PSvanLot schreef:T/M M2 en dan beperken dat je niet alleen met online starten kunt promoveren, maar dat het een combinatie van moet zijn.
In mijn ogen ook de beste keuze...
Ben benieuwd wanneer en hoe het weer van start gaat!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linda2008 schreef:Ik kom weer even binnen vallensorry!
Maar ik dacht hier eens gelezen te hebben dat een wedstrijd niet zomaar omgezet mocht worden naar een meetmoment? Weet iemand hoe dit precies zit?
Ik vind 25 euro voor een meetmoment zelf nogal pittig en ze hebben dat ook pas vandaag bekend gemaakt voor de “wedstrijd” van vrijdag, waardoor je ook niet meer kosteloos kunt afmelden...
linda2008 schreef:Ik kom weer even binnen vallensorry!
Maar ik dacht hier eens gelezen te hebben dat een wedstrijd niet zomaar omgezet mocht worden naar een meetmoment? Weet iemand hoe dit precies zit?
Ik vind 25 euro voor een meetmoment zelf nogal pittig en ze hebben dat ook pas vandaag bekend gemaakt voor de “wedstrijd” van vrijdag, waardoor je ook niet meer kosteloos kunt afmelden...
Katja schreef:Heb je al contact opgenomen met de organisatie hierover?
Ik heb wel een beetje begrip voor de suggestie om de online proeven tot het L2 te laten gaan. Natuurlijk super jammer voor de mensen die hoger willen starten in de online proeven.
Vanaf het M1 wordt de klassering ook als een criterium gezien bijvoorbeeld om mee te doen aan de jurycursus maar ook bij sommige fokrichtingen en stamboeken voor een sportpredicaat of telt de klassering mee voor het prestatiepredicaat.
En ook al is het echt wel goed geregeld er zijn gewoon iets meer mogelijkheden om ermee te rommelen. Dan moet je het heel graag willen maar die mensen zijn er nou eenmaal wel vrees ik.
Yvank_ schreef:linda2008 schreef:Ik kom weer even binnen vallensorry!
Dinsdag komt er een persconferentie... Ik verwacht niet er daarna nog wedstrijden zijn
Misschien dat meetmomenten nog mogen als er geen samenscholingsverbod komt.
Hier in de omgeving zijn de meesten ook al meetmoment geworden.
linda2008 schreef:Tja in dat geval liever een meetmoment dan niets natuurlijk... ik laat het maar gaan want ik ben al blij dat het (nog) niet is afgelast. Ik vond het vooral opvallend dat het pas 5 dagen van te voren bekend werd gemaakt waardoor je ook niet meer kosteloos kan afmelden als je dat zou willen....
jillaroo schreef:linda2008 schreef:Tja in dat geval liever een meetmoment dan niets natuurlijk... ik laat het maar gaan want ik ben al blij dat het (nog) niet is afgelast. Ik vond het vooral opvallend dat het pas 5 dagen van te voren bekend werd gemaakt waardoor je ook niet meer kosteloos kan afmelden als je dat zou willen....
Als het wordt afgelast na de persconferentie hoef je niet te betalen. De vereniging hoeft dan ook niet aan de KNHS geld af te dragen.
linda2008 schreef:@dispar, met een meetmoment voorkom je dat mensen zich verzamelen in een ruimte om op prijzen te wachten
Dispar_Vulgo schreef:linda2008 schreef:@dispar, met een meetmoment voorkom je dat mensen zich verzamelen in een ruimte om op prijzen te wachten
Maar je kreeg bij deze wedstrijden dit weekend dus geen prijzen (ene was via de bank, andere was later deze week ophalen), dus stond ook niemand op te wachten...
Alleen mensen die wachten op hun protocol, maar dat heb je bij een meetmoment ook.
Dispar_Vulgo schreef:Maar de huidige manier van wedstrijden (geen fysieke prijsuitreiking) zie ik weinig verschil (qua besmettingskans etc) met een meetmoment, maar wel het voordeel van prijzen winnen.
Dit weekend op 2 wedstrijden geweest. Op de ene wedstrijd waren geldprijzen, welke ze overmaken (geen rozetten). En op de andere wedstrijd kan je je beker + rozet later deze week ophalen in de kantine.
Bij beiden was het dus proefjes rijden, protecol ophalen en hup naar huis.
_Anneruth schreef:In Assen hadden ze dat afgelopen weekend nog beter geregeld. Alle protocollen werden per mail verstuurd. Na de proef kon je direct weg en voor ik de parkeerplaats afreed, had ik het mailtje al binnen.
estell__ schreef:Ik vind het fijn dat het tot het L2 weer is open gesteld met alle aankomende Corona maatregelen....
Kan ik nog mooi wat proeven meepakken en als alles weer wat rustiger is echt op pad. Naar verschillende locaties om de proeven te filmen deden we al en zullen we ook blijven doen. Gewoon als training voor mijn paard.
Ben wel benieuwd wanneer ze ermee beginnen en wanneer we daadwerkelijk iets vanuit de KNHS horen
*edit: in de discussie over sjoemelen en paardvriendelijkheid ga ik mij niet mengen, ik merk dat ik daar alleen maar boos van word
*edit2: spelfout
Dispar_Vulgo schreef:estell__ schreef:Ik vind het fijn dat het tot het L2 weer is open gesteld met alle aankomende Corona maatregelen....
Kan ik nog mooi wat proeven meepakken en als alles weer wat rustiger is echt op pad. Naar verschillende locaties om de proeven te filmen deden we al en zullen we ook blijven doen. Gewoon als training voor mijn paard.
Ben wel benieuwd wanneer ze ermee beginnen en wanneer we daadwerkelijk iets vanuit de KNHS horen
*edit: in de discussie over sjoemelen en paardvriendelijkheid ga ik mij niet mengen, ik merk dat ik daar alleen maar boos van word
*edit2: spelfout
Juich nog maar niet te hard, want het KNHS dressuurforum heeft alleen een positief advies hierover gegeven. KNHS bestuur moet in oktober hier nog over beslissen:
https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... rtbestaan/