Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:10

Ik zit zelf helaas een beetje te sukkelen met mijn gezondheid. Was het eerst het paard, toen de vorst en nu ikzelf. Training staat op zeer laag pitje momenteel maar lees nog wel graag mee.
Hoop misschien maart wel mee te doen op de club maar L2 niveau zal in iedergeval nog wel even duren voordat ik dat weer op niveau heb wat ik zelf wil.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:17

Gefeliciteerd Flubberboot! Dat zijn mooie punten zeg (behalve die 4 :Y) ) en een 8 voor het wijken! Wat goed zeg. Ik was laatst al heel trots op mijn 6,5 haha. We kwamen van structureel een 4 dus die 6,5 voelde voor mij als een 8 _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:24

Autumnn schreef:
Gefeliciteerd Flubberboot! Dat zijn mooie punten zeg (behalve die 4 :Y) ) en een 8 voor het wijken! Wat goed zeg. Ik was laatst al heel trots op mijn 6,5 haha. We kwamen van structureel een 4 dus die 6,5 voelde voor mij als een 8 _O-

Dankjewel! Ben er echt trots op! Nu is Peetje wel een wijkmachine. Die kan zo mooi wijken! Moet je het alleen wel goed vragen dus hij geeft het niet cadeau.
Als ik ooit een 6,5 krijg voor halsstrekken, gaat dat ook voelen als een 8! Is niet ons sterkste punt helaas. Hij valt dan compleet uit elkaar… Thuis even verder mee oefenen!

Beterschap miss lizje!!!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:26

Mooie punten Flubberboot!
Ik wilde me inschrijven voor wedstrijd volgende week vrijdag, maar was nog aan het twijfelen of ik al L1 aandurfde. Nu door mijn lange twijfel is de wedstrijd vol :') Eigen schuld dus.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:58

Flubberboot schreef:
Autumnn schreef:

Dankjewel! Ben er echt trots op! Nu is Peetje wel een wijkmachine. Die kan zo mooi wijken! Moet je het alleen wel goed vragen dus hij geeft het niet cadeau.
Als ik ooit een 6,5 krijg voor halsstrekken, gaat dat ook voelen als een 8! Is niet ons sterkste punt helaas. Hij valt dan compleet uit elkaar… Thuis even verder mee oefenen!

Beterschap miss lizje!!!

Ik vind halsstrekken 1 van de moeilijkste oefeningen. Mijne is bijvoorbeeld snel afgeleid en met hals strekken hoor ik hem denken ‘hehe, even kijken wat gebeurt er allemaal om me heen :')
Mijne wijkt nu ook heel fijn linksom, alleen rechtsom is het kwartje nog niet gevallen, behalve als ik dus in de wending wijk. Wat niet mag van mij want hij moet eerst rechtuit :Y) Nog even aan knutselen haha. Ik merk dat bij hem Rust echt een toverwoord is. Als ik hem iets in tempo terugrij snapt hij het halsstrekken bijvoorbeeld veel beter en het wijken naar rechts idem. Ik stap bijvoorbeeld eerst die lijn met hem, daarna wijk ik in stap en daarna kan ik het opbouwen naar wijken in draf. Zo hebben ze allemaal hun gebruiksaanwijzing _O-

Beterschap MissLizje!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:29

Gefeliciteerd Flubberboot! Klinkt goed!

Ik heb gisteren Nina laten lezen, heel bijzonder wat daar allemaal uitkomt dan. Vandaag weer dressuurmatig getraind en dat ging eigenlijk best oke! Zaterdag was het echt drama, maar nu met de tips van gisteren wel goed kunnen doorpakken. Heel bijzonder :j

Beterschap Mislizje!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 00:41

Het ging hier vanavond dramatisch slecht. :\
Ze begon heerlijk, en na 20 minuten ging de bakdeur open en kwamen er 2 paarden bij en heb ik vervolgens alleen maar gehoopt dat ze rustig zou worden wat niet lukte. Hoop dat ze de rest van de week te doen is, anders schuif ik ‘m gewoon nog vooruit. Wil wel met een beetje een fijn gevoel op pad gaan. :o

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:01

Miriam91 schreef:
Mooie punten Flubberboot!
Ik wilde me inschrijven voor wedstrijd volgende week vrijdag, maar was nog aan het twijfelen of ik al L1 aandurfde. Nu door mijn lange twijfel is de wedstrijd vol :') Eigen schuld dus.

oooh wat zonde, ik schrijf je mezelf altijd vooruit in, mocht ik toch niet kunnen dan heb ik nog ruim de tijd om af te zeggen!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:33

Wat balen Kaitlyn! Hoe is ze de rest van de week, ga je morgen nog op pad of ga je toch niet?

Hier intussen voor 16 maart ook ingeschreven, ben van plan 23 maart ook nog te gaan. En daarna lekker het outdoor seizoen weer! :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:58

Gefeliciteerd Flubberboot!

Balen Miriam, reservelijst nog een optie?

Kaitlyn, balen dat je zo'n last hebt nog en t ook nog niet helemaal wil. Wel oke genoeg gevoel om dit weekend te gaan?

Ooh Demi, outdoorseizoen klinkt als zo'n heerlijk vooruitzicht! :D

Hier staat mn merrie even stil met ontzettend gedoe rond de hengstigheid. Dier is er echt ellendig van en dus ook niet te rijden. Jammer, want ze ging echt superfijn verder. Werk nu vooral maar aan de longe, dat gaat gelukkig wel. Daarom de ander maar weer wat meer aan het rijden en iig 2x ingeschreven komende weken. Lang leve de stabiele ruin met minder talent maar wel werkbaar :+
Overigens, merrie is absoluut geen merrie en normaal ook nul problemen met rijden als ze hengstig is, alleen nu ze er fysiek last van heeft wel, ik blijf verder wel team merrie eigenlijk :D.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:28

Woensdag was ze iets beter te doen, maar kon alleen maar voltes 15 meter galopperen want zodra ik rechtuit wilde gaan dan ging ze vooral lekker haar eigen gang. Knalde er wel een geweldige uitgestrekte draf uit, en daarna was ik haar weer een paar rondjes kwijt.
Gisteren heb ik haar eerst bijgezet een half uur gelongeerd en toen opgestapt, maar hetzelfde als woensdag verder.
Ga er straks nog op vanuit werktijd om half 3, maar heb niet heel veel hoop dat ze vandaag ineens helemaal lekker gaat. :')

Ik moet zeggen dat ik dit wel herken in haar. Ze is in de winter altijd veel heftiger op alles, en ze staat nu in een dermate modderige paddock met een paar m2 straat, waar ze ook helemaal haar ei niet kwijt kan. Paddock is nu al maanden nat (of bevroren geweest) en ontzettend modderig, normaal gesproken zijn er ook wel drogere periodes en dan staat ze ook gewoon te klieren buiten. Maar nu staat ze stil, kriebelt een keer met haar vriendinnetje en that's it.
Dus ik probeer het haar ook maar niet kwalijk te nemen, maar denk soms wel; je bent geen 6 meer, je wordt 13 dit jaar. >;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:59

Noukie schreef:
Balen Miriam, reservelijst nog een optie?

Daar sta ik op inderdaad. Maar heb weinig hoop dat het nog gaat lukken. Het is komende week voorjaarsvakantie in mijn regio dus veel mensen zijn vrij.

Noukie dat is wel een heftige reactie opeens! Enig idee waar dat vandaan kan komen? Met dit soort verhalen ben ik toch wel overtuigd team ruin :')

Balen dat ze zich zo gedraagt Kaitlyn! Zo is het meer meeliften dan rijden denk ik. Hopelijk laat ze zich binnenkort beter bewerken.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:18

Kaitlyn schreef:
Woensdag was ze iets beter te doen, maar kon alleen maar voltes 15 meter galopperen want zodra ik rechtuit wilde gaan dan ging ze vooral lekker haar eigen gang. Knalde er wel een geweldige uitgestrekte draf uit, en daarna was ik haar weer een paar rondjes kwijt.
Gisteren heb ik haar eerst bijgezet een half uur gelongeerd en toen opgestapt, maar hetzelfde als woensdag verder.
Ga er straks nog op vanuit werktijd om half 3, maar heb niet heel veel hoop dat ze vandaag ineens helemaal lekker gaat. :')

Ik moet zeggen dat ik dit wel herken in haar. Ze is in de winter altijd veel heftiger op alles, en ze staat nu in een dermate modderige paddock met een paar m2 straat, waar ze ook helemaal haar ei niet kwijt kan. Paddock is nu al maanden nat (of bevroren geweest) en ontzettend modderig, normaal gesproken zijn er ook wel drogere periodes en dan staat ze ook gewoon te klieren buiten. Maar nu staat ze stil, kriebelt een keer met haar vriendinnetje en that's it.
Dus ik probeer het haar ook maar niet kwalijk te nemen, maar denk soms wel; je bent geen 6 meer, je wordt 13 dit jaar. >;)

Misschien een gek idee, maar samen even lekker uitrazen in het bos of op het strand. Dat ze even lekker haar benen kan strekken? Of wordt dat een maximale ontploffen.

Zo de voorbereiding voor morgen alweer gedaan. Knotjes zitten erin en meeste vieze vlekken eraf gewassen. Hopelijk is ze morgen nog netjes. HAHA. doen jullie altijd vooraf vlechten of op de dag zelf?
Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:02

Ik vlecht op de dag zelf maar dat is makkelijk met een hengstenvlecht. Staat ze ook altijd mee dus hoef ook niet uit te vlechten :D behalve de voorpluk

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:05

Ik vlecht eigenlijk altijd de dag zelf. Die 10-15 minuten tijd kan ik wel maken :)

Miriam, dan is de kans klein idd dat je nog kan starten, jammer!

Qua hengstigheid lijkt het wel steeds deze tijd van het jaar zo heftig te zijn. Weet niet goed waardoor, maar ga er nu toch maar supplement voor geven. Gister zag ik voor t eerst sinds 8 dagen op stal er niks meer van. Vandaag was ze ook direct weer fantastisch fijn te rijden <3 duidelijk wat het probleem is dus en nu hopelijk een oplossing vinden
Laatst bijgewerkt door Noukie op 09-02-24 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:17

Hier hoef ik gelukkig niet te vlechten :+
Zou daar sowieso het geduld niet voor hebben.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:44

Bentuh schreef:
Kaitlyn schreef:

Misschien een gek idee, maar samen even lekker uitrazen in het bos of op het strand. Dat ze even lekker haar benen kan strekken? Of wordt dat een maximale ontploffen.

Zo de voorbereiding voor morgen alweer gedaan. Knotjes zitten erin en meeste vieze vlekken eraf gewassen. Hopelijk is ze morgen nog netjes. HAHA. doen jullie altijd vooraf vlechten of op de dag zelf?
[ [url=m/VoXjqe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal niet gek, uitrazen op de hei is iets waar ze dol op is. Dat gaat dan ook echt heel erg hard :))

Afbeelding

Ik knot het liefst de dag ervoor, maar dat zit ook zo strak dat het zelfs een week houdt. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 07:10

Ik vlecht altijd de dag ervoor, zelfs als ik pas 's avonds rijd. := Maar ik laat het ook zitten als ik het hele weekend wedstrijd heb en laatste dag zit het nog steeds netjes.

Ik mag morgen weer en nu eindelijk weer eens niet pas 's avonds. Les ging heel goed dus nu proberen in de proef uit te voeren wat van instructie moet ipv alleen maar netjes en correct haha

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 08:57

Wij vlechten op de dag zelf, maar ze heeft een "fjordenboog" dus is alleen staart en voorpluk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:20

Ik knot 9/10 keer op de dag zelf. Behalve als ik heel vroeg weg moet dan wel de dag ervoor.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:34

Ik knot ook altijd de dag zelf. Ben veel te bang dat het anders de dag erna niet meer goed zit, al heb ik het nog nooit geprobeerd.

Succes iedereen die dit weekend op pad gaat! :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:28

Ik knot ook de dag zelf. En met quick knots, scheelt ook een hoop tijd.

Succes iedereen dit weekend! *D

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:14

Wij hebben vanmorgen ons M1 debuut gehad!
Ging super goed joh, 189 en 193 en twee keer een tweede prijs meegenomen.
Paar kleine foutjes en hij mocht iets actiever vandaag maar heel tevreden.

Fotootje van vandaag :Y)

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:21

Yay, foto ! Gefeliciteerd, super debuut

Knotten doe ik vlak voor vertrek en soms zelfs op t concours terrein.

Hormonaal gedoe met merries lijkt me echt lastig. Heeft die van mij gelukkig helemaal niet

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:46

Deempjexxx schreef:
Wij hebben vanmorgen ons M1 debuut gehad!
Ging super goed joh, 189 en 193 en twee keer een tweede prijs meegenomen.
Paar kleine foutjes en hij mocht iets actiever vandaag maar heel tevreden.

Fotootje van vandaag :Y)

[ [url=m/NtJWYM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig!