[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:12

Ik las alweer zadelmaker. Gelukkig las ik het nu 2 keer B-)
Leukleuk! Fijn als ze het goed oppakken.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:13

Leuk he die jonkies! Die van mij was met het beleren poepiebraaf en pakte alles echt snel op. Nu een paar maanden later is het af en toe een draak. Hij kan zooo vies in de lucht springen en bokken. Hopelijk zijn we die fase snel weer voorbij. :D

Edit; gomir, welke van de 2? :P

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:23

Die van jezelf! Maar de pony is ook grappig :D

De zadelmaker komt later wel een keer ;) Paarden ontwikkelen allemaal zo dat ik wel een keer een zadel erbij moet vrees ik.

Mijn gupje heeft ook net de peuterpubertijd achter de rug de laatste weken, maar op het moment is hij weer heel braaf! Nu is Eddie weer jolig :P

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:57

Haha dacht ik al hoor. Ben ook heel blij met hem, echt mn oogappeltje hihi.

Ze wisselen elkaar dus lekker af, heb jij even mazzel. :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:00

Ach, dan blijf je scherp :D
De oudste is nog altijd het vlugste, Bella kan zo vlug omdraaien := Gelukkig bokt die er dan weer bijna nooit bij :+

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:49

Mag ik me hier ook melden? :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 05:01

Natuurlijk!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:23

Ingeltje schreef:
Mag ik me hier ook melden? :D

:wave:

gomir schreef:
Ach, dan blijf je scherp :D
De oudste is nog altijd het vlugste, Bella kan zo vlug omdraaien := Gelukkig bokt die er dan weer bijna nooit bij :+

Evel is nu 6 maar das nog steeds een spring in 't veld :+ Die bokt en huppelt graag.

gomir schreef:
Leuk Cio!
Mijn 3-jarige is ook zo braaf :+: Morgen komt de zadelmakmaker weer om met hem aan de slag te gaan :j

Leuk paard Sanne!

Wie komt er?

Cioccolato schreef:
Leuke resultaten!

Ik heb vandaag gewoon een bitje erin gedaan. Het sturen zit ook al wat op het touwtje om de nek, daar stuurde ik ook mee toen ik nog de teugels aan het halster had. Dus ipv naar de neusriem heb ik dus mn nektouw. Hij pakte het netjes op. Lekker een stukje draf meegepakt en wat halt-stap-halt overgangen gemaakt die al erg goed gaan. Steeds wat meer teugel druk bij het sturen en het remmen. Hij snapt het nog niet helemaal maar dat is niet erg :D Hij leert fijn snel :j

Wat braaf zeg! Zo leuk dat jonge spul :j

Urielle schreef:
Proficiat iedereen weer :D

Ik zou eigenlijk gisteren zijn gaan oefenspringen maar moest taarten bakken -O-
Komend weekend jumpcross, laag want ondertussen nog steeds nauwelijks ervaring met crosshindernissen. En binnenkort clubdag, dan wil ik Aspiranten mee gaan springen.

Was de taart wel lekker? :D

Snorlex schreef:
Even snel een berichtje van mijn telefoon.
Zal vanavond uitgebreider de tijd nemen om te reageren :)

Paard was weer lekker merrie vandaag, wordt dan wat drammerig.
Op een gegeven moment vroeg ik al een half rondje vriendelijk om terug te gaan naar draf maar ze dook op de kop en hupste lekker door. Uiteindelijk maar doorgeremd naar halt. Kreeg dikke bok als antwoord.

Gomir heeft met mijn paard gestapt tijdens het parcourslopen :D nog bedankt :D

Eerste rondje wilde ik weer teveel controleren, duikt ze teveel in mijn hand omdat ze door wil drammen. Paar vervelende afstanden. 1x weigering en 3 balkjes.
Tweede parcours tip van Gomir om wat meer te laten lopen zodat paard beter bleef kijken. Foutloos :D
Dan gaat ze wel als de brandweer maar qua afstanden zoveel fijner.
Nu middenweg vinden. Meer tempocontrole, wat meer op achterbeen zodat ze blijft kijken ipv er achter gaat lopen.

Is ook moeilijk om los te laten denk ik. Dat voelt wat minder beheerst. Maar zo heb je wat om aan te blijven knutselen :Y)

_Elke schreef:
Jeeeuujj ik ben zo blij *\%/* wat een maf beest. Zo zit je in een dikke dip en zo word je derde met crossen in het L!! :) was echt genieten. Ik was wel gewaarschuwd voor een hindernis dus dat was heel fijn en daardoor kon ik haar erdoor helpen.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

paljaslaura schreef:
Vertrouwen is idd wel fijn. Opzich goeie oefening dan Ilse!
Toppers zijn jullie elke!
Ooh vervelend jes..
Wat fijn dat ie t zo goed doet car :)

Op de terug weg van wedstrijd. Heerlijk gereden. Was wel beetje sloom. Meneer heeft al een hele dikke vacht en dus bloedheet. 74 stijl en foutloos. Barrage was achteraf en daar 79 foutloos en een derde prijs! Dus ik ben weer heel trots op m'n paardje <3

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb gisteren een clinic afstanden rijden gehad, in Nigtevecht. Was echt super leerzaam, lekker rommelen met balkjes. Hij werd er flink heet van maar volgens mij hebben we er allebei veel van geleerd. :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:47

Klinkt leuk pantykous!
Spelen met balken is altijd leerzaam en leuk :D

Zadelmakmaker ken je wsl niet, is iemand hier uit de buurt die verder niet bekend is. Maar doet het super netjes :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:23

Ja echt super leerzaam! Thuis ook maar wat meer meepakken. :j Zadelmak maken is toch een vak apart hoor, heb daar wel bewondering voor.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:59

Ik stap er liever ook niet als allereerste op :')

Klinkt goed pantykous!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:13

Toch niet S.W. :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:40

Mijne is 10 en huppelt ook zo af en toe als een hert. Zeker als het koud is en waait. Maar nooit met de intentie om me eraf te bokken. Gewoon jolig. Is voor mij juist een teken dat hij goed in zijn vel zit. Soms met indoors loopt hij eerst als een Gelderse hengst te stampen en te snurken. Vinden andere deelnemers met dressuur wedstrijden niet zo leuk.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:54

Mijn merrie wordt steeds braver maar als ze ergens van schrikt blijft ze heel lang in de stress hangen. Blijft ze maar hupsen in haar eigen wereld en staat op ontploffen.
Mijn instructrice is er wel eens afgesprongen, die dacht "ik ga wel longeren". Gaat gelukkig steeds beter!
De rust op stal doet ook erg veel :)

Bij springen kan ze erg drammerig worden, daar kan ik nog niet helemaal mee om gaan. Ze kruipt dan heel erg achter de teugel en heb niet zoveel te vertellen.
Gewoon oefenen om haar er meer uit te rijden. Moet haar juist loslaten.

Slim paard :+ Eerder trok ze zichzelf aan de bovenkant er uit, toen met martingaal gaan rijden en nu kruipt ze er achter.
Wil thuis wel meer gaan oefenen zonder martingaal. Zit tussen m'n oren ofzo.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:41

Even spammen

Afbeelding

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:03

Mooi!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:04

Klinkt als een fijne, nuttige clinic Eva!

Toffe foto's Lithya. Leuk dier heb je!

Ik vind zadelmak maken leuk. :j Hoewel het er natuurlijk wel een beetje aan ligt wat voor dier je onder je hebt.

Dior was vandaag weer in zijn bambi bui, mede mogelijk gemaakt door de harde wind. En ik had er een weekje niet op gezeten omdat ik niet zo fit was en met zijn uitspattingen van dit moment ga ik er niet met een gaar hoofd op zitten. Maar ondanks zijn jolige gedrag wel weer heel fijn kunnen rijden. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:14

Leuke pony ook Sanne, en du bois ponys zijn zo gaaf <3
Misschien over een paar jaar daar een pony voor ons zoontje kopen als hij echt wil rijden.

Super van Bella Gomir!

Zag mooie foto's!

Ingeltje welkom :)

Carola heerlijk zo!
Cascade was ook zo lief, hoop dat haar broertje volgend jaar ook zo braaf is, al denk ik dat we die door iemand anders de beginselen laten leren, dan twee kids, werk en al een paard te rijden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:39

Clinic van L.ammert Eva? Klinkt goed!
Welkom Sanne & Ingeltje!
Mooie foto's Lithya :)

Mick is 14 en gedraagt zich soms nog als een baby :+ Vorig jaar op instructieweek geloofde ze écht niet dat ie al zo 'oud' was. Hij rende als een konijn dat terrein over, met mij erop :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:41

Ik vind zadelmak maken en aanrijden ook leuk. Maar ook lastpakken weer op het juiste pad krijgen. Kan alleen nu niet meer omdat ik het risico van blessures te groot vind in combinatie met baan en gezin.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:05

Dank! :D

Ik zal me even snel voorstellen dan! Ik ben Inge, 22 jaar, woon op kamers in Groningen en studeer nog maar pendel nog bijna dagelijks naar m'n ouders in Oosterwolde waar de paarden staan. Daarnaast werk ik 24 uur per week bij K.PN. We hebben 9 springpaarden op stal staan, waar ik er momenteel 1 van rijd. Elrite (coconut grove x indoctro x G ramiro Z), mijn 6 jarige merrie, is 1.79m en heeft veel tijd nodig gehad om in balans te komen met haar lange benen. Ze heeft twee veulens gehad en nu heb ik haar echt serieus opgepakt voor de wedstrijden. Ik reed samen met Joossiien hier op bokt onze 5-jarige Bugatti VDL x Kannan merrie. Josien rijdt haar dressuurmatig en ik sprong met haar, maar dit doen ze nu volledig samen. :-) Gelukkig komt onze 3-jarige Carrera VDL x Kannan merrie straks terug van het zadelmak maken. Ze gaat volgende maand voor de ibop en komt daarna weer thuis. Het is de bedoeling dat ik haar ook door ga rijden en volgend jaar april laten we haar insemineren.

Dus dat ben ik :D Volgens mij ken ik alleen Mirthe hier irl, maar hopelijk leer ik jullie allemaal een beetje kennen! Zal eens in de profielen spieken, haha!
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 22-09-15 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:07

Ik zie een zeer bekende bak bij "what I really do" :Y)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:10

Haha, jep! Ik zie inderdaad ook bekende foto's in jouw link in je onderschrift! :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:46

Nog iemand die zaterdag in St Johannesga start?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:07

Nee ik ga vanavond naar Dalerveen