Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:08

Geloof dat dat vroeger verboden was inderdaad? Heb het via de Lingehoeve dus mag toch hopen dat het voor gewoon gebruik toegestaan is :') Dacht alleen dat het voor wedstrijden dan weer niet mocht.. Maar kon er zelf ook niet zo veel over vinden dus vandaar dat ik dacht het hier in te gooien, veel wedstrijdruiters/ juryleden :o

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:16

xRoossie95 schreef:
Ik kon het niet zo snel ergens vinden dus dacht vraag het anders hier even. Na hoeveel dagen mag je weer op wedstrijd als je paard bute heeft gehad? We gaan daar zo weer mee stoppen, maar weet niet of je dan nog even moet wachten ofzo? :=

4 tot 10 dagen is de wachttijd voor pijnstillers.
Met een online wedstrijd zou ik gewoon rijden, maar een daadwerkelijke wedstrijd zou ik voor de zekerheid toch die 10 dagen wachten. :=

Hebben ze mij eindelijk overtuigd om online wedstrijden te rijden, is het natuurlijk bijna afgelopen. Typisch iets voor mij. :o
Dus ik hoop ook dat het langer doorgaat dan 1 september. Zit zelf altijd zo tegen dressuurwedstrijden aan te hikken, en dit lijkt mij dan toch fijn om even te beginnen en over die "drempel" te komen.

Ga mij er toch even in verdiepen, want heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt. Heb alleen wat vage dingen gehoord als: inschrijven, maximaal zoveel dagen van tevoren filmen en dat er geen lezer bij mocht zijn. Maar nu vertelde een stalgenoot mij dat je inmiddels wel een lezer mag hebben, dus nu weet ik het niet meer.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:17

Ik zou het even bij de lingehoeve vragen wanneer dat spul voldoende uit het lijf is dat het paard dopingvrij is.
Hopelijk is je paard weer helemaal beter? Bute is heftig spul.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:20

De KNHS houdt de FEI regels aan mbt doping en die staan Bute toe. Is ook niet te vinden op de lijst met verboden stoffen in hun database, er is behoorlijk wat gedoe over geweest.
https://www.horses.nl/algemeen/fei-staa ... -buut-toe/

Dus reglementair mag je gewoon starten (of je dat dan ook moet doen, daar doe ik maar even geen uitspraken over).

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:22

Kan inderdaad altijd even bij Lingehoeve vragen, maar als het inderdaad die 4-10 dagen is red ik het precies niet :') Anders laat ik me omschrijven en doe ik met mn verzorgpaard mee, ook geen probleem :j

@Kaitlyn, zoals het nu gaat (weet natuurlijk niet wat er gaat veranderen), gaat op woensdag de inschrijving open voor de film-week vrijdag t/m donderdag erna. Op een van die dagen moet je dan filmen en ook in die periode moet je je filmpje via de paardrijden app inleveren. (Op de site van de KNHS staat ook duidelijk vermeld welke dagen er in dat event vallen hoor, als je je gaat aanmelden is dat vrij duidelijk gelukkig)

Er mag inderdaad weer een lezer bij zijn :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:26

xRoossie95 schreef:
Kan inderdaad altijd even bij Lingehoeve vragen, maar als het inderdaad die 4-10 dagen is red ik het precies niet :') Anders laat ik me omschrijven en doe ik met mn verzorgpaard mee, ook geen probleem :j

@Kaitlyn, zoals het nu gaat (weet natuurlijk niet wat er gaat veranderen), gaat op woensdag de inschrijving open voor de film-week vrijdag t/m donderdag erna. Op een van die dagen moet je dan filmen en ook in die periode moet je je filmpje via de paardrijden app inleveren. (Op de site van de KNHS staat ook duidelijk vermeld welke dagen er in dat event vallen hoor, als je je gaat aanmelden is dat vrij duidelijk gelukkig)

Er mag inderdaad weer een lezer bij zijn :D

Volgende week woensdag de 26e kun je dan gaan inschrijven?
Dus ik zou dan aanstaande dinsdag de 25e mijn dressuurles kunnen rijden en eindigen met het rijden van een proefje dat gefilmd wordt? En die dan insturen binnen een week na filmen?

Zo fijn dat er een lezer mag zijn. Parcoursen onthouden is geen probleem, 2x kijken en ik weet het, maar een dressuurproef onthouden... :')

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:30

Kaitlyn schreef:
Volgende week woensdag de 26e kun je dan gaan inschrijven?
Dus ik zou dan aanstaande dinsdag de 25e mijn dressuurles kunnen rijden en eindigen met het rijden van een proefje dat gefilmd wordt? En die dan insturen binnen een week na filmen?

Zo fijn dat er een lezer mag zijn. Parcoursen onthouden is geen probleem, 2x kijken en ik weet het, maar een dressuurproef onthouden... :')

Inschrijven zit trouwens wat verder weg op de daadwerkelijk proef, verkeerd gezegd sorry :') Geloof dat je je een week of 2 weken van te voren kon inschrijven? Maar voor de rest van het verhaal maakt dat niet zoveel uit. De laatste wedstrijd die nu nog open staat is is voor 'event dag' 27-08-2020. Dan mag je filmen tussen 21 t/m 27 augustus. Dus als je dinsdag de 25e wilt rijden, kan je vandaag al inschrijven :D Wel is het rijden en insturen in dezelfde week! Dus als je tussen 21 t/m 27 augustus rijdt, moet je dan ook zelfde week inleveren. Meestal deed ik dat gewoon dezelfde dag nog. Kan je het ook niet meer vergeten.

Dat is dan voor nu wel de laatste, want daarna valt het in september en is er (nog) niks bekend.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:58

Ik heb mijn laatste punt voor de B binnen, helaas niet tevreden met de punten ook al zijn ze hoogstwaarschijnlijk terecht. Helaas maar op 3 punten écht commentaar & onderaan nog een paar kleine opmerkingen met tips. Nu even goed doortrainen, punten op de i & nog even doorstarten in de B zodat we makkelijk de overstap naar het L1 kunnen maken.

Vind het nieuwe protocol mega onduidelijk; geen idee waar ik naar moet kijken óf mijn jurylid heeft alles gewoon laten staan.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:01

Dee_Es: balen dat je eerste filmpje niet opgeslagen was! Gelukkig ging je 2e proef beter, dat maakt het minder pijnlijk :o 2 proeven rijden is inderdaad wel een goede oefening voor meetmomenten/wedstrijden. Vlak voor een meetmoment filmde ik nog een proef voor online en die ging meteen heel fijn. Toch nog een keer de proef gereden, want dat moesten we een paar dagen later ook :P

Urosa: Mooie punten, gefeliciteerd! :j

Yevrah: Met refreshen doe je niemand kwaad en zoals je ziet hebben meerdere mensen al de volgende dag punten terug :Y)

Estell_: Lekker je tijd nemen om door te oefenen en als je een goed gevoel hebt op wedstrijd gaan!

Imaginaerum: Super fijn zulke jury's, ik heb er ook al twee gehad van die categorie :D Gefeliciteerd met je winstpunt!

Helmab: Zo fijn als je lekker hebt gereden. Succes met je proef morgen! +:)+

Imke95: Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent met de punten en vooral als het commentaar dan ook tegenvalt. Wel goed van je dat je ziet dat de punten waarschijnlijk terecht zijn! Gefeliciteerd met je winstpunt en succes in het L1 straks!

Ik heb volgende week zaterdag mijn M1 debuut O:) We zijn er eerlijk gezegd nog niet (helemaal) klaar voor, maar het betreft een mangepony die ik mag starten dus ik wil ook niet eindeloos in het L2 blijven hangen. Kost best een hoop geld en bovendien rijden we de L2 nu redelijk makkelijk door. Tot nu toe pakt hij alles best knap op, ondanks dat het voor mij ook allemaal nieuw is. Van de M1 oefeningen is het schouderbinnenwaarts het grootste probleem en daarnaast moet hij véél actiever. Ook is hij eigenlijk niet aan mijn been, want zodra ik mijn zweep afgeef stopt hij bijna met lopen :+ Het is een hele slimme pony, want de zweep gebruik ik nauwelijks, maar hij weet heel goed of ik hem wel of niet bij me heb. Op dit moment heb ik dus geen idee hoe we TWEE proeven doorkomen :') Vanavond heb ik priveles bij mijn instructeur en morgen ook groepsles van haar. Vrijdag ga ik als oefening een M1 proef filmen en insturen. Mijn doel is een nette proef waarbij alles op de letter is en dat pony een beetje doorloopt *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:09

Vandaag weer het een en ander gejureerd en terug gestuurd. Dat onderstrepen is echt wennen. Ik punt nu gewoon alles en schrijf mn commentaar. Aan t eind onderstreep ik dat waar ik commentaar op had. Is te doen, maar kost wel meer tijd helaas en ik merk dat het ten koste gaat van mn eindverhaaltje, ik ben een deel alweer kwijt voor ik mn verhaal doe.

En nu weer verder met de stress die "ik ga volgende maand trouwen, maar wat we hadden geregeld mag niet meer, dus alles moet anders" heet... %)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:18

Ondanks dat ik doordeweeks ook aangeef dat ik beschikbaar ben krijg ik doordeweeks nooit proeven.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:22

Anoeska27 schreef:
De KNHS houdt de FEI regels aan mbt doping en die staan Bute toe. Is ook niet te vinden op de lijst met verboden stoffen in hun database, er is behoorlijk wat gedoe over geweest.

Dus reglementair mag je gewoon starten (of je dat dan ook moet doen, daar doe ik maar even geen uitspraken over).

Ik kan het haast niet geloven. Is dat echt zo? De link gaat naar een erg oud bericht.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:40

vur schreef:
Anoeska27 schreef:

Ik kan het haast niet geloven. Is dat echt zo? De link gaat naar een erg oud bericht.

Nee klopt niet :n
FEI heeft dat voorgesteld (bute en andere NSAID’s) maar daar kwam zo veel protest dat het is teruggetrokken. Positieve testen betekenen schorsingen. Ik kan het originele bericht niet meer vinden, maar wel nog een hoefslag stukje van December 2012 (dus ná het bericht van horses.nl
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... -bute.html

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:58

linda2008 schreef:
FEI heeft dat voorgesteld (bute en andere NSAID’s) maar daar kwam zo veel protest dat het is teruggetrokken. Positieve testen betekenen schorsingen. Ik kan het originele bericht niet meer vinden, maar wel nog een hoefslag stukje van December 2012 (dus ná het bericht van horses.nl

Heb je zelf de lijst van de FEI gecheckt? Fenylbutazon is daar niet op te vinden. Het dopingreglement van de KNHS verwijst toch echt naar de FEI lijst.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:02

caro29 schreef:
Ondanks dat ik doordeweeks ook aangeef dat ik beschikbaar ben krijg ik doordeweeks nooit proeven.

Ik ook vrij weinig, toevallig heb ik er wel 8 gekregen voor vandaag.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:11

Anoeska27 schreef:
linda2008 schreef:

Heb je zelf de lijst van de FEI gecheckt? Fenylbutazon is daar niet op te vinden. Het dopingreglement van de KNHS verwijst toch echt naar de FEI lijst.

Met mijn bericht geef ik alleen aan dat het bericht ervoor van Mei 2012 in December 2012 is ontkracht.
Hoe het nu zit, weet ik zelf niet. Maar ik dacht dat Bute onder NSAID valt, en dat is toch verboden voor zover ik weet :?

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:33

Zijn er hier juryleden die deze week al B proeven hebben terug gestuurd (met onweer op de achtergrond :D )..... vorige week had ik mijn punten op dinsdag al terug voor het evenement van de 13e. Ik ga zondag op wedstrijd en hoop eigenlijk L1 te starten.....maar dan moet ik dus wel 2wp halen met mijn filmproef (tot nu toe 2 echte proeven en 2 filmproeven gereden met steeds 2 wp). Zou zo zonde zijn als ik het pas na het weekend terug krijg....

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:40

WenK: horror van je bruiloft zeg, hopelijk kunnen jullie het nog fijn oplossen :(:)

Kirstenhorse: spannend hoor! En fijn dat je dan eerst online 'proef' kan draaien :) qua zweep, vlak voor de proef laten vallen tijdens het rijden ipv afgeven wil ook wel eens helpen. En heb ook eens gehoord van een iemand die een paard had die er zonder zweep echt een potje van maakte ze onderling ging starten met 2 zwepen, 1 liet vallen en toen paard zijn dingetje deed *pats*. Paard heeft daarna altijd braaf vlot gelopen :')

Imke95 er staan wel lege voorbeeld protocollen op internet, kun je het vergelijken. Maar gefeliciteerd met je winstpunt! Fijn dat je nu over kan.

Queelens:gefeliciteerd met je rijbewijs *\o/*

Helmab fijn dat je zo'n goede les hebt gereden!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:58

linda2008 schreef:
Met mijn bericht geef ik alleen aan dat het bericht ervoor van Mei 2012 in December 2012 is ontkracht.
Hoe het nu zit, weet ik zelf niet. Maar ik dacht dat Bute onder NSAID valt, en dat is toch verboden voor zover ik weet :?

Dus je zegt dat het niet klopt, met een belerende smiley erbij terwijl je zelf de lijst van de FEI niet hebt gecontroleerd en ook niet weet hoe het nu zit. Duidelijk...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:00

Anoeska27 schreef:
linda2008 schreef:

Dus je zegt dat het niet klopt, met een belerende smiley erbij terwijl je zelf de lijst van de FEI niet hebt gecontroleerd en ook niet weet hoe het nu zit. Duidelijk...

Pff sjonge jonge zeg, het is elke keer wat hier... :roll: ik gebruik geen belerende smiley, wist niet eens dat die er was. Dat bericht klopte niet, punt. Het enige wat ik zei is; dit klopt niet, daarna is alweer wat gewijzigd... misschien had ik er dik gedrukt bij moeten zetten dat ik niet 100 procent zeker weet hoe het nu zit? Was het dan wel goed voor je?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:22

Buut (phenylbutazone) staat gewoon op de verboden middelen-lijst van de FEI. Detectietijd na laatste toediening wordt geschat op 7 dagen.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:18

WenK schreef:
Vandaag weer het een en ander gejureerd en terug gestuurd. Dat onderstrepen is echt wennen. Ik punt nu gewoon alles en schrijf mn commentaar. Aan t eind onderstreep ik dat waar ik commentaar op had. Is te doen, maar kost wel meer tijd helaas en ik merk dat het ten koste gaat van mn eindverhaaltje, ik ben een deel alweer kwijt voor ik mn verhaal doe.

En nu weer verder met de stress die "ik ga volgende maand trouwen, maar wat we hadden geregeld mag niet meer, dus alles moet anders" heet... %)

Oh wat spannend!!! Je moet wel een gezonde dosis doorzettingsvermogen hebben en goed kunnen aanpassen in deze tijd! Heel veel succes met de voorbereidingen!! Dat het een fantastische dag mag worden.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:21

Nou, vanavond voor het eerst mee gedaan haha mag nier klagen net ingestuurd , kan je op de app alleen nergens je ingestuurde video’s meer terug zien?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:35

Anoeska27 schreef:
linda2008 schreef:

Fei lijst met ''banned en controlled'' middelen. Versie 2020, phenylbutazone, controlled middel, dus niet zomaar toegestaan.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:53

Naomi_Haffie schreef:
Nou, vanavond voor het eerst mee gedaan haha mag nier klagen net ingestuurd , kan je op de app alleen nergens je ingestuurde video’s meer terug zien?

Klopt dat kan inderdaad niet.. fijn dat het goed ging! En veel plezier met refreshen!