[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:30

3e plek in Broekelo. Paard heeft de brokken weer verdiend.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:48

Fijn paard heb je Vibabu! Ziet er goed uit! :j

Anne_GTI wat knap! Gefeliciteerd!

Ik zit weer op m'n telefoon, ben mijn oplader van me laptop kwijt.. Maar degene die had gereageerd op mijn filmpje. Ik zit inderdaad veel te veel naar voren. Moet ik écht op letten. Bedankt in ieder geval voor je reactie en we zijn er hard voor aan het trainen! Hopelijk wil het morgen een beetje :=

Draver_DirkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:11

Super leuk weekend gehad op Geldrop Hippique. Lindsey in de M de eerste dag nog zwaar onder de indruk van de hele entourage en indoor springen. resultaat 19 strafpunten, maar vandaag heeft ze het helemaal goed gemaakt met een foutloos parcours. Dit kan weer op haar ervaringen lijstje toegevoegd worden. Dirk had in de ZZ de eerste dag één balk op de laatste hindernis, en vandaag ook één in de dubbel. Maar blijkbaar wel geselecteerd voor de finale, dat hadden we alleen pas door toen we al thuis waren. Dacht dat 25% door mocht, er waren 8 combinaties in de ZZ. maar er mochten vijf combinaties door naar de finale. Helaas, maar in ieder geval nog een beetje op tijd thuis, anders was het echt nachtwerk geworden met een rit van bijna 4 uur voor de boeg.

Draver_DirkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:31

Anne_GTI schreef:
3e plek in Broekelo. Paard heeft de brokken weer verdiend.

Super, gefeliciteerd

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:42

Gefeliciteerd allemaal met de goede resultaten en fijne rondjes!

Gomir leuke foto's bovenste heeft een leuk koppie/blesje/snebje zeg!

Goldie Lette is een leuk beestje ook!

Hier is dressuur bootcamp weer begonnen, eerste 10 minuten zogenaamd bang aan een kant van de bak. Na 10 minuten had ze door dat ze het niet zou gaan winnen en begon ze fijn mee te werken.
Voorlopig even bootcamp volhouden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:47

Wat een berichten allemaal. Morgen even bijlezen, ben bekaf nu :=

Latte is iig goed hier aangekomen, was wel even moeilijk afscheid voor de eigenaar, maar bij het zien van de foto's was ze gelukkig weer helemaal blij :)

Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:50

Nette rondjes vibabu! 2e rondje al met een stuk meer rust dan het eerste. Lekker zo doorgaan. :D

Draver_Dirk, dat klinkt als een geslaagd weekend desondanks het missen van de finale! :j Gefeliciteerd met de fijne resultaten!

Jes, toch een fijn paard dat ze het spoken aan een van de kanten opgeeft! Mijn dressuurpaard kent het woord opgeven niet hoor. :+ Misschien kan zij nog wat leren van jouw paard. :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:55

Nann__ schreef:
Fijn paard heb je Vibabu! Ziet er goed uit! :j

Anne_GTI wat knap! Gefeliciteerd!

Ik zit weer op m'n telefoon, ben mijn oplader van me laptop kwijt.. Maar degene die had gereageerd op mijn filmpje. Ik zit inderdaad veel te veel naar voren. Moet ik écht op letten. Bedankt in ieder geval voor je reactie en we zijn er hard voor aan het trainen! Hopelijk wil het morgen een beetje :=

Ik was dat hihi ja gewoon langer op je kont zitten en tellen en bij laatste galop sprong gaan staan! En schouders overdreven naar achteren door zwaar te maken denk dat je dan al hele hoop rust creeert verder ziet het er gewoon goed uit hoor! Lekker door oefenen! Nu heb je waarsh het gevoel zoals je het uitlegt dat ze op de hinernis afstromt en je geen controle heb over wanneer ze springt! Als je dat probeert wat ik zeg dan kom je al heel eind dat weet ik zeker!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:09

Lees hele goede resultaten! gefeliciteerd allen!!

Mijn begint van het indoor seizoen was niet zo.. grote zag het op de laatste hindernis niet meer zitten.. compleet over de zeik, spanning en stress, geen idee waarom. 2de parcours afgemeld. De andere was lekker aan het spelen :P hupjes bokjes tussendoor, beide parcoursen 1 balkje, volgende keer mag ze een rondje M doen. Kijken of ze het dan interessanter vind :P

Vrijdagmiddag op de 3 jarige gereden. Wat een fijn paard! Kan zo een B dressuurproefje lopen :P maar daar heeft ze de energie nog niet voor. Een kwartiertje rijden is lang genoeg.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:04

Zo heb even bijgelezen! Heb m'n oplader gevonden.

Carola, leuk! Ben erg benieuwd hoe die het gaat doen straks. :D

Laura, ruime gangen is goed! Ik weet niet of die van haar perse ruime gangen heeft maar wel echt een MEGA galop! Vind dat hij het heel leuk doet! Denk dat je er een fijn paard aan hebt. Wauw goed gereden dus! Gefeliciteerd! Waar ben je gestart?

Eva, ohhh wat stom ik heb helemaal niet aan jou gedacht! Ik heb nu al contact met Emma maar als t niet doorgaat stuur ik je een berichtje. En jij bent echt al een poos 'paardloos'! Wel leuk dat Evel het zo goed doet.

Froos, leuk Groenendaal! Fijn dat het zo goed gaat! Hij wordt wel sterk of niet? Vind het er fijn uit zien hoor. :j Ik kan geen vrij krijgen anders wilde ik ook de 21ste starten bij de Voornruiters..

Draver_Dirk, goed weekend dus! Gefeliciteerd! En moest je 4 uur rijden? Jeetje wat een eind! En jammer van de finale maar snap dat het anders ook wel heel laat word. Zijn en foto's/filmpjes gemaakt? :D

Jes, _O- Ik moest een beetje lachen om je berichtje.

Goldie, wat een GEWELDIG paard! Wat is de afstamming?

Linsxdot, dank je wel! Ik ga er proberen vanavond aan te denken haha.

Marijkeeee, wat zonde van de laatste sprong.. Was het ook een gekke sprong of? En wat goed van de 3 jarige! Ben benieuwd hoe je andere het in het M gaat doen. Ik vind dat toch wel serieus hoog.. :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:54

Zo even bijlezen na druk weekend in de paarden :D

Filmpje ziet er goed uit hoor Nan! Is altijd wat te verbeteren. Als je hem opnieuw aanspringt heeft ie wel een heel mooi tempo en ritme, na de hindernis gaat ie wat te hard en wordt hij ook beetje lang denk ik ? Dat heb ik met Haddy ook. Zou proberen hem na een sprong direct wat te sluiten, en dan zelf goed terugzitten inderdaad. Is lastig hoor maar oefening baart kunst! Voor de eerste keer B weer mag je zeker niet klagen :j

Filmpje van 'oudje' ziet er ook goed uit. Mooi dat je zelf tevreden bent! Rondkomen is toch punt 1 en na steeds uitgebeld te worden is dit al super!

Die 3 jarige springt leuk zeg! Leuk koppie heeft ie <3

Zou je L gaan Laura ? Fijn dat het toch goed ging in de B! Gefeliciteerd met je prijs *\o/*

Vriendin van mij heeft er ook zo 1 die blijft vrij springen, moet je echt de hindernis afbreken :=

Ziet er goed uit Vibavu, inderdaad fijn paard!

Wauw Anne wat gaaf! Echt een gave cross is dat zeg. Kon helaas niet gaan kijken door al drukke planning maar anders had ik echt gegaan.

Logisch dat Lindsey het allemaal spannend vond, is ook allemaal heel wat! Fijn dat ze daarna goed ging. Balen van Dirk zijn balkjes, maar toch onwijs knap op dat niveau!

Wat een leuk beest die Latte, echt geinig met die stipjes! Veel plezier samen :D

Balen Marijke dat ie zo over de zeik was. Hopelijk volgende keer wat meer rust in z'n koppie. Hoe ging het tot de laatste hindernis? Haha in het M geen tijd om te spelen tussendoor, stoer hoor!

--------------------------------------------------

Al met al een lekker actief weekend van ons zo! :D

Ik had zaterdagavond een clinic met Haddy van m'n instructeur waar ik jaren met m'n witje heb gelest. 1 parcours springen, werd gefilmd en kreeg je wat commentaar, 2e parcours springen en dan de dingen gebruiken die gezegd werden. Ik zelf en ook hij waren erg tevreden! Haddy sprong super fijn en wat puntjes op de i kunnen zetten in het 2e parcours.
Eerste rondje was nog iets rommelig, landde paar keer verkeerd en reed 1 lijn zelf niet zo netjes aan. na de dubbel op 5 galopsprongen een stijl, kwam voorwaarts de dubbel uit dus reed hem op 4 := Voor paard appeltje eitje, hij is vrij lang en heeft een grote galop maar moet dan toch iets meer terug na de dubbel.

Heb het tweede parcours eindelijk kunnen uploaden naar Youtube vanaf de DVD. Tips altijd welkom :D
Dit was onze 3e keer op vreemd terrein parcours rijden samen, dus ik ben echt dik tevreden! Wat een fijn paard <3 30/10 gaan we op deze locatie op wedstrijd :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:09

@Capriootje: zal je filmpje later bekijken, maar het klinkt als een zeer nuttige clinic!!

Oh ja tot de laatste hindernis waren we gewoon foutloos.. maar ze sprong soms wel wat richting strak omhoog.. dus nu na de tijd is mijn oordeel dat ze gewoon te veel spanning had dit keer.

@Nann: M vind ik wel leuk :) en bij dit paard heb ik wel het idee dat ze het wel aankan. Ze is niet te snel onder de indruk. Ja vroeger als 4 jarige vond ze wel van alles eng.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:52

Nann__ schreef:
Goldie, wat een GEWELDIG paard! Wat is de afstamming?

Platini VDL x General I x Ahorn

Hoop filmpjes om te bekijken, moest ik maar niet doen op het werk :P

Hoop bijgelezen iig. Teveel om te reageren, iig een hoop positieve berichten en ervaringen *\o/*

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:28

Zal later even de tijd nemen om alles bij te lezen, wat gaan jullie snel, haha!

Wij liggen er de komende maanden helaas uit..
Mijn paard is over het hek gesprongen en heeft zich daarbij akelig verwond |(
Voor nu dus vooral rusten en medicatie

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:21

Wat akelig SD

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:46

Hahaah dat bijlezen . Hoe doen jullie dat via telefoon :')
Ik hou het echt niet bij hoor ..
maar zie goede resultaten voorbij komen !
Ik zou is wat vaker reageren :p

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:47

Grote telefoon nemen :j :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:08

Hahah goeie!
Wat k*t SD..
In Ouderkerk ad Amstel Nann :) enne Gismo heeft ook grote galop ben ik achter nu haha
Ja ik zou L gaan doen maar waren te vroeg dus dan ga ik mijzelf bang zitten maken :'), klinkt goed je clinic, Kayleigh!
Goede resultaten draverdirk!
Gefeliciteerd Anne!

Vandaag 'generale repetitie' gehad voor vrijdag, eerste wedstrijdje weer met Gismo. BB80 en BB90. Maar meneer sprong vandaag over 115 triple heen alsof er 60 cm stond. Totaal geen moeite voor moeten doen :') Heeeerlijk!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:39

SD wat vervelend, beterschap voor je paard.

Laura fijn rondje B is ook prettig toch!

Filmpjes kan ik helaas moeilijk kijken nu, op het moment alleen Internet op mijn telefoon en dat is met het bereik hier niet erg snel.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:41

Jeetje SD, wat k*t.. Sterkte met je paard!

Twee rondjes B maakt ook niet uit toch. Als je er maar een goed gevoel bij hebt.

Wij sprongen gister op het wilde varken in voorthuizen. Helaas 2 weigeringen op sprong 3 en 1 op 4 toen werden we uitgebeld.. Ik was ook zo zenuwachtig, en mijn paard helpt me er dan niet echt doorheen. Kan het hem niet kwalijk nemen maar het maakt het wel nóg frustrerender..
Wel een screenshot van sprong 3 haha.

Afbeelding

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:52

Nann__ schreef:
Jeetje SD, wat k*t.. Sterkte met je paard!

Twee rondjes B maakt ook niet uit toch. Als je er maar een goed gevoel bij hebt.

Wij sprongen gister op het wilde varken in voorthuizen. Helaas 2 weigeringen op sprong 3 en 1 op 4 toen werden we uitgebeld.. Ik was ook zo zenuwachtig, en mijn paard helpt me er dan niet echt doorheen. Kan het hem niet kwalijk nemen maar het maakt het wel nóg frustrerender..
Wel een screenshot van sprong 3 haha.

[ [url=m/xAwh8Y.png]Afbeelding[/url] ]

Balen Nann, is wel een mooi concours he. Ik heb daar vorig jaar gereden en vond ook dat ze flink hoog hadden gebouwd toen! Ik heb helaas ook nog steeds veel last van zenuwen..:(

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:07

Wat leuk! Ja vond het heel mooi! Waarom rij je dit jaar niet mee? Nu stond het ook flink aan de maat vond ik.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:13

Ik heb zaterdag een rondje in Putten gedaan, en ben van zondag tot maandag een weekend in Arnhem geweest dus het kwam niet helemaal goed uit. Vrijdag ga ik naar jumping indoor Aalsmeer.

Dit is nog het filmpje van afgelopen zaterdag, uiteindelijk nog 13e geworden in de B.

https://youtu.be/ZvHbEpsF0Ck

Niet ons beste rondje, maar de week ervoor kwam ik niet verder dan hindernis 2 dus moest van Lammert zitten en rijden en dat is volgens mij gelukt :-).. ze is nog super kijkerig op wedstrijd wat ik thuis helemaal niet gewend ben van haar! :oo

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:51

Aankomende zondag hebben wij weer onze eerste indoorwedstrijd in Saasveld! Week erna in Den Ham ons L debuut :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:26

Jeetje wat zijn jullie hard gegaan!

Heb keurig alles bijgelezen maar even geen zin in een bijleespost maken.
Zag dat er veel goede resultaten zijn geboekt dit weekend en een paar wat minder.

Nan wat jammer van gisteravond! Echt meer in jezelf geloven, je kan super netjes rijden! :j
En ook al ben je uitgebeld, je hebt toch weer een ervaring opgedaan.