Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:39

Ik heb weer 10 B proeven van de 20e.
Die gaan zondagavond terug.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel aanmeldingen ze nu nog hebben elke week.

Er lopen verhitte discussies over het wel of niet voortzetten van de online proeven.
Een van de argumenten is dat je 8x (!) kan filmen en dan de beste insturen. Dat is best veel werk. Ik zeg dan heb je goed geoefend.

En ook dat je niet kan controleren wie erop zit, maar dat kan in het echt ook niet!
Enige is dat iemand anders zou kunnen losrijden, maar wat heb je daar uiteindelijk aan.

kincsem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:51

Ik zag op horses ook een premiumartikel over online wedstrijden voorbij komen, maar kon het niet lezen.

Dat 8x opnieuw filmen is volgens mij technisch wel op te lossen door vanuit de app te filmen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:55

Ik heb ook weer 8 proeven. Vandaag 4 gedaan. 1 teruggestuurd. Een schim is niet te beoordelen. Kwaliteit video’s is dit keer wel erg slecht.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:28

Tilmar schreef:

Er lopen verhitte discussies over het wel of niet voortzetten van de online proeven.
Een van de argumenten is dat je 8x (!) kan filmen en dan de beste insturen. Dat is best veel werk. Ik zeg dan heb je goed geoefend.

En ook dat je niet kan controleren wie erop zit, maar dat kan in het echt ook niet!
Enige is dat iemand anders zou kunnen losrijden, maar wat heb je daar uiteindelijk aan.

Echt als je zin hebt (en je filmer ook) om 8x dezelfde proef te rijden in een week be my guest. Waarom uitgaan van alle uitzonderingen die er misbruik van maken? En niet van mensen die zo lekker actief aan de slag kunnen met basiswedstrijd sport en die echt niet elke week een halve dag (want dat kost het minimaal) op concours kunnen door onregelmatig werk, gezin, andere verplichtingen. Dat is een veel grotere groep.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:54

dell_1 schreef:
Tilmar schreef:

Echt als je zin hebt (en je filmer ook) om 8x dezelfde proef te rijden in een week be my guest. Waarom uitgaan van alle uitzonderingen die er misbruik van maken? En niet van mensen die zo lekker actief aan de slag kunnen met basiswedstrijd sport en die echt niet elke week een halve dag (want dat kost het minimaal) op concours kunnen door onregelmatig werk, gezin, andere verplichtingen. Dat is een veel grotere groep.

Met de meeste paarden is 8x dezelfde proef rijden niet echt een optie volgens mij om een betere proef te rijden. Volgens mij gaan ze dan hun eigen proef lopen. Dat zou die van mij tenminste wel doen..... merk nu ik 5x dezelfde proef gereden heb(over verschillende weken) dat hij de proef al kent en soms z’n eigen feestje ervan maakt..
Zeker wat betreft overgangen enzo.. Hij weet precies wat wanneer komt.

Wij hebben er toch voor gekozen om de stap naar het L2 te maken. Eigenlijk loopt die goed zat...
Alleen vind ik het spannend hoe die t gaat doen op vreemd terrein. Maar eigenlijk is het heel simpel, als die loopt, loopt die in t L2 ook wel 190+, en als die niet loopt loopt die in t L1 ook geen wp... dus nou goed op hoop van zegen maar :))

Edit: waar zijn die discussies eigenlijk gaande? Ik mis ze elke keer en vind het wel leuk en interessant om verschillende visies te lezen/horen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:00

Nou Goed, ik vond de opmerking van de week over de bute dat het online wel zou kunnen wel een extreem foute opmerking. Dat gaat eigenlijk niet eens over betrapt worden( want normaal is die kans heel klein dat je gecontroleerd wordt), maar over goed fatsoen en sportief/eerlijk zijn. Net als een aantal andere redeneringen pf argumenten.

Ik zou bijvoorbeeld wel bij het filmen van bit willen zien dat je e neusriem en sperriem moet laten zien dat er die 2 vingers tussen kunnen. In het echt kan een jury bij twijfel naar buiten stappen, maar daar zou het van mij ook altijd gecontroleerd mogen worden. Alleen is het bij filmen nu makkelijker om te verplichte .

Over paard die proef uit hoofs leert. Eigenlijk moet je daar juist mee aan e slag en niet ontwijken door niet die proef te rijden of juist een andere. Op dat moment is die dus niet aan de hulpen. Goed trainingsmoment dus juist

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:02

MyWishMax schreef:
Nou Goed, ik vond de opmerking van de week over de bute dat het online wel zou kunnen wel een extreem foute opmerking. Dat gaat eigenlijk niet eens over betrapt worden( want normaal is die kans heel klein dat je gecontroleerd wordt), maar over goed fatsoen en sportief/eerlijk zijn. Net als een aantal andere redeneringen pf argumenten.

Ik zou bijvoorbeeld wel bij het filmen van bit willen zien dat je e neusriem en sperriem moet laten zien dat er die 2 vingers tussen kunnen. In het echt kan een jury bij twijfel naar buiten stappen, maar daar zou het van mij ook altijd gecontroleerd mogen worden. Alleen is het bij filmen nu makkelijker om te verplichte .

Over paard die proef uit hoofs leert. Eigenlijk moet je daar juist mee aan e slag en niet ontwijken door niet die proef te rijden of juist een andere. Op dat moment is die dus niet aan de hulpen. Goed trainingsmoment dus juist

Ik ben het met je post eens.
En uiteraard werk je/ik daaraan. Maar als ik 8x een proef achter elkaar zou opnemen zo 1 mijn filmer ermee stoppen en 2 ik echt niet meer normaal die proef kunnen rijden... ook niet omdat ik dat zelf qua concentratie echt niet red

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:02

Ik heb 10 online proeven ingestuurd en ben 1x opnieuw begonnen na “binnen komen” omdat er voor de stal een auto in brand vloog. En 1x was mn lezer halverwege de draad kwijt met lezen.

Ja dat was dan voordeel van opnieuw kunnen beginnen. Maar na een halve proef opnieuw vind mijn paard ook tijd voor een feestje. Idd voor de letter al overgang proberen te maken

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:04

friesam schreef:
Ja dat was dan voordeel van opnieuw kunnen beginnen. Maar na een halve proef opnieuw vind mijn paard ook tijd voor een feestje. Idd voor de letter al overgang proberen te maken

Die van mij ook hoor :)) die denkt heeeeeuj! Ik weet wat ik moet doen lachuuuh! En tuurlijk is dat niet bedoeling en werken we daar allemaal aan enzo... maar goed wij zijn niet perfect -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:05

Oh ik bedoelde het niet met die 8 keer opnieuw beginnen hoor. Meer in het algemeen dat mensen meerdere proeven online willen omdat paard mee gaat denken. Dat is dan juist een mooie training ipv andere proeven om het te ontwijken. Dat is iets wat ik wel eens lees als klacht over het online starten, dat paard proef kent en ze daarom een andere proef in dezelfde klasse willen.

Dat je hem zelf zat wordt snap ik wel :')

Maar hetzelfde schema meegaan als de normale lijkt me wel goed, dan is het weer wat vergelijkbaarder

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:23

Ik heb vandaag m’n laatste proef opgenomen..Tijdens het los rijden proefje even doorgereden en toen liep m’n paard echt super fijn.Toen we wilden gaan filmen wist ie het precies..elke keer bij de a begon hij te stuiteren..heb het echt een paar keer opnieuw laten filmen totdat hij doorhad dat het geen zin had om te stuiteren..Uit eindelijk een fijne proef kunnen rijden dus ben benieuwd naar de punten.
Normaal rij ik wel door maar dacht echt dit moet ik er uit zien te krijgen want dat is niet grappig als ie dat op concour gaat doen straks.

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:45

Ik vind het binnenkomen of andere momenten dat je op de AC lijn rijdt een vertekent beeld geven op film. In het echt reed ik echt kaarsrecht (eindelijk eens!), dat zeiden anderen ook...maar op de film en mijn protocol staat dat ik de 2e helft scheef ga.... Stalgenoot reed wel scheef, maar op film leek het weer recht....vreemd!

Mijn 1e proef met nieuw protocol terug gehad, ik weet niet zo goed wat ik met die onderstrepingen moet...moet dan nou juist beter? Wat als je ergens een onderstreping en een 8 hebt....??

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:47

Tilmar schreef:

Geen Helma met Flower? :P

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:56

ja dat vind ik ook... normaal heb je iedere maand een andere proef nu heb je iedere x de zelfde. Bij B rij je iedere x 8 zou voor afwisseling leuk zijn als het afwisselender zou zijn.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:35

Abigail84, de filmer heeft daar ook zeker invloed op. Je moet echt heel recht voor de C staan en de camera goed stil houden. Maar sommige dingen vertekenen wel, net als dat de impuls vaak ineens foetsie is op film.

De onderstrepingen werken het beste bij de lage en hoge cijfers of als er een toelichting bij staat anders is het toch raden of er wordt bedoeld dat het goed was of dat het beter moet voor een hoger cijfer.

Eefjuh20, in dit geval is het wel een voordeel dat je dat meteen even kon aanpakken.

Estell, heb je nu de B en L1 alleen online doorgereden? Dus nog nooit naar een echte wedstrijd gegaan? Niet te bang zijn voor de L2 hoor, enige wat er bij komt is achterwaarts en maar meter extra wijken.

Ik ben echt nog niemand tegen gekomen die vaker dan 2x een proef door rijdt. Dat is toch ook gewoon niet leuk meer? Vind het apart dat mensen zich zo druk maken om een enkele amateur die misschien op een niet zo nette manier zn voordeel doet met online proeven. Ik denk dat er belangrijkere problemen zijn bij de KNHS.

Maar rustig wachten op de punten hier, kan me voorstellen dat jury's juist in het weekend tijd kunnen pakken om de filmpjes te bekijken.
Mijn live L2 debuut ging super. Het liep wel wat uit dus 2e proef was de pijp een beetje leeg maar met 2x 2e en 206 en 196 punten kan ik niet klagen.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:42

Oh super dee_es! Hele mooie punten! Nee nog nooit live op concours geweest om verschillende redenen eigenlijk. Voornamelijk omdat ik gewoon heel veel weekenden moest werken en als ik niet moest werken moest mijn man werken, en hij rijdt de vrachtwagen. Wij gaan wel 1 keer in de twee weken op ander terrein trainen. En dat gaat hartstikke goed! Dus op zich is die echt wel bekend met ander terrein.. dat is het probleem niet.. hij is daar ook - als er niet te veel te zien is - ook gewoon goed te rijden. Ik ben alleen zo ontzettend benieuwd of wij ook kunnen gaan pieken onder “stress”. Dat is voor ons denk ik wel echt een leerpuntje... maar hij heeft me al wel is vaker verbaasd.
Het is een beetje een vreemde maar reageert niet echt op mijn spanning, en ik vreemd genoeg niet op die van hem. :+ wij zijn geloof ik een beetje een raar duo

edit: en eigenlijk reden wij vooral de online proeven om samen te oefenen op een aantal oefeningen achter mekaar rijden. Dat het allemaal zo “snel” zou gaan had ik nooit verwacht

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:49

Oh dan komt het zeker goed! Ik ben ook een gekke combi met mn paard zolang het voor jullie werkt is het goed toch :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:14

estell__ schreef:
Edit: waar zijn die discussies eigenlijk gaande? Ik mis ze elke keer en vind het wel leuk en interessant om verschillende visies te lezen/horen

Gelukkig, ben ik niet de enige. Mis ze ook compleet. Wie heeft de linkjes? :')

En tof dat je L2 gaat starten, komt vast goed!

Dee_Es super zeg! 4 winstpunten en prijzen. Gefeliciteerd!

Eefjuh: fijn dat je uiteindelijk een goede proef hebt kunnen neerzetten.

Kirstenhorse: fijn zeg dat het zo goed ging! Ben benieuwd naar je punten :D

En 8x filmen voor 1 event? Mij niet gezien. Echt geen lol aan. Juist erg blij dat het de laatste weken in 1x lukt haha. Dankzij het online rijden toch mooi op kunnen lossen. Moest eerder ook wel eens overnieuw beginnen omdat hij dan echt vervelend ging doen.

Nairua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:40

Moet zeker kunnen, als alternatief dan hè

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 06:59

Ik begin nu ook wel nieuwschierig te worden naar mijn punten haha.

Als het goed is gaan we morgen nog 1 x filmen

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:57

8x filmen hahha nee dat doe ik ook niet,dan is de lol en sport er ook van af. Denk dat je dan je zelf af moet vragen of je dan wel echt klaar ben voor de proef of dat niveau.

Zelf doe ik het vaak 1 of 2x(is op wedstrijd ook dat je er 2 rij, meestal) maar liefst gewoon 1 en licht bij mij ook wie filmt en leest... mijn moeder wil er 1 filmen maar niet meer hahah(vind allemaal niets)

Ben ook erg benieuwd wanneer ze weten of ze er mee door blijven gaan, er staat nog 1 online wedstrijd gepland.
Lijkt mij ook dat jury's er nu ook wat beter in wegwijs zijn, moet ook zeggen dat ik mensen ken die eerst niets vonden en niet wel goed vinden.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:59

Naomi_Haffie schreef:
Ik begin nu ook wel nieuwschierig te worden naar mijn punten haha.

Als het goed is gaan we morgen nog 1 x filmen

Ja dat is wel je heb er langer spanning van dan gewone wedstrijd hahah Ik hoop en verwacht dat morgen punten binnen komen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:01

Mensen die dat roepen van de 8x filmen hebben denk ik niet zelf mee gedaan :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:15

Zo, wij hebben net het laatste proefje ingestuurd :D ben wel tevreden, qua algeheel beeld vind ik deze de beste tot nu toe. Zitten wel wat slordigheidjes in dus ben benieuwd wat de punten doen.

We hebben nu wel opnieuw moeten beginnen maar dat was echt mijn eigen schuld :+ was eerst met hem aan het tutten, voetjes opscheren etc als voorbereiding voor de wedstrijd van woensdag. Dus in penny modus :') Vervolgens ging hij met losrijden zo fijn dat ik eigenlijk zin had om gewoon verder te trainen ipv proefje te rijden dus had mijn hoofd er niet bij. Voor mij is het dus wel echt afgesloten zo! Blijf op wedstrijd/meetmoment gaan veel leuker vinden. Desalniettemin ben ik ontzettend dankbaar voor de online events, veel van geleerd en het heeft me mooi opweg geholpen :D

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:46

Nibbit schreef:
Mensen die dat roepen van de 8x filmen hebben denk ik niet zelf mee gedaan :+

Ik heb wel iemand gezien bij ons op stal helemaal in het begin. Ik had les in de bak ernaast en toen ik naar de bak ging was ze al aan het rijden, toen ik klaar was en al afgezadeld had....zat ze er nog op. Crossen door die bak met dat beest....