Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:48

Deempjexxx schreef:
Wij hebben vanmorgen ons M1 debuut gehad!
Ging super goed joh, 189 en 193 en twee keer een tweede prijs meegenomen.
Paar kleine foutjes en hij mocht iets actiever vandaag maar heel tevreden.

Fotootje van vandaag :Y)

[ [url=m/NtJWYM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!! Mooi debuut! *\o/*

Ik knot ook op de dag van de wedstrijd zelf, ik ben ook zo klaar, ik doe de knotten voor lange manen manier, dat zit er in een half uurtje in. De dag ervoor knotten kan wel, maar ik kan niet tegen de vele pluis en sprietjes hahaha

Gisteravond zelf nog gestart. Dit keer thuis op de vereniging. Helaas sloot Sterlyn zich heel erg af waardoor mijn hulpen niet binnenkwamen... hij liep wel netjes zijn rondje maar echt op een slakketempo :') met 181,5 en 175,5 het laatste winstpuntje in de L1 gereden. Voorlopig blijven we nog even L1 voordat we verdergaan.

Vandaag het M1 en M2 geschreven bij een behoorlijk strenge jury := Die wil ik niet tegenkomen met mijn haflinger :') :')

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:53

Deempje, wat een mooi debut zeg!! Mag je trots op zijn zeg.

@Kaitlyn, whoooh wat heerlijk zo uitrazen, gelijk ook zin in.

@getup, zo daar zou ik echt stress van krijgen. HAHA ik vind het altijd wel fijn als alles van te voren klaar is.

@MyWishMax zou ik ook doen hoor als ik het hele weekend zou gaan. Meestal haal ik ze er pas midden in de week weer uit die knotten. Lekker makkelijk de hele week..

Nou voor mij helaas geen winst vandaag. Ik vond haar echt heel goed gaan. Maar de jury wilde graag meer activiteit. En het verruimen moet meer en ze vond de aanleuning onrustig/te weinig opgericht..

Dus helaas geen winst, volgende week gaan we in de herkansing.

Flubberboot

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:57

Gefeliciteerd Deempje!!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:35

Wauw Deempje. Wat fijn. Gefeliciteerd!

Ik heb na de blessure van de mijne er vandaag voor het eerst weer op gezeten na afgelopen week alleen een paar keer weer te hebben gelongeerd.
Het ging fijn en hij was braaf. Ik dacht wel wat te merken aan hem dat hij toch weer even moest wennen of zo maarrrrr toen bleek later op de wasplaats dat hij moest plassen. Heeeeeel lang en veel :D
Dus ik denk dat ik dat een beetje had gemerkt.

Nou ja we kunnen weer aan de bak in ieder geval.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:38

Deempjexxx schreef:
Wij hebben vanmorgen ons M1 debuut gehad!
Ging super goed joh, 189 en 193 en twee keer een tweede prijs meegenomen.
Paar kleine foutjes en hij mocht iets actiever vandaag maar heel tevreden.

Fotootje van vandaag :Y)

[ [url=m/NtJWYM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal het al op insta! Top hoor, proficiat! *\o/*

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:45

Dankjewel allen :D

Discodipp, wie ben jij op insta? Haha

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:47

Gefeliciteerd Deempje, top gedaan!

Fleur gefeliciteerd met je punt, ondanks dat je niet tevreden was zelf. Doet ie dat afsluiten vaker?

Jammer dat gevoel en punten bij jou niet matchten dit keer Bentuh

En Melzazu, mooi weer een eerste stapje!

Ik probeer voor volgende week nog ergens bij te schrijven. Had 2 maanden terug ergens opgegeven en aangeven dat ik na 18u niet kan. Helaas opmerking gemist, inschrijving geaccepteerd en stond 20.30 op de lijst. Kon ook niet met een ander paard naar een andere klasse schuiven, want alles vol. Maar ja, inmiddels de paar andere wedstrijden die er in de regio zijn ook vol natuurlijk, beetje zuur. Geen verwijt naar de organisatie trouwens hoor, ik snap dat je een keer een opmerking kan missen in de hoeveelheid inschrijvingen en verder kosteloos kunnen annuleren.
Maar ik vind het wel lastig plannen met al die wedstrijden die ergens tussen 8.30 en 23u georganiseerd worden. Moet je bijna maar gewoon meerdere dingen opgeven en dan laatste moment maar afmelden? Maar dat wil ik ook niet, vind ik ook niet netjes naar een organisatie..
Laatst bijgewerkt door Noukie op 10-02-24 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:49

Gefeliciteerd Deempje, hele nette punten voor een eerste keer M1! :)

Wat balen Bentuh dat je geen winst had. Is je proef gefilmd? Soms fijn om terug te kunnen kijken.

FleurSandro: tof dat jullie L2 startgerechtigd zijn!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:14

Gefeliciteerd deempje!
Balen bentuh
Fleursandro ook Gefeliciteerd!

Noukie het is heel apart idd. We geven niet voor niets wedstrijden op die overdag zijn ipv avond wedstrijden. Ik verwacht ook helemaal niet dat je bij een dag wedstrijd ineens of een andere dag s avonds laat of diezelfde dag s avonds laat kan moeten starten.
Als je dat wilt als organisatie zou ik het vermelden en nog liever een grove indeling wanneer welke klasse is ongeveer.

En afwisselen, maar dat is even mijn ergernis haha. Als er vooraf vermeld wordt dat de M bijvoorbeeld altijd s ochtends is vind ik het geen probleem. Als er elke keer andere startlijst en volgorde is vind ik het wel zo fijn/normaal dat je dus ook afwisselt welke klasse als eerste en laatste. Anders kan je het er gewoon bijzetten dat deze volgorde aangehouden wordt.

Ben misschien erg verwend met eigen vereniging en wat anderen waar ik graag kom. Ook qua startgeld en prijzen. Soms schrik ik echt wat verenigingen vragen en wat de prijzen dan zijn. Maar ook gewoon je aan je eigen informatie en vraagprogramma houden ipv dat ineens veranderen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-02-24 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:16

Noukie: het is heel erg wisselend, soms wel en soms niet. 2 weken geleden liep hij heerlijk en heb ik genoten. Ben er nog niet helemaal achter wat de reden is (waarschijnlijk toch mijn eigen spanning wat ik zelf dan niet eens echt door heb)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:46

Deempjexxx schreef:
Dankjewel allen :D

Discodipp, wie ben jij op insta? Haha

@nina_bo_nina :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:47

FleurSandro schreef:
Noukie: het is heel erg wisselend, soms wel en soms niet. 2 weken geleden liep hij heerlijk en heb ik genoten. Ben er nog niet helemaal achter wat de reden is (waarschijnlijk toch mijn eigen spanning wat ik zelf dan niet eens echt door heb)

Of leg je meer druk op jezelf misschien? Dat je weer zo fijn wilt rijden of juist die dag dit en dit goed/beter wil doen? Geen verschil in losrijden? Ik noem maar wat :=

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:10

MyWishMax schreef:
FleurSandro schreef:

Of leg je meer druk op jezelf misschien? Dat je weer zo fijn wilt rijden of juist die dag dit en dit goed/beter wil doen? Geen verschil in losrijden? Ik noem maar wat :=

Zou ook heel goed kunnen! Met losrijden voelde hij eigenlijk heel fijn. Ook tussen de proeven door even weer "aanwakkeren" ging prima maar dan toch in de ring weer op de handrem lopen. Ooit kom ik erachter :+ gewoon regelmatig op wedstrijd gaan en kilometers maken.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:25

FleurSandro schreef:
MyWishMax"
[quote="FleurSandro schreef:

Zou ook heel goed kunnen! Met losrijden voelde hij eigenlijk heel fijn. Ook tussen de proeven door even weer "aanwakkeren" ging prima maar dan toch in de ring weer op de handrem lopen. Ooit kom ik erachter :+ gewoon regelmatig op wedstrijd gaan en kilometers maken.[/quote]

Mag ik jou handrem morgen lenen?

Die van mij vaak fijn met losrjjden en in de ring .. tja.. weg gassss en stand giraf. Al is het beter geworden
Gelukkig

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:27

Kom maar halen!! Met mijn handrem is niks mis, ik kan versnelling 3,4 en 5 wel gebruiken :+ Ruilen? _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:32

Je komt er isd vanzelf achter. Of het is ineens weg :')

Mijne was vandaag loeiheet met rijden, moet daar altijd wel om lachen. Ze staat ook helemaal schoon en gevlochten op stal nu. Hopelijk hoef ik de benen niet opnieuw te wassen, box was volledig schoon haha. Moest haar bijna volledig wassen was ze was grijs ipv vos met witte benen...

Stiekem ook al de 1e wissels op hulp gereden! En net even de kalender erbij gepakt want heb alleen morgen en maart nog staan. Afhankelijk van die 2 of we van de zomer de regiokampoenschappen in deze klasse blijven starten of dat we toch gaan promoveren. Maar pas als ik dat weet kan ik gaan plannen haha. Hoewel ik die wedstrijden sowieso kan rijden ook al we naar het Z gaan. Alleen als ik regio wil rijden zal.ik iets moeten schrappen denk ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:40

Die handrem wilde ik vandaag ook wel toen ik m’n proefjes ging oefenen. Mevrouw dacht bij het halsstrekken van wheeeee. Ik vond het minder geslaagd :+

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:48

Mywishmax ben benieuwd welke keuze je maakt, wie weet gaat het Z van een leien dakje.
Zoals ik mee krijg gaan jullie pas over wanneer je je er 100% zeker van voelt. Dus denk dat dat wel goed komt!

Ik wil ook wel graag een handrem :+
Met inrijden ben ik ook veel bezig met stilstaan en wegstappen/draven.
Met de les net zo.
Hij vertikt het gewoon om fatsoenlijk stil te staan omdat hij zo voorwaarts denkt. En eigenlijk al voor mij denkt.
Vandaag in de middengalop hem zo terug moeten rijden dat hij eruit viel, want ja daarna kwam de linksomkeert al dus terug moest hij wel. Werd wel een 4 maar dat was ook zwaar terecht.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:50

MyWishMax schreef:
Je komt er isd vanzelf achter. Of het is ineens weg :')

Mijne was vandaag loeiheet met rijden, moet daar altijd wel om lachen. Ze staat ook helemaal schoon en gevlochten op stal nu. Hopelijk hoef ik de benen niet opnieuw te wassen, box was volledig schoon haha. Moest haar bijna volledig wassen was ze was grijs ipv vos met witte benen...

Stiekem ook al de 1e wissels op hulp gereden! En net even de kalender erbij gepakt want heb alleen morgen en maart nog staan. Afhankelijk van die 2 of we van de zomer de regiokampoenschappen in deze klasse blijven starten of dat we toch gaan promoveren. Maar pas als ik dat weet kan ik gaan plannen haha. Hoewel ik die wedstrijden sowieso kan rijden ook al we naar het Z gaan. Alleen als ik regio wil rijden zal.ik iets moeten schrappen denk ik.

:7 waar start jij morgen? :7
Niet bij mij in de buurt toch :')
( vind dat jij netjes rijd..)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 23:06

Zo ik moest weer ff bijlezen, jullie gaan altijd zo hard :P

@MWM fijn dat je nu betere starttijd hebt, scheelt ook weer!

Dat loeihete klinkt herkenbaar, zijn ze allemaal op het moment heb ik het idee :+ en serieus niet schoon te krijgen met verharen en dit baggerweer.

@Noukie wat een gedoe met die tijden zeg :\ ik snap enerzijds wel dat het voor de verenigingen soms best lastig is zeker bij een volle startlijst maar anderzijds tja, is toch niet gek dat volwassen mensen ook leven hebben buiten wedstrijden rijden om en niet zomaar op elk willekeurig moment ergens tussen 8 en 22 beschikbaar zijn :')

Ik heb me al paar keer puur om die reden afgemeld, is misschien niet helemaal netjes :o maar ik weet gewoon veel betere invulling te geven aan mijn zaterdag- en zondagavond :+

@Deempje van harte!!! Top gedaan :D
Weet dat het al tig keer besproken is maar ik zie er nog steeds zo geen springpaard in, puur dressuur :P

@FleurSandro gefeliciteerd met je winstpuntje :)

Ik wil ook best ruilen hoor, mijn paard is op het moment bezig met vergeten zijn dat zoiets als een rem überhaupt bestond := paasei te rijden, is op zich super chill qua gevoel met springen maar ik kan er dus 0 dressuur van breien.

Kilometers maken en steeds wat anders uitproberen is imo sowieso bijna altijd dé oplossing, omdat vreemd terrein nou eenmaal uitdagend is en zo kun je blijven kijken wat wel en niet werkt. Dus eens heel kort losrijden, of misschien juist langer en extra bezig zijn met reacties op de hulpen bevestigen enz.

Mijn tip is eerst ff losrijden alsof je gaat springen ;) gas goed erop in galop, teugel wat langer, verlichte zit en zo op gang laten komen.

----------------

Ik heb vandaag ff puur voor de lol 90 gesprongen, ben deze week met springles heel explosief eraf gebokt :+ en had geen zin om "voor het echt" te starten. Kan zeggen dat Henk op het wedstrijdterrein welgeteld 0 seconde stil heeft gestaan := en met rijden zo loei-f*cking-heet. Wel goed zijn best gedaan, verder enorm gezellige wedstrijd :D en ook nog lekker met 2de prijs naar huis.

Volgende keer doen we gewoon 2x 100 maar was wel leuk zo voor de ontspanning. Nu nog hetzelfde ontspannen gevoel naar die 100 proberen mee te nemen, want het zit me soms zo hoog alsof ik nog Parijs moet redden :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:17

Ik start in Delft. :)
En ja, ik ben nogal een zeikerd wanneer ik over ga of niet :') Maar vind 3 wedstrijden sowieso nog te weinig in het M2. Vond de Z altijd meevallen als de M2 echt onder de knie was. Opzich is dat het wel maar wil in de proeven nog meer van de grond en geen fouten meer.

Goed gedaan Fly_high! Jammer van de vliegles weer, maar goed herstelt zo! Die.100 kan je ook echt zeker weten!

Mijne houdt wel een rem als ze heet wordt gelukkig. Tegenwoordig dan, eerst niet. Ben wel altijd bezig met blijven luisteren en daar heel streng/consequent in. Maar moest dan niet te veel overgangen maken want daar maak je bijna alle paarden nog heter mee. Ik zette ze gewoon terug naar stap als zij het tempo overnemen en niet reageerden op de rem en dan stappen tot er ontspanning is en dan terug naar de gang waarin we zaten. In het begin moet je dat voor je gevoel 100 keer doen on het rijden, maar ze gaan allemaal steeds sneller wel reageren op normale hulp. Als ik nu 1 keer terug naar stap moet is het veel en dat is eigenlijk alleen nog na uitgestrekte galop.
Hier is het nu meer het probleem dat ze dan te goed op alles gaat reageren, keer verzitten en we staan zowat stil en keer been aanleggen en ze vertrekt meteen. Ze loopt zichzelf wel eens voorbij daardoor :') Zijn bezig met meer van de grond komen in draf en galop maar dat is in de zijgangen nog wel eens lastig of net na overgangen. Maar ze probeert het wel en dan wordt het ineens even aanpoten om ook nog gewoon te doen wat ik vraag omdat ze het zichzelf zo moeilijk maakt. :+

Ook hopen dat ik de cijfers waar kan maken die mijn instructie zegt dat ik makkelijk moet kunnen halen voor bepaalde onderdelen. Zij is ook jury dus als we wat meer proefgericht werken zegt ze ook rustig wat ze zou geven. Ook als het mislukt _O- Mag geen extra volte meer draaien ook.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:35

Hier ook nog steeds problemen met de rem hoor :') De mijne is ook loeiheet en wil dan alleen maar snel snel snel.

In de les gaat het wel goed, maar als ik zelf moet rijden dan lukt niks meer. Ik was zelf nu aan het kijken naar de methode van Onehorselife, leek mij allemaal zo fijn en mooi. Totdat ik het prijskaartje zag.. bijna €1100 voor een boekje met de uitleg over de methode.. dan ben je toch niet meer bezig met ruiters en paarden helpen maar gewoon voor je eigen gewin?

Ik hoop dat als mijne straks thuis is dat alles weer wat beter gaat!

Succes morgen MWM! Komt vast helemaal goed *\o/*

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:02

Dat is zeker niet in de buurt *\o/*
Ik ga naar Hellendoorn ach we zien wel weer wat het word

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 15:39

Hier fijn gereden. Niet alles kunnen laten zien zoals ik wilde, maar dit keer geen grote fouten, enige foutje was 1 pas te weinig achteruit omdat ze beter reageerde op de hulp voorwaarts als normaal haha.
Kreeg even de zenuwen of we het verschil wel zouden zien. Vorige keren wel grote fouten, maar alsnog winst, dus zou dit beter.moeten zijn

Was het gelukkig ook, 2 keer 1e met 206,5 en 204. En daarmee als het goed is flink gestegen in klassement en nog maar minder als 5 punten achterstand. Zal ik van de week zeker weten en dan maart finale. Kunnen nog een maand de puntjes op de i zetten.

Hopelijk heeft de rest ook fijn gereden?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:44

Nee helaas niet ze was niet zuiver. En ivm haar artrose was dit de laaste dan nu. Ze wisseld heel erg van heel kreupel ( 3benen) na iets na bijna niet/niet kreupel dus dit was voor mij de druppel en startkaart gelijk gestopt ( anders nog tot juni willen rijden) ( rij thuis en club nog wel als ze goed / 99% is ( na max 10 min) ( stil stand roest ook)
En hoop na de zomer vakantie mijn jonkie dan club klaar te hebben ( moet nog zadelmak _O-
Maar langelijnen begin zit er op.

Voor ieder van jullie succes met de wedstrijden en over jaar of 1.5/2 gaan we vast weer van start in de b.. _O- en tot die tijd geniet van je eigen wedstrijd en doe lekker je eigen ding +:)+