Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fabienne schreef:Pipo, maar wat nu als je met die veiligheidshelm inderdaad moet kiezen tussen het risico op nekletsel en hoofdletsel?
Je kunt gewoon niet ieder letsel voorkomen. Dan zou je de hele dag door met een helm op moeten lopen.
Het risico dat je van je trap af sodemietert of van je fiets (met hersenletsel of nekletsel als gevolg) is vele malen groter, dan dat je van een min of meer braaf paard af valt tijdens je dressuurwedstrijd (want daar ging het toch om he!)
Zeker als nu blijkt dat de helm toch niet zo veilig is als iedereen denkt, is die verplichting toch nog iets om zeker ter discussie te stellen!
fabienne schreef:Pipo, maar wat nu als je met die veiligheidshelm inderdaad moet kiezen tussen het risico op nekletsel en hoofdletsel?
!
Lovely schreef:Alsof dat ergens over gaat. Think again Aimee.
Citaat:De ruiter is dan alleen in de ring en zal dus geen last hebben van die gek met dat springende vierjarige ding
Pipo schreef:Bij de KNF mocht je vroeger ook alleen in het Z met een hoedje rijden. Eigenlijk is alleen de NBVR de vereniging waarbij je in alle klasses met een hoedje mocht rijden.
Kitty schreef:Over het algemeen kom je die springende vierjarige dingen als Z-ruiter niet tegen omdat je met een vierjarige helemaal niet in de Z mag rijden.
Tijdens een indoor dan. Tijdens een outdoor wel, maar daar zijn de losrijdterreinen over het algemeen een stuk groter zodat je elkaar alsnog niet voor de voeten loopt en dus ook geen last hebt van dat vierjarige springende ding.
Gerrie schreef:sinds vanmiddag ben ik ook weer uit die droom verlost..
Ook bij de KNF mocht je in alle klasses met hoed rijden , het werd alleen niet gedaan
fabienne schreef:Pipo je leest niet goed.
De helm kan mogelijk nekletsel veroorzaken.
Dus met helm minder kans op hoofdletsel, maar wel EXTRA kans op nekletsel DOOR de helm ZELF!!!!!!
En je weet toch wel uit mijn verhalen wat dat nekletsel kan inhouden.
Ook als je alleen maar van je fiets valt.
Met of zonder helm.
Aimee schreef:Hmmm.... dan zal ik wel op hele andere concoursen komen dan jij, zelfs in een heel ander universum.
Kitty schreef:Tja, hier in het noorden zijn niet zoveel grote maneges. Noord-Nederland is echt geen ander universum hoor.
Exloo heeft drie rijhallen, maar daar houdt het volgens mij ook mee op hier in de buurt.
En daar rijden komende zondag de M1 en Z1 samen in de losrijdring en de M2 en Z2.
fabienne schreef:omdat de helm je gevoel voor evenwicht verstoort