B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:21

wauw lees weer even bij en zie dat er weer goede nette punten zijn gescoord zeg ! gefeliciteerd !!!

ik ga morgen met me stuiterbal op lokatie oefenen ( stal brons in werkendam ) hoop dat dit redelijk gaat en we fijn kunnen oefenen als dit goed voelt schrijf ik me voor 10 juni in daar .
hij bouwt zoveel spanning op die ik net te laat aanvoel en meneer het op een stijger/stuiteren zet .. ben erg benieuwd

Nodime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:57

FriesWytske schreef:
Die zijn vaak het moeilijkst voor zo'n hoog opgeleid paard, Nodime.
Ik zou hem gewoon de dag ervoor wassen, Nicky_rilana. Doe ik ook als pas ik 's middags hoef te starten. Of zoals straks in Sneek 's avonds. Dan zet ik haar overdag gewoon lekker in het land. Zitten ze vaak lekkerder in hun vel. Dan dat ze ineens de hele dag binnen moeten blijven.

Haha ja hij doet soms hele andere dingen dan dat ik bedoel in de proef. Leg ik bijvoorbeeld iets te veel mij buitenbeen aan dan pakt hij zo een travers mee.... niet helemaal de bedoeling in een B proefje :o

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:27

superlise

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:56

Ik kom me hier ook maar eens melden, Ik heb 3x B gestart maar door 2 blessure's er ongeveer 16 weken uitgelegen. We hebben wel 6 winst maar de punten waren wel verdeeld: bij de eerste en laatste wedstrijd hadden we 1 winstpunt over 2 proeven en bij de middelste wedstrijd hadden we 4 winst in 2 proeven. Ik weet dus echt niet hoe we er eigenlijk voor staan, ik heb gister weer voor het eerst gedraaft (na 6 weken boxrust) en eigenlijk ging het best goed.

Ik heb 26 mei opgegeven in Hoogland, dan heb ik dus een ruime 1,5 week om ''op te pakken'' dus als ik maandag in galop kan en het gaat goed rij ik hem mee. De selectie's zijn namelijk 9 en 30 juni en dat zou anders de eerste keer op gras tussen boordjes zijn.

Het is wel erg spannend, bang dat 'ie toch weer kreupel gaat lopen (terwijl ie nu gewoon genezen is maar toch), bang dat ik dat hele weiland over vlieg met wedstrijd :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:26

@ colthof Ik vind hem toch nog wel erg veel op de voorhand lopen. Ook zou hij meer lengte in de hals mogen hebben. Verder een heel leuk filmpje.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:27

colthof schreef:
Zo het filmpje is gelukt pffff :D

http://youtu.be/lYi-2YpX57o

Heel netjes! Hoeveel punten had je voor deze proef?
Mooi wedstrijdterrein ook!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:48

@ Colthof, ik vind het er goed uit zien hoor! Vind ook dat je hem zeker niet langer in de hals moet rijden want dan gaat ie alleen maar meer voorover kukelen al vind ik het voor de B helemaal niet zo op de voorhand. Paard moet gewoon sterker worden wat logisch is voor zo'n jong dier. Ik vind het er erg netjes uit zien!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:16

@colthof , ziet er goed uit ! :)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:18

onze eerstvolgende wedstrijd, is de 25e in lieshout bij stichting het raam. maar ben aan het twijfelen of ik de 25e daar aan mee doe of de 27e in gemert bij een groter concour. want de 27e is op een zondag enheb ik geen gehaast, maar is het wel drukker want het is springen en dressuurconcour. en 25e is op een vrijdag en dan moet ik wel haasten door school. maarjaa ik vind wel een oplossing ;)
wat zouden jullie doen?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:22

Ik zou zelf voor het grotere concours gaan, haasten op wedstrijd vind ik niks en ik vind die grotere concoursen altijd leuker. Maar bij het kleinere concours heb je wel weer meer kans op punten.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:27

ja dat is ook weer zo. hmm ik ben er nog niet helemaal over uit.

ben ik trouwens de enige hier in dit topic die bij de de ponys dressuur start?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:36

Volgens mij wel. Maar ik wil ook weer graag gaan starten. Gaat nu alleen nog niet goed genoeg.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:50

ik moet donderdagochtend al.. ahh ben zenuwachtig :D

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:05

leuk die reacties! Ik had 185 pt voor deze proef, middendraf is er nog niet, hij sprong aan, galop vindt dar nog erg moeilijk en gaat dan ook te diep(ik zeg altijd duikboot), voltes goed rijden mislukte een paar keer. Ik zelf ben nu tevreden over hoofd/hals houding. Dar is pas 4 en groot. HIj moet nog sterker worden inderdaad

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:44

wat mijn probleem is is dat mijn e pony heel erg hoog opgooit, en ik dus niet zo goed kan doorzitten want dan heb ik het gevoel dat ik ''bonk''. maar als hij zachter draaft lukt dat wel, maar dat ziet er bij mij niet echt vloeiend uit. :(

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:40

vind hem ook netjes lopen hoor! en idd, je maakt leuke voltes :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:41

Pff kom ik net op stal staat er een nieuw paard bij de kudde die mijne even flink in elkaar heeft getrapt. De hoeven stonden helemaal op haar deken. Dus pony een wond en een flink ei op haar schouder. Meteen maar even afgespoeld en op het harde gewandeld. Hoop dat ze niet kreupel loopt morgen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:42

Oei :(:)
Dat is niet best....

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:43

en dat hebben ze niet even overlegd of gewacht tot jij er was?

hoop dat het snel overgaat ja!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:01

Nee dat paard stond er altijd al bij maar die had een tijdje op een dikker land gestaan. Maar nu stond hij er dus weer bij. Dat wisselen ze bij ons wel vaker, maar deze keer hebben ze er lekker op los gerost dus. -O-

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:07

jeetje.. :(:)

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:51

Marjolein, he wat een pech hoop dat het morgen meevalt
Patty ja die voltes, eerlijk is eerlijk ben ik de laatste tijd niet echt mee bezig geweest. Meer met voorwaarts gaan, rechtrichten enzo. Ik rij wel ronde voltes, maar niet goed verdeeld ed. oefenen dus

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:52

Vandaag is het bij ons ook wel weer een gedoe'tje....

Mia was eerder deze week al door die touwtjes heen gekomen. Toen Joey weg was.
Nou ging ik vandaag Joey rijden, en kwam Mia dus blijkbaar weer door die touwen. En mijn grijze dek die lag te drogen daar op de pallet. En die heeft ze meegenomen tot aan de staldeur. Toen ik kwam zaten er twee scheuren.... Maar ja....
Hopelijk is het te repareren. Denk het wel. Het is trouwens aan de binnenkant, daar is de voering van kapot met die 2 scheuren van ong. 10cm per stuk.

En vanavond:
Net was Joey uitgebroken uit de stal, en liep naast de koeienstal in het gras. Zit er toch nog een voordeel aan dat hij weet waar het gras is :')

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:54

Oehh nice topic.. mag ik me ook even aanmelden????!!! ;)
mijn vereniging + startkaart zijn ook aangevraagd hoor..
nog niet veel ervaring met wedstrijd, mede doordat de mijne vreselijk is met trailer laden en het opstappen zelf.. (steigeren enz) maar goed, niet geschoten is altijd mis.. kan het altijd proberen! en trailer laden oefenen doen we nu heel veel gaat goed.. op naar de eerste wedstrijd in B dus ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:56

Zet je je er even bij in het lijstje?