[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:35

Welke reden dan ook, ik vind dat je, zeker vanaf het M, toch wel mag verwachten dat je een rechte lijn kunt rijden, halthouden en ook weer recht kan vertrekken.
B & L kan ik me heel goed indenken dat je dat opbouwend doet, dus zoals nu over de hoefslag, vanaf L binnenkomen over de A-C lijn en vanaf de M ook echt halt.

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:10

Maar waarom neem je aan dat dat gedaan is omdat mensen het niet kunnen?

Ik vind dat een beetje bijzonder dat is immers niet de reden van weglaten.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:00

Wij moeten ons eigen krachtvoer kopen dus ze krijgt het zelfde voer als ervoor.
Heb door de ijzel hier in Groningen niet meer gereden.
9 februari komt de zadelmaker en als het dan nog niet beter is laat ik de tandarts nog komen en een osteo of fysio.

Hopelijk ligt het aan het zadel en kan het opgelost worden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:44

Yvank_ schreef:
Maar waarom neem je aan dat dat gedaan is omdat mensen het niet kunnen?

Ik vind dat een beetje bijzonder dat is immers niet de reden van weglaten.

Kijk maar eens op een gemiddelde wedstrijd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk recht binnen komen en ook netjes recht en 4 kant halthouden. Dat zijn er maar heel weinig!

Zoals het nu op mij overkomt worden de proeven (nog) makkelijker. Dat ze bv bij binnenkomen het HH en groeten eruit halen omdat er anders teveel onderdelen zouden komen zou kunnen, maar nu zitten ze er toch ook in? Ik vind binnenkomen en HH en dan weer voorwaarts iets anders als HH enkele passen achterwaarts en van daaruit weer in draf. Aan het eind van de proef zit alleen HH erin, daarna is de proef klaar.

Halsstrekken tm het Z vind ik wel goed, maar over het algemeen genomen lijken de proeven mij nu veel soepeler te worden.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:41

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden? Na bijna ander half jaar niet gestart te hebben door het overlijden van mijn vorige paard heb ik sinds een tijdje weer een paard om te rijden. Het is de bedoeling dat wij 21 februari ons M1 debuut gaan maken.

Dit zijn wij :)

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:30

Ik lees nog stiekem mee. 12 september had ik m'n M1 debuut en wilde ik een jaar over het M1+M2 doen. 29 november had ik echter al m'n M2 debuut, en ook daar waren we zo doorheen dus vandaag maar Z1 gestart. Eerste proef 3e en geen punt, tweede proef 1e met 210 dus hartstikke trots! Uiteindelijk blij dat ik geen selecties in het M1 heb gedaan dus. :+

Marietje wat fijn dat je paard weer fijn gaat! Alweer wat wedstrijden opgegeven?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:58

Zo hé Absque! Jij bent snel gegaan. En dan ook direct winst in het Z1, netjes hoor!!

Hier even rustig door trainen, volgende week weer wedstrijd. Zaterdag met rijden even aan het ruzien geweest met Valentino, waarna hij super fijn begon te lopen. En gister lekker door het bos aan het crossen geweest, moet zeggen dat ik daar ook super van kan genieten! Hond mee en gaan met die banaan.... :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:45

Welkom Annika!

Wow Absque, heel knap hoor! _/-\o_ +:)+
Lekker Daantjuh, het bos! Ik wilde dit weekend ook maar het was mij te nat.

Ik denk er wel over Absque. Vandaag komt er nog een osteopaat en dan aan de hand daarvan zal ik er eens over gaan denken. :D Ik verwacht geen grote dingen, maar je weet nooit. Heb eigenlijk nog nooit een osteo erbij gehad.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:17

Oke, mijn gevoel strookt niet meer het beeld. Afgelopen wedstrijden niet fijn kunnen rijden en toch telkens een winstpunt. Gisteren eindelijk een ontspannen paard zonder schrikreacties en een foutloze proef, heb ik 179 punt. Heb het op de video terug gezien en zelf dan snap ik het nog niet wat ik precies fout doe. Op dit soort momenten zakt de moed mij in de rijlaarzen en heb ik zoiets van.... Geef mij maar een 3 jarig paard die ik weer lekker kan inrijden, veel meer voldoening uit te halen dan zo op wedstrijd gaan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:46

Dat is jammer Daan. Wat was het commentaar? Vaak bij net geen winst is het een beetje een zo zo proef (de welbekende 5jes en 6jes)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:35

Te weinig voorwaarts / neerwaarts stond als algeheel commentaar erop. Totaal geen idee wat ik daarmee moet, hij moet juist meer op het achterbeen komen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:42

Dat neerwaarts snap ik ook niet zo goed, maar het voorwaarts zal dan de impuls bedoelt worden?
Gewoon weer op naar de volgende, dit hou je toch altijd wel. :(:) Ene keer krijg je teveel punten naar je zin, de andere keer te weinig.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:20

neerwaarts vindt ik ook wel apart, M1 moeten ze toch meer bergop gaan lopen?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:01

Zo ben een hele poos niet meer hier geweest..

Nou Daantjuh dat vind ik ook wel raar.. Juist omdat ik ook eens heb geschreven bij een M1 wedstrijd waarbij met name voor een combinatie de opmerking kwam dat ze echt een keer aan de oprichting diende te werken. Maarja, zulke dingen hou je toch. Maar vaak willen ze wel wat meer actie zien en krijg je bij een te brave proef net wel of net geen winstpunt.

Marietje hoe gaat het met je paard? En hoe was het bij de osteo?

Absque, gaaf! Gefeliciteerd zeg!

Annike welkom! Succes vandaag! Laat je even weten hoe het is gegaan? :D

Sunshine, hoe is het gedaan nadat de zadelmaker is geweest?

Wij hebben komende zondag ons M1 debuut, lekker een oefenwedstrijd :)

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:09

Ik heb vandaag mijn tweede wedstrijd in het M1 gehad. In de eerste proef was pony een beetje stout. Last van spoken aan een lange zijde (hij loopt dagelijks in deze baan) en van de wind. Toch nog 182 punten gereden. In de tweede proef was er niks meer aan de hand. We reden een fijne proef en hadden 193 punten en een 1e prijs. Nu dus alweer M1+4! In maart de volgende wedstrijd.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:41

Nou hier een fijn debuut! Nog genoeg ruimte voor verbetering maar dat komt wel weer , zelf twee jaar niet in de ring verschenen en paard ook al 4 jaar niet . Daarbij onze eerste wedstrijd als combinatie .

Maar met 194 punten en een 1e plaats en een 3e plaats met 184 mag ik zeker niet klagen :) Afbeelding

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:42

Rubio gefeliciteerd !

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:36

:wave:

Rubio; gefeliciteerd! Heel erg netjes! Wat een weer was het gisteren zeg .....
Annika; ook gefeliciteerd! +:)+

Mijn paard is door de osteo nagekeken, niks kunnen vinden. Blij mee _/-\o_
We trainen gestaag verder en hij pakt het super aan. Ik heb wel besloten te gaan verhuizen, per 1 maart.
Ik liep best tegen een aantal dingen aan op stal en uiteindelijk is er iets voorgevallen waardoor ik besloten heb weg te gaan. Wel heel jammer, maar aan de andere kant ... de stal waar ik nu naartoe ga is echt wel super super luxe. Ik kijk er erg naar uit.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:48

Goedemorgen! Hoe is het hier met iedereen? Nog mensen die gestart zijn of gaan starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:50

:wave:

Leuk dat je naar een nieuwe stal bent gegaan hoe bevalt het?

Mijn paard is ziek geweest heb hem nu weer 2,5 week in training gaat fijn maar nog geen wedstrijden dus.

Ben wel nog 2x gestart met Boris de fjord die ik in de L1 uitbreng. Dat ging heel veel een tweede en 3 eerste prijzen met 187, 199 ,197 en 196 dus die is na 3 x starten alweer L1 + 9. Starten nog twee keer L1 en dan maar lekker naar de L2.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:54

Oh jee, niks ergs hoop ik? :(:)
Gaat lekker met de fjord dan, netjes!

Nieuwe stal bevalt enorm goed, had ik veel eerder moeten doen. Zoveel rust en ook het paard heeft het vreselijk naar zijn zin. :)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:39

Hoi! :wave:

Oei Yvank, klinkt niet goed! Hopelijk niet te erg!

Ik start nu zondag voor de eerste keer in de M1, spannend!

Mijn nieuw zadel is er ook en ik ben er SUPER tevreden van! Lady loopt er zalig mee! :)
*klik*
*klik*

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:45

Mooi met dat lak! Wat voor een zadel is het?
Spannend zondag, ben je erg gespannen?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:18

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:27

Vorige week sinds lange tijd cc gehad, ben zelf al 4 weken ziek en heb onder zware asperines toch gereden. Val liep fijn en deed zijn best, ondanks weinige training. Mooi weer een winstpunt erbij!

Gister bericht gehad van de eigenaar dat ze hem willen verkopen. Dus als er iemand op zoek is naar een braaf allround paard van 14, geef maar een gil!