@ Lindamusters; Haha ik kan daar juist niets mee, word ik heel zenuwachtig van als een paard bij ieder verkeerd zandkorreltje schrikt. Jippie is heel braaf, gaat nooit rennen, steigeren of rodeo-en, dus dat maakt me wel zeker genoeg om er doorheen te rijden op zulke momenten. Op de grond heb ik er nauwelijks last van, maar ja, dan kan hij in mijn broekzak kruipen en onder het zadel kan ik hem wel begeleiden, maar moet hij het toch een stukje zelf doen
Haha te lui herken ik ook! Maar tijdens de les legt mijn instructrice ze neer en die heeft een goed idee van ruimte ertussen en ik heb geen flauw idee, dus ik vind de volte wel fijn. Hoef ik ze alleen maar goed weg te leggen voor de arbeidsdraf
Vervelend dat je nu de spanning al voelt. Weet je ook waarvoor je zenuwachtig bent? Bij mij helpt het altijd om die dingen dan te visualiseren (en dan juist dat het goed gaat natuurlijk

). Dan bedenk ik me in mijn hoofd al helemaal hoe de dag gaat lopen en dan merk ik dat het vaak ook zo loopt, omdat je je er al zo op hebt ingesteld. Anderzijds ben ik minder van slag als er net iets anders gaat, omdat ik zo duidelijk weet waar ik heen wil. Hopen dat de startlijst snel komt en dan gaat het vast helemaal goed komen zondag!
@ DexCense; Ik vind het ook lastig om te zien of ik overal op gereageerd. Merk aan de bijleesposts van jou en linda dat ik dan toch denk "oh ja, had ik ook nog wel even kunnen benoemen"
Ik merk vooral verschil in de galop. Hij galoppeert zo beheerst uit zichzelf, dat hij soms wat sprong verliest, waardoor de takt niet altijd meer klopt. Op mijn been gaat hij wel harder, maar we willen juist in hetzelfde tempo meer sprong.
2 balkjes met een galopsprong afstand hebben hem flink geholpen om die sprong te leren houden. Ik merkte meteen dat hij buiten die 2 balkjes om ook die galop met meer ritme en sprong kon blijven volhouden. Gisteren met het rijden heb ik ze ook gebruikt en dat ging prima!
Fijn dat je vertrouwen krijgt in je paard! Ik merk om me heen dat veel mensen nog even willen lessen 1-2 dagen voor een wedstrijd. Zelf ga ik denk ik niets anders doen als het zo ver is, want dan zou hij in principe zo voorbereid moeten zijn dat hij gewoon een B-proefje kan lopen (maar ik les standaard op vrijdag). Ik longeer altijd op zaterdag en dat blijft ook zo als ik wedstrijden ga rijden, maar dat is waarschijnlijk dezelfde intensiteit als wat jij in gedachten hebt.
Veel plezier met alle lessen deze week! Interessevraagje: 3 dagen les achter elkaar, heb jij/je paard daar de energie voor? Ik vind 1 les in de week al intensief

Edit: Ooh ik zag de foto net nog niet, mooie foto hoor! Ik word zo vrolijk van de zon, je paardje glimt er mooi door