[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:26

Ik ga zondag naar Warga, dus mooi gesneden bloesje aan? :')

Doe 2x BB-laag.

Edit: leuk filmpje van HE en om het commentaar mee te kunnen luisteren :)

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:07

Dan zie ik je wel snorlex! Wat voor paard moet ik op letten?
Mijn gupje loopt BB laag en BB hoog. Als je een sjiek bruin paardje wat rond ziet bokken is het de mijne :P (als hij tenminste geen dikke benen heft, want hij probeerde zichzelf te slopen aan de longeerlijn vandaag := )

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:14

Noh, dokter was in de buurt. Geen probleem toch?

Succes jullie in Fryslân!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:19

Het is netjes schoon en ik val gelukkig niet om van een beetje bloed :P Zalf vrat hij er meteen weer af, morgenochtend voor het werk uit maar even met hem stappen, want hij krijgt altijd direct dikke benen als hij een wondje heeft :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:21

gomir schreef:
Dan zie ik je wel snorlex! Wat voor paard moet ik op letten?
Mijn gupje loopt BB laag en BB hoog. Als je een sjiek bruin paardje wat rond ziet bokken is het de mijne :P (als hij tenminste geen dikke benen heft, want hij probeerde zichzelf te slopen aan de longeerlijn vandaag := )

Ochoch druktemaker! Ik zal er op letten!
Ik heb een kleine bruine merrie. Hoe we rond gaan weet ik niet, dat hangt af van de dag :')
Rijd in het grijs/zwart/wit :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:27

Zal er op letten :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:33

Ook maar aan de steunkousen!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:33

:+ of crossbeschermers tijdens het longeren
Haha ik heb al verschillende keren vragen gehad wat voor bescherming ik hem om had. Gewoon de crossbeschermers om met losrijden voor dressuur.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:35

Hoi! In oktober ga ik eerst mijn B-debuut in het dressuur gaan maken. Ik wil daarnaast dit jaar ook nog BB starten, maar ben zelf totaal niet thuis in wedstrijd rijden, wordt de aller eerste keer voor mij én mijn paardje!

Daarom wat enkele vraagjes, bb is geen specifieke hoogte. Ligt dat per organisatie aan wat de hoogte in BB is? Als ik ook B springen wil starten, hoe gaat dat precies in zijn werk? Verken je op de dag zelf het parcours of wordt die eerder vrij gegeven? En als je wedstrijd hebt, moet je voor het starten nog bij de jury melden? Alvast bedankt!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:36

Dat is nog niet zo'n gek idee Anne :+ Die heb ik nog wel ergens :P
Hoewel hij ook maar moet leren dat je been tussen de omheining doorbokken niet zo snugger is...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:43

Niet handig maar als ie stuk gaat is helemaal niet handig.

Daarom pak ik dat onbenul van mij ook in. Die raakt zichzelf nog weleens. In de wei loopt hij wel zonder. Maar hij komt nog weleens met wat schaafplekken uit de wei.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:44

@Batlow parcours BB is meestal ongeveer 20 cm lager. Parcours verkennen een kwartiertje voor aanvang van de rubriek

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:03

@batlow: het is ook fijn om eens op wedstrijden te kijken als toeschouwer of mee te gaan met bijvoorbeeld een stalgenoot of iemand van de club :)

Ik ben met mijn merrie een echte "zand-starter", op gras met proppen trapt ze zichzelf steeds kapot.
Springen, dressuur, het maakt niet uit.
Toch gebruik ik nog steeds springschoenen bij het springen, beetje bijgeloof ofzo...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 05:26

Batlow schreef:
Hoi! In oktober ga ik eerst mijn B-debuut in het dressuur gaan maken. Ik wil daarnaast dit jaar ook nog BB starten, maar ben zelf totaal niet thuis in wedstrijd rijden, wordt de aller eerste keer voor mij én mijn paardje!

Daarom wat enkele vraagjes, bb is geen specifieke hoogte. Ligt dat per organisatie aan wat de hoogte in BB is? Als ik ook B springen wil starten, hoe gaat dat precies in zijn werk? Verken je op de dag zelf het parcours of wordt die eerder vrij gegeven? En als je wedstrijd hebt, moet je voor het starten nog bij de jury melden? Alvast bedankt!

Ja je moet de locaties leren kennen. BB staat meestal op 80-85-90, maar er zijn er ook die een meter bouwen en dan bijv zonder dubbel.
Meestal is BB qua opbouw hetzelfde als B (soms min de dubbel) en heb je parcours verkennen al gehad.

Qua melden: Bij het secretariaat, betalen, soms krijg je een startbewijs mee voor de ringmeester, melden bij de ringmeester, losrijden incl. enkele sprongetjes, de ring in, uit de weg blijven van de vorige combinatie, wachten op de bel, groeten, door de startlojn en gaan!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:08

@snorlex ik reed altijd met springschoentje om, hihi. Cas was in t begin nog niet sterk genoeg en was daardoor niet vlot genoeg met der voorbenen. Daarna puur uit gewoonte, nu alleen nog met springen. Ook meer t idee dan dat het echt nodig is denk ik :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:34

Urielle schreef:
Batlow schreef:

Ja je moet de locaties leren kennen. BB staat meestal op 80-85-90, maar er zijn er ook die een meter bouwen en dan bijv zonder dubbel.
Meestal is BB qua opbouw hetzelfde als B (soms min de dubbel) en heb je parcours verkennen al gehad.

Qua melden: Bij het secretariaat, betalen, soms krijg je een startbewijs mee voor de ringmeester, melden bij de ringmeester, losrijden incl. enkele sprongetjes, de ring in, uit de weg blijven van de vorige combinatie, wachten op de bel, groeten, door de startlojn en gaan!

Hee bedankt! Als je geen start bewijs mee krijgt van secretariaat, moet je je dan nog steeds melden bij de ringmeester?

Sorry voor de vragen maar wil niet op de dag zelf voor pannenkoek staan :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:12

Ja je moet je altijd even melden. Soms strepen ze dan aan dat je aanwezig bent. Ga gewoon eens naar wedstrijden en kijk hoe alles gaat, dan weet je dat je niet voor aap staat. Beste is met iemand mee gaan die op wedstrijd gaat...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:25

Idd altijd even melden, soms vallen er ineens acht tussenuit die niet komen opdagen dus ze proberen een redelijke volgorde aan te houden dat je niet na een rondje stappen zo de baan in moet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:42

Het ligt er ook aan of het op startvolgorde is of op aanmelding.

Meestal doe ik het zo:

Betalen :D
Parcours lopen
Eventueel aanmelden bij de ringmeester
20 starts van te voren zadelen en dan losrijden
Springen
Uitpuffen

Met springles heb ik alleen kappen voor om, op concours ook achter. Evel kan enorm bokken en doen maar hij tikt zichzelf nooit aan. Scheelt ook dat ie geen ijzers onder heeft, dan zou ik 'm wel rondom in de kappen hebben standaard.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:44

Cas is levensgevaarlijk met achterbeenbeschermers om :+ Het omdoen is al een risico :') Voor het crossen wel mijn kogelbescherms om, mijn mooie crossbeschermers voor achter moeten we maar weer eens mee oefenen O:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:55

Ik rijd alleen met springen met bescherming, enkel voorbeschermers. Met de cross had ik peesbeschermers en kogelbeschermers achter. Nu heb ik een investering gedaan en weer crossbeschermers voor en achter gekocht. Hopelijk zitten deze goed :))

Vandaag 3 jaar geleden heb ik Vosje gekocht <3
In het land tijdens het kijken als 3 jarige:
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:58

Heerlijk van die puppy foto's!

Evel was zo fiets lelijk toen hij 1 was, toen ben ik van schrik gelijk 2 jaar niet meer geweest. :')

-edit-

:') :')
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:58

Pantykous schreef:
Heerlijk van die puppy foto's!

Evel was zo fiets lelijk toen hij 1 was, toen ben ik van schrik gelijk 2 jaar niet meer geweest. :')

-edit-

:') :')
[ [url=m/VyDhhY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooohhhwww hahaha wat erg!! Ik schoot echt in de lach :=

Gefeliciteerd Carola met je drie jarig samen zijn :+:

Ik heb ook een foto van m'n schimmel toen ik haar een weekje had. Super kaal haha en donker..

Afbeelding

Ik heb beetje zelfde rijtje als Pantykous. Betalen, kijken en lopen, melden bij ring, rijden, paard terug trailer op, broodje hamburger eten haha!! Dat laatste is ritueel van pap en mij _O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:09

Ik moest ook zo lachen toen ik die foto zag. Net een lama met overbeharing.

Die foto heb je hier ook geplaatst geloof ik toch? Weet ik nog! Blote merrie ja, ze is goed bijgedraaid. :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:12

Hahaha ja dat ja :)) :')

Zo Elke, ze is behoorlijk veranderd hihi :)

Dit was Cas toen ik der net had opgehaald :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goldie op 17-09-15 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt