De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukkk.

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:52

Nou een voordeel voor mij is dat het hier in de buurt pas in April is, dus dat duurt nog best een poosje maar het lijkt me idd gewoon super leuk voor de ervaring om zo'n leuk dagje te hebben en een beetje een cliniq idee te hebben en dat er ook iemand anders op je kijkt die je totaal niet kent en daarom goed kan kijken. Ik denk dat je er veel van kan opsteken :)

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:52

Ik doe ook mee. 10 maart in Waverveen. In de klasse Z met mijn eigen topper en in de klasse L met het jonkie van een vriendin.

Het jonkie gaat mee voor de ervaring. Deze gaat dit weekend zijn wedstrijddebuut maken met mij.
Mijn eigen topper gaat mee voor de leuk. Zijn momenteel niet zo wedstrijdactief om dat ik hem beter voor elkaar wil hebben en dan is dit een mooie afwisseling en leermoment.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:56

Wat zijn jullie allemaal subtiel ;)
Ik weet van mijzelf dat ik een groot talent ben. Ik verwacht ook zeker minimaal twee rondes verder te komen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:59

Nee hoor, helemaal niet subtiel. Ik weet van mijzelf dat ik absoluut geen talent ben! _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:25

Sjolvir schreef:
s_en_z schreef:
ik snap m niet? :+

:D

Ze bedoelden als grapje dat iedereen die met zijn paard start voordat de regiokampioenschappen van de KNHS zijn geweest,
in wedstrijd kleding of anders netjes kan komen.
En iedereen die NA die tijd nog moet rijden perse in wedstrijd kleding moet.

Omdat macrider beetje komisch zelf het heeft over regio kampioenschappen, alleen bedoelen ze die van hun eigen selecties,
niet die van de KNHS.

Aan iedereen die twijfelt aan zijn talent, ik ben ook volkomen talentloos, maar hoop leuke ervaring met mijn paard erbij te hebben
en er nog wat van op te steken. Gewoon lekker meedoen dus.

ahzoooooo

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:28

Agossie schreef:
Nee hoor, helemaal niet subtiel. Ik weet van mijzelf dat ik absoluut geen talent ben! _O-

:D :=

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:03

Ik heb even een mededeling voor iedereen die in St. Johannesga start. Ik ben vanochtend gebelt door mac rider. Vanaf nu is de opgave voor st johannesga gesloten. Iedereen die nu op de lijst staat kan starten! Er komt ook een extra uur bij zodat iedereen gewoon een clinic van een half uur kan rijden. Ik heb ook nog even gevraagd hoeveel er nou door gaan. In prenciepe gaat er 1 persoon per klasse door! Eventueel bij meer talenten worden er wildcards uitgedeeld. Dus als je volgens hun voldoende talent hebt, ga je ook echt wel door! Het gaat dus puur om de kwaliteiten, talent die je als ruiter hebt. Niet om het paard. Daarom vragen ze ook om je paard niet los te rijden voor de clinic. Zo kunnen ze zien hoe je 'rijd'.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:01

dus 100 combinaties is iets te veel van het goede om te starten per locatie!

Fijn dat iedereen kan starten.

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:03

Het begint nu dus om 5 uur ipv. 6 uur in St. Johannesga! Eventueel overschrijven naar andere locaties in Friesland, graag even tijdig een mail naar Mac rider sturen. ;)

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:04

Tinkels schreef:
dus 100 combinaties is iets te veel van het goede om te starten per locatie!

Fijn dat iedereen kan starten.

Ja ik vond dat ook niet helemaal reëel maar nu dus 55 in 4 uur verdeelt! Echt fijn dat uur extra! En even de extra duidelijkheid, hoe en wat :)

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:17

Dat is opzich wel positief. Ik hoop dat ik om 5 uur mag starten ivm vervoer. Mijn vader moet ook nog melken 'savonds.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:20

maaikevdpost schreef:
Ik heb even een mededeling voor iedereen die in St. Johannesga start. Ik ben vanochtend gebelt door mac rider. Vanaf nu is de opgave voor st johannesga gesloten. Iedereen die nu op de lijst staat kan starten! Er komt ook een extra uur bij zodat iedereen gewoon een clinic van een half uur kan rijden. Ik heb ook nog even gevraagd hoeveel er nou door gaan. In prenciepe gaat er 1 persoon per klasse door! Eventueel bij meer talenten worden er wildcards uitgedeeld. Dus als je volgens hun voldoende talent hebt, ga je ook echt wel door! Het gaat dus puur om de kwaliteiten, talent die je als ruiter hebt. Niet om het paard. Daarom vragen ze ook om je paard niet los te rijden voor de clinic. Zo kunnen ze zien hoe je 'rijd'.

Dat zal best maar ik vind het niet eerlijk tegenover mijn paarden om in 25 minuten een warming up te doen en vervolgens alles te laten zien wat ie kan...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:25

Ik ga mijn paard sowieso wel losrijden. Hij is al iets ouder en heeft een wat langere warming up nodig dan sommige andere paarden. Ik vind het ook voor mijn eigen gevoel fijner.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:26

Vind ik eigenlijk wel goed. 'koud' je paard op. Zullen ze wel lachen hoe ik losrijd, want dat is nogal komisch...
Ik zag wel iets raars op de lijst: hoe kun je nu met 2 paarden tegelijk starten?

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:30

Er is ook echt wel de mogelijkheid om wat los te stappen en draven voor de clinic, maar dit is dus letterlijk wat ze vragen wat ik daar vertel. Er worden groepjes van 5 gemaakt dus je kan 2 paarden starten bij voldoende opgave ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:42

Aangezien mijn paard een diesel is, àls ik mee ga doen, wil ik wel even de kans om los te rijden.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:58

:') Koud er op??

Ik stap voor de training minimaal 15 a 20 minuten in... dan zou de halve clinic dus voorbij zijn want ik ga echt geen galopje oefenen als paard net 5 minuten in de baan is :n

Hoef niet echt alle oefeningen al meegepakt te hebben in het losrijden maar de kans om even een stukje mezelf op zit te corrigeren en linksom en rechtsom wat voltetjes te rijden wil ik toch wel even kunnen voor ik meedoe. :j na lang instappen 5 a max 10 minuutjes draven heb ik zat aan

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:09

svdijk86 schreef:

Ik stap voor de training minimaal 15 a 20 minuten in... dan zou de halve clinic dus voorbij zijn want ik ga echt geen galopje oefenen als paard net 5 minuten in de baan is :n

Hoef niet echt alle oefeningen al meegepakt te hebben in het losrijden maar de kans om even een stukje mezelf op zit te corrigeren en linksom en rechtsom wat voltetjes te rijden wil ik toch wel even kunnen voor ik meedoe. :j na lang instappen 5 a max 10 minuutjes draven heb ik zat aan

Same here.
Even instappen vind ik belangrijk + 2 voltes links en rechtsom. Dan kan ik even de bui van de dag aanvoelen haha.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:15

Die van mij is net een bommetje als ik er net op zit dus hoop dat ik wel even mag losrijden eigenlijk..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:17

Ik wil ook even wat eerder er op stappen. Om even te voelen hoe ze reageert op een vreemde omgeving. Zodat ik dan in de baan direct hierop kan inspelen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:20

svdijk86 schreef:

Idd eerst doe ik een aantal rondjes gewoon lange teugel dat die rond kijkt, en dan 15 min eerst vwnw stappen en daarna wat ronder/dieper zetten,, dus dan zou idd de clinic al voorbij zijn als ik ga aandraven.. :')

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:29

Zoals ik zij kan dat ook, maar ze willen gewoon ook een stuk zien waar je aan de basis rijd en hoe je dingen aan pakt, dus los stappen en draven kan best voor je de ring in komt ;)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:36

Ik vind t wel logisch dat je er gewoon koud op moet! Kunnen ze toch zien hoe je alles oplost etc

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:43

Mooi verhaal dat ze allen kijken naar het talent van de ruiter/amazone................denk dat het dalijk in de praktijk wel iets anders word. :+ Een fijn paard, met uitstraling en goed gangwerk plus een ruiter die daar netjes mee omgaat zal eerder doorgaan schat ik zo in ;)

Maar goed iedereen doet mee voor de lol toch, en als je dan door bent mooi mee genomen :D
en uiteraard wil je wat losrijden. Zit je in de Z groep zullen ze toch ook oefeningen willen zien.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:44

abcde schreef:
Mooi verhaal dat ze allen kijken naar het talent van de ruiter/amazone................denk dat het dalijk in de praktijk wel iets anders word. :+ Een fijn paard, met uitstraling en goed gangwerk plus een ruiter die daar netjes mee omgaat zal eerder doorgaan schat ik zo in ;)
Maar goed iedereen doet mee voor de lol toch, en als je dan door bent mooi mee genomen :D
en uiteraard wil je wat losrijden. Zit je in de Z groep zullen ze toch ook oefeningen willen zien.

Inderdaad. En ze zeggen bij de meeste talentenjachten dat het gaat om de ruiter en niet om het paard. Helaas voor sommige mensen is dit niet het geval..