[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:44

Ik heb ook een poosje op de cygnus gereden. Fijn zadel maar ik vond de zit wat "open" naar mijn smaak.. wel fijne zadels hoor! Volgens mij hebben ze ook nog een S-line in het zelfde type segment van anatomica.. misschien is dat iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 08:48

heerlijk een nieuw zadel. Hopelijk is het wat. Ik moet nog weken wachten op mijn nieuwe Custom...

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:08

welk model wacht jij ook alweer op Vonneke?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:09

Lithya schreef:
Het is niet voor niets. Kijk met 3 dagen, 3 maanden en 3 jaar.

ja ik weet het.
dit was ongeveer op 3 maanden

Afbeelding

heb je ook een foto van jou merrietje lithya?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:18

Een custom lijkt me zo'n fijn zadel!
Ik heb een euroriding diamant, toen nieuw laten aanpassen maar bleek achteraf een zeer slechte zadelpasser. Andere zadelpasser heeft deze zo kunnen veranderen dat hij nu eigenlijk heel goed en fijn ligt. Ooit wil ik wel een nieuw echt goed zadel, maar aangezien we pas net weer rijden en er volgend jaar dus als het goed is weer een veulen komt stel ik dat nog even uit.

Nicky ik vind je vosje echt gaaf! Hele mooie kleur en bles. Die word vast heel knap met 3!

Mijn naarling, om te lachen :+

Afbeelding

Met 4 maanden was ze zo;

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:47

Afbeelding

Eindelijk een winstpunt! Een 8 voor binnenkomen en halsstrekken.

Wel een leuke naarling!!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:21

Gefeliciteerd!!
Halstrekken is bij ons nog een puntje, maar al heel veel verbeterd, toen ik hem net had wist hij niet wat dat was.
Elke keer sluit ik het rijden af met halstrekken.

Ik mag vrijdag mijn debuut maken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:00

absque_dubio schreef:
Janine welke tips heb je gekregen? Lekker blijven door oefenen, komt echt wel goed!

Ahh dat vosje is leuk! Wat voor een is het? En nu ook zo'n naarling?

Slechte generale brengt morgen een goede dag! :D

We gaan nu voornamelijk bezig met de galop, ik merk dat hij daarin al flink verbetert! Het is eigenlijk iets heel kleins, maar op de filmpjes zag je ook dat hij enorm bleef hangen in het aanspringen. Door het binnenachterbeen iets beter door te laten springen doet hij dat ook niet meer zo erg in het aanspringen.
Daar vanuit weer terug laten springen en er weer uit zeg maar.. Heel simpel rijden eigenlijk.

Heb nu eerst weer twee wedstrijden opgegeven voor de 21e en de 25e. Gewoon M2 :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:01

Oeh gefeliciteerd Lithya!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:14

Komt goed Janine! Zorgen dat je je binnenhand opent zodat het binnenachterbeen ook naar voren kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:25

vonneke schreef:
Komt goed Janine! Zorgen dat je je binnenhand opent zodat het binnenachterbeen ook naar voren kan.

Thanks voor de reminder! Daar heb ik me niet zo mee bezig gehouden, morgen even controleren of ik dat wel doe!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:13

Succes alvast Liss!!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:54

Zo gisteren op de Anatomica Cygnus gereden, wat was dat fijn zeg. Was wel even wennen weer is op een KWPN-er haha. Maar ik zat in iedergeval vanaf mijn heupen rechtop. Het zadel zorgt ervoor dat ik echt op mijn zitbeenknobbels zit en daardoor niet meer in een stoelzit kan gaan zitten. Mijn beenligging is nog niet helemaal goed maar dat is ook iets waar ik echt zelf aan moet gaan werken maar het is wel al een stuk beter. Ben benieuw naar woensdag!

Gefeliciteerd trouwens met de punten, lekker hoor!
Laatst bijgewerkt door Eclare op 08-05-17 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:54

Okee ik heb heel onverwacht gister mijn Z1 debuut gehad :') Zaterdag hadden we onze laatste winstpunt in het M2 gereden en toen na veel aanmoediging om ons heen, zondag ons Z1 debuut gemaakt. Zonder enige voorbereiding en totaal tegen mijn eigen ik in, ging we gister de ring in. Ik heb echt ontzettend genoten, ze deed alles zo goed en ze deed zo goed haar best. Na driekwart van de proef werd ze wat moe en verloor ze haar concentratie en kwamen de foutjes een beetje. Maar wat heb ik genoten :D Nu lekker trainen tot de 18de, dan mogen we weer :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:33

Leuk toch droversrun ! Wat waren je punten?
Eclare: Heerlijk zadel vind ik dat, helaas dacht mijn paard er anders over.

Hier vanavond weer Z1. Zie er een beetje tegen op. Had mezelf voorgenomen, ik ga gewoon anders kom ik nooit door die spanning heen. Maar nu is het zo ver en denk ik alleen maar: we zijn er niet klaar voor, wat ga ik doen?

Dusja, doelen bijstellen: Een ontspannen rondje, niet te hoog in tempo (dan valt ze uit elkaar) en zo rustig gecontroleerd oefening voor oefening proberen te rijden. Zonder ook maar enige verwachting in punten, want ja, zover zijn we nu eenmaal nog niet.

En bij Vonneke afkijken hoe het uiteindelijk WEL moet ;) haha !

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:53

Ik had 195,5 en 191,5, viel een beetje tegen maar de punten konden toch niet winnen van mijn euforische gevoel hoor :D Ik had voor mezelf gesteld niet onder de 190 en dat is gelukt ;)

Gewoon lekker starten joh vanavond, genieten en gewoon doen. Je moet er toch een keer 'doorheen' . Hoe lang ben je al aan het trainen voor het Z?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:20

Eind vorig jaar wat voorbarig 2x gestart, daarna even eruit gelegen en van stal/instructie gewisseld. Nu sinds maart weer ongeveer de training opgepakt. Wel gereden tussendoor, maar wat rustiger aan.

M2 zijn we eigenlijk onbevestigd doorgekomen omdat we vaak toch net een puntje reden. Maar 1x echt een fijne M2 proef kunnen rijden.

Vanavond gaan we ook gewoon, we zullen er altijd weer iets van leren :).

Jou punten zijn toch ook helemaal niet verkeerd, doel boven de 190 is in ieder geval bereikt !

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:48

Hoi Hoi, een tijd geleden schreef ik ook al mee, maar nooit meer Z gestart. Na een wat roerig eind en begin van dit jaar op persoonlijk gebied heb ik me nu opgegeven om morgen Z te starten. Ik begin met 1 proef (24) die ken ik nu uit mn hoofd en kan ik daar lekker op focussen. Dan zien we daarna wel weer verder. Mijn doel is om gewoon te genieten. Nooit verwacht dit te bereiken met mn bijna 21 jarig ponypaard. :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:06

Rijdt er verder nog iemand beide proeven uit het hoofd? Word altijd zo raar aangekeken...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:13

Lithya schreef:
Rijdt er verder nog iemand beide proeven uit het hoofd? Word altijd zo raar aangekeken...

Nope, ik niet. Ik ken ze wel altijd uit mn hoofd, maar ik vertrouw mezelf niet genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:37

Ik bijna altijd :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:40

Oh nee, na mijn hersenschudding een half jaar geleden is mijn geheugen een vergiet en mijn concentratie is ook niet al te best :)
Al is proef 23 niet heel erg lastig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:23

Lithya schreef:

Nope... heb incl lezer al moeite om de goede kant op te rijden :') Ik ben zo'n chaoot :Y)
Vandaag de nieuwe van mei voor het eerst geoefend. Viel me niet tegen, zaten wel wat moeilijke stukken in maar vooral in de eenvoudige wissels en die doet die gelukkig altijd wel goed.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:00

Hier gisteren m'n grand prix debuut gehad met topper cyntje. 63,45% gescoord *\o/* . En even goed duidelijk gekregen waar nog veel aan gewerkt moet worden :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:31

Die 2e foto!!

Gefeliciteerd met je punten!