[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:56

Ik ben niet anders gewend dan dat ik niet alleen kan rijden! Voor mezelf ook fijner nadat ik in twee jaar tijd twee keer heel hard ben gevallen (was gelukkig niet alleen!), had beiden keren enorm fout af kunnen lopen. Dus tegenwoordig ben ik wat voorzichtiger en zeker met zo'n miep als mijn pony, moet je dat risico gewoon niet willen nemen. Heel soms doen we wel wat alleen, maar dan zonder zadel zodat ik me er makkelijk af kan laten glijden indien nodig :=

Planning is weer eens anders gelopen, vandaag niet naar stal geweest want ik heb morgen een hertentamen. Dus morgen na hertentamen gelijk erheen om te rijden of longeren! Planning is nu dus:

-Woensdag rijden of longeren
-Donderdag rijden of longeren (afhankelijk van woensdag)
-Vrijdag met vriendin naar binnenbak rijden
-Zaterdag tripje aan de hand naar andere vereniging voor officieel pony meten
-Zondag les
*\o/*

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:03

@Britt; Dat snap ik dan wel ja.. was meer even nieuwsgierig :)
Succes met je hertentamen! +:)+ Wat doe je?
Je planning ziet er goed uit!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:08

Ik ben 3ejaars Medische Informatiekunde, morgen is mijn allerlaatste tentamen en dan over 2 weken begint mijn afstudeerstage :))

De bedoeling is wel om uiteindelijk alleen te kunnen rijden trouwens! Maar we kampen nog steeds met een soort opstapprobleem. Dit blijf ik minstens elke week oefenen, in mijn eentje dus. Hangen, duwen, trekken, zitten, weer eraf etc. Dat gaat tot nu toe echt super goed, maar alleen vanaf het krukje. Daar komt ons echte probleem: als ik eenmaal zit en ik wil wegstappen, dan gaat dit vaak niet zoals het hoort. Ze vindt dit nog eng en moeilijk, wordt enorm wiebelig en gevoelig. Been aanleggen resulteert dan in een intens boos paard, vliegende benen of nog meer stress. Dit zijn we dus nog aan het oefenen. De vorige keer is het zonder zadel wegstappen vanaf het krukje helemaal zonder stress of spanning gegaan! Kwestie van blijven oefenen :) Ik wil ook beginnen met oefenen met opstappen zonder krukje, voor als ik er ooit een keer naast lig en geen krukje heb.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:18

Ik heb toch maar een andere planning gemaakt.
Startpas wou ik voor februari doen alleen Tot nu toe staan er nog geen wedstrijden in het weekend hier in de buurt. Wel een impuls wedstrijd. In maart staat er ook nog niks dus besloten om startpas pas in juni in te laten gaan.

Planning wedstrijden tot nu toe :
22-01 bb 2 proeven
11-02 bb 1 proef en B 1 proef (impuls)
04-03 B 1 proef en l1 1 proef (oefen) (ik ga l1 starten omdat ik wel benieuwd ben naar mij punten. Volgens instructeur zijn we er klaar voor en we trainen thuis al een tijdje l1.)
25-03 wodan bb dressuur 1 of 2 proeven

April heb ik een oefencross en in mei examens.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:28

PrimaDonna_ schreef:
De eigenaresse vroeg wanneer ik dus wedstrijd wilde gaan rijden en ik had de 28ste al voorbij zien komen. Dus gevraagd of ze dan kon, en ze kan :)
Ze stelde ook voor om binnenkort even in de buurt bij een binnenbak te gaan rijden zodat ik voor de wedstrijd al op vreemd terrein ben geweest. Don is er zoals jullie weten eentje dus ben erg benieuwd! :roll:

Madam heeft ondertussen 2 nieuwe hoofdstellen gekregen en nog een nieuw halster en 2 dekjes. Dus ze kan weer vooruit :')
(die oren... :') :') :') )

[ [url=m/ZO5hci.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pmJ4Pn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh sparkle sparkle, me like <3

Leuk zeg! Denk dat even oefenen op vreemd terrein een goede oefening is, voor jullie beide. Kan je op hem inspelen en weet je ook hoe hij is. Heel veel succes alvast!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:02

PrimaDonna_ schreef:
MEIDEN MEIDEN MEIDEN!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
28 januari heb ik mijn eerste wedstrijd!!

*\%/*

En nu alles weer bijlezen en reageren :=

Oeeh wat leuk! En wat een knap paard ook <3
Mijn 2de wedstrijdje is donderdag pas, dus nog geen resultaat :P

@Britt, planning ziet er goed uit! Waar studeer je? :) (Als je het niet erg vindt zal ik in PB misschien wel een keer vragen stellen over je opleiding, klinkt interessant :o)
----

Ik ben vandaag weer wezen oefenen op de club! Ging redelijk goed :D Verwacht donderdag op wedstrijd eigenlijk geen winstpunt maar hoop dat pony (en stiekem vooral ik :Y)) een beetje relaxt een rondje kunnen rijden zonder teveel wedstrijdstress :o

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:26

Oh jullie zijn niet bij te houden!!!
Haha ik zal mijn best doen ;-)

Roosjenat:
Wat een setjes! Ik dacht dat ik een verzamelaar was haha! Wel super hip, kun je twee maanden lang afwisselen.

Floortje: Hee leuk, welkom! Heel veel succes komende donderdag! Komt vast goed!

Shelly: leuke foto in de sneeuw!

Ghostattack: benieuwd wat je instructrice ervan zegt. Wat doet je paard precies?

Hifive5: balen van die trailer als je rijd. Mijne wordt na 20 minuten meestal erg vervelend. Wat doe jij als die zo is op de trailer?
Sorry lees ik nu, Hm echt super balen.

Joltsje: leuk je L1 debuut! Hoelang heb je over de B gedaan? Veel succes in elk geval.

Blueberry: Leuke foto's! Zo rol je zo de B door denk ik! Lief van je paps! Ik heb zon vriend. Brengt me elke week naar les (wacht in de kou) en nu gaat hij dus ook mee op wedstrijd. Kan zelf niet met de trailer rijden.

Ghostattack: leuk naar de vereniging! Veel succes. Weer nieuwe indrukken, goede oefening :-)
Mijn hemel dat dekje..... ik ben er bij Divoza ook al 100x langs gekomen. Donkergroen zoals jij met een beige streep. Ik raak m altijd ff aan en dan snel doorlopen Haha.
Succes met je her.

Harvey: wat goed! Heb je toch maar ff gedaan!

KellyAV: welkom! Gezellig. Wat een punten bij de onderlinge! Haha super goed.

Silkwood: leuk dat het rijden zo lekker ging. Zeker na drie keer.

Montekarlo: hoe ging je les?

Primadonna: yeeeey spannend! Goede oefening op vreemd terrein. Altijd goed.

WoW volgens mij ben ik bij!!!!

Zo, vandaag was mijn nieuwe bitje binnen dus ik heb samen met m'n nieuwe wedstrijd hoofdstel er even mee gereden om te voelen en testen. Ze liep erg fijn.
Afbeelding dit is m!
Morgen nog een keer les en zaterdag wedstrijd. Tijd is iets aangepast Haha. Geen wekker midden in de nacht lijkt het nu. Donderdag definitieve lijst.

Kijken jullie waar je je inschrijft naar de prijzen die je kan winnen en naar de kosten voor de proeven?
Ik heb er nu niet echt naar gekeken (verwacht ook niet te winnen Haha, ga meer voor de ervaring) maar zaterdag kost het 12,50 per proef. Hier op de vereniging kost het 9 en kun je je startgeld terug winnen.

Twijfel of ik haar voor zaterdag nog een dagje vrij geef. Zaterdag heeft ze vrij gehad omdat ze vrijdagavond ingeënt is. Zondag maandag dinsdag woensdag rijden en vrijdag longeren en wassen voor zaterdag. Misschien donderdag. Ze is fit zat maar voor haar misschien wel even lekker.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:49

@Pien; Ik betaal nu 2x 10 euro. Rij proef 3 en 4. En kan een beker winnen. Maar zag bij een andere manege staan dat je weer geld kan winnen. Op dit moment denk ik daar nog niet zo aan. Maar misschien straks in de toekomst wel. Is wel leuk om het terug te winnen ;)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:52

Pien1989 schreef:
Oh jullie zijn niet bij te houden!!!
Haha ik zal mijn best doen ;-)

Roosjenat:
Wat een setjes! Ik dacht dat ik een verzamelaar was haha! Wel super hip, kun je twee maanden lang afwisselen.

Floortje: Hee leuk, welkom! Heel veel succes komende donderdag! Komt vast goed!

Shelly: leuke foto in de sneeuw!

Ghostattack: benieuwd wat je instructrice ervan zegt. Wat doet je paard precies?

Hifive5: balen van die trailer als je rijd. Mijne wordt na 20 minuten meestal erg vervelend. Wat doe jij als die zo is op de trailer?
Sorry lees ik nu, Hm echt super balen.

Joltsje: leuk je L1 debuut! Hoelang heb je over de B gedaan? Veel succes in elk geval.

Blueberry: Leuke foto's! Zo rol je zo de B door denk ik! Lief van je paps! Ik heb zon vriend. Brengt me elke week naar les (wacht in de kou) en nu gaat hij dus ook mee op wedstrijd. Kan zelf niet met de trailer rijden.

Ghostattack: leuk naar de vereniging! Veel succes. Weer nieuwe indrukken, goede oefening :-)
Mijn hemel dat dekje..... ik ben er bij Divoza ook al 100x langs gekomen. Donkergroen zoals jij met een beige streep. Ik raak m altijd ff aan en dan snel doorlopen Haha.
Succes met je her.

Harvey: wat goed! Heb je toch maar ff gedaan!

KellyAV: welkom! Gezellig. Wat een punten bij de onderlinge! Haha super goed.

Silkwood: leuk dat het rijden zo lekker ging. Zeker na drie keer.

Montekarlo: hoe ging je les?

Primadonna: yeeeey spannend! Goede oefening op vreemd terrein. Altijd goed.

WoW volgens mij ben ik bij!!!!

Zo, vandaag was mijn nieuwe bitje binnen dus ik heb samen met m'n nieuwe wedstrijd hoofdstel er even mee gereden om te voelen en testen. Ze liep erg fijn.
[ [url=m/8AmhJC.jpg]Afbeelding[/url] ] dit is m!
Morgen nog een keer les en zaterdag wedstrijd. Tijd is iets aangepast Haha. Geen wekker midden in de nacht lijkt het nu. Donderdag definitieve lijst.

Kijken jullie waar je je inschrijft naar de prijzen die je kan winnen en naar de kosten voor de proeven?
Ik heb er nu niet echt naar gekeken (verwacht ook niet te winnen Haha, ga meer voor de ervaring) maar zaterdag kost het 12,50 per proef. Hier op de vereniging kost het 9 en kun je je startgeld terug winnen.

Twijfel of ik haar voor zaterdag nog een dagje vrij geef. Zaterdag heeft ze vrij gehad omdat ze vrijdagavond ingeënt is. Zondag maandag dinsdag woensdag rijden en vrijdag longeren en wassen voor zaterdag. Misschien donderdag. Ze is fit zat maar voor haar misschien wel even lekker.

Ik ga eigenlijk alleen naar wedstrijden waar je eremetaal of geld kan winnen. Wedstrijden waar ik alleen gebruiksvoorwerpen kan winnen ga ik niet heen 9 v.d 10 keer ben ik het toch niet nodig.

En ik kijk zeker naar de prijs. Normale wedstrijden max. 10 Euro en speciale wedstrijden max 15.
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 03-01-17 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:52

Prima-donna leuk de eerste wedstrijd in zicht! Mooie hoofdstellen.

Ghostattack succes morgen met je her tentamen.

Pien ook super mooi hoofdstel!

Vanavond zadelmaker geweest en zadel ligt goed!! Mega blij mee!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:58

Nee als je ergens spullen kan winnen doe ik het ook niet. Reden zelfde, hebben al genoeg haha.
En ik zag ergens iets van 20 euro staan om te rijden. Vind dat echt te gek! Ben ik 40 euro kwijt als ik 2 proeven wil doen >;)

Fijn dat het zadel goed ligt Shelly!
Hier komt de zadelmaker donderdag het zadel checken. Ben erg benieuwd :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:50

Ik had mij voor 2 wedstrijden ingeschreven maar heb er toch 1 geannuleerd. Lag te denken en meteen 2 rijden is wel 'veel' voor de 1ste keer voor ons beide :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:52

Ja vanaf dit jaar mogen verenigingen zelf het startgeld bepalen geloof ik. Ben bang dat het alleen maar hoger gaat worden. In deze regio vaak 8 a 9 euro voor 1 B proef.

Haha prima-donna je hebt straks de smaak te pakken let maar op!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:21

Dan word je wakker gebeld door je vader dat vannacht 3 van de paarden op straat liepen... (Shetlanders en de grotere staaniet apart). Geen draad kapot. Automobilist heeft volgens mij de politie gebeld en die hebben het toen opgelost. Gelukkig niks met ze aan de hand. Ze staan nu even bij de buren in het land. Ik ben blij dat er niks met ze is want het is een ontzettend drukke straat waar 80 word gereden en zoveel verlichting is er niet.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:57

Wauw mooie hoofdstellen PrimaDonna! En dat schiet al aardig op zo je eerste wedstrijd :j
Fijn ook dat je de mogelijkheid krijgt eerst nog ergens anders te gaan trainen.

Mijn les ging trouwens wel aardig. Ben echt blij met mijn instructrice, ze helpt altijd zo goed! Ben gisteren een heel pak strenger geweest voor som, hij mocht niets. Echt helemaal niets, geen lange teugel (meer kans om er tussen uit te klappen) en zodra ik maar dacht dat hij zou gaan direct een kleine volte op en nageven. Sterrenkijken? Hand goed sluiten en flink been eraan om hem eronder te rijden.
Ondanks dat het koud was had ik het super warm haha dus ook ik ben goed aan het werk geweest. Twijfel om er vandaag op te stappen of hem vandaag te longeren ivm eventuele spierpijn van zijn kant.

Morgen gaan wij trouwens naar het tentenkamp van epplejeck *\o/*

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:12

Citaat:
Mijn les ging trouwens wel aardig. Ben echt blij met mijn instructrice, ze helpt altijd zo goed! Ben gisteren een heel pak strenger geweest voor som, hij mocht niets. Echt helemaal niets, geen lange teugel (meer kans om er tussen uit te klappen) en zodra ik maar dacht dat hij zou gaan direct een kleine volte op en nageven. Sterrenkijken? Hand goed sluiten en flink been eraan om hem eronder te rijden.
Ondanks dat het koud was had ik het super warm haha dus ook ik ben goed aan het werk geweest. Twijfel om er vandaag op te stappen of hem vandaag te longeren ivm eventuele spierpijn van zijn kant.

fijn dat het nu beter ging, heb ik ook altijd na een les, soms heb je dat gewoon even nodig om verder te kunnen!

Citaat:
Dan word je wakker gebeld door je vader dat vannacht 3 van de paarden op straat liepen... (Shetlanders en de grotere staaniet apart). Geen draad kapot. Automobilist heeft volgens mij de politie gebeld en die hebben het toen opgelost. Gelukkig niks met ze aan de hand. Ze staan nu even bij de buren in het land. Ik ben blij dat er niks met ze is want het is een ontzettend drukke straat waar 80 word gereden en zoveel verlichting is er niet.

jeetje dat is schrikken! gelukkig is het goed afgelopen!

Citaat:
Goed bezig! :)
Is het niet heel gek om van je Tinker naar deze te gaan?
Ineens een totaal andere kleur, andere gangen en dun nekje lijkt mij :')

Ik moet zeggen dat het verschil best mee valt Joey heeft hele fijne gangen dus weinig verschil met Fay, hij zit wel wat breder :D

Citaat:
MEIDEN MEIDEN MEIDEN!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
28 januari heb ik mijn eerste wedstrijd!!

*\%/*

En nu alles weer bijlezen en reageren :=

Spannend!!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:16

Shelly21 schreef:
Ja vanaf dit jaar mogen verenigingen zelf het startgeld bepalen geloof ik. Ben bang dat het alleen maar hoger gaat worden. In deze regio vaak 8 a 9 euro voor 1 B proef.

Haha prima-donna je hebt straks de smaak te pakken let maar op!

Ik vind 10 euro wel meevallen. Ik betaalde voor FNRS volgens mij 8 of 9 euro.

Hahaha nou ik sprak de eigenaresse net en die zei; hup gewoon 2 rijden.. dus nu weer ingeschreven :') Ik weet ook niet wat ik wil hahaha!

roosjenat schreef:

Jeej daar schrik je inderdaad van! En wat raar dat het draad niet kapot is... ga je toch enge dingen bedenken! Wel fijn dat er niks gebeurt is.. Dat wil je toch niet meemaken! Laatste tijd lees je zoveel enge dingen over losgebroken paarden.. :(

MonteKarlo schreef:
Wauw mooie hoofdstellen PrimaDonna! En dat schiet al aardig op zo je eerste wedstrijd :j
Fijn ook dat je de mogelijkheid krijgt eerst nog ergens anders te gaan trainen.

Morgen gaan wij trouwens naar het tentenkamp van epplejeck *\o/*

Dankje! :) Ik ben de eigenaresse ook elke keer weer super danknaar wat ik allemaal mag doen. Maar ze vind het zelf ook heel leuk voor Don. Ook omdat Don er dik 2 jaar uit is geweest vanwege der operatie. En ze verdient nu gewoon lekker om eruit te gaan. Eigenaresse zelf wil geen wedstrijden rijden omdat ze ook een gezin en eigen zaak heeft. En daarom geeft ze mij die kans nu :) Kan het goed met der vinden! Staat open voor dingen en wil mij overal in meenemen. Morgen met de zadelpasser ook. Omdat ik wedstrijden met Don ga rijden wil ze dat ik erbij ben, super lief! :)

Wat fijn dat je les goed ging! Zo te lezen beide goed aangepakt haha. Gaan ze vaak wel lekkerder van lopen! Ik zou der lekker longeren. Kan ze ontspannen en fijn over der rug lopen :) Ik zou sowieso iets doen ;)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:31

roosjenat schreef:

Dan schrik je wel! :oo
Je zou bijna denken dat iemand het hek heeft open gezet als er verder geen draad enzo kapot is! Zijn er ook geen sporen in de wei te zien dat ze eventueel in paniek zijn geweest ?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:34

PrimaDonna_ schreef:
Dankje! :) Ik ben de eigenaresse ook elke keer weer super danknaar wat ik allemaal mag doen. Maar ze vind het zelf ook heel leuk voor Don. Ook omdat Don er dik 2 jaar uit is geweest vanwege der operatie. En ze verdient nu gewoon lekker om eruit te gaan. Eigenaresse zelf wil geen wedstrijden rijden omdat ze ook een gezin en eigen zaak heeft. En daarom geeft ze mij die kans nu :) Kan het goed met der vinden! Staat open voor dingen en wil mij overal in meenemen. Morgen met de zadelpasser ook. Omdat ik wedstrijden met Don ga rijden wil ze dat ik erbij ben, super lief! :)

Wat fijn dat je les goed ging! Zo te lezen beide goed aangepakt haha. Gaan ze vaak wel lekkerder van lopen! Ik zou der lekker longeren. Kan ze ontspannen en fijn over der rug lopen :) Ik zou sowieso iets doen ;)

Ja dat kan ik me voorstellen dat je er blij mee bent :j
Waar is ze aan geopereerd ? 2 jaar eruit gelegen, jeetje..

Haha ja sowieso moet ie lopen, dus dat komt goed. Ik denk dat ik ga longeren en dan een stukje film als het dit keer wel lukt :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:35

ooh roosjenat.. dat is schrikken

@primadonna, gewoon 2 rijden. als de eerste niks wordt is de stap weer groot omje op te geven. en als het vet goed gaat baal je dat je niet 2 hebt opgegeven

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:38

MonteKarlo schreef:
roosjenat schreef:

Dan schrik je wel! :oo
Je zou bijna denken dat iemand het hek heeft open gezet als er verder geen draad enzo kapot is! Zijn er ook geen sporen in de wei te zien dat ze eventueel in paniek zijn geweest ?

We gaan nu heen dus even kijken maar pap is al even snel tijdens werk geweest en zag niet echt iets. Het engste is nog wel dat als er echt niks kapot is gegaan dat ze het echt open gedaan moeten hebben want wodan springt niet over draad van 1m40 hij is al bang over 1 draadje te springen. Miley springt wel vaker over draad maar niet midden in de nacht voor niks

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:08

Gewoon lekker twee rijden prima donna

Jeetje roosjenat... gelukkig hebben de paarden niks.

Ja 12,50 kosten de proeven zaterdag.
Vind het nu ook nog niet zo erg, ga meer voor de ervaring. Denk wel dat ik er later wat op ga letten. De wedstrijd is ook echt mega druk in vergelijking met de andere wedstrijden in de buurt. Er rijden er al 30 in de B.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:08

Zo we zijn er en er is blijkbaar toch draad kapot en daar zijn ze onder Door geglipt. Gelukkig hebben ze helemaal niks en staan ze weer in de paddock.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:10

roosjenat schreef:
Zo we zijn er en er is blijkbaar toch draad kapot en daar zijn ze onder Door geglipt. Gelukkig hebben ze helemaal niks en staan ze weer in de paddock.

Oh wat naar! Gelukkig is alles goed gekomen. En gelukkig heeft niemand het hek open gezet!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:10

Pien1989 schreef:
Gewoon lekker twee rijden prima donna

Jeetje roosjenat... gelukkig hebben de paarden niks.

Ja 12,50 kosten de proeven zaterdag.
Vind het nu ook nog niet zo erg, ga meer voor de ervaring. Denk wel dat ik er later wat op ga letten. De wedstrijd is ook echt mega druk in vergelijking met de andere wedstrijden in de buurt. Er rijden er al 30 in de B.

Volgensmij zit ik in de gunstige regio qua prijzen van proeven.