Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Joh, waar heb je het dan wel over?
luve_rozes schreef:Na ja, in ieder geval trekt Rath zich als ik het goed lees nergens iets van aan. Op zijn site staat een heel verhaal, geen woord over de Kür en het spiegelbeeld rijden, wel lijkt het erop, dat hij de Kür blijft handhaven zoals hij is. Op naar Aachen.
Niobe schreef:Lovely schreef:Joh, waar heb je het dan wel over?
"Spiegelbeeld of niet, het is en blijft hetzelfde. De overgangen zijn op hetzelfde punt, de appuyementen, de piaffe (al dan niet gefaald), de passage enzovoort, enzovoort." Dat zei ik, met nog even nadruk over de "enzovoort" omdat het wat mij betreft over alle onderdelen gaat. Nogmaals, ik probeerde alleen te beargumenteren waarom ík de proef wél exact hetzelfde vind.
@Tendance, je hoeft je tegenover mij ook helemaal niet te verantwoorden, als ik het niet geheel met jou eens ben en dat wil uiten, dan doe ik dat. Als jij dat andersom niet wilt, geen probleem, ga ik jou niet minder om vinden.
Trouwens ik heb 1 keer op jouw gereageerd, de tweede keer was dat voor iemand die over mijn post het woordje "muggenziften" gebruikte (wat ik ook geen schande vind). En ja, dan ga ik uitleggen waarom ik muggenzift.
(ik gebruik trouwens liever het woord mierenneuken, maar dat vond ik hier ongepast. Ik ga het woord muggenziften ook uit mijn vocabulaire bannen)
luve_rozes schreef:Adil: er staat onder Aktuell:
Nach einer kleinen Verschnaufpause wird in den kommenden Wochen konzentriert bis zum CHIO Aachen an der Weiterentwicklung gearbeitet. Der Fokus unserer Arbeit liegt nun in der intensiven Weiterentwicklung der Stärken des Pferdes, die wir auf den Turnieren kennen gelernt haben. Daraus abgeleitet werden wir uns schwerpunktmäßig mit der Kür für den ersten internationalen Auftritt in Aachen beschäftigen. In Balve bin ich das allererste Mal die Kür auf die neu komponierte Musik von Paul van Dyk komplett durchgeritten. Die Musik war erst zu Beginn der DM-Woche final und nun wissen wir auch in der Kür, wie das Zusammenspiel zwischen Totilas und mir funktioniert
horseyfries schreef:Heb met stijgende verbazing de opmerkingen gelezen dat er geen andere mogelijkheden zouden zijn omdat er toch verplichte onderdelen in een kür zitten. Dat je een complete choreo hetzelfde zou moeten maken omdat het niet anders mogelijk is is toch wel de smoes van het jaar hoor! Al die andere mensen die op Grand Prix niveau een kür rijden kunnen wel een andere choreo maken met dezelfde onderdelen, dus waarom zou MAR dat niet kunnen?
Dat er her en der een stukje hetzelfde is of bijna hetzelfde, is iets totaal anders. Je kunt oneindig veel variaties bedenken, ALS JE WILT!
horseyfries schreef:Heb met stijgende verbazing de opmerkingen gelezen dat er geen andere mogelijkheden zouden zijn omdat er toch verplichte onderdelen in een kür zitten. Dat je een complete choreo hetzelfde zou moeten maken omdat het niet anders mogelijk is is toch wel de smoes van het jaar hoor! Al die andere mensen die op Grand Prix niveau een kür rijden kunnen wel een andere choreo maken met dezelfde onderdelen, dus waarom zou MAR dat niet kunnen?
Dat er her en der een stukje hetzelfde is of bijna hetzelfde, is iets totaal anders. Je kunt oneindig veel variaties bedenken, ALS JE WILT!
Nikka schreef:horseyfries schreef:Heb met stijgende verbazing de opmerkingen gelezen dat er geen andere mogelijkheden zouden zijn omdat er toch verplichte onderdelen in een kür zitten. Dat je een complete choreo hetzelfde zou moeten maken omdat het niet anders mogelijk is is toch wel de smoes van het jaar hoor! Al die andere mensen die op Grand Prix niveau een kür rijden kunnen wel een andere choreo maken met dezelfde onderdelen, dus waarom zou MAR dat niet kunnen?
Amen! Zelfs de muziek is in de dezelfde bombastische stijl, met de stiltepunten bij de pirouettes. Het is niet bepaald chique te noemen dit.
Niobe schreef:Tendance schreef:En dat woord, daar maken ze binnen notime BANKETSTAAF oid van, dus heeft niet zo veel zin om dat te gebruiken.. haha sorry grapje, maar kwam er zelf een keer achter, dat een antwoord van mij bewerkt was.
Oh joh, daar had ik niet eens aan gedacht!
Wat een mierenneukerij(grapje)
prakkie schreef:natuurlijk zitten er ovreenkomsten in Lovely, niemand zegt dat dat niet waar is. Maar er zit wel een verschil in wat jij zegt en wat MR heeft gedaan (of voor hem is gedaan, dat laat ik in het midden).
De verplichte oefeningen zijn wel vastgelegd, maar de volgorde niet. Je kan best varieren hoor, je hebt genoeg oefeningen om dat te doen. Je kan de moeilijkheidsgraad omhoog zetten om bijv. na de uitgestrekte galop een pirouette te doen. Maar je kan het ook omgekeerd doen (eerst pirouette en dan uitgestrekte galop). Dat brengt de moelijkheidsgraag minder omhoog, maar je zou er dan weer voor kunnen kiezen om bijv een serie er tussendoor te doen. Je kan de series om een diagonaal doen, maar ook op een middenlijn, de binnenhoefslag, een korte diagonaal, een diagonaal van tussenletter naar tussenletter, zelfs op een volte (volgens mij heeft Laurens van LIeren dat wel eens gedaan met de series om de pas). NU geef ik al aardig wat mogelijkheden voor maar een paar oefeningen. Deze variaties zijn voor elke verplichte oefening te verzinnen. En dan kan alles ook nog eens gecombineerd worden. Dan hebt je ook nog de niet verplichte onderdelen die wel invloed hebben op de moeilijkheidsgraag, denk bijv. aan een pirouette in piaffe. Dat kunnen hele pirouettes zijn, maar natuurlijk ook halve en kunnen op bijna elke plek in de baan gereden worden.
Ik kan al genoeg variaties bedenken en dan heb ik voor mijzelf slechts een enkele keer een kur geschreven. Kan je nagaan wat een prof allemaal kan verzinnen
Lovely schreef:Nou Vesceron en HF, hoe origineel zijn die kuren nou helemaal nog? Op een gegeven moment kwam het met 1 hand rijden om de hoek kijken, mochten er meerdere pirouettes achter elkaar gereden worden, maar heel veel meer variatie is er ook weer niet. En eindeloos varieren kan ook niet, je kan hooguit binnen de gangen de volgorde wat aanpassen, maar hoe origineel kun je nou helemaal zijn met een kur van 5 minuten met zoveel verplichte onderdelen? Ik denk dat als je alle kuren naast elkaar legt, je meer overeenkomsten dan verschillen tegen komt. Als je het daar niet mee eens bent, mag je mij best dom noemen hoor, zit ik niet mee.