[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:41

Myour schreef:
[ Video ]

Instructrice zou een rondje met 'm springen vandaag, maar ze waren vlak buiten de bak bomen aan het versnipperen. Cadiz vond dat niet zo lollig haha dus die was zichzelf beetje groot aan het maken. Instructrice vond het wel interessant en ving het even op. M'n maffie paard <3

late reactie, maar WAUW wat loopt die lekker ! Volgende keer eens naast de ring proberen ;).

Carlijn101

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:42

Hier ook aankomende zondag mijn L2 debuut met mijn paardje :).
Beide hebben voorheen al in het M1 enkele wp gehaald. Ik heb haar in November gekocht, mijn eerste eigen paard. Dus ik vind het super spannend om nu voor het eerst voor het echie met MIJN paard te starten :D ! Maar we hebben er ook ontzettend veel zin in !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:46

Dank je Laura, inderdaad heel klein koppie, vinden van een passend hoofdstel was nog moeilijk ook, uiteindelijk nu mijn hoofdstel van mijn D-pony om :+

Spannend Renee, veel succes vast!

Ik met Hemelvaart mijn debuut, en dan die zondag meteen selectie, dan weer 3 weken niks

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:02

Leuk Haike! Al gevoel er helemaal klaar voor te zijn?

Renee hahah dank je!! Jij ook een Cadiz? :P Succes zondag!!

Ik zit nu in Duitsland dus kan niet uitgebreid reageren steeds (zit op m'n foon), te trainen bij Cadiz z'n vorige eigenaresse bij wijze van zomervakantie :D hij doet t zo gaaf! Alleen ik moet echt leren n stuk strenger en consequenter te zijn haha n bekend maar hardnekkig probleem :=

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:11

Spannend, Renee. Alvast heel veel succes.

Jij ook veel succes volgende week donderdag, Haike.
Veel plezier, Myour.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:45

Veel plezier myour, dat wel ontzettend leuk en leerzaam dat ze jr zo kan helpen! Heeft zij cadiz lang gehad?

Over mijn l2 debuut, zelf vind ik er nog heel veel beter kan/moet maar ben daar heel 'zeikerig' in. Vokgens mensen die ons kennen stel ik me aan en als kijk hoe ik in l1 gescoord heb denk ik dat het wel moet lukken. Gisteren echt heerlijk getraind ook, weinig zo fijn kunnen oefenen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:46

Myour: zo kwam ik eigenlijk op dit topic terecht, ik zag namelijk de naam Cádiz voorbij komen... Denk al wie is er met mijn paard vandoor ;). Maar die van jou heeft nog een chique achternaam !

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:39

Hahah zeer herkenbaar Haike! Zo kun je iig alvast lekker ritme opdoen in de nieuwe proeven :)

Renee hihi dat is z'n sportnaam, op papier heet ie gewoon Cadiz, maar vind het leuk om zo naar z'n 'oorsprong' te verwijzen :)

Trouwens vraagje hier, rijden jullie met spoortje? Zo ja wat voor? Hebben jullie gewoon iets gekozen of zit er nog idee achter? Zijn zoveel verschillende soorten op de markt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:43

Komt vast goed Haike dat L2 debuut!

Ja ik rij met een 15 mm knopspoor :) . Hij is heel gevoelig dus dit werkt het beste! Rij overigens niet met zweep.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:49

Ik rij ook met de meest simpele variant, daar ben ik mee begonnen en eigenlijk nooit meer andere gekocht.

Heb ook een plastic variant, waar ik het knopje kan veranderen in lengte, maar ook daar heb ik de standaard (ik denk 15 mm) altijd opzitten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:29

Ik wissel rijden met spoortje af, vaak in gewone training niks en met les en wedstrijd klein knopspoortje, gewoon de kleinste die ik in mn kast heb liggen.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:01

@thirza: ja dat was een foutje van hun haha gelukkig geen gevolgen oid,
@renee: heel veel succes!!! is dit überhaupt jullie eerste wedstrijd samen?
@haike: heel veel succes!!

ik rijd met training meestal zonder, tenzij ik echt gericht op iets wil gaan oefenen waar hij scherper op moet worden, maar dit is meestal 1x in de 2 weken ongeveer, op wedstrijd meestal wel omdat hij dan ook net wat scherper mag reageren, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de allerzachtste heb die er zijn geloof ik :+
toy krijgt heel snel plekjes vooral als hij geschoren is in de winter, met deze gelukkig niet!

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/l ... 846878.jpg

eigenlijk gewoon een rubber bolletje wat draait, zachter kan het niet geloof ik, hier loopt hij wel echt het fijnst op!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:24

Laura, we hebben 3 maanden geleden een oefenwedstrijdje meegedaan, buiten dat de eerste keer voor ons samen :) Extra spannend dus. Maar mijn Cádiz is gelukkig erg braaf en niet heel snel onder de indruk, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Ik heb zelf nogal de neiging wat passief te gaan rijden in de proef, daar maakt ze wel graag gebruik van.. Mijn werkpuntje.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:50

Daar had ik ook last van, renee16. Nu ik de proeven uit mijn hoofd rijd, is dat grotendeels verdwenen. Ben nu veel bewuster aan het rijden, omdat ik niet meer op de voorlezer hoef te letten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:57

FriesWytske schreef:
Daar had ik ook last van, renee16. Nu ik de proeven uit mijn hoofd rijd, is dat grotendeels verdwenen. Ben nu veel bewuster aan het rijden, omdat ik niet meer op de voorlezer hoef te letten.

Met oefen merk ik dit verschil ook, dat ik uit mijn hoofd makkelijker door de proef heen blijf rijden. Ik durf het alleen niet goed aan op wedstrijd, bang dat ik toch verkeerd rij ofzo...
Maar als dit zo blijft, is dat zeker de moeite waard om te proberen :) Ik ken nu alleen de eerste proef uit mijn hoofd. Haal je dat nooit door elkaar met 2 proeven?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:02

Had ik in het begin ook. Ben dan ook eerst begonnen met 1 proef. En heb toen de 2de proef voor laten lezen. Was bij mij al zo'n verschil qua rijden en spanning van het paard. Dat ik de keer erna beide proeven uit het hoofd ben gaan rijden.
Ik kijk altijd regelmatig de proeven op youtube om ze goed uit het hoofd te leren.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:09

Ik heb twee verschillende spoortjes. Wieltjes en kleine knopjes.

De wieltjes gebruik ik alleen als meneer weer een poosje in een opstandige bui is thuis of op wedstrijd. Op deze manier kan ik net even wat duidelijker tegen hem zij i.p.v. steeds benen te blijven geven.

De knopjes sporen heb ik in de bak altijd om. Volgens mijn instructrice mag ik het geen knopjes sporen noemen, maar eerder shetland spoortjes..

Renee: Inderdaad herkenbaar om te passief gaan rijden, wat FW zeg merk ik inderdaad ook. Wanneer ik thuis de proef uit mijn hoofd rijd ben je veel meer bezig met de afwerking.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:16

Ja thuis rijd ik de eerste makkelijk uit mijn hoofd, maar of ik het risico durf te nemen op wedstrijd, ik denk dat ik het wel zou kunnen maar er blijft natuurlijk een kleine kans dat je door spanning verkeerd rijdt.

De eerste wedstrijd wordt voor mij sowieso met lezer, maar merk ik dit zelfde weer dan ga ik eens proberen volgende keer de eerste proef uit mijn hoofd te rijden (andersom is maybe makkelijker, maar deze ken ik toevallig al uit mijn hoofd). Goed tip !

Ik merkte het thuis al, van de week las iemand een proefje voor en toen werd het al minder terwijl ik nog gewoon thuis reed.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:22

Heb gemerkt dat ik nu juist minder spanning heb tijdens het rijden van de proeven.

Eerste keer zou ik gewoon lekker met voorlezer doen. Heb je toch altijd meer spanning dan als je al vaker weg bent geweest.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:54

FriesWytske schreef:

Ik heb ook de proeven uit mn hoofd geleerd :j Makkelijk met oefenen, hoef je niet te wachten totdat er toevallig een vriendelijke stalgenoot langs loopt, maar kun je gewoon af en toe als de bak leeg is een proefje meepakken :D :D
Ik merk als voordeel dat je dan wat gerichter bepaalde onderdelen kunt oefenen (zoals nu in L13, direct na de galop door een S van hand veranderen, de eerste keer dat ik dat reed had ik een WTF moment en was al de halve bak verder :)) ).
Op wedstrijd zelf heb ik het nog niet aangedurft (idd bang om verkeerd te rijden alsnog), maar het geeft mij wel meer rust. Harde wind of niet, voorlezer stem kwijt of niet, ik weet toch wel waar ik heen moet :-) (en dan is de voorlezer alleen nog handig voor de puntjes op de i, o ja, deze proef halthouden op X en niet tussen X en G bijvoorbeeld).

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:12

Hier weer een puntje erbij. Tweede proef hebben we het maar niet over.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:01

Lekker toch n punt erbij!
Tweede proef weer een ervaring rijker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:06

Gefeliciteerd!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:12

Dank je.

Gefeliciteerd met je verjaardag, Haike.