[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:59

ninahaakk schreef:
Ik heb zaterdag een rondje in Putten gedaan, en ben van zondag tot maandag een weekend in Arnhem geweest dus het kwam niet helemaal goed uit. Vrijdag ga ik naar jumping indoor Aalsmeer.

Dit is nog het filmpje van afgelopen zaterdag, uiteindelijk nog 13e geworden in de B.

https://youtu.be/ZvHbEpsF0Ck

Niet ons beste rondje, maar de week ervoor kwam ik niet verder dan hindernis 2 dus moest van Lammert zitten en rijden en dat is volgens mij gelukt :-).. ze is nog super kijkerig op wedstrijd wat ik thuis helemaal niet gewend ben van haar! :oo

Goed filmpje hoor lekker door gestuurd! En idd zitten en rijden! Je ziet je paard vaak twijfelen bij hindernis tempo zwakt af en je ziet al ze hele lijf schuin gaan! Jij houd dan recht en geeft hem nog wat extra motivatie en springt toch! Vertrouwen geven dus! Als je zo door gaat word je samen een team

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:07

Leuk ninahaak dat is bij mij op stal!
Balen Nann ik snap je gevoel echt helemaal.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:21

@LinsxDot Het klopt precies wat je zegt, soms nog best pittig om zelf overtuigend te blijven als je zenuwachtig bent.

@paljaslaura Ja fijne wedstrijd, jammer dat de nieuwe bak nog niet in gebruik is. Zag er super mooi uit! :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:09

Nieuwe bak? De wedstrijd word in die grote hal gehouden en inspringen is dit jaar in de 20x40 zodat de pension klanten nog in de 20x60 kunnen rijden en het is dichterbij elkaar :P
Dat ging vorig jaar helemaal mis haha

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:13

paljaslaura schreef:
Nieuwe bak? De wedstrijd word in die grote hal gehouden en inspringen is dit jaar in de 20x40 zodat de pension klanten nog in de 20x60 kunnen rijden en het is dichterbij elkaar :P
Dat ging vorig jaar helemaal mis haha

Ik begreep dat er een nieuwe bak was, wij reden nu los buiten en dan konden wij zo door naar binnen. Maar de hal aan de andere kant is vernieuwd toch? Of vergis ik me nu helemaal :')

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:14

Dit weekend naar Broekelo geweest. Tot aan de waterbak, waar iemand al tien minuten stond met een paard dat de waterbak niet in wilde. Schimmel ging erin, haar paard sloeg toen naar achteren en Schimmel sprong zo over de omheining naast de waterbak heen. Gelukkig geen enkel wondje aan overgehouden, maar was wel even schrikken.

Afbeelding

Gelukkig ook nog 2 mooie foto´s eraan overgehouden, waarvan ik er 1 wil bestellen.

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:21

:oo Dat moet schrikken zijn geweest!
Gelukkig niks aan over gehouden!

Die mensen op de achtergrond bij de foto trekken ook allemaal zo'n hoofd :oo
:=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:14

Dat is balen!! Ik zou de eerste van die twee foto's doen :)

Zaterdag op de club een lesje mee rijden (geloof dat we gaan springen ) en daarna eens kijken hoe Castello het onder de man doet.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:27

Dat is idd schrikken zeg! Die andere foto;s zijn wel heel leuk.

Hoe lang ben je niet hier geweest Nina? :P Die baan waar jij het volgens mij over hebt ligt dr nu al bijna twee jaar als ik het goed heb haha. Dat is een 20x60 baan die naast de westernbak zit nu.

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:25

Gelukkig heeft je paard niets na die sprong over de omheining. Wat bedoel jij met haar paard sloeg naar achteren en dat daarna de schimmel over de omheining sprong? Elitedeux? Dat jouw paard sloeg naar die andere schimmel?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:54

Het paard van die ander sloeg en haar schimmel (die van elitedeux dus voor duidelijkheid) sprong daardoor over de omheining.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:49

SD, wat super vervelend! :( Beterschap ermee.

Mooie vos komt er voorbij! Jammer van de stops maar dat komt vanzelf vast wel goed met wat km's maken! :D

Oeh die omheining! Ik zou allebei de foto's bestellen. :j

Ik heb vandaag weer een lesje meegenomen met mijn witje. Hij was heerlijk relaxed dus ik kon hem super regelen zo! Volgende week donderdag en zaterdag mag hij mee, dat wordt onze eerste binnenwedstrijd(en) van dit jaar dus we doen eerst een rondje HC L en dan M. Zal wel even wennen worden weer maar ik heb er zin in om nog te genieten met hem voor zolang het nog kan. :) :(:)

Mam had een stukje gefilmd van vandaag.

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:44

Elitedeux allebei zijn de foto's mooi! Maar op 'n een of andere manier spreekt de bovenste foto me iets meer aan.

Change3x leuke bak heb je met z'n vijver iets in het midden! hahah

Binnenkort 4 november me 1e wedstrijd met Chabacho in De Mortel. Is er iemand nog meer aanwezig dan?
Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Rij hem nu een half jaar en alles gaat thuis hartstikke goed. Hij is wel ooit op vreemd terrein geweest met een andere ruiter en dat was toen goed gegaan. Uit de verhalen die ik heb gehoord.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:46

Ik zou ook voor de bovenste foto gaan...
Wat een schrik zeg, brr gelukkig alles goed afgelopen :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:49

Filmpjes kan ik op het werk helaas niet zien, maar ik vind Andy altijd zo leuk!

Ik vind de bovenste foto ook het mooiste ED :j En je zult je wel rot geschrokken zijn :o

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:48

Oef, wat zal je geschrokken zijn elitedeux. Gelukkig goed afgelopen!

Wat een leuk rondje kan je daar rijden change, ik vind je schimpie leuk!

Ik heb vandaag weer even met Dior gesprongen maar wordt tijd dat we weer les gaan krijgen. Hij doet het allemaal braaf, stoppen zal ie nooit doen maar hij is soms echt onhandig. :') Moet echt wat aan zijn techniek gesleuteld gaan worden.
Oh en voor degene die het leuk vinden: [RIJ-ITP] Mijn knappe gouden vriendje door Esmee van Gijtenbeek!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:27

Even voor mijn gemoedsrust.
Klopt het dat paarden boven de sprong hun rug bol maken? Sinds dat ze bij de osteopaat is geweest en lekker los is word ze bol boven de sprong. We springen 60 tot 90cm :+
Ik ben het de juf vergeten te vragen. En ik ben er door dat geintje de vorige keer afgelanceerd want ze ging bol door na de landing incl pretkop :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:49

Het is wel de bedoeling dat ze de rug bol maken :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:52

Haha dan gaan we toch de goede kant op. Voorheen deed ze het niet en nu word ze er erg fanatiek in. Positief dus :D
Benieuwd of ze ook zo fanatiek blijft als we ons allereerste (voor beide) BB parcours gaan springen op een andere locatie.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:07

Waar ga je heen saams?
Die foto's zijn zo gaaf Sanne! Dior is echt een knapperd :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:10

Komt vast goed Saaams! En hakjes laag boven de sprong, dan zit je het makkelijker uit ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:15

Houding is zeker nog een grooot punt. Hakken laag en vooruit kijken. Bedankt voor de tip, zal er extra op letten volgende week met de les.
We gaan naar Johan Laseur, is stappend te doen voor ons. Hier al wel een clinic gereden in de springtuin met op elke hindernis een weigering omdat de hindernissen zo spectaculair zijn qua kleur en planken, snapte pony niet.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 12-10-16 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:16

Leuk topic zeg! Echt gave foto's! :j

Juist positief inderdaad, tip van hakken laag werkt echt om het uit te zitten! Moest er toen ook enorm aan wennen bij m'n witje. Die sprong zo explosief en basculeerde ook enorm. Komt goed!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:21

Laseur is leuk! Volgende week dan? Dan ben ik er ook :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:24

Volgende week zondag inderdaad. Ben jij er dan ook of zaterdags?
Ik spring trouwens met een pony tussen de paarden :D