[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:16

:D Zo kun je het ook zeggen!

Mort je morgen ook de hele dag? Mijn werker staat weer vroeg... Nu dus proberen te slapen! :z

ambre

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:24

Jep,vandaag weer van 7 tot 20.30.
Maar misschien neem ik vanmiddag wel vrij en rij ik ze morgenmiddag.
Het is nu al warm!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:42

Lange dagen ambre! Dan heb ik niks te klagen van 8:30 tot 17!
Het is inderdaad alweer lekker warm. Ik hou er van! Mij hoor je niet over dat het te warm is hoor! We hebben tot en met juni rotweer gehad en dan ben ik nog niet vergeten. Ik rij Vanquish wat later op de avond met deze temperaturen en in het weekend ga ik er vroeg uit om in de ochtenduren te rijden.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:51

Oef lange werkdagen inderdaad :oo Ik geniet heeeeerlijk van mijn vakantie in dit warme weer :D
Rijden doe ik nu ook inderdaad 's avonds, meestal na een uur of 8 begint het lichtjes af te koelen en dan stap ik op paardlief.
Net de paarden gevoerd, maar man het is nu al warm! Wordt volgens mij een mooie dag :j

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:43

Jullie gaan snel zeg :D

Heb vandaag een dagje vrij gekregen, want ik heb mijn eigen werk te snel opgemaakt }> Werk in de kas, daar is het echt uitkijken met dit weer. Nu heb ik Chico lekker vroeg gereden. Heb hem toch nog iets nieuws kunnen leren op zijn leeftijd: een bruggetje op lopen :P

@ Midnight, hij is inderdaad van mij.. Zijn oude eigenaresse is helaas geopereerd en het werd te zwaar om hem te rijden. Zijn leeftijd klinkt misschien niet heel ideaal, maar er is nog veel winst te halen in het basiswerk. En als het moment komt dat hij het niet meer aankan, dan kan mijn zus er nog wat van leren.

@ Ambre, jij had ook zo'n machtige schimmel 8-) Zonde dat hij er niet meer is, leek mij ook een blikvanger op de wedstrijden en je hebt het ver met hem geschopt.

Verder las ik nog iets over dat Anouk niet door mocht. Balen.. Jammergenoeg niet de eerste keer in N-H dat de banen veel te nat zijn.

Lekkere botte opmerking van je zus Webster :(:) Ze mag blij zijn dat je jouw paard aanbiedt aan haar. Mijn zus en moeder rijden ook, ik heb wel eens een paard gedeeld met mijn zus, wij verschillen behoorlijk van elkaar (ik: precies, zij: goed genoeg zo). In de toekomst gaan wij ook weer een paard delen. Momenteel deel ik ook een paard met mijn moeder. Het is behoorlijk lastig, maar ook een uitdaging om elkaar op de goede manier aan te vullen.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:11

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook melden :o .. ik start nu nog Z1 maar heb inmiddels 20 winstpunten, én ik mag van mijn instructrice geen Z1 meer starten :+ Ik rijd op een 7 jarige voice nakomeling en als je nog meer wilt weten dan vraag je maar!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:40

Hey haasje, welkom! Heb je een foto van je topper? En de hamervraag van dit topic : hoe gaan de wissels? :D

Tof dat je vrij had, mosh! wie goed werkt wordt beloond!

ambre, wat een lange dagen zeg!

Gisteren les gehad met Aristo. Ben naar mijn lesgeefster toe gereden, omdat ze nog altijd niet genezen is. Zij heeft een piste met zwarte tapijtsnippers er bovenop. Vrij zwaar op sommige plaatsen, maar niet slecht voor Aristo. Hij liet met momenten echt mooie dingen zien, elke wissel was goed. Maar ook nog maar eens zijn groot probleem weer tegen gekomen. Hij wil geen aanleuning... Bij de basisoefeningen heb ik weinig problemen, maar eens de zijgangen komen, dan trekt hij zijn hoofd iets hoger, propt zich in een bolletje en wil geen aanleuning. Dan loopt hij die oefening op zijn manier (slofslof, slenter). In de proef ben ik hem dan ook kwijt en loopt hij de rest ook zo. Op training krijg ik het alleen opgelost door hem er hard door te duwen, omdat hij ook geen reactie meer geeft op de drijvende hulpen. Ik rij hem al de laatste weken echt laag en ik voel wel een verbetering, maar als iemand nog tips of oefeningen weet....

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:11

Thanks Webster...

Een foto heb ik wel, maar ik ben niet zo handig met plaatsen. Een linkje kan wel:
http://www.foto4u.nl/albums/2013/201307 ... _0604.html
En de wissels, vandaag sprong hij ze allemaal goed. Moet er goed opletten dat hij recht is en dan lukken ze meestal wel.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:35

Klinkt alsof Aristo niet meer voorwaarts genoeg is in de zijgangen. Volgens mij kun je het beste afwisselen met recht voorwaarts rijden na een paar passen zijwaarts te hebben gereden, totdat ie weer mooi nageeflijk is en dat weer een paar passen zijwaarts enzovoorts. Net zolang tot ie ook in het zijwaarts beter voor je been is en nageeflijk te rijden is.

Hoi Haasje. Mooi paard hoor. Ziet er goed uit. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:37

Zou ik ook denken Vur, het voorwaartse en dragende van het binnenachterbeen mist dan. Je zou ook niet recht vooruit kunnen rijden, maar het appuyeren afwisselen met schoudervoor in bijna middendraf zodat hij op een drijvend been wel leert reageren.

Ik had vandaag een complete off-day. Moest nog maar één winstpuntje, en de laatste weken constant twee of drie gehaald, maar dat blijkt nog lastiger dan gedacht...
Ikzelf had al niet veel energie meer over nadat we vanmorgen al de andere zeven paarden hadden laten lopen en uitgemest, maar dacht dat één proefje nog wel moest lukken. Losrijden ging ook prima, dus ik dacht dat zit wel goed. Kwamen we in de ring en blijkt dat er een schaduw in valt van een lichtmast.... Daar wilde meneer dus niet over appuyeren, sprong aan in galop, en het gehups ter plaatse kon beginnen.... Terug in draf weer verder met de proef, moest ik de andere kant op appuyeren, en wéér springt hij aan in galop.
Tsja, twee nullen dus en nog een vier voor gehoorzaamheid, en alhoewel al de rest zessen en zevens tot zeven en een half opleverden haalde ik op 0,5 % dus net geen winstpunt.
Balen!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:46

Welkom Haasje! Mooi beest heb je onder je kont zeg! :D
Qua Aristo ga ik mee met Vur en Horseyfries, afwisselen van zijgangen en voorwaarts/schoudervoor rijden voor betere reactie :j

Ooeeeeh dat is zuur Horseyfries := Als het nou op 5% na niet was oke, maar een half procent is wel héél erg zuur. Nouja, hopen dat de volgende keer geen schaduwen ergens op vallen dan maar, en dan heb je minstens 12 punten meer, komt vast goed! :j

Ik heb vandaag nog een keer HC gestart, hij loopt de proefjes thuis erg netjes, maar op concours rijd ik blijkbaar toch anders, want daar gaat alles nog niet zo soepeltjes. We zijn naar huis gegaan met 186 en 188 punten, niet dramatisch, maar ook nog lang geen winstpunt! We starten nog HC omdat je maar 1 jurylid met een slechte dag hoeft tegen te komen en je hebt al een verliespunt := Het ging vandaag wel weer beter dan mijn debuut, fijnere temperaturen ook, ook al was het nog wel aan de warme kant. Vanaf nu gaat het aftrainen beginnen, zodat hij een beetje aangepast is als ik naar Engeland vertrek. Wel jammer om het nu los te moeten laten terwijl hij telkens weer zo verbetert. Maar oke, niks aan te doen! Engeland gaat vast ook erg leuk en leerzaam worden :j

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:10

Welkom Haasje. Je hebt een leuk paard, mooie combi! Fijn dat de wissels zo goed gaan. Dat is erg fijn voor het Z2 :)

Balen van je proef Jenny! Volgende keer heb je die winstpunt vast en zeker te pakken. Jammer dat hij zo kijkerig is.

Paardenmiep wat fijn dat je alweer beter ging dan op je debuut. Kan me voorstellen dat je het nu jammer vindt om hem te moeten afbouwen! Maar na je Engeland avontuur kunnen jullie er weer lekker tegenaan gaan. Je hebt geen haast, toch? :)

Mijn les ging zondag niet door :( Baalde er echt van, want wilde echt die wissels gaan fine tunen. Zaterdag liep hij echt heerlijk! Gisteren ging hij ook lekker. Mijn zusje was gekomen om foto's te maken. Als het lukt zal ik zo een topicje openen en die spam ik hier dan wel effe. Ze had ook wat filmpjes gemaakt. Ik moet even uitvogelen hoe ik die op YT zet en de liefhebbers kunnen dan wel het linkje gestuurd krijgen :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:17

Welkom Haasje, ik krijg je foto helaas niet open.. Zal'm thuis eens moeten bekijken (zit op werk nu).

Nathalie, daar kan ik niet bij helpen. Ik heb hetzelfde probleem met Bono. Nu is het al wel beter dan vroeger, komt deels doordat ik hem nu maar 2 of max 3 x per week rij ipv de 5 of 6 x van vroeger. Maar langs de andere kant is 2 of 3 x per week echt te weinig om grote progressie te boeken.. Dus ik zit zelf een beetje in de knoei. Volgende week mag hij nog eens mee naar de les, dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden. Daar zal ik wel wat uithalen denk ik :D

Jenny, wat k*t man! Ga je zondag dan ook rijden? Ik ga ook :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:10

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:57

Ik start zondag ook met Aristo in de M, in Turnhout :-) Een Z2 bokkers bijeenkomst??? :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:58

Haha wat leuk dat jullie naar dezelfde wedstrijd gaan :) Succes alvast!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:02

JEEEEEUUUUUUJ! Da's al zo lang geleden dat ik je gezien heb!! Doe je de L ook?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:06

Haha, wat een enthousiasme :D
Nee, enkel de M.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:10

sèèèg :( Komt Donderwolk mee? Ben je daar trouwens al eens geweest? 't is daar echt kei mooi.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:39

Heb enkel Aristo mee, Don is net 2 weken achter elkaar geweest.

Ik denk dat ik er een jaar of 10 (of meer) geleden ben geweest met de UDR (kan dat?) Maar het zou nieuw zijn?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:42

Ja, veel plaats op de inrijpiste, en een giga piste waar twee dressuurringen liggen. Groot terras. Ik ga daar het liefst op wedstrijd van alle wedstrijden van de VOR. (Buiten bij Mieke dan, maar dat is omdat het kortbij is :D)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:45

Jaa ik ben er ook bij! Zou eigenlijk naar Zuid Afrika maar we kunnen geen ticket meer krijgen op deze korte termijn, dus dat wordt uitgesteld. Kan ik mooi op jacht naar dat laatste wp!
Dus bij deze Z2 Belgische bokkersmeeting vastgelegd! ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:52

Feestje! Willen jullie dan even jullie vingers kruisen voor Bono in de L? Ik ga nl. speciaal rijden voor de cavalor cup. We staan daar redelijk goed (bij de eerste 5 dacht ik) en stiekem zou ik graag een clinic versieren :D (Waar dan ons Soraya naartoe mag gaan :P )

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:57

Ik moet vrijdag naar de regiokampioenschappen :=
Lukt het deze week natuurlijk allemaal voor geen meter, daaagh hippiade 2013 :evaw:

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:12

mavantos schreef:
Ik moet vrijdag naar de regiokampioenschappen :=
Lukt het deze week natuurlijk allemaal voor geen meter, daaagh hippiade 2013 :evaw:

Joh wat een stress! Je hebt nog ff en wie weet gaat het daar prima!
Iets positievere insteek helpt vaak wel mee voor een goed resultaat!
Als je zaterdags nog een x mag ben k er misschien wel!