Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:07

Nibbit schreef:
Je moet het ook niet zo zwart wit als keuze zien denk ik, gewoon doen wat op het moment het beste voelt :j

Ons dat kan natuurlijk ook nog.
Zondag voor t eerst proef 9 rijden tijdens de onderlinge wedstrijd.. Ben benieuwd hoe het bevalt

Michelle77

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:10

Inderdaad gewoon aanvoelen. Ga er vt voren niet teveel over nadenken, komt tijdens het rijden wel goed joh.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:35

Ik zou doorzitten, dan hou je makkelijker contact met je paard

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:55

Ik weet ook nog niet wat ik precies ga doen. Ben nu doorzitten gewend in het L2 en dat is wel fijn. Alleen moet nog even kijken hoe ik de nieuwe proeven ga doen. Van het weekend oefendressuur nieuwe proeven dus ga dan de hele proef gewoon doorzitten denk ik. Dan kan ik altijd nog kijken hoe of wat.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:58

Heeft de dressuurproeven app wel toegevoegde waarde?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:59

Ik vind het handig, je kunt de proeven bekijken hoe ze gereden moeten worden en ook de proeven zelf teruglezen, altijd handig voor onderweg! :Y)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:04

Ik vind van de app wel handig dat je de proeven kunt bekijken.. En m'n mobiel heb ik altijd bij me en mijn proevenboekje niet, dus als ik eens wil oefenen dan kan dat

naomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:07

Heeft iemand enig idee hoe lang de nieuwe dressuurproeven duren? Ik kan het nergens terug vinden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:10

De lagere klasses tussen de 4.30 en 5 minuten.
Het Z is niet veranderd qua tijd.

Ik zou me niet te druk maken om doorzitten of lichtrijden. Als je gewend bent te doorzitten en dat voelt goed blijf he dat toch lekker doen?

Ik ben juist gewend aan veel lichtrijden, dus ik zal eerder geneigd zijn dat te blijven doen. Ook al voel ik mn paard beter met doorzitten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:33

Ik ben heel blij met de app
Vriendin heeft mijn 4 proeven ingesproken zaterdag en vandaag weer mooi geoefend zonder daar je iemand moet vragen te lezen.

Ik ben er echt blij mee

Ik zou hem niet gebruiken op wedstrijd
Stel dat je mobiel uitvalt dan heb je wel een probleem dus dan nog gewoon de geprinte versie mee

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:54

Is er een mogelijkheid om een proef van de applicatie hier te plaatsen of een link ernaar? Ik wilde de app kopen maar betalen lukt niet :( zit met de l2 proef 13 dat ik de grootte van sommige figuren wil weten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:06

Van welke figuren wil je het weten? Staat gewoon heel duidelijk in de proef, vind ik.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:22

K - d halve volte halve baan. Weet daar nou niet of je de binnenhoefslag moet pakken of ergens echt ff de hoefslag aantikken... Wij hebben ook een grotere bak dus vind t lastig

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:25

Bij k-d halve volte halve baan raak je de hoefslag niet. Een paar pagina's terug legt iemand dat uit (weet even niet meer precies wie en welke pagina :P )

Ik heb inmiddels zo goed als alle M1 proeven geoefend en ik vind ze leuk!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:26

Nee je raakt de hoefslag niet. Je blijft ongeveer 1 meter van de korte zijde af in die halve volte halve baan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:36

Je raakt de hoefslag officieel niet. Maar toen bij ons de proeven voorgereden werden, zei de jury die dit begeleidde, dat er niet mega streng op gepunt wordt. Het zou echt moeten gaan om de kwaliteit van de oefeningen (zij heeft de proeven mede ontwikkelt)
Vandaar dat onderdelen zoals volte 12-15 meter. Het gaat om een correct gereden volte, met takt etc.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:53

Ik vind de nieuwe proeven ook zeker positief veranderd. Ik vind het halsstrekken tot het Z een hele mooie verandering. Heb vaak gezien dat mensen in het M of Z daar nog moeite mee hebben.

Ook zitten er zeker leuke lijntjes in de proeven. Heb al een aantal nieuwe onderdelen geprobeerd,en o.a. de eenvoudige wissel dmv een aantal drafpassen in het M vind ik erg leuk. :j

Ik ben echter wel benieuwd hoe het zal gaan met de halve punten. Ik dacht dat het erg lastig zou worden met punten optellen als schrijver, maar aan de protocollen te zien valt dit wel mee. Zou wel zuur zijn als je 179,5 rijdt. :=

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:34

__Nynke schreef:
Ik vind de nieuwe proeven ook zeker positief veranderd. Ik vind het halsstrekken tot het Z een hele mooie verandering. Heb vaak gezien dat mensen in het M of Z daar nog moeite mee hebben.

Ook zitten er zeker leuke lijntjes in de proeven. Heb al een aantal nieuwe onderdelen geprobeerd,en o.a. de eenvoudige wissel dmv een aantal drafpassen in het M vind ik erg leuk. :j

Ik ben echter wel benieuwd hoe het zal gaan met de halve punten. Ik dacht dat het erg lastig zou worden met punten optellen als schrijver, maar aan de protocollen te zien valt dit wel mee. Zou wel zuur zijn als je 179,5 rijdt. :=

Zondag proef gerichte clinic gereden met de nieuwe proeven, as zondag de eerste keer voor het "eggie" dit keer wel mijn eigen klasse(M1) en daarbij gewoon weer uit mijn hoofd. Vorige keer M2 proef moeten voorrijden die ik helemaal niet kende dat schoot niet echt op zeg maar :+
De M1 gaat heel fijn, lijnen zijn makkelijk te onthouden en de proeven zijn fijn symmetrisch(wat je aan de ene kant doet doe je snel ook aan de andere zijde)

Tijdens die clinic voor andere ook geschreven en dus geteld, opzich gaat het prima, tel nog steeds het zelfde, eerst de hele punten(een 7 is +1 een 8 +2 etc en de 5 een -1 en de 4 een -2 etc etc etc uitgaande 6 = 0) De halve punten tellen en die bij de uitkomst + en - optellen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:43

Hier ook zaterdag maar meteen voor het echie. En ook meteen uit mijn hoofd, voorlezer weet niet zeker of ze het haalt, dan kun je maar beter voorbereid zijn.

Ik vind ze idd ook wel makkelijk om uit je hoofd te leren. Wel wat lastige lijntjes, maar niks wat we niet moeten kunnen :).

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:27

M1 vond ik er ook al fijn uit zien, heb ook het idee dat de M2 proeven fijner zijn geworden qua lijnen. Ik hou ook erg van symmetrische proeven, dus dat is ook erg positief. :)

Dat dacht ik ook al, dat het punten optellen zo zou gaan werken. Niet eens zo ingewikkeld dus.

Succes dit weekend allebei! :D

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:04

Wij hebben morgen gelijk voor het egie, in de M2.
Gister door gereden, het gaat allemaal vlot achter elkaar maar wel fijn mijn paard heeft geen 'tijd' om spoken te zoeken. Maar als je je paard niet voor elkaar hebt kom je zeker in de problemen omdat alles snel achter elkaar gaat.
Gelukkig gaat het in de stap gedeeltes wel minder snel.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:09

IvankBacardi schreef:
Wij hebben morgen gelijk voor het egie, in de M2.
Gister door gereden, het gaat allemaal vlot achter elkaar maar wel fijn mijn paard heeft geen 'tijd' om spoken te zoeken. Maar als je je paard niet voor elkaar hebt kom je zeker in de problemen omdat alles snel achter elkaar gaat.
Gelukkig gaat het in de stap gedeeltes wel minder snel.

Zo morgen al! Ben benieuwd, dan bijt je wel direct de spits af! Ben vooral benieuwd of je qua beoordeling in de M verschil gaat merken qua zaken die nu iets "losser" zijn gelaten door de KNHS(oprichting/verzameling niet meer zo erg etc) en hoeveel paarden er gaan vliegen met het halsstrekken/uberstreichen in de M en Z :D :+

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:22

Heeft iemand al de proefjes van mei Z2 gereden?

En wat vind je dan van de slangenvolte en dan vliegende wissel van contra naar contra?
Ik vind t een monster wha ha ha.
Zooo onnatuurlijk voelt het.
Ben hem nu aan mn paardje aan het uit leggen en die snapt er geen hol meer van.
Daar had ik toch liever een eenvoudige wissel in gehad.
Voor de rest prima te rijden allemaal.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:47

Ja die oefening heb ik idd geprobeerd, maar werkelijk.... 8)7
de 1e keer ging ik zelf veelte veel denken welke galop ik al zat, en welke ik heen moest, waren we zomaar voorbij X :+
2e keer sprong ie netjes een wissel, maar doordat we niet de voor hem "logische" kant op gingen, stonden we voor de hoefslag stil, hij snapte er geen donder meer van wat ik nou precies wou %)

Die met eenvoudige wissel, van aankomende maand dus, die is mijn inziens prima.
Die met vliegende hoort in veel ogen totaal niet thuis in de Z2 waar je voor het eerst kennismaakt met een gewone vliegende wissel in de proef... Maar zou beter tot z'n recht komen in het ZZ-L of ZZ-Z.

De rest is idd prima te rijden. maar die oefening.. Heb er zelfs over gedacht die proef maar niet te starten :+ Maar anderzijds is het maar een oefening natuurlijk, gaat ie fout dan gaat ie maar fout, jammer dan.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:52

Ben heel benieuwd naar het rijden van de nieuwe proeven. Midden april is er een oefenavond op stal, met n gp jurylid ter beoordeling dus lijkt me erg interessant! De travers en dan S van hand veranderen vond ik op papier wel apart maar vond m zelf rijdend wel goed te doen.

Die contra-contra wissel heb ik ook geprobeerd maar die oefening vind ik juist heel leuk rijden. Vind m eigenlijk makkelijker/fijner dan een eenvoudige wissel op dat lijntje :j