Dacht alleen dat het voor wedstrijden dan weer niet mocht.. Maar kon er zelf ook niet zo veel over vinden dus vandaar dat ik dacht het hier in te gooien, veel wedstrijdruiters/ juryleden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dacht alleen dat het voor wedstrijden dan weer niet mocht.. Maar kon er zelf ook niet zo veel over vinden dus vandaar dat ik dacht het hier in te gooien, veel wedstrijdruiters/ juryleden
xRoossie95 schreef:Ik kon het niet zo snel ergens vinden dus dacht vraag het anders hier even. Na hoeveel dagen mag je weer op wedstrijd als je paard bute heeft gehad? We gaan daar zo weer mee stoppen, maar weet niet of je dan nog even moet wachten ofzo?
Anders laat ik me omschrijven en doe ik met mn verzorgpaard mee, ook geen probleem
xRoossie95 schreef:Kan inderdaad altijd even bij Lingehoeve vragen, maar als het inderdaad die 4-10 dagen is red ik het precies nietAnders laat ik me omschrijven en doe ik met mn verzorgpaard mee, ook geen probleem
![]()
@Kaitlyn, zoals het nu gaat (weet natuurlijk niet wat er gaat veranderen), gaat op woensdag de inschrijving open voor de film-week vrijdag t/m donderdag erna. Op een van die dagen moet je dan filmen en ook in die periode moet je je filmpje via de paardrijden app inleveren. (Op de site van de KNHS staat ook duidelijk vermeld welke dagen er in dat event vallen hoor, als je je gaat aanmelden is dat vrij duidelijk gelukkig)
Er mag inderdaad weer een lezer bij zijn
Kaitlyn schreef:Volgende week woensdag de 26e kun je dan gaan inschrijven?
Dus ik zou dan aanstaande dinsdag de 25e mijn dressuurles kunnen rijden en eindigen met het rijden van een proefje dat gefilmd wordt? En die dan insturen binnen een week na filmen?
Zo fijn dat er een lezer mag zijn. Parcoursen onthouden is geen probleem, 2x kijken en ik weet het, maar een dressuurproef onthouden...
Geloof dat je je een week of 2 weken van te voren kon inschrijven? Maar voor de rest van het verhaal maakt dat niet zoveel uit. De laatste wedstrijd die nu nog open staat is is voor 'event dag' 27-08-2020. Dan mag je filmen tussen 21 t/m 27 augustus. Dus als je dinsdag de 25e wilt rijden, kan je vandaag al inschrijven
Wel is het rijden en insturen in dezelfde week! Dus als je tussen 21 t/m 27 augustus rijdt, moet je dan ook zelfde week inleveren. Meestal deed ik dat gewoon dezelfde dag nog. Kan je het ook niet meer vergeten.
2 proeven rijden is inderdaad wel een goede oefening voor meetmomenten/wedstrijden. Vlak voor een meetmoment filmde ik nog een proef voor online en die ging meteen heel fijn. Toch nog een keer de proef gereden, want dat moesten we een paar dagen later ook
Gefeliciteerd met je winstpunt!
We zijn er eerlijk gezegd nog niet (helemaal) klaar voor, maar het betreft een mangepony die ik mag starten dus ik wil ook niet eindeloos in het L2 blijven hangen. Kost best een hoop geld en bovendien rijden we de L2 nu redelijk makkelijk door. Tot nu toe pakt hij alles best knap op, ondanks dat het voor mij ook allemaal nieuw is. Van de M1 oefeningen is het schouderbinnenwaarts het grootste probleem en daarnaast moet hij véél actiever. Ook is hij eigenlijk niet aan mijn been, want zodra ik mijn zweep afgeef stopt hij bijna met lopen
Het is een hele slimme pony, want de zweep gebruik ik nauwelijks, maar hij weet heel goed of ik hem wel of niet bij me heb. Op dit moment heb ik dus geen idee hoe we TWEE proeven doorkomen
Vanavond heb ik priveles bij mijn instructeur en morgen ook groepsles van haar. Vrijdag ga ik als oefening een M1 proef filmen en insturen. Mijn doel is een nette proef waarbij alles op de letter is en dat pony een beetje doorloopt
Anoeska27 schreef:De KNHS houdt de FEI regels aan mbt doping en die staan Bute toe. Is ook niet te vinden op de lijst met verboden stoffen in hun database, er is behoorlijk wat gedoe over geweest.
https://www.horses.nl/algemeen/fei-staa ... -buut-toe/
Dus reglementair mag je gewoon starten (of je dat dan ook moet doen, daar doe ik maar even geen uitspraken over).
vur schreef:Anoeska27 schreef:De KNHS houdt de FEI regels aan mbt doping en die staan Bute toe. Is ook niet te vinden op de lijst met verboden stoffen in hun database, er is behoorlijk wat gedoe over geweest.
https://www.horses.nl/algemeen/fei-staa ... -buut-toe/
Dus reglementair mag je gewoon starten (of je dat dan ook moet doen, daar doe ik maar even geen uitspraken over).
Ik kan het haast niet geloven. Is dat echt zo? De link gaat naar een erg oud bericht.
linda2008 schreef:Nee klopt niet![]()
FEI heeft dat voorgesteld (bute en andere NSAID’s) maar daar kwam zo veel protest dat het is teruggetrokken. Positieve testen betekenen schorsingen. Ik kan het originele bericht niet meer vinden, maar wel nog een hoefslag stukje van December 2012 (dus ná het bericht van horses.nl
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... -bute.html
Anoeska27 schreef:linda2008 schreef:Nee klopt niet![]()
FEI heeft dat voorgesteld (bute en andere NSAID’s) maar daar kwam zo veel protest dat het is teruggetrokken. Positieve testen betekenen schorsingen. Ik kan het originele bericht niet meer vinden, maar wel nog een hoefslag stukje van December 2012 (dus ná het bericht van horses.nl
Heb je zelf de lijst van de FEI gecheckt? Fenylbutazon is daar niet op te vinden. Het dopingreglement van de KNHS verwijst toch echt naar de FEI lijst.
)..... vorige week had ik mijn punten op dinsdag al terug voor het evenement van de 13e. Ik ga zondag op wedstrijd en hoop eigenlijk L1 te starten.....maar dan moet ik dus wel 2wp halen met mijn filmproef (tot nu toe 2 echte proeven en 2 filmproeven gereden met steeds 2 wp). Zou zo zonde zijn als ik het pas na het weekend terug krijg.... 
qua zweep, vlak voor de proef laten vallen tijdens het rijden ipv afgeven wil ook wel eens helpen. En heb ook eens gehoord van een iemand die een paard had die er zonder zweep echt een potje van maakte ze onderling ging starten met 2 zwepen, 1 liet vallen en toen paard zijn dingetje deed *pats*. Paard heeft daarna altijd braaf vlot gelopen 

linda2008 schreef:Met mijn bericht geef ik alleen aan dat het bericht ervoor van Mei 2012 in December 2012 is ontkracht.
Hoe het nu zit, weet ik zelf niet. Maar ik dacht dat Bute onder NSAID valt, en dat is toch verboden voor zover ik weet
Anoeska27 schreef:linda2008 schreef:Met mijn bericht geef ik alleen aan dat het bericht ervoor van Mei 2012 in December 2012 is ontkracht.
Hoe het nu zit, weet ik zelf niet. Maar ik dacht dat Bute onder NSAID valt, en dat is toch verboden voor zover ik weet
Dus je zegt dat het niet klopt, met een belerende smiley erbij terwijl je zelf de lijst van de FEI niet hebt gecontroleerd en ook niet weet hoe het nu zit. Duidelijk...
ik gebruik geen belerende smiley, wist niet eens dat die er was. Dat bericht klopte niet, punt. Het enige wat ik zei is; dit klopt niet, daarna is alweer wat gewijzigd... misschien had ik er dik gedrukt bij moeten zetten dat ik niet 100 procent zeker weet hoe het nu zit? Was het dan wel goed voor je? WenK schreef:Vandaag weer het een en ander gejureerd en terug gestuurd. Dat onderstrepen is echt wennen. Ik punt nu gewoon alles en schrijf mn commentaar. Aan t eind onderstreep ik dat waar ik commentaar op had. Is te doen, maar kost wel meer tijd helaas en ik merk dat het ten koste gaat van mn eindverhaaltje, ik ben een deel alweer kwijt voor ik mn verhaal doe.
En nu weer verder met de stress die "ik ga volgende maand trouwen, maar wat we hadden geregeld mag niet meer, dus alles moet anders" heet...
Anoeska27 schreef:linda2008 schreef:Nee klopt niet![]()
Heb je zelf de lijst van de FEI gecheckt? Fenylbutazon is daar niet op te vinden. Het dopingreglement van de KNHS verwijst toch echt naar de FEI lijst.