[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:08

Haha [***] dat heb ik inderdaad ook steeds, niet die koffie maar wel dat ze niet doorhebben dat ik echt bezig ben.
Met verkennen vind ik het wel lastiger. Ik heb nu afgesproken dat mijn vriend het zegt als de jury zwaait dat ik mag beginnen. Dan hoef ik niet zo op te letten.

Fleur dat klinkt als een goede oefening!

Kabriogirl ik heb de mijne juist graag extra lang buiten. Binnen is echt niet zijn ding en dus wordt hij daar niet echt gezelliger van. De fries gaat altijd rond 5 naar binnen en die vindt dat prima.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:01

[***], ik zou dan echt in de lach schieten _O-

Ik rijd ook meestal rondje linksom en rechtsom en dan hoor ik van mijn voorlezer wanneer ik kan beginnen. Laatste wedstrijd was het losrijden zelfs in de ring omdat er toch jurywissel en pauze was, ideaal :P

Ik sta op een privéstal bij iemand aan huis en zij zetten de paarden per keer buiten, ze staan dan maximaal 2 uur per keer buiten zonder hooi. Dat gaat dan de hele dag door en ik ben er zelf ook altijd nog zeker 2 uur. Voor mijn paard is dit ideaal, ze heeft maagzweren gehad en op de vorige stal stonden ze van 8:00 - 17:00 zonder hooi buiten. Dit is dus veel prettiger, op stal krijgen ze ook bijna onbeperkt hooi. Vandaag kregen ze een stapel wilgentakken in de paddock, helemaal happy waren ze :+

KAbriogirl, witte binnenkant van een trailer lijkt me ook veel prettiger inderdaad voor een paard! Anders is het zo'n donker gat waar ze in wandelen :=

Fleury, fijn dat het goed ging! Blijft toch vaak wel een dingetje die trailers. Mijn pony gaat soms 5 meter voor de trailer in de ankers, gewoon omdat ze geen zin heeft. Ze vindt het totaal niet eng of vervelend namelijk, maar dan gaat ze gewoon stilstaan en me heel schaapachtig aankijken :') Als iemand dan naar haar kont wijst dan loopt ze er zo in één keer op gelukkig haha.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:25

PeerAppel schreef:
Mooie bijleesposten van de meeste mensen! Leuk! :D

Trailers heb ik weinig verstand van. :') Eigenaar van pony heeft een hele goede trekauto, trailer en BE rijbewijs, dus ik bemoei me daar niet teveel mee. Wil wel mijn BE gaan halen ooit, maar heb er nu niet zoveel aan omdat ik geen geld heb voor een dure brandstofslurpende auto die kan trekken en laat staan voor een trailer. Dus dat is iets voor later.

@Gea_thora, knap paard! <3
@loveskiara, volgens mij gaat het om het maximum laadvermogen. Als dit meer is dan wat je mag trekken met een B rijbewijs, dan maakt het geen hol uit of je hem nou helemaal vol gooit of niet, maar dan mag je er gewoon niet mee rijden.
@Dexcense, lekker fanatiek koppie van d'r zo over die balk!
@lindamusters, had je buiten les? Hoe was dat met de wind, of viel die mee bij jou? Heerlijk toch dat je paard lekker actief is. Hopelijk geeft een les je wat rust voor je wedstrijd!
@Fleury, wat balen dat je paard er opeens slecht opgaat. Ik heb helaas geen tips. Pony hier hoort bij de categorie paarden wat op de trailer gaan net zo normaal vindt als haar stal in lopen, bij wijze van spreken. :')
@vera94, wat lastig zeg van het eten en rijden! Ik heb geen tips voor je denk ik, want wat je beschrijft klinkt niet als een zijsteek ofzo. Dat heb ik weleens, maar dat gaat vanzelf weg. Met honger op het paard stappen kan ik ook heel goed helaas. "Vergeet" de honger dan gewoon.
@Kabayo, welkom! Je gaat wel snel, of lijkt dat maar zo? :oo We hebben er hier ook een uit jouw jaar staan (volgens mij nog ouder dan die van jou), maar daar hoef ik echt nog niet mee aan wedstrijden te gaan denken of uberhaupt erop te zitten. Is ook nog heel puppy dus dat verschilt ook per paard natuurlijk.
@murphypower, succes vandaag!

Inderdaad vreselijk duur allemaal! Daarom ga ook ik eerst lekker op de manege wedstrijdjes meedoen. Lekker laagdrempelig, goede sfeer en accommodatie kennen we beide al. Misschien dan in de zomer ergens anders een keer een BB-proefje doen en verder zien we wel. Het is zo vreselijk duur geworden. :=

Het is zeker allemaal flink duur geworden.. leuk dat je lekker op de manege wedstrijden kan rijden!
yfkelover schreef:
Iedereen succes met de komende wedstrijden
Even zwangere Canto spam [ [url=m/N5Excz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UJF6O4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ze bevallen zal ik een foto plaatsen vam haar en het veulen voor nu alleen nog maar zwangerschapsgymnastiek

Knap paard hoor! Van wie is ze drachtig? Of heb ik dat gemist :o

little_birdy schreef:
Pfoehhh ik doe mijn best met deze post om overal op te reageren sorry als ik iets mis want lukt me niet om alles terug te lezen .

GA heerlijk gereden las ik met duiven als toeschouwers leuk !

Ik las iets over wedstrijd stress ?
Heb ik extreem last van niet in mijn hoofd maar lichamelijk heb al 10 X op de wc gezeten vandaag al hahaha

Voor het eerst op de fries gezeten zag ik ziet er goed uit !

Fleury problemen met trailer laden is nooit leuk :( vorige wedstrijd was er een tinker die ze er niet meer opkregen :(

Vera hier wisselend met eten voor het rijden gaat ene keer goed andere keer niet

Murphey hoe ging het vandaag ?

Vandaag ook een witte wereld hier .
Ben de hele dag aan het schaatsen geweest en alleen op stal geweest om de stal op te strooien.

Paard staat op ijzers dus kon de stal niet uit helaas.

Morgen hopen op een goede proef want heb maar 1 dag een beetje getraind en dat was vrijdag 20 minuutjes :/
Als we überhaupt het erf veilig afkomen

Succes voor als je nog moet! En anders, hoe is het gegaan? :)

gea_thora schreef:
Fleury, lastig zeg, dat trailerladen nu niet zo goed meer gaat.
Die van mij hebben we met ophalen met een drupje sedatie op de trailer gezet, omdat hij alleen als veulen 1 keer eerder erop had gestaan. De week daarna thuis geoefend. Vrouw waar ik bij sta is instructrice, en heeft ook allerlei diploma's/cursussen gedaan, bij Emiel Voest bijvoorbeeld. Ze is heel goed/ervaren in grondwerken en trailerladen.
Wij hebben eerst geoefend met een smalle poort van hindernissen, daarna met de trailer. In mini-stapjes.. stoppen voor de klep, 1 voetje erop, 2 voetjes erop en weer terug, en zo steeds verder.. en steeds belonen. (met hindernissen of lijnen aan de zijkant, zodat hij makkelijker kon mikken).
Volgens haar is het vooral heel belangrijk dat je druk houdt wanneer paard tegendruk geeft, maar zodra paard maar iets ontspant, jij ook ontspant.. en vooral niet naar je paard kijken, dan stuur je hem eigenlijk terug met je lichaamstaal.

Lastig blijft het! Vooral eerst uitvogelen of het angst of 'onwil' is.. Bij die van mij werkt te veel druk direct opleggen juist averechts.. dus als jij er ook zo één hebt, wordt het daar niet zomaar beter van..

Jullie allemaal sneeuw gehad? Hier niks gezien! Ook geen gladheid, niks!
Ben alleen een beetje huiverig voor morgenmiddag, want eind van de middag zou er misschien ijzel komen, en dan zijn wij natuurlijk net met de trailer op pad..

En wedstrijdstress, praat me er niet van! Ik heb jaren wedstrijden alleen maar kunnen rijden met een mega-dosis Bach Rescue! Inmiddels met Belo (Z2-paard), zover dat ik meestal wel zonder kan, en ook oprecht kan genieten tijdens de wedstrijd.. Denk dat ik straks met Banjo eerst maar weer naar de Bach Rescue teruggrijp, die is zo gevoelig op mijn stresslevel, lijkt me niet zo verstandig anders :P
Heeft iets te maken met mijn ongelooflijke perfectionisme en een ietwat laag zelfbeeld... De lat gewoon veel te hoog leggen voor jezelf..

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van wedstrijdstress!

murphypower schreef:
Zo he, ik ben super tevreden! een 1e plaats met 199 winstpunten! Dat betekent alweer B+4.

Wat goed! Gefeliciteerd!

eldora1 schreef:
Zo, jullie gaan hard.
Heb het topic een beetje door gelezen, maar gesn zin om over al op te reageren haha
Ben al een week ziek + druk op werk dus dat is veel werken en daarna meteen naar bed.
En natuurlijk het weer.. balen, nog steeds. Paarden konden vandaag gelukkig wel even in de bak rennen. Dus morgen dr weer op. En daar heb ik echt weer zin in.
Vandaag alleen even de stal gedaan en gepoets/ geknipt.
Dus misschien morgen wat foto’s

Ennnn het is eindelijk geregeld: Ik ben nu lid van de Voornruiters in de Meern (utrecht) en startpas is binnen, dus nu nog een wedstrijdset kopen en dan kunnen we echt gaan beginnen! Super veel zin in!

De cross foto’s zien er ook stoer uit zeg!

Gave fries zeg! Heel stoer!

En gefeliciteerd met de punten allemaal!

wij hebben gelukkig zelf een trailer en goede auto en mijn vader wil op zondag wel brengen dus dat is fijn.

Die zenuwen krijg ik straks ook wel denk ik maar meer omdat ik nog niet weet hoe het allemaal werkt

Fijn dat ze weer buiten kunnen! De zenuwen zullen vanzelf minder worden als je het wat vaker hebt gedaan :)

Fleury schreef:
Ik leer de proeven meestal wel uit mijn hoofd, ook fijn om te oefenen maar tijdens de wedstrijd heb ik graag wel een voorlezer voor het geval dat :D Alleen ga ik met iemand op wedstrijd die liever niet leest dus dan moet ik toch nog wat regelen.
Hoe doen jullie dat voor je proef als je nog even de ring mag verkennen? Ik zou het best zonde vinden als ik die tijd niet kan gebruiken omdat ik op de jury moet letten of ik zou mogen beginnen. Vind het als lezer soms al moeilijk te zien wanneer ze hun hand opsteken.

Gisteren even geoefend met de trailer op de manier van annemarie van der toorn met zo'n trainingshalster. Eerst beetje grondwerken toen de trailer op, even stond ze stil en daarna liep ze er op dus in de eerste poging. Daarna nog 2 keer ging het hetzelfde en toen heeft ze wat op de trailer gegeten met de stang en klep dicht. Dus opzich wel prima hoe het ging, binnen 1 min stond ze er steeds op maar toch blijft die twijfel nog wel die er eerst dus niet was.
En had ook echt heel fijn gereden dus mn dag was weer goed ;)

Wat goed!
KAbriogirl schreef:
Ojee ik voel me beetje aangesproken door de opmerking binnen komen vallen je verhaal doen en her en der een vraag beantwoorden.

Als dat het gevoel is dan kan ik beter weer weg hier simpelweg omdat ik heel veel moeite heb alles goed te volgen en dan een nette reactie post te maken. Ik heb dus neurologische problemen waardoor dat een extra moeilijkheid is sorry daarvoor. Ik probeer zeker weten alles te lezen maar het beantwoorden vind ik gewoon moeilijk en dit raakt mij wel. Denk dat iedereen die hier zit goede intenties heeft en dat voelt nu even erg naar.

Om die reden zou ik dus ook nooit een proef uit mijn hoofd kunnen rijden ik vind het onwijs knap als je dat kan en daar loopt het bij mij ook stuk in springwedstrijden dat zou ik heel graag doen maar kan het parcours niet onthouden. Grappig trouwens wel met die B proeven is dat Ginger ze dus wel uit haar hoofd kent en al aanzet maakt om de oefening te rijden die moet ;o))

Over het slechte weer bij ons komen de paarden wel elke dag buiten weer of geen weer, de paddocks worden steeds gesleept om ze dus ijsvrij te houden en die laatste paar dagen dat het steeds in de ochtend vroor en de middag weer ontdooide gingen ze in de ochtend in de stapmolen en pas in de middag de paddock in. Daar ben ik erg blij mee dat ze altijd proberen de dieren naar buiten te doen daarom sta ik op deze stal. Ze kijken echt per dag hoe het weer zich ontwikkeld en als het bv langdurig regent of waait dan kan het zijn dat ze wat eerder naar binnen gaan.

Negen van de tien x als ik dan een berichtje aan stalbaas stuur van Ginger mag wel eerder naar binnen krijg ik vaak bericht terug ze zijn al naar binnen gehaald ;o)) En met dat blubberweer van die periode van voor de vorst spoelen ze ook nog even de benen af van al die peerden. Erg fijn!

Wat ik trouwens over op de trailer gaan wilde vertellen is dat er denk ik geen echte handleiding is van hoe je je paard moet laden elk dier is anders. Ik heb toen ik een trailer ging kopen gelet op dat de binnenkant wit is omdat wij hebben gemerkt dat Ginger wat last heeft van diepte zien, als iets erg donker is bv een plas in het bos wil ze er vaak niet doorheen omdat ze dus niet weet hoe diep dat is en ze springt er dan maar overheen. Verder als ik naast haar schouder blijf lopen stapt ze naast me mee de trailer in en blijft ze braaf staan tot de stang dicht gaat.

Gaan we voor haar uit dan gaat ze er niet in. Ze wil kunnen kijken. Het zijn kleine dingen maar maken veel uit en ook de rust van we gaan dit gewoon doen en niet op voorhand al ojee als dit maar gaat lukken werkt bij ons. Ook slaan we haar eten op in de trailer dus die ruikt heerlijk naar hooi en muesli hahaha een rijdend vreettent en dat maakt ook dat de trailer een stress vrije zone is voor haar.

Ik denk dat je gewoon moet uit proberen wat werkt en het voor je paard zo fijn mogelijk moet maken. De eerste ritjes die we maakte waren ook fun ritjes in de omgeving, opladen en 5 minuten later weer uitladen. En dat ze leerde dat als we haar meenamen dat ze OOK weer naar huis mocht daarna en dat denk ik heeft positief bijgedragen aan haar vertrouwen. Ik vind het überhaupt mega knap dat paarden zich in zo'n klein hok laten zetten en ben super trots altijd op haar als ze zo makkelijk meegaat.

:(:)

[***] schreef:
Het grote voordeel van de proeven uit je hoofd rijden is (voor mij) dat ik niet zo bezig ben met het rijden op zich, maar goed nadenk welke kant ik op moet. Heb tot en met de M2 altijd de proeven uit mijn hoofd gereden.

De baan verkennen kan gerust. Ik rijd meestal 2 rondjes, 1x linksom en 1x rechtsom, kijk dan even naar de jury en dan krijg ik meestal een teken en dan start ik.

Wat wel iets lastiger is, is dat er soms mensen op het wedstrijdterrein zijn die niet in de gaten hebben dat je een proef aan het rijden bent...... Dat heeft er weleens voor gezorgd dat er iemand met koffie voor de jury door de rijbaan liep :') .

Dan sta je ook mooi te kijken :+

Ghostattack schreef:
[***], ik zou dan echt in de lach schieten _O-

Ik rijd ook meestal rondje linksom en rechtsom en dan hoor ik van mijn voorlezer wanneer ik kan beginnen. Laatste wedstrijd was het losrijden zelfs in de ring omdat er toch jurywissel en pauze was, ideaal :P

Ik sta op een privéstal bij iemand aan huis en zij zetten de paarden per keer buiten, ze staan dan maximaal 2 uur per keer buiten zonder hooi. Dat gaat dan de hele dag door en ik ben er zelf ook altijd nog zeker 2 uur. Voor mijn paard is dit ideaal, ze heeft maagzweren gehad en op de vorige stal stonden ze van 8:00 - 17:00 zonder hooi buiten. Dit is dus veel prettiger, op stal krijgen ze ook bijna onbeperkt hooi. Vandaag kregen ze een stapel wilgentakken in de paddock, helemaal happy waren ze :+

KAbriogirl, witte binnenkant van een trailer lijkt me ook veel prettiger inderdaad voor een paard! Anders is het zo'n donker gat waar ze in wandelen :=

Fleury, fijn dat het goed ging! Blijft toch vaak wel een dingetje die trailers. Mijn pony gaat soms 5 meter voor de trailer in de ankers, gewoon omdat ze geen zin heeft. Ze vindt het totaal niet eng of vervelend namelijk, maar dan gaat ze gewoon stilstaan en me heel schaapachtig aankijken :') Als iemand dan naar haar kont wijst dan loopt ze er zo in één keer op gelukkig haha.

Wat fijn dat het zo goed geregeld is op stal!

--------------
Ik rijd ook mijn proeven uit het hoofd :) echt veel fijner maar ik durfde het ook pas toen ik Z2 ging starten, dan gaat het zo snel achter elkaar dat het gewoon veel rustiger is zonder lezer. Gewoon een keer doen :D
Gisteren heb ik de 2 zonder ijzers net na de middag buiten gezet en die met ijzers pas aan het einde van de dag nog even omdat ik hem wel echt nog even buiten wilde hebben en toen was de meeste sneeuw al weg gelukkig.

Vanmorgen clubles gehad en mega trots op mijn puppypaard <3 . Het was best heel druk in de bak (en hij is dat helemaal niet zo gewend, alleen met de clubles rijden we met meer in de bak), er stonden hindernisjes en in het begin waren ze nog met de bladblazer aan de gang. Maar hij is zo lief geweest en echt heerlijk gereden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:35

Citaat:
[***], ik zou dan echt in de lach schieten

Hi, hi, ik ook hoor. De jury kon er ook om lachen. Mocht gewoon even een volte draaien en dan weer verder. Koffiedame met rood hoofd de baan weer uit :')

Kan gebeuren.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:57

Mij lijkt het erg handig maar ook lastig om de proeven uit je hoofd te rijden. Ik zou er geen 2 verschillende kunnen onthouden denk ik. Door de (gezonde) zenuwen ga ik het door elkaar halen. Wel ken ik mijn proeven vrijwel uit mijn hoofd, dus de voorlezer is vooral een houvast! Doordat ik de proeven redelijk goed ken hoef ik ook niet veel na te denken tijdens de proef en dat geeft veel rust:) Ik rij al mijn proeven op de manege en ik vraag altijd dezelfde meid om voor te lezen. Zij rijdt er zelf ook paard en ze vind het altijd wel gezellig om voor te lezen :D Ben ik erg gelukkig mee, want mijn andere optie zijn mijn niet-paarden-mensen ouders :+

@aniek_joefy, wat fijn dat je zo lekker hebt gereden! Ik snap dat met die bladblazer ook goed. Bij de pony die ik mag rijden zijn bladblazers en vergelijkbare dingen een NO GO :')

Ik heb morgen eindelijk mijn eerste echte 1 uur durende groepsles sinds mijn operatie in december! Gelukkig ook op de wedstrijd pony, dus we kunnen lekker aan de slag met een instructrice *\o/*

Hoe is bij iedereen het weer? Hier is het gelukkig 10 graden en het voelde zowaar warm aan vandaag.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:26

aniek_joefy Canto is dragend van Dallas VDL

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:58

Als eerst: Sorry dat ik de laatste tijd (sinds ik mij gemeld heb :+ ) niet echt actief ben, momenteel niet veel tijd om te bokken. Ik lees wel bij maar heb niet de tijd om ook overal op te reageren!

Wat betreft crossen..jaa lijkt me super gaaf! Met 1 van de 2 merries zou ik het ook wel durven, die stopt niet. De ander, met wie ik waarschijnlijk een cross clinic ga rijden :+ , durf ik het niet echt mee..we hebben samen ook niet zoveel gesprongen dus dat scheelt ook. Hoop dat de bak snel weer goed is (niet meer bevroren, en dan daarna niet verzopen) en dan kunnen we weer wat gerichter gaat trainen. Hoop ook dan te kunnen gaan starten met maandelijkse springles en maandelijkse dressuurles.

Ik las dat iemand haar proeven uit het hoofd rijd: Super knap! Ik ken ze vaak wel dus zou het wel kunnen, maar vind het toch heel fijn dat mijn lezer mijn geheugensteuntje is :')

Zelf dit weekend een heel succesvol wedstrijdweekend gehad met Warlock! Voor ik dit weekend startte stond ik b+7, dus de hoop was dat ik zaterdag de laatste drie zou rijden en zondag dan L1 kon starten. Al met de organisatie overlegd dat ik anders eventueel zondag de tweede proef al wel L1 kon rijden :+ := want ik had nog nooit boven de 193,5 gereden dus mijn hoop op 195 wilde ik wel even realistisch inzien...
Zaterdag fijne proeven gereden en beloond! 198 voor de eerste proef en 187 voor de tweede. Verschil is ook zeker terrecht.. de tweede proef was ze moe :o
Dus B+10, dat betekende vandaag 2 L1 proeven starten.

Omdat ik eerder al L1 had gestart met haar hoopte ik in elk geval 2x 180 te rijden. Maar na de eerste proef had ik al wel het gevoel dat dat in elk geval zou lukken. Ze was fijn te rijden, bleef netjes bij elkaar en kon weer galloperen ipv als bambi te gaan!! En naar huis met 4 winstpunten :') 199 en 195,5. Zo rijd je nooit boven de 194 en zo rijd je van de 4x 3x erboven :D Erg blij! Doel voor dit jaar behaald en hopelijk kunnen we het doel nu een klasse omhoog schuiven :j L1+4 nu dus :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:00

Hier echt een heel slechte proef neergezet met alsnog 183 punten en een 5e plaats :')
Volgende keer meer oefenen haha

Afbeelding

Afbeelding

Jeetje loes knap hoor _/-\o_
Goed gereden dus !!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:06

Oeps little_birdy, wel soepel gejureerd dan of niet? Als ik een slechte proef neerzet dan krijg ik hier gelijk 160-170 punten :') Heb sowieso het idee dat hier alles best wel streng is, vaak ook aardig chagrijnige jury's helaas. Heb je filmpje niet bekeken, wat ging er volgens jou niet goed dan? Puur uit interesse hoor!

Loes lekker bezig!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:12

Little_birdy heb een stukje van je proef bekeken en vond het er niet slecht uit zien hoor! Wel wat 'braaf' gereden misschien, maar zeker niet onterecht dat je WP had!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:16

Ze was enorm sterk en voor mijn gevoel echt heel vaak tegen de hand en daardoor ook wat onregelmatig .
Liep gewoon dwars door mijn hulpen heen en was maar half te sturen .
Gevoel was dus echt heel slecht .
Bodem was echt zwaar ook.

Ze zeiden dat dit een erg strenge jury was .
Bij sommige stond er letterlijk op het protocol zit niet zo aan de teugels te trekken :')

@ loes ziet er indd beter uit dan het voelde ...

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:26

Little_Birdy : oei! Nou blij dat dat niet op jouw protocol staat :') Gek is dat he, dat t soms zo slecht voelt en er dan prima uit ziet?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:28

PeerAppel schreef:
Trailers heb ik weinig verstand van. :') Eigenaar van pony heeft een hele goede trekauto, trailer en BE rijbewijs, dus ik bemoei me daar niet teveel mee. Wil wel mijn BE gaan halen ooit, maar heb er nu niet zoveel aan omdat ik geen geld heb voor een dure brandstofslurpende auto die kan trekken en laat staan voor een trailer. Dus dat is iets voor later.

Zolang de eigenaar gewoon mee gaat is dat alleen maar ideaal toch? :D

PeerAppel schreef:
Inderdaad vreselijk duur allemaal! Daarom ga ook ik eerst lekker op de manege wedstrijdjes meedoen. Lekker laagdrempelig, goede sfeer en accommodatie kennen we beide al. Misschien dan in de zomer ergens anders een keer een BB-proefje doen en verder zien we wel. Het is zo vreselijk duur geworden. :=

Duur zat idd. Op eigen accommodatie starten is altijd wel erg fijn. Het moet wel leuk blijven qua kosten, als ik kijk hoe veel duurder alles is geworden in die paar jaar dat ik gestopt ben geweest. :=

gea_thora schreef:
Jullie allemaal sneeuw gehad? Hier niks gezien! Ook geen gladheid, niks!
Ben alleen een beetje huiverig voor morgenmiddag, want eind van de middag zou er misschien ijzel komen, en dan zijn wij natuurlijk net met de trailer op pad..

Hopelijk veilig geen en weer geweest? Hier wel sneeuw gisteren, maar niet zoveel en vandaag geen ijzel.

murphypower schreef:
Zo he, ik ben super tevreden! een 1e plaats met 199 winstpunten! Dat betekent alweer B+4.

Gefeliciteerd!!!

eldora1 schreef:
Ennnn het is eindelijk geregeld: Ik ben nu lid van de Voornruiters in de Meern (utrecht) en startpas is binnen, dus nu nog een wedstrijdset kopen en dan kunnen we echt gaan beginnen! Super veel zin in!

Ik ben benieuwd met welke set je thuis komt! :D

Fleury schreef:
Gisteren even geoefend met de trailer op de manier van annemarie van der toorn met zo'n trainingshalster. Eerst beetje grondwerken toen de trailer op, even stond ze stil en daarna liep ze er op dus in de eerste poging. Daarna nog 2 keer ging het hetzelfde en toen heeft ze wat op de trailer gegeten met de stang en klep dicht. Dus opzich wel prima hoe het ging, binnen 1 min stond ze er steeds op maar toch blijft die twijfel nog wel die er eerst dus niet was.
En had ook echt heel fijn gereden dus mn dag was weer goed ;)

Goed bezig zeg! Gewoon even door blijven gaan en hopen dat de spanning/twijfel weer wegtrekt.

[***] schreef:
Het grote voordeel van de proeven uit je hoofd rijden is (voor mij) dat ik niet zo bezig ben met het rijden op zich, maar goed nadenk welke kant ik op moet. Heb tot en met de M2 altijd de proeven uit mijn hoofd gereden.

Ik vind dat juist het nadeel van uit het hoofd rijden. :') Ik ken ze wel uit mijn hoofd, maar er wordt voorgelezen als geheugensteun, zodat ik me bezig kan houden met netjes voorbereiden en afronden. Uit mijn hoofd ga ik te veel nadenken over welke kant ik op moet en rijd ik minder secuur. In de B voor ons nog niet zo erg, maar daarboven wil ik me 100% op paard concentreren.

Oke en mijn geheugen/concentratie is echt vreselijk slecht geworden sinds mijn klachten toegenomen zijn, dus geen idee of ik het nu nog zou kunnen.

KirstenHorse schreef:
Ik heb morgen eindelijk mijn eerste echte 1 uur durende groepsles sinds mijn operatie in december! Gelukkig ook op de wedstrijd pony, dus we kunnen lekker aan de slag met een instructrice *\o/*

Hoe is bij iedereen het weer? Hier is het gelukkig 10 graden en het voelde zowaar warm aan vandaag.

Dat is wel fijn op de wedstrijd pony, hopelijk gaat het fijn. ;)

Loes1996; gefeliciteerd, mooie punten zeg!

Little birdy, was het nog onderling? Gefeliciteerd.

Ghostattack, ligt ook aan zelfbeeld. Als ik, voor mij, een echt slechte proef neerzet dan rijd ik alsnog winst. := Zelfs op selectie wedstrijden. Maar goed, voor mij is een echt slechte proef een proef waar fouten in zitten, niet netjes afgewerkt en geen goede stelling/buiging. Dan blijft alsnog de aanleuning netjes en het tempo/impuls. En die stelling buiging zijn dan niet zo slecht als ik vind, omdat ik vergelijk met wat we kunnen. :') Ik vind deze regio dus echt soepel en de juryleden heel leuk, maar als je iemand anders vraagt kan dat wel eens compleet anders zijn. En dan rijdt diegene echt niet slecht, maar zijn de moeilijke dingen juist dingen die bijvoorbeeld vaak terug komen (rommelige aanleuning, geen goede impuls gaat hard) Bij jou is het toch ook dat bij een slechte proef er veel spanning bij zit? Dan vind ik 160-170 punten niet eens slecht als ik lees hoe ze kan zijn. Ik vind het knap dat je haar dan alsnog gewoon rond krijgt :j

Edit, zo heb ik mijn regio proeven op film staan en die 2e ging voor mijn gevoel echt niet goed toen. De 1e was ik al niet tevreden over, maar die durf ik nog wel aan mensen te laten zien. Die 2e niet,
ook al heb ik daar wel nette punten gereden en nette plaatsing gehaald. Ik leg die lat voor mezelf zo enorm hoog

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:37

Mwm dat dus !
Aanleuning blijft oke impuls ook maar de hele stelling buiging en afwerking was gewoon bagger

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:39

Wij verzamelen 'tdh' op onze protocollen :j

Nee zonder gein, het is er één die bij spanning zichzelf eruit trekt, kop de lucht in, bit vastpakken en dan rug wegdrukken. Dat doet ze overigens ook om te testen hoe ik daarop reageer of bijvoorbeeld omdat ze in de omgeving iets moois ziet (spelende kinderen bijvoorbeeld). Voorheen moest ik dan echt een volte op sturen en alle hens aan dek om haar terug te krijgen in een normale aanleuning. We gingen dan ook 9 vd 10 keer met de verkeerde stelling en buiging op de volte. Tegenwoordig kan ik haar ook op rechte lijnen terug in de aanleuning krijgen, vaak kan ik het zelfs nog wel voor zijn dus dan zie je enkel dat ze heel licht het hoofd omhoog brengt.

Ik heb ook alles op film staan, je ziet dan echt precies waar het fout gaat en wat wel netjes gaat. Voordeel van mezelf: ik blijf ten alle tijde rustig en dat zie je ook echt terug op film! Je ziet mij gewoon totaal relaxed doorrijden terwijl er tussen mijn benen een dramalama loopt :+ Vaak raakt ze zelf in de knoop met haar benen bij spanning, vooral als ik dan op de diagonaal draf wil verruimen. Je merkt dat ze echt wel wil, maar gewoon totaal kwijt is wat de bedoeling is. Gevolg is dat ze taktfouten maakt, in galop aanspringt, gigantisch scheef trekt en dan gaat de kop de lucht in. Terwijl ze het hier thuis enorm goed kan! (Oke het is geen KWPNer met een prachtige verruiming, maar voor een kleine pony doet ze het top).

Little_birdy, fijn dat de aanleuning en impuls wel goed bleef! Ook niet geheel onbelangrijk.

Edit: Ik zal eens proberen om het op film te krijgen, want wat ik voel is toch totaal anders dan hoe het eruit ziet. Voor mezelf ook fijn om terug te kijken hoe het eruit ziet als ze zich zo enorm eruit trekt of de kont bolt en spastisch gaat doen. Dit is het enige beeld wat ik heb van haar acties, afgelopen november tijdens onze eerste indoorwedstrijd (ze blijkt doodsangsten uit te staan bij het zien van haar eigen spiegelbeeld, vandaar ook die trap richting de bakrand):
https://www.instagram.com/p/BbZm-JWHlb9 ... hostattack

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:50

Maar dat bedoel ik idd. Ik vind het reuze knap dat je dan gewoon doorrijdt en je niet van de wijs laat brengen. Ook op het filmpje, jij blijft wel betrouwbaar voor haar zo. :j

Hier trouwens een kwpner die geen talent heeft voor verruimingen. :') Die vindt het thuis al moeilijk, dus als het op wedstrijd niet zo goed gaat is dat geen ramp. Een paard (pony in jouw geval) die het thuis netjes kan en door spanning niet meer is echt vervelend. Maar vooral die spanning vind ik echt sneu, gaat het al wel beter?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:54

MyWishMax schreef:
Maar dat bedoel ik idd. Ik vind het reuze knap dat je dan gewoon doorrijdt en je niet van de wijs laat brengen. Ook op het filmpje, jij blijft wel betrouwbaar voor haar zo. :j

Hier trouwens een kwpner die geen talent heeft voor verruimingen. :') Die vindt het thuis al moeilijk, dus als het op wedstrijd niet zo goed gaat is dat geen ramp. Een paard (pony in jouw geval) die het thuis netjes kan en door spanning niet meer is echt vervelend. Maar vooral die spanning vind ik echt sneu, gaat het al wel beter?

Hier ook een KWPN'er (papa gibraldi) die geen talent heeft voor verruimen :+ Ze versnelt iets, minimaal ook, en dat is t dan ook hahaha. Maar we zijn hier hard op aan t trainen door t steeds meer te doen en der wat meer op der kont te laten zitten. Maar moeiiilijk.....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:56

Hier heeft het ook lang geduurd voordat het kwartje viel hoor! _O- Inmiddels begint ze het zelfs aan de longeerlijn (zonder hulpmiddelen) zelf aan te bieden, dus daar maak ik veel gebruik van. Belangrijkste hier is een goede voorbereiding en ruimte geven van voor. Als de bocht voor de diagonaal al ruk is, dan kan ik de verruiming wel vergeten. Ook een goede tip van mijn instructrice: de bocht voor het verruimen een pasje terug rijden, dan lijkt het verschil groter :)

Rijden gaat hier trouwens absoluut de goede kant op, maar dat zegt niks over onze prestaties op wedstrijd :+ Dat hoop ik ergens deze maand te gaan testen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:01

Haha, ik doe het ook aan de longeerlijn. Het kwartje begint te vallen, maar voor echt goede verruimingen moet ze nog veel sterker worden. En idd, goede voorbereiding, ik moet dan weer goed zorgen dat ik niet te snel na de hoek wegrijd, maar de tijd neem om netjes recht te stellen en er in te rollen bij wijze van. Ik ga te veel middendraf rijden zoals hogere niveau's, de snel op diagonaal beginnen en proberen tot bijna de letter door te gaan. Terugnemen doe ik ook, niet voor het verschil, maar om haar net een tikje meer te laten wachten op me qua hulp.

Loes, hier een Negrootje, dan maar geen talent voor verruimingen als ze allebei dan talent voor verzamelen hebben ;)

EDIT: Het stomme is dat ze met trainen af en toe echt heel erg fijn gaat bewegen / verruimen voor het gevoel. Je voelt echt dat de passen veranderen en ruimer worden, alleen is het beeld dat teleurstellend bij het gevoel. :+

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:03

MyWishMax: ja talent voor t verzamelen heeft ze inderdaad wel!

Ik las laatst ook dat balkjes lopen ook wel weer kan helpen voor het verruimen (logisch want ze wordt van achter sterker)...hier valt ook aan de longeerlijn het kwartje niet. Nu longeren we ook niet vaak want dat mag niet in de bak en de paddock en longeercirkel zijn 9/10 keer verzopen :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:06

MyWishMax, dat had ik laatst ook! Voelde enorm spectaculair, bijna niet uit te zitten.. En dan bekijk ik het beeld en dan denk ik: Oke, ja leuk. Niet bijzonder :+ Maar dat is misschien mijn eigen 'idee', want volgens mijn instructrice is het dan wel enorm goed. Dus dat geloof ik dan maar haha.

Loes, balkjes kan zeker helpen! Ik wil het binnenkort ook weer gaan oppakken, ook gewoon tijdens het rijden. Alleen ik heb een kluns die over haar eigen benen struikelt bij balkjes draven, dus laten we dat eerst bevestigen voordat ik ze verder uit elkaar ga leggen om te verruimen :')

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:07

Ik ben die kluns die de afstanden tussen normale balkjes al vergeet (1m en een stap toch? :+ ) en voor t verruimen dit al helemaal niet weet hahaha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:09

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:33

Jeetje GA wat een gedoe indd zeg pfoehh
Knap dat je gewoom doorrijd
Mijn proefje vond ik zelfs zo slecht gaan dat ik bijna afgegroet had :o

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:36

Vind het ten eerste heel tof, little_birdy, dat je filmpjes plaatst! Ik leer er van en vind het zeer interessant om te bekijken. Tempo/impuls vind ik echt stukken beter dan vorige keer. Duidelijk dat ze moe was toen. Ik vind de aanleuning van wat ik kan zien ook heel fijn. Erg constant. Heeft Zafyra al wedstrijdervaring? Ze oogt ook erg geconcentreerd op jou. Vind overigens dat de jury streng is geweest, maar hij/zij heeft wel gelijk wat betreft het aankaarten van jouw figuren. Daar valt nog veel winst op te behalen (ik weet hoe moeilijk het is hoor, ik word van zenuwen vaak slordig) en ik weet zeker dat als je die netter gaat rijden, dat je zo 195+ zult rijden. :j

Ghostattack, wat pittig hoe Zara reageert op haar spiegelbeeld. Hopelijk gaat dat er vanzelf uit, want er zijn vast veel binnenbakken die kantines of juryhokjes met spiegelbeelden hebben. :') Gelukkig heb je die buiten niet!

MyWishMax, bijzonder dat jouw paard niet kan verruimen. Jij zegt ook telkens doodgewone KWPN'er, maar ik vind d'r gaaf ogen zo vanaf de foto's en het is je toch mooi ff gelukt om dikke punten te rijden en naar het NK te mogen. Niet jezelf en paard zo naar beneden praten hoor!

---

Ik heb vandaag ook weer ff getraind, maar ging niet geweldig ofzo. Rechtergalop doet ze wel suuuuper braaf nu. We hoeven er geen 15 km/u meer voor te draven zeg maar om te kunnen aanspringen. :') Links vindt ze nu opeens moeilijk. Het is ook altijd weer wat.

Hebben jullie ook van die paarden die graag álle paarden die binnenkomen wil begroeten? Mijn pony doet dat dus echt graag en het is schijt- en schijtirritant. Krijg er hoofdpijn van, die kop gaat weer omhoog en de focus van d'r is dan weg. Op een gegeven moment was ik er zo klaar meer dat ik d'r een tik gaf als ze het deed en toen viel stilzwijgend het kwartje. Zie het al voor me namelijk hoe ik in een inrijdbak rijd op wedstrijd en niet aan het inrijden toekom omdat mevrouw graag alle paarden die in en uit lopen wil begroeten en afscheid van wil nemen. :+