Leukleuk! Fijn als ze het goed oppakken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paarden ontwikkelen allemaal zo dat ik wel een keer een zadel erbij moet vrees ik.
Gelukkig bokt die er dan weer bijna nooit bij
Ingeltje schreef:Mag ik me hier ook melden?
gomir schreef:Ach, dan blijf je scherp![]()
De oudste is nog altijd het vlugste, Bella kan zo vlug omdraaienGelukkig bokt die er dan weer bijna nooit bij
Die bokt en huppelt graag.gomir schreef:Leuk Cio!
Mijn 3-jarige is ook zo braafMorgen komt de zadelmakmaker weer om met hem aan de slag te gaan
Leuk paard Sanne!
Cioccolato schreef:Leuke resultaten!
Ik heb vandaag gewoon een bitje erin gedaan. Het sturen zit ook al wat op het touwtje om de nek, daar stuurde ik ook mee toen ik nog de teugels aan het halster had. Dus ipv naar de neusriem heb ik dus mn nektouw. Hij pakte het netjes op. Lekker een stukje draf meegepakt en wat halt-stap-halt overgangen gemaakt die al erg goed gaan. Steeds wat meer teugel druk bij het sturen en het remmen. Hij snapt het nog niet helemaal maar dat is niet ergHij leert fijn snel

Urielle schreef:Proficiat iedereen weer
Ik zou eigenlijk gisteren zijn gaan oefenspringen maar moest taarten bakken![]()
Komend weekend jumpcross, laag want ondertussen nog steeds nauwelijks ervaring met crosshindernissen. En binnenkort clubdag, dan wil ik Aspiranten mee gaan springen.

Snorlex schreef:Even snel een berichtje van mijn telefoon.
Zal vanavond uitgebreider de tijd nemen om te reageren
Paard was weer lekker merrie vandaag, wordt dan wat drammerig.
Op een gegeven moment vroeg ik al een half rondje vriendelijk om terug te gaan naar draf maar ze dook op de kop en hupste lekker door. Uiteindelijk maar doorgeremd naar halt. Kreeg dikke bok als antwoord.
Gomir heeft met mijn paard gestapt tijdens het parcourslopennog bedankt
Eerste rondje wilde ik weer teveel controleren, duikt ze teveel in mijn hand omdat ze door wil drammen. Paar vervelende afstanden. 1x weigering en 3 balkjes.
Tweede parcours tip van Gomir om wat meer te laten lopen zodat paard beter bleef kijken. Foutloos
Dan gaat ze wel als de brandweer maar qua afstanden zoveel fijner.
Nu middenweg vinden. Meer tempocontrole, wat meer op achterbeen zodat ze blijft kijken ipv er achter gaat lopen.
_Elke schreef:Jeeeuujj ik ben zo blijwat een maf beest. Zo zit je in een dikke dip en zo word je derde met crossen in het L!!
was echt genieten. Ik was wel gewaarschuwd voor een hindernis dus dat was heel fijn en daardoor kon ik haar erdoor helpen.
paljaslaura schreef:Vertrouwen is idd wel fijn. Opzich goeie oefening dan Ilse!
Toppers zijn jullie elke!
Ooh vervelend jes..
Wat fijn dat ie t zo goed doet car
Op de terug weg van wedstrijd. Heerlijk gereden. Was wel beetje sloom. Meneer heeft al een hele dikke vacht en dus bloedheet. 74 stijl en foutloos. Barrage was achteraf en daar 79 foutloos en een derde prijs! Dus ik ben weer heel trots op m'n paardje

Zadelmak maken is toch een vak apart hoor, heb daar wel bewondering voor. 

Eerder trok ze zichzelf aan de bovenkant er uit, toen met martingaal gaan rijden en nu kruipt ze er achter.
Hoewel het er natuurlijk wel een beetje aan ligt wat voor dier je onder je hebt.

Vorig jaar op instructieweek geloofde ze écht niet dat ie al zo 'oud' was. Hij rende als een konijn dat terrein over, met mij erop

Gelukkig komt onze 3-jarige Carrera VDL x Kannan merrie straks terug van het zadelmak maken. Ze gaat volgende maand voor de ibop en komt daarna weer thuis. Het is de bedoeling dat ik haar ook door ga rijden en volgend jaar april laten we haar insemineren.
Volgens mij ken ik alleen Mirthe hier irl, maar hopelijk leer ik jullie allemaal een beetje kennen! Zal eens in de profielen spieken, haha!