[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:11

Jullie zijn echt niet om bij te houden :')

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:37

Hoi, ik wil me weer melden!
Door omstandigheden zag ik door het bos de bomen niet meer en zette ik bokt op een laag pitje.

Als je wil weten hoe of wat mag ne een pb sturen.
Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik weer mee post!

Welkom alle nieuwe!
Heb gave fotos voorbij zien komen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:55

welkom veniedivici.. leuk dat je je ook meld.

ga je ook starten in 2017? wat voor paardje heb je?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:59

Joltsje ik was helemaal in het begin er ookal bij hihi :') ben terug van weggeweest!

Heb een bijna 4 jarige pinto ruin!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:26

Poepoe! Wat gaan jullie hard haha vanwege drukte niet vaak op bokt gezeten dus had ik ruim 10 pagina's om terug te lezen haha :')

Rijden stond bij mij een tijd op een laag pitje omdat mijn zadel niet meer helemaal paste dus ja 3 weken lang lekker zonder zadel door de bossen heen, nu ruim een week weer heerlijk met zadel van alles doen! Dressuur moet weer even behoorlijk wat gesleuteld worden maar goed, vrijdag weer les na een lange tijd en hoop het dit keer door te zetten haha ben nogal iemand die 1x les neemt en dan weer een paar maanden niet tot wedstrijden rijden weer begint te kriebelen _-:( nu even doorzetten met lessen :j
Gister na even een "ruzie'tje" in het begin best heel lekker gereden!Afbeelding

Afbeelding
Hier mag hij van mij meer ontspannen hij lijkt zich toch een beetje vast te houden

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:46

Pien1989 schreef:
WoW volgens mij ben ik bij!!!!

Zo, vandaag was mijn nieuwe bitje binnen dus ik heb samen met m'n nieuwe wedstrijd hoofdstel er even mee gereden om te voelen en testen. Ze liep erg fijn.
[ [url=m/8AmhJC.jpg]Afbeelding[/url] ] dit is m!
Morgen nog een keer les en zaterdag wedstrijd. Tijd is iets aangepast Haha. Geen wekker midden in de nacht lijkt het nu. Donderdag definitieve lijst.

Kijken jullie waar je je inschrijft naar de prijzen die je kan winnen en naar de kosten voor de proeven?
Ik heb er nu niet echt naar gekeken (verwacht ook niet te winnen Haha, ga meer voor de ervaring) maar zaterdag kost het 12,50 per proef. Hier op de vereniging kost het 9 en kun je je startgeld terug winnen.

Twijfel of ik haar voor zaterdag nog een dagje vrij geef. Zaterdag heeft ze vrij gehad omdat ze vrijdagavond ingeënt is. Zondag maandag dinsdag woensdag rijden en vrijdag longeren en wassen voor zaterdag. Misschien donderdag. Ze is fit zat maar voor haar misschien wel even lekker.

Wat een gaaf hoofdstel en fijn dat ze goed liep!

Persoonlijk kijk ik daar niet naar, wel kijk ik inderdaad naar het inschrijfgeld en vooral de datum's die goed uitkomen. Ik verwacht toch niet in de buurt van de prijzen te komen, het doel is zonder spanning rond rijden!

Je zou eventueel, in plaats van een dagje vrij, ook gewoon lekker een dagje rustig aan kunnen doen. Lang en laag losrijden en dan eigenlijk al weer uitstappen. :P

Shelly21 schreef:
Vanavond zadelmaker geweest en zadel ligt goed!! Mega blij mee!

Heerlijk zeg! Altijd fijn zo'n bevestiging!

roosjenat schreef:
Dan word je wakker gebeld door je vader dat vannacht 3 van de paarden op straat liepen... (Shetlanders en de grotere staaniet apart). Geen draad kapot. Automobilist heeft volgens mij de politie gebeld en die hebben het toen opgelost. Gelukkig niks met ze aan de hand. Ze staan nu even bij de buren in het land. Ik ben blij dat er niks met ze is want het is een ontzettend drukke straat waar 80 word gereden en zoveel verlichting is er niet.

Jeetje wat een schrik :oo. Maar gelukkig de paardjes wel okay :(:)

MonteKarlo schreef:
Mijn les ging trouwens wel aardig. Ben echt blij met mijn instructrice, ze helpt altijd zo goed! Ben gisteren een heel pak strenger geweest voor som, hij mocht niets. Echt helemaal niets, geen lange teugel (meer kans om er tussen uit te klappen) en zodra ik maar dacht dat hij zou gaan direct een kleine volte op en nageven. Sterrenkijken? Hand goed sluiten en flink been eraan om hem eronder te rijden.
Ondanks dat het koud was had ik het super warm haha dus ook ik ben goed aan het werk geweest. Twijfel om er vandaag op te stappen of hem vandaag te longeren ivm eventuele spierpijn van zijn kant.

Morgen gaan wij trouwens naar het tentenkamp van epplejeck *\o/*

Dus het streng zijn had wel echt resultaat? Hier als ik streng word meteen zo'n ruzie met paard dat het gewoon al niet meer leuk is -O-

venivedivici schreef:
Joltsje ik was helemaal in het begin er ookal bij hihi :') ben terug van weggeweest!

Heb een bijna 4 jarige pinto ruin!
[ [url=m/mI98Qv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L8szHt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cqe1kl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom terug! En wat een onwijs leuk paard zeg! <3

FleurSandro schreef:
Poepoe! Wat gaan jullie hard haha vanwege drukte niet vaak op bokt gezeten dus had ik ruim 10 pagina's om terug te lezen haha :')

Rijden stond bij mij een tijd op een laag pitje omdat mijn zadel niet meer helemaal paste dus ja 3 weken lang lekker zonder zadel door de bossen heen, nu ruim een week weer heerlijk met zadel van alles doen! Dressuur moet weer even behoorlijk wat gesleuteld worden maar goed, vrijdag weer les na een lange tijd en hoop het dit keer door te zetten haha ben nogal iemand die 1x les neemt en dan weer een paar maanden niet tot wedstrijden rijden weer begint te kriebelen _-:( nu even doorzetten met lessen :j
Gister na even een "ruzie'tje" in het begin best heel lekker gereden![ [url=m/ktxulw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/seK2DG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mag hij van mij meer ontspannen hij lijkt zich toch een beetje vast te houden

Ik zou je zeker wel aanraden om regelmatig te blijven lessen, ook meteen een stok achter de deur om te blijven oefenen! :D Wat mij altijd helpt is om zodra mijn les over is, meteen een nieuwe af te spreken!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:50

Zijn er hier veel mensen die ook echt last hebben van enorme wedstrijdstress/wedstrijddruk? En hoe gaan jullie daar mee om?

Ik heb vandaag les gehad op het paard van een vriendin en vond het echt heel gaaf :D Paardje zelf kan het allemaal al en was heel leuk om te merken dat als iets niet ging hoe het moest, het eigenlijk altijd aan mij lag! Heel veel van geleerd! *\o/*

Vandaag gaat mijn bijrijdster (ivm chronische ziekte en soms weinig energie) lekker met Annabel naar het bos en dan hoop ik dat Annabel morgen voor de wedstrijd een beetje in een goed humeur is :):)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:02

_Floortje schreef:
Zijn er hier veel mensen die ook echt last hebben van enorme wedstrijdstress/wedstrijddruk? En hoe gaan jullie daar mee om?

Ik heb vandaag les gehad op het paard van een vriendin en vond het echt heel gaaf :D Paardje zelf kan het allemaal al en was heel leuk om te merken dat als iets niet ging hoe het moest, het eigenlijk altijd aan mij lag! Heel veel van geleerd! *\o/*

Vandaag gaat mijn bijrijdster (ivm chronische ziekte en soms weinig energie) lekker met Annabel naar het bos en dan hoop ik dat Annabel morgen voor de wedstrijd een beetje in een goed humeur is :):)

Wel last van gehad stress. Maar hoe vaker ik ging hoe minder die stress werd.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:04

Shelly21 schreef:
_Floortje schreef:

Wel last van gehad stress. Maar hoe vaker ik ging hoe minder die stress werd.

Ja, werkt dat echt? :D Verder nog tips?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:07

Ik blijf bezig ... wedstrijdplanning weer veranderd -O-

22 januari gaat niet door helaas.
11 februari of een cross of dressuur ligt eraan.
04 maart BB dressuur miley
25 maart BB dressuur wodan wedstrijd debuut!
22/23 april oefencross
Dan pauze tot juni ( ivm. Examens, vakantie )

En dan in juni weekend naar veluwe met ze en daarna gaan we over naar de B. :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:19

ja hier ook wedstrijdstress floortje..

vooral vooraf.. of ik wel op tijd was, niets vergeten etc.
maar ik rij ook veel minder dan thuis. ik ben lang zo streng niet en lift maar wat mee.

het is bij mij vooral de druk om te preseren.
voor mijn eerste wedsrtijd was ik er af gevallen. (rare bokkesprongen). dus had al zoiets.. het heeft geen zin, etc. dus weinig zenuwen.

laatste wedsrtijd wou ik nog 2 puntjes omdat ik zo graag over wil naar het L1. dikke vette stress en alles liep mis. ik moet dus echt leren kleine doelen te stellen en daar tevreden mee zijn.

verder werkt aan een liedje denken/neurjen ook goed voor mij. dan gaan je gedachten niet alle kanten op.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:44

Ja en vooral de lat niet te hoog leggen voor jezelf. Ik start zondag ook weer, moet nog 3 wp voor L1. Liefst haal ik ze maar zo niet dan niet.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:05

@_Floortje
Niet streng als in de zin van zweep erop ofzo haha, maar rijtechnisch veel korter erop zitten, niet een hulp geven en dan afwachten en nog eens de hulp geven en hier wat helpen en daar wat geven, maar gewoon 'eisen' dat er direct wat gebeurd.
Dit is ook deels mijn eigen fout want in denk al snel, 'oh hij snapt het niet hij is ook nog jong, heeft nog niet genoeg balans'. Maar hij heeft genoeg balans, hij kan immers ook snoeihard aan de kletter en plat door de bochten (met èn zonder mij op z'n rug) zonder op z'n bakkes te gaan.
De fout ligt dus deels bij mij en deels ook bij hem, maar ik kan er weer mee vooruit en we gaan wel zien waarhet schip nu weer strand.

Vandaag trouwens aan de longeerlijn gehad, ben mijn wachtwoord van m'n YouTube account vergeten dus heb even een still uit het filmpje:

Afbeelding

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:06

Oh wedstrijd stress heb ik echt totaal geen last van haha ben eerder nonchalant altijd dus sorry heb geen tips.
Ik weet wat dat er een topic over loopt, zal m eens zoeken, daar worden ook tips gegeven.

Edit:
[WD-V] Hoe ga jij om met wedstrijdspanning?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:29

Jeetje meiden... kletskousjes!
Ik ga zo weer bijlezen en reageren. Eerst lekker douchen na een koude en natte rit met Don. Ook nog 1,5 uur in de Divoza geweest met eigenaresse :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:31

Ik heb gister les gehad, ging lekker :D.

Montekarlo, weet niet of je op tips zit te wachten maar als ik een tip mag geven zou ik je pessoa tussen de voorbenen vast zetten, je ziet net voor de schoft een deukje en dat is wat je nou net niet wil. Om dat stukje te trainen kun je het paard beter lager inzetten. Ik knip mijn pessoa ook wel eens vast aan de zijkant van de singel, dus aan die gesp van de singel als ik ze halverwege de boeg wil trainen.

Wedstrijdstress heb ik ook niet echt, wel gezonde spanning :o maar niet dat ik heel gek ga doen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:54

MonteKarlo schreef:
Oh wedstrijd stress heb ik echt totaal geen last van haha ben eerder nonchalant altijd dus sorry heb geen tips.
Ik weet wat dat er een topic over loopt, zal m eens zoeken, daar worden ook tips gegeven.

Edit:

Wat is je gouden tip? :') ik ga altijd dood van de stress. maar als ik dit jaar ga starten wordt dat toch voor de eerste keren met mijn eigen paard en dat maakt het extra spannend. 1e wedstrijd ga ik ook lekker zonder entourage en ergens waar ik niemand ken zodat ik zo weinig mogelijk druk heb :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:04

Ik heb gister zo lekker gereden met Symphony, het kwartje begint eindelijk te vallen. Ze begint haar gewicht nu langzamerhand meer op de achterhand te nemen. We hebben nog veel werk aan de galop, met aanspringen komt ze altijd tegen de hand wat standaard een 5 oplevert in de proef. Gister deed ze het linksom al heel goed en ze bleef ook mooi op het achterbeen galopperen. Rechtsom was nog te moeilijk. We hebben van de week ook in-uitjes meegenomen en dat wil ik nou vaker gaan doen om haar sterker te maken.

Naast Symphony rijd ik op het moment ook tijdelijk nog een 5 jarige van iemand anders. Ze is even uit de running vanwege een trap van een paard. Vandaar dat ik haar paard nu even rijd. Lekker even mee gesprongen vandaag! Zit wel talent in, maar ook nog veel oefening :).

Afbeelding

Vanavond ook nog even een rondje met Sym springen, en dan aankomende zaterdag crosstraining :D.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:15

Ladygiroc schreef:
Ik heb gister les gehad, ging lekker :D.

Montekarlo, weet niet of je op tips zit te wachten maar als ik een tip mag geven zou ik je pessoa tussen de voorbenen vast zetten, je ziet net voor de schoft een deukje en dat is wat je nou net niet wil. Om dat stukje te trainen kun je het paard beter lager inzetten. Ik knip mijn pessoa ook wel eens vast aan de zijkant van de singel, dus aan die gesp van de singel als ik ze halverwege de boeg wil trainen.

Wedstrijdstress heb ik ook niet echt, wel gezonde spanning :o maar niet dat ik heel gek ga doen.

Tuurlijk! Bedankt voor je tip, zat er vanmiddag ook naar te kijken (naar het deukje) maar zie even niet voor me hoe ik dat vast moet maken. (Ben een geval apart met hersenletsel dus moet dingen altijd eerst voor me zien voor ik het snap) heb je een foto ?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:16

Blue_Berry schreef:
MonteKarlo schreef:

Edit:

Wat is je gouden tip? :') ik ga altijd dood van de stress. maar als ik dit jaar ga starten wordt dat toch voor de eerste keren met mijn eigen paard en dat maakt het extra spannend. 1e wedstrijd ga ik ook lekker zonder entourage en ergens waar ik niemand ken zodat ik zo weinig mogelijk druk heb :')

Hahaha ik weet niet! Ben gewoon ontzettend nuchter aangelegd, ook niet altijd handig maargoed dat is een ander onderwerp. :Y)

Ja goed idee! Gewoon een wedstrijdje waar niet zoveel gedoe is, lijkt me een goed begin :j

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:17

Ik reageer vandaag of morgen ook even op de rest, gaat niet zo goed op de telefoon :+

MonteKarlo, aan de onderkant van je singel bedoeld ze, dus onder de buik, mits je daar een ringetje hebt zitten. Dat hebben niet alle singels.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:20

xVerax schreef:
Ik reageer vandaag of morgen ook even op de rest, gaat niet zo goed op de telefoon :+

MonteKarlo, aan de onderkant van je singel bedoeld ze, dus onder de buik, mits je daar een ringetje hebt zitten. Dat hebben niet alle singels.

Dus de klip die nu aan het 2e ringetje zit naar beneden tussen de benen doen ?
Ja er zit een ring aan de singel van de singel ( :Y) )

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:24

Ja dat deel met het klipje tussen de voorbenen door aan dat ringetje onder de buik vastzetten, dan nodig je hem een beetje naar beneden uit :)

Edit: foto erbij

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:27

xVerax schreef:
Ja dat deel met het klipje tussen de voorbenen door aan dat ringetje onder de buik vastzetten, dan nodig je hem een beetje naar beneden uit :)

Edit: foto erbij

[ [url=m/yEHZYL.png]Afbeelding[/url] ]

Ah op die manier ! Super bedankt :j

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:30

Roosjenat wel een goede planning zeg, crossen is super leuk.
Waar is de oefencross in april?

Montekarlo ik zou je ook graag die tip willen gevn om tussen de voorbenen te doen!

Oeh leuk evelien nog wat gekocht? Mag ook op app :')

Ladygiroc fijn dat het goed ging!

Xverax ziet er goed uit hoor! Hier is galop een dingetje. Meneer vind aanspringen lastig en dan voornamelijk de goede haha.

Oh montekarlo zie dat je al gereageerd had! Maar idd precies zo. Heb ook wel foto ergens denk ik!