Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:01

horseyfries schreef:
Ooh lekker hé, van die dagen! Genieten mag!

Echt heerlijk, dan is ie zo gaaf :D krijg die glimlach niet van mijn gezicht. Zo blij als een klein kind!

Katja

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:02

Heerlijk zulke trainingen!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:25

Fijn Udo!

Zo ik ben weer terug. Heb best fijn gereden, maar kreeg 196 punten terug. Helaas pindakaas.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:07

Wanted2003 schreef:
Fijn Udo!

Zo ik ben weer terug. Heb best fijn gereden, maar kreeg 196 punten terug. Helaas pindakaas.

Jammer van de punten Wanted. Inderdaad, helaas pindakaas. Volgende keer weer beter! In ieder geval wel fijn gereden!

Udo lekker dat je training zo goed gegaan is :) Daar kun je inderdaad heel blij van worden!!

Ik heb vanmiddag les gehad. Vanquish sprong 3 wissels (wel na) en toen was ie het zat! Hij werd moe, drammerig en hangerig. Ik heb veel huiswerk mee voor komende week. Ik moet hem makkelijker van mijn nieuwe binnenbeen af kunnen halen. Ook veel appuyementen rijden in galop. 5 meter en dan weer rechtuit met contrastelling. En voltes rijden met zijn achterhand naar binnen. Dus dat is wat ik ga doen en hopelijk kan ik de volgende les dan weer een stapje vooruit. Het viel me erg mee hoe druk hij er van werd! Erg fijn! En hij schopte ook niet naar m'n been ofzo, dus geen gekke dingen. Als het morgen droog is gaan we even uitwaaien in het bos :D Heeft ie wel verdiend :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:10

Misschien zou hij beter wel naar je been schoppen.... ;) Als hij naspringt zou ik hem liever zo kietelig maken dat hij een keer richting mijn voet schopt, dan is de kans groter dat hij ineens mee doorspringt!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:16

Woei! Ik heb (stiekem) mijn Z2 debuut gehad! 205/200 fijn gereden maar nog meer dan genoeg te verbeteren!!! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:07

Oh, super begin toch? Gefeliciteerd met je winstpunt!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:38

Jammer dat de punten dan niet helemaal gelijk waren aan je gevoel, Wanted!
En Anouk; gefeliciteerd!

Ik heb vandaag echt niet lekker kunnen rijden. Veel communicatieproblemen.
Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan op wedstrijd ..

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:41

@anouk super gefeliciteerd
@lovesaros jammer hopelijk morgen beter! succes!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:21

En was ook nog 2e! :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:34

Anouk gefeliciteerd met je winstpunt en 2e plaats. Mooi!
Horseyfries Vanquish zal denk ik nooit naar m'n been trappen. Hij is heel tolerant. Het enige wat hij doet is een sprintje trekken als het moeilijk wordt. Voor de rest heeft ie nog nooit gebokt of gestijgerd gelukkig! Wat dt betreft is ie dus wel echt heel braaf. Volgens m'n instructrice ligt het aan de voorbereiding dat hij niet eerst achter springt. Dus voorlopig daaraan werken voordat ik weer een wissel probeer te springen. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:39

Klopt, ben ik ook helemaal met haar eens. Maar in die voorbereiding moet je wel het "nieuwe binnenachterbeen" sneller kunnen maken, en dan moet je soms gewoon een reactie uitlokken om een nieuw beginnetje te maken. Te braaf is vaak juist het probleem dan, omdat te braaf soms ook te weinig reactie oplevert.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:31

Haha, grappig dat jij precies hetzelfde zegt als haar! Het maakt het ook lastig dat ik het zelf ook voor het eerst doe. Dus ben zelf ook nog wat onzeker met het geven van de hulp.

LoveSaros, succes morgen!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:49

Hoi allemaal!
Mag ik me hier ook melden? Ik rijd op dit moment Z1 met mijn 16jarige ruin, met 9 wp. Ben met hem in anderhalf jaar de klasses een beetje doorgevlogen en het Z1 begint nu ook goed te lukken.
Op het moment heb ik 9 winstpunten gehaald en hoop ik eerdaags over te kunnen stappen naar het Z2. Daar zitten gelukkig de wissels in, die mijn paard erg fijn beheerst en ik fijner vind dan de eenvoudige wissels.
Mochten jullie nog wat willen weten: just ask!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:04

Hoi Pieteritus!

Als de voorbereiding goed is dan lukt de wissel meestal wel maar het is niet altijd makkelijk om de juiste voorbereiding te vinden. De Tango die ik rijd is soms voor zo snel dat hij het achter niet helemaal bij kan benen maar dat wordt wel steeds beter.

Gefeliciteerd met je puntje AnoukvW!!

Mijn paarden hebben het super goed gedaan vandaag. De Jazz vond het super spannend in de ring maar het is ook pas de tweede keer dat hij mee was op wedstrijd dus dat is niet zo gek. Hij werd in het galopgedeelte zo hectisch dat hij volgens mij op een gegeven moment zelf ook niet meer wist wat hij aan het doen was. Om die reden heb ik net voor het einde heb afgegroet omdat ik bang was dat het er dramatisch uitzag. Maar het viel alles mee want ik zat nog op winst met de onderdelen die ik gereden had omdat hij hoog scoorde in het drafgedeelte. In de tweede proef wat meer rust gehouden waardoor de draf iets minder spannend was maar de galop wel beter ging al waren de wissels nog een beetje bijzonder allemaal. Maar wel goed genoeg voor winst dus ik was super tevreden. Hij was vreselijk eerlijk en deed waanzinnig zijn best.

De Tango was ook heel braaf die is in het verleden erg angstig geweest maar hij deed heel braaf zijn best. Hij mag nog wat constanter blijven en op sommige stukken wat meer eraan blijven trekken maar hij was wel fijn gehoorzaam en bleef redelijk fijn los door zijn lijf. Wissels waren wat wisselend met vijven maar ook een acht. Hij was in ieder geval heel erg gehoorzaam daarin wat ik niet verwacht had. In de tweede proef was hij iets moe ik moet hem de volgende keer korter losrijden.
Maar met 211 en 204 ben ik voor nu heel tevreden. Eerst proef ook nog een derde prijs.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:43

Gefeliciteerd met je goede debuten Katja! ;) Knap hoor! Super dat je ook een 8 voor een wissel hebt gekregen :D

Pieteritus, welcome to the club :) Haha! Je bent erg hard gegaan. Die laatste punt voor het Z2 zal vast snel volgen. Wanneer ga je starten? Fijn dat de wissels er al in zitten. Leuk!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:22

Gefeliciteerd iedereen die winst heeft gereden.
En welkom Pieteritus.

Ik ben een klein weekje weggeweest en paardlief had dus een paar dagen vrij.
Vrijdagavond een kort ritje gemaakt en gister is de fysio geweest voor haar.
Wat ik al dacht klopte, best wel spierspanning in haar rechterheup.
's Middags even lekker 30min losgereden, madam was behoorlijk fit en in haar doen!

Een vraagje: ik lees hier dat er heel veel al overgaan naar het Z2 als ze net 10punten hebben in het Z1 in.
Ik vind het een aardige stap van het Z1 naar het Z2.
Jullie niet??

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:35

Miranda, ik had 24 pnt in het Z1! Ben dus ook ff doorgegaan voor de overstap. Wilde eerst meer controle en meerdere grote wedstrijden beide proeven (hoger) in de winst kunnen rijden! Toen vanaf september thuis gehouden om de wissels te leren, eind okt nog een keer binnen gestart om daar wat vertrouwen voor hem op te doen en dan gister Z2! Naar mijn idee vind ik ook dat de overgang Z1-Z2 heel groot is en ik vind het dan fijner deze goed voor te bereiden! Of je moet elke week 222+ scoren en de wissels al goed beheersen, dan zou ik ook overgaan.. Maarja, ik rijd sowieso alle klassen bijna tot minimaal 20pnt door :') maar ken ook genoeg die snel doorgaan waar de overstap goed bij gaat! :)

Gefeliciteerd trouwens Katja!! Heel netjes!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:20

Miranda, het Z1 wil ik ook doorrijden tot ca. 20wp, óf ik moet standaard dadelijk 222 punten halen.
Voordeel van mijn nieuwe/oude paard, is dat hij al ZZL bevestigd is en dat hij de oefeningen goed beheerst en mij nu alles mag leren.
Dus ik tuf nu nog even door, Z1 is op het moment pittig genoeg voor mij omdat ik nog veel moet leren afwerken.
In de vorige klasses merkte ik dat mijn paard zich begon te vervelen, in het Z begint hij pas zijn best te doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:33

Het is per combinatie verschillend denk ik en je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. De Jazz had ik een keer Z1 gestart zonder winst en ik vermoedde dat die beter in het Z2 tot zijn recht zou komen dus twee weken later Z2 gestart en wel winst. Maar dat is ook een paard wat voor de verkoop is dus dan klinkt Z2 geklasseerd wel erg fijn.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:32

AnoukvW : ik vind de overstap ook best groot.
Ik had 30 winstpunten toen we overgingen.
Maar heb 2jaar Z1 gereden, niet veel gestart.

Pieteritus : dat scheelt wel als je paard al ZZL bevestigd is.
Is ook niet makkelijk lijkt mij om dan alle goed knopjes te vinden.

Katja : ik snap jou ook. Jij mag dan ook hoger starten neem ik aan.
Ik niet, dit is de eerste keer dat ik Z rijd. En mijn paard zelf heb opgeleid van zadelmak tot nu het Z.

Ik was benieuwd naar de reacties, of meerdere met mij het een grote overstap vinden en hoe snel ze overgaan van Z1 naar het Z2.
We hebben nu net 1x Z2 gestart en hoop dat ik aanstaande zaterdag (net gesmst) voor de 2e keer een proef kan rijden en dan de week erop de selectie (alleen omdat het op m'n eigen vereniging is en er geen andere wedstrijd is in de buurt) te kunnen rijden.
Doen er van jullie ook mee aan selecties 8 dec bunschoten?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:03

Z1 heb ik ook echt in no-time 7wp behaald!!
Terwijl we best lang in de M2 zaten.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:32

Ik heb maar een half jaar Z1 gereden... Waar ga je zaterdag heen? Ik was gister in Bunschoten geweest, fijn rijden daar zeg! :) Maar helaas, ik rijd voor NH en hebben andere selectie...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:39

Denk dat het vooral van je eigen ervaring afhangt of je met tien wp over kan of niet. Ik oefen liever thuis wat meer door dan op wedstrijden punten te halen, en omdat ik versneld mag promoveren maakt het niet uit hoeveel wp ik haal dus als ik vind dat een paard er klaar voor is ga ik gewoon over. Maar die beslissing is natuurlijk wel een stuk gemakkelijker te maken als je al andere paarden op dat niveau hebt gereden en weet wat er nodig is om goed te presteren.

Voor degenen met paarden die voor eerder wisselen als achter, is het goed om te denken aan dat je hem voor gewoon niet wil laten wisselen, dus je houdt met je teugels de schouders en de stelling naar buiten (de "nieuwe buitenkant"), en geeft absoluut niet mee voor een wissel, maar probeert hem juist tegen te houden voor, terwijl je wel de beenhulp geeft voor de wissel.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:29

Jaa ik ben heel snel door het Z1 gevlogen 3 maandjes ofso denk.. en dan oefen ik liever voor het z2 dan dat ik in het Z1 door blijf starten. Ook een beetje omdat ik zit met een trailerlaadissue momenteel en ik liever dat geld besteed aan lessen :p

zweepje bij mijn nieuwe binnebeen werkt voor mij altijd wel beter. dan word hij sneller en springt hij goed in 1. Verder ligt het ook een klein beetje aan hoe je paard gebouwd is hoe makkelijk hij hem springt. Met een compact paard gaat het makkelijker dan met een lang paard.

succes iedereen met trainen en wedstrijden