Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:21

Dat is balen Wendy, heb je veel locaties in de buurt? Fijn dat je dan online kan rijden, goede aanvulling op de normale wedstrijden.

Veel plezier dit weekend, Robijntjah

Wij mogen ook weer dit weekend, locatie waar we afgelopen zomer ook een keer buiten zijn gestart, nu binnen losrijden en binnen starten. Begin november gaat mijn instructrice een keer mee, zijn eigenlijk best fanatiek op het moment. Heb een heel mooi S&T hoofdstel in mijn kast hangen wat ik heel graag wil gaan gebruiken (ook omdat we verwachten dat mijn paard daar fijn op gaat lopen), maar moet van mezelf nog net ietsje verder in de M2 zijn voordat ik daarmee mag gaan oefenen.

DiscoDipp

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:59

Succes en veel plezier Robijntje!

Oh tof Roulette! Die S&T is toch altijd wel een mijlpaal niet? :D

Wij gaan in november pas weer, maar ik heb vandaag wel mijn eerste rijles voor het E rijbewijs! Ik heb echt heel erg faalangst dus ik vind net zo spannend.. Maar ik hoop dat snel helemaal zelf kan rijden! :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:48

Fijn Noukie. Leuk selecties.

Ik heb vanmiddag even baan verkend daarna rustig aan los gereden met veel stap vanwege de warmte en toen een leuk proefje gestuurd. 62% en 3e van de psg. Volgende maand een rondje inter 1 proberen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:53

Zelf een E rijbewijs is zo handig! Ik heb ook heel erg faalangst, maar dat heb ik gewoon tegen die examinator gezegd. Vervolgens liet ik bij het wegrijden gelijk de auto stilvallen waarop ik iets zei van 'zo uit faalangst zich, ik kan namelijk gewoon wegrijden...' en toen reed ik zo weg en was ik geslaagd :D succes en hopelijk snel het rijbewijs in the pocket! :D

Ik heb nog geen startkaart aangevraagd. Ik wil in januari officieel gaan starten, maar draf verruimen, middenstap en halsstrekken zijn dus precies 3 dingen die ze dus echt nog niet snapt. We hebben nog véél werk in de basis :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:10

Rijlessen en examen is altijd weer spannend, E is fijn om te hebben!

En lekker bezig jullie Kim, echt knap met wat ooit een project was!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:41

Ik vind het echt vreselijk haha, moet mijzelf nu ook echt dwingen om het te halen.. :') Maar ik mag nu 2 dagdelen lessen en dan op examen! Ik hoop dat ik m zo snel mogelijk heb :D

Proficiat Nimber!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 02:54

Ik heb S&T eigenlijk nooit gezien als mijlpaal of doel, maar ik had om eerlijk te zijn überhaupt niet verwacht zo ver te komen, doel wat ik had toen ik startte met wedstrijden was ‘ooit M mogen starten’, toen we dat haalden zijn we gewoon door gegaan omdat er nog wel meer in zat.

Disco, Succes met je E lessen, super handig als je zometeen zelf met de trailer kunt rijden. Heb je een combinatie waar je echt een E voor nodig hebt? Zo niet dan geeft het voor je examen misschien rust om te weten dat de uitslag niet bepalend is voor of je de weg op mag. Mijn auto + trailer mag op B rijbewijs dus ik heb geen E. Heb wel een keer E-les gehad toen ik mijn trailer kocht, dat was super nuttig, maar het examen voegt voor mij op dit moment niets toe.

Goed bezig Nimber, super knap van jullie.

Dais, leuk vooruitzicht om in januari te willen starten, geeft je nog genoeg tijd om te werken aan jullie verbeterpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 05:24

Ik rijd ook op b rijbewijs, wil nog wel eens voor mijn e, zeker als ik straks meerdere paarden start.

Goed zo nimber!

Het is vroeg :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:08

Ik heb een 2 paardstrailer erachter hangen dus die is echt veel te zwaar.. Heb al met pap overlegd of we geen 1,5 konden kopen met inruil maar die wil daar niet aan.

Morgen ga ik oefenen met iemand die er echt super handig mee is dus ik haal het hoe dan ook wel, maar waarschijnlijk niet de eerste keer :')

Het rijden gaat echt prima maar ze gaan je natuurlijk nu weer pakken op dat spiegels kijken e.d. Dat doet toch niemand meer zo zoals met rijlessen.. Super irritant wordt ik daar van.

Succes Robijntje!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:02

Ik moet altijd alles bij elkaar schooien van auto's en trailers, dus een E rijbewijs is dan gewoon handig.

Ohja, ik kon ook echt niet achteruit rijden en dat kan ik nu wel dus ik heb wel veel gehad aan mijn lessen :-). Wij hebben ook best een lastig erf en de trailer hier keren is gewoon een ramp, maar ik kan het wel :D

Mijn instructeur had ook wel wat commentaar op mijn rijgewoontes na 10 jaar. Ik stuur als 'een pizzabakker' zei hij steeds. Netjes afgeleerd voor het examen, maar inmiddels stuur ik weer gewoon zo :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:08

Heb op de eerste proef kijkerigheid na fijn gereden, 2e proef ging heeeeel fijn, linker galop een foutje maar de rest echt fijn.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:45

Super Robijntjah. Altijd fijn als je zelf lekker hebt gereden. 2 winstpuntjes gereden zo te zien?

Wij waren vandaag ook op pad. Ging niet goed maar ook niet slecht. Punten waren dus eingelijk heel eerlijk! Waren wel heel veel zonder winstpunten dus volgens mij hebben we het alsnog prima gedaan.

1ste proef 178,5 en derde
2de proef 184 en tweede

Staan nu ook 2de in de competitie, nog 2 weken te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:16

Klopt!

Nette plaatsing zeg.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:03

Gefeliciteerd, goed gedaan.

Ik heb mijn E alweer 22 jaar haha. Ik rijd heel veel met de trailer

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:58

Dais_ schreef:
Mijn instructeur had ook wel wat commentaar op mijn rijgewoontes na 10 jaar. Ik stuur als 'een pizzabakker' zei hij steeds. Netjes afgeleerd voor het examen, maar inmiddels stuur ik weer gewoon zo :').

hahhaha, herkenbaar wel.. TWEE handen aan het stuur!! :')

Gefeliciteerd met de punten Robijntjah en Roosjenat!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:12

Gefeliciteerd allemaal

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:21

Rij-examens zijn soms wel heel erg ‘alles moet exact zoals voorgeschreven’ ipv ‘is dit veilig, handig en verstandig’.

Gefeliciteerd met de punten Roosjenat en Robijntjah!

Ben benieuwd hoe het vanmiddag bij ons gaat, gisteren was ze net niet helemaal fijn met rijden.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:23

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Wij mogen vanmiddag ook weer. Hoef pas om 5 uur te starten, dus wordt een latertje. Mja beter dan 9 uur :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:37

Succes jullie beide straks :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:48

Roulette_ schreef:
Rij-examens zijn soms wel heel erg ‘alles moet exact zoals voorgeschreven’ ipv ‘is dit veilig, handig en verstandig’.

Precies dat! Ik ben 2x op geweest, wel al lang geleden hoor, en 2x op een azijnzeikpuntje gezakt. Alle bijzondere handelingen ed die ik met mijn oogen dicht maar de eerste keer reed ik te langzaam door een bocht. Hij was best haaks en ik ging met 30 door die bocht daardoor. Die had ik volgens hem makkelijk met 50 kunnen nemen, waarop ik zei "dan heb je zeker nog nooit met een paard op de trailer gereden"... Vond ie niet zo leuk... En de tweede keer kwam ik bij een rotonde. Daar lag een fietspad omheen. Ik zag dat er een fietser aankwam en liet de auto rustig uitrollen naar de rotonde toe. Fietser ging voorbij en ik trok weer op. Dat was dus fout. Ik had eerst stil moeten gaan staan voor het fietspad, dan kijken of er niks aankwam (had ik natuurlijk allang gedaan tijdens het uitrollen) en dan pas de rotonde oprijden. Voor de rest was alles goed, ook volgend de examinator. Echt hoor, schiet mij maar lek 8)7 Doordat ik toen mijn paard heb moeten laten inslapen ben ik niet meer verder gegaan. Inmiddels zijn we al weer heel wat jaren verder dus misschien moet ik het er maar weer een keer op wagen. Is toch wel handig om te hebben uiteindelijk. Mijn auto-trailer combi mag ik met B rijden maar we hebben ook een caravan.

Hier staan de wedstrijden even op een laag pitje. Meneer is weer aan het groeien en staat achter ineens weer een heel stuk hoger dan voor. Tel daarbij op dat hij 5 jaar is en vindt dat hij zelf wel weet hoe het moet :roll: Puber :roll: Dus we zijn even aan het knutselen voor we weer op pad kunnen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:57

Roulette_ schreef:

Gefeliciteerd met de punten Roosjenat en Robijntjah!

Ben benieuwd hoe het vanmiddag bij ons gaat, gisteren was ze net niet helemaal fijn met rijden.

Maar dit dus he..
De gene die mij autorijles heeft gegeven, die heeft mij met zo’n dingen dus zo ontzettend zenuwachtig gemaakt in de auto.

Toen ik mijn rijbewijs had moest ik van pap naar de buurtsuper rijden, letterlijk één rechte weg. Ik heb werkelijk waar 7 kleuren stront gescheten om daar te komen. In mijn ogen is dat echt zo fout..

Maarja goed, ik rij nu gewoon overal heen en heb er geen last meer van, maar daardoor kijk ik nu wel enorm op tegen dat lessen en het examen.

Ik heb nu het voordeel dat ik gewoon al kan autorijden, dus ik ga zo ook oefenen met iemand die heel goed met de trailer overweg kan. Dan hoef ik mij straks in ieder geval alleen maar druk te maken over het kijken e.d. :')

Iedereen gefeliciteerd met de punten, en succes voor de gene die nog moeten :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:59

Hier helaas weer net geen winst. Wel voor het eerst op dit terrein en paard was superbraaf. Las nu even een wedstrijdstop in, eerst even wat zaken bevestigen.

BuckyBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:53

Hoi, ik weet niet of ik hier goed zit, zo niet dan hoor ik het ook graag.

Ik ben op zoek naar een vereniging die aangesloten zit bij de KNHS zodat ik mijn startpas aan kan vragen. Het liefst omgeving Tilburg. Het is mooi meegenomen als er af en toe iets georganiseerd word, maar ik heb echter helaas niet de tijd om hierbij te vrijwilligen/mee organiseren.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:34

BuckyBokt schreef:

Ik ben op zoek naar een vereniging die aangesloten zit bij de KNHS zodat ik mijn startpas aan kan vragen. Het liefst omgeving Tilburg. Het is mooi meegenomen als er af en toe iets georganiseerd word, maar ik heb echter helaas niet de tijd om hierbij te vrijwilligen/mee organiseren.

Google raadplegen?
KNHS.nl raadplegen?

BuckyBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:37

LaDonna75 schreef:
BuckyBokt schreef:

Google raadplegen?
KNHS.nl raadplegen?

Al gedaan, maar wordt er niet veel wijzer van