Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:23

CGJ12 schreef:
Gewoon een groep kleuters die gewoon na die avond weer op exact dezelfe wijze verder gaan als waar ze al jááááren mee bezig waren...........

Ik geloof idd dat dat het grootste probleem is bij juryleden. Zeker als het gaat om mensen die het toch beter weten dan wie ook, die nemen helemaal niets aan van iemand die een bijscholingsavond doet.
Daarom heb ik ook niet veel vertrouwen in de omschakeling naar de nieuwe proeven. Ik geloof nooit dat er in het jureren zoveel veranderd.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:08

Deze discussie is een paar maanden geleden ook aan de orde gekomen in het sub-forum juryleden. De KNHS vertrouwd erop dat die jury's( de foutenkijkers zoals ik ze noem) er vanzelf de brui aangeven.

Maar er is geen sprake van een klachten instituut o.i.d. Dus kan je als ruiter weinig meer doen dan dat nu al het geval is, aan de jury vragen waarom....
En hopen op een antwoord waar je het mee eens kunt zijn.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:08

Misschien moeten ze ook de regel veranderen dat je binnen een bepaalde tijd (op de dag zelf) je klacht moet indienen. Hoe vaak zijn de juryleden niet al weg als je je coupons terug krijgt?!!

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:05

dat zou een goed idee zijn om die regel te verlengen!!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:44

Denk dat het weinig zin heeft die regel te verlengen, Needje.
Jury's weten een half uur na de proeven al amper meer hoe iedereen gereden heeft (wat ook niet meer dan logisch is), op enkele opvallende proeven na, dus laat staan dat ze die tijd nog langer zouden gaan maken.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:38

Ik heb vorige week nog geschreven bij een jury die het jammer vond dat er zelden ruiters naar hem toe kwamen voor tekst en uitleg

Hij vroeg zich ook af wat ruiters met al die lappen tekst deden die ik moest neerpennen...

gewoon weggooien denk ik aangezien er maar een met wp naar huis is gegaan

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:46

Gerrie schreef:
Citaat:
Hij vroeg zich ook af wat ruiters met al die lappen tekst deden die ik moest neerpennen...

nou ik vind het in ieder geval fijn als er veel op staat, het is in ieder geval beter dan slechte punten krijgen en geen commentaar.
maar ik moet eerlijk zeggen ik vind dat er maar zelden nuttige dingen op staan.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:59

Gerrie, als hij je genoeg laat pennen dan hoeft hij ook geen ontevreden ruiters te verwachten. Daarbij, als jouw rubriek uit 12 deelnemers bestaat en de jury moet er daarna nog 12 jureren, dan ga je echt gewoon naar huis i.p.v. 1,5 uur te wachten.
Wat heeft het voor nut om hem/haar aan te spreken? Geje heeft het een keer gedaan en die kon een hooghartige b.. terugkrijgen.
Laat staan als een eenvoudige ruiter om commentaar of uitleg komt.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:08

Gerrie schreef:
Ik heb vorige week nog geschreven bij een jury die het jammer vond dat er zelden ruiters naar hem toe kwamen voor tekst en uitleg

gewoon weggooien denk ik aangezien er maar een met wp naar huis is gegaan

IK kreeg gister in het Z2 mijn protocollen terug, met goede punten, maar toch een hele lijst vol commentaar!
Ik lees het altijd door, en ik kon het niet anders dan met hem eens zijn, zijn zeker dingen die ik zelf ook al als aandachtspunten had
Soms krijg je ook protocollen terug met hele lijsten commentaar waar je niet echt iets mee kan.

Ik las pas een lijst van een ponieruitertje die ik lesgeef, en oke, het is geen ster, maar ze heeft er plezier in.
Had de jury op het protocol gezet: Lelijke combinatie!
En die hele wedstrijd schijnt hij bij iedereen er wel iets vreemds op te hebben gezet.
Ik vraag me dan echt af hoe het kan dat die nog jureren?!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:49

Gerrie schreef:

Don Quichote dus..............

Nou, ik lees het alleen als ik het zinnig acht. Kort to-the-point-commentaar kan ik waarderen. De jury die denkt ook maar één komma te moeten gebruiken, of meer dan 6 woorden per zin zal in mij geen lezer vinden.
Lappen tekst worden nóóit gelezen...... dat geldt voor forums....... ..... en voor jury's........

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:17

als ik de jury dan eens een keer zou zien na afloop???
9 van de 10 keer zijn ze of weg of al weer bezig met de volgende klasse...
en lappen tekst heb je niet veel aan. ik bedoel.. tdh weet ik wel wat het probleem was daar hoeft echt niet meer uitleg bij.
of bij scheef halt, of niet door de hals, of niet vierkant en ga zo maar door.
dat zijn de dingen die ik nl wel eens krijg...

maar aan de andere kant.. wat als je ze om uitleg vraagt, of er wel een lap tekst staat.. en je zou wat doen met die tips.. het is bij een ander jury toch weer anders... ze hebben allemaal iets wat ze graag willen zien en het staat soms echt loodrecht tegen mekaar....
dus ga je niet zitten verheugen op boeiende tips.. want het volgende jurylid kan je met dezelfde noodvaart zo giga afkraken...

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:42

Wat zijn we allemaal lekker positief bezig !!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:46

Alanta schreef:
Wat zijn we allemaal lekker positief bezig !!

Ja hè ?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:34

Gerrie schreef:
Ik heb vorige week nog geschreven bij een jury die het jammer vond dat er zelden ruiters naar hem toe kwamen voor tekst en uitleg [/size]

Nou, das dan weer es wat anders. Bij de indoors lukt het vaak niet maar in het groene seizoen probeer ik het in de meeste gevallen gewoon en vraag netjes of ze commentaar geven en krijg heel vaak de opmerking: 'nee, we mogen geen commentaar meer geven', nee, dat weet ik ook wel maar nee heb je en 'ja' kun je krijgen.
Een enkeling doet het nog wel gelukkig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:37

Gerrie schreef:

Misschien een triest geval van een "vereenzaamde" jury..........
Stichting Correlatie biedt hulp...........

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:08

ranna schreef:
Gerrie schreef:
Ik heb vorige week nog geschreven bij een jury die het jammer vond dat er zelden ruiters naar hem toe kwamen voor tekst en uitleg [/size]

Nou, das dan weer es wat anders. Bij de indoors lukt het vaak niet maar in het groene seizoen probeer ik het in de meeste gevallen gewoon en vraag netjes of ze commentaar geven en krijg heel vaak de opmerking: 'nee, we mogen geen commentaar meer geven', nee, dat weet ik ook wel maar nee heb je en 'ja' kun je krijgen.
Een enkeling doet het nog wel gelukkig.

Het commentaar waar hij op doelde, was die na afloop van alle proeven en nee, niet bij outdoor naast de auto..

CGJ12 schreef:
Gerrie schreef:

Misschien een triest geval van een "vereenzaamde" jury..........
Stichting Correlatie biedt hulp...........

Zo erg was het nu ook weer niet
Maar deze persoon, ook in fokkringen bekend, wilde toch graag dat de goede paarden ook goed bleven lopen....Vandaar dat er nog een hoop huiswerk ligt te wachten voor de desbetreffende ruiters

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:17

Dan had hij op zijn protocol kunnen laten schrijven( bij degene die hij wilde spreken) Kom na afloop even naar me toe voor een toelichting....

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:04

tussen de proeven door willen ze het dus niet, na afloop wel maar dan zijn de meeste of al weg of allang vergeten hoe dat je gereden hebt. dus wat heb je er aan niks.....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:00

Als iedereen zo coulant op wedstrijden zou zijn om na afloop van iedere proef commentaar te krijgen (en er vervolgens iets mee te gaan doen...)
zou de dressuurwereld er heeel anders uit zien...
Ellenlange rubrieken waar geen end aan komt.
Is dat wat jij voor ogen hebt??

Vooralsnog is de regel na de proef geen commentaar, dat hoort op de coupon te staan.
We willen ten slotte ook nog eens op tijd thuis zijn

Het initiatief om met een jury over je proef te gaan praten ligt imo nog steeds bij de ruiter?
En zeg nou zelf, wie durft het aan om inhoudelijk over een proef te hebben die nog niet in de buurt van wp waardig was...?

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:15

ik zou dat wel aandurven, je leert er toch alleen maar van.
en je hebt het met je instructrice er toch ook over als je een proef gereden hebt die niet winstpunt waardig is (al oefen je 'm alleen maar in de les). Dus waarom dan niet met de jury. Kom maar op
Ik zou alleen niet gauw zelf op een jury afstappen, ik kan me meestal achteraf het gezicht van de jury ook niet meer herkennen/herinneren.
Of hij moet wel met zo'n ongelofelijke smile in dat juryhok hebben gezeten

Maargoed, ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe er dadelijk met die nieuwe proeven gepunt wordt!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:04

voor miji hoeft het niet, maar het ging me meer om de uitspraak van de jury die hij deed, dat ie het jammer vond dat er zo weinig mensen na afloop om comentaar komen vragen.

en ja ik zou best op de jury af durven stappen je krijgt toch ook commentaar van je instructie of niet. als het goed is zou je er alleen maar van leren. en ja als iedereen het zou doen zouden de wedstrijden erg lang duren dus snap ik het standpunt ook wel.
maar ik denk wel dat het beter zou zijn ik denk dat er nog vaak veel verwarring ontstaat door het commentaar wat op de coupons staat en voor veel mensen het niet helemaal duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:32

Was laatst bij een kennis van mij aan het kijken op een buitenweddstrijd en dat jurylid riep na elke proef de ruiter even bij zich en gaf wat tekst en uitleg
dat lijkt mij opzich ook eens lekker om dat te mee te maken
Ze gaf ook gelijk wat tips mee voor de volgende proef

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:09

Heeft dit nog iets te maken met de nieuwe dressuurproeven???

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:46

oosterhoff schreef:
Heeft dit nog iets te maken met de nieuwe dressuurproeven???

Uhm, nee

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:48

weet iemand waar je de nieuwe dressuurproeven op internet kunt vinden?