me er steeds maar 3,dus ik ben blij!