Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:09

urosa schreef:
Imke95 er staan wel lege voorbeeld protocollen op internet, kun je het vergelijken. Maar gefeliciteerd met je winstpunt! Fijn dat je nu over kan.

Yes, dit heb ik gedaan! Helaas is er geen enkel verschil tussen de voorbeeld protocollen & mijn eigen protocol. Jammer, maar helaas; hopelijk gebruikt de volgende jury het wel want nu is het dus niet heel veel duidelijker :')

Marjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:28

Ik heb deze week ook net ingestuurd. Ik gok net wel net niet een winstpunt. Maar eigenlijk durf ik geen verwachting meer op te geven.
Zondag weer op concours, meteen je punten terug is ook wel fijn.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:51

De kans dat je op een wedstrijd wordt gecontroleerd is ontzettend klein. Zeker als je nog weinig ervaring hebt kom je er ook nog wel mee weg als je toch een controle hebt. Anders wordt het als je veel internationale ervaring hebt of al vaker bent gepakt. Over het algemeen kun je met een positief paard prima wedstrijden rijden, geen haan die daarnaar kraait.

Kaitlyn schreef:
4 tot 10 dagen is de wachttijd voor pijnstillers.
Met een online wedstrijd zou ik gewoon rijden, maar een daadwerkelijke wedstrijd zou ik voor de zekerheid toch die 10 dagen wachten. :=

Opletten met wat je roept! wachttijd is een term dat voor de slacht gebruikt word, de detectietijd is iets heel anders. op de site van de FEI vind je een lijst met de verwachte detectietijden voor veel gangbare middelen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:32

Ik vind de laatste tijd mijnknhs erg moeilijk te bereiken. Echt drama. Nu is het helemaal niet te bereiken. Zou dat door dat online wedstrijdrijden komen? Want als dat zo is, mogen ze daar wel eens wat aan doen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:45

Online rijden zit in een andere app. Maar ik ben niet technisch onderlegd of dat dan ook op dezelfde server of dergelijke uitkomt.
Bij mij doet hij het vaak 10minuten later wel weer gewoon.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:31

Oeps verkeerd gelezen :D

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:32

vur schreef:
Ik vind de laatste tijd mijnknhs erg moeilijk te bereiken. Echt drama. Nu is het helemaal niet te bereiken. Zou dat door dat online wedstrijdrijden komen? Want als dat zo is, mogen ze daar wel eens wat aan doen.

Sommige momenten idd heel lastig!

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:55

JeanneV schreef:
De kans dat je op een wedstrijd wordt gecontroleerd is ontzettend klein. Zeker als je nog weinig ervaring hebt kom je er ook nog wel mee weg als je toch een controle hebt. Anders wordt het als je veel internationale ervaring hebt of al vaker bent gepakt. Over het algemeen kun je met een positief paard prima wedstrijden rijden, geen haan die daarnaar kraait.

Kaitlyn schreef:
4 tot 10 dagen is de wachttijd voor pijnstillers.
Met een online wedstrijd zou ik gewoon rijden, maar een daadwerkelijke wedstrijd zou ik voor de zekerheid toch die 10 dagen wachten. :=

Persoonlijk vind ik dat je online en offline dezelfde regels moet hanteren. Door online hier zelf soepeler mee om te gaan wek je meer tegenstand op bij de mensen die het online wedstrijden rijden niets vinden.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:59

Citaat:
Opletten met wat je roept! wachttijd is een term dat voor de slacht gebruikt word, de detectietijd is iets heel anders. op de site van de FEI vind je een lijst met de verwachte detectietijden voor veel gangbare middelen.

Alleen voor bute is er toch geen wachttijd? Aangezien je paard dan sowieso uitgesloten wordt voor consumptie.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:11

gisterenavond filmpje ingestuurd nog net optijd :D Zo het was echt warm niet normaal, het ging wel goed alleen een hoek vond ze niets schoot ze met losrijden al x flink weg, maar in de proef maar 1 x dat ze hoek niet echt in wilde rest ging goed. Nu duimen

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:24

Was echt heel warm gister, mijn paarden leken wel ziek. Ze hadden er zo’n last van, haast meer dan met 35 graden

Ik duim met je mee!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:48

kara schreef:
Was echt heel warm gister, mijn paarden leken wel ziek. Ze hadden er zo’n last van, haast meer dan met 35 graden

Ik duim met je mee!

Ja smiddags was het minder warm... heb ook niet echt losgereden, Flower was ook wel wat trager(ze schrok op een punt x dat hielp voor focus :+ )

Dank je *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:56

Helmab: hopelijk ook lekker vlot punten binnen!

Ik had trouwens deze keer ook weer een fijn protocol :) bijna bij elk onderdeel stond wat geschreven en onderstreept en ook nog een persoonlijke noot. Iets van vriendelijk beeld, af en toe wat haperingen in de aanleuning (hij was nog wat aan het sputteren na zijn hengstengedrag :+ ), netjes gereden werk aan de puntjes op de i en dan nog een veel succes :D

Ga begin van de middag weer trainen, wel zin in. Temp viel dan nog wat mee, 25 graden dacht ik. Het regent hier ook de hele ochtend dus koelt het mooi wat af allemaal. Laatste warme dag zoals het nu lijkt.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:03

Ik denk dat ik Maandag punten op zijn vroegst heb.

O wat fijn zeg daar heb je wat aan!

Ja hier heeft ook geregend en een windje. Vanavond heb ik een fotoshoot met Flower *D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:50

Wat leuk helmab! Veel plezier

Ik had een minder protocol van de 13e
Geen naam of nummer van de jury, en wat tegenvallende punten.
Paard had last van de warmte en vliegen, vond het zelf wel goed winstpuntwaardig helaas dacht de jury er anders over 178

Staat er onder “paard met ruim voldoende kwaliteit” tja wat moet je daarmee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:58

kara schreef:

Paard had last van de warmte en vliegen, vond het zelf wel goed winstpuntwaardig helaas dacht de jury er anders over 178

Dat is een rare opmerking inderdaad. Komt nu vreemd over. Zet dan neer: Goed paard.
Nu lijkt het net als het paard ruim voldoende kwaliteit heeft maar de rijerij wat te wensen overlaat. Oftewel, aan het paard ligt het niet ofzo. >;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:03

Ik vond hem echt heel vreemd die opmerking en voel me idd persoonlijk aangesproken...
Kan er weinig mee

Tuurlijk ben ik wel eens dat sommige lijnen rechter mogen, ze buigt en verbuigt soms in haar lijf, dat is echt wel lastig. Dus daar train ik op, maar dan die opmerking ik snap hem niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:05

kara schreef:

Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat het 'erin' zit, maar het in de basis/rijtechnisch nog wat beter kan. Ik heb deze opmerking ook wel eens gehad (vaak met iets meer tekst, als in 'goed paard, veel kwaliteit, probeer de ruimte beter te benutten' oid). Ik snap dat je er van baalt maar de jury kan niks doen aan omstandigheden natuurlijk. :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:10

Ik heb het ook niet over de omstandigheden. Ze was nu braaf en kon voor mooi wat vlotter.
Als ze vlotter is, is ze ook stouter (bokken,wegspringen 180 graden omdraaien)

Was geen aanval over de omstandigheden. Gaat mij over de vreemde omschrijving van de algemene opmerking

Heb ook vaak gehad goed paard etc

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:21

Suzanne F. schreef:
kara schreef:

Dat is een rare opmerking inderdaad. Komt nu vreemd over. Zet dan neer: Goed paard.
Nu lijkt het net als het paard ruim voldoende kwaliteit heeft maar de rijerij wat te wensen overlaat. Oftewel, aan het paard ligt het niet ofzo. >;)

Ik zet het er ook weleens onder, maar dan wel met uitleg waarom de punten zijn zoals ze zijn.

Had van de week een M2 combinatie waarvan het paard echt veel kwaliteit had maar het paard miste africhting voor het niveau. Kregen verschillende 1en en 2en helaas.

En ook wel ooit: paard met voldoende kwaliteit maar mist impuls.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:27

Dat kan ik heel goed volgen PSvanLot

Maar dit was in mijn idee een loze ongefundeerde opmerking.

Aangezien ik van mezelf een twijfelaar ben is zo’n opmerking dan echt te veel, waardoor het glas half leeg is

Laatste tijd twijfel ik of ik überhaupt met wedstrijden door moet gaan, maakt even niet uit online of regulier.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:33

op wat voor niveau heb je de proef gereden?
Kan heel goed zijn dat ik die gepunt heb, al ben ik nog nooit mijn naam vergeten naar mijn mening en plaats ik geen ongefundeerde opmerkingen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 21-08-20 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:34

Laat je niet door 1 jury van je doel afbrengen. Dit is een mening en door de niet volledigheid van deze opmerking ga je het zelf invullen.

Ik zou hem ook invullen als het paard heeft ruim voldoende kwaliteit, maar de ruiter niet. Maar het kan ook heel goed bedoeld zijn dat er achter had moeten staan, werk aan je impuls of als de aanleuning constanter is dan komt het paard beter tot zijn recht.
Nu is de opmerking gewoon niet volledig. Maar hou vast aan de positieve noot die de jury had willen geven. Je paard heeft kwaliteit!

Ik ben aan het refreshen, vorige week binnen 24 uur. Maar ik denk niet dat ik dat vandaag ga halen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:41

Mijn invulling van de opmerking is dat het paard voldoende kwaliteit heeft, maar door bepaalde omstandigheden dat niet voldoende tot uiting kwam in de proef. Dat kan impuls zijn, dat kan spanning zijn, dat kan rijtechnisch zijn. Ben het er wel mee eens dat dat beter onderbouwd kan worden, maar ik vermoed dat je de opmerking negatiever leest dan deze bedoeld is.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:46

kara schreef:
Dat kan ik heel goed volgen PSvanLot

Maar dit was in mijn idee een loze ongefundeerde opmerking.

Aangezien ik van mezelf een twijfelaar ben is zo’n opmerking dan echt te veel, waardoor het glas half leeg is

Laatste tijd twijfel ik of ik überhaupt met wedstrijden door moet gaan, maakt even niet uit online of regulier.

Is zo jammer zijn dat je aan jezelf twijfeld! Ik ben zo brutaal geweest en je profiel bekeken.... maar wauw. Geen reden om aan jezelf te twijfelen, je kan zoooo goed rijden!! Dat iemand met zoveel kwaliteit en niveau aan haar zelf twijfeld is zonde :o

Moest ik even zeggen.... hoop dat je wel wedstrijd blijft rijden.. nogmaals zou zonde zijn van niet met zoveel kwaliteit bij beiden.