[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:33

Hier wel een paard wedstrijden gereden, daarna zelf verhuisd, dus ik heb bizar weinig tijd gehad voor de paarden. Ik heb geen wedstrijden gepland staan. Het nieuwe jaar weer ergens.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:36

Ik ben gister zo blij als een klein kind geweest! Met inrijden zakte de moed mij in de schoenen, wat doe ik hier dacht ik bij mijzelf. Het ene paard liep nog spectaculairder als de ander, loop ik daar te hobbelen met mijn huis tuin en keuken knol. Naja, Val liep fijn, moest van mijn vader niet zeuren maar gewoon rijden.

Hele fijne proef kunnen rijden, eindelijk een keer zonder spoken. Ook fijn eraan kunnen blijven, alleen laatste stukje liep hij wat leeg. Punten opgehaald, had ik 188 punt! Ik helemaal blij, jury is normaal gesproken ook best streng. Kijk ik op de uitslagenlijst, sta ik gewoon 6e! Dus ben zelf nog met een 6e prijs naar huis gegaan.

Moest stiekem heel erg lachen, sta je daar met de prijsuitreiking tussen bijna allemaal semi-profs met eigen dressuurstal, laklaarzen, dure tuigen en super de luxe paarden. Had mijn rijlaarzen niet eens gepoetst.... :')

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:50

Hallo! Iedereen een fijne kerst gehad?

Daantjuh gefeliciteerd! Wat fijn! Zo zie je maar, ondanks alle semi profs niet meer zeuren :D

Marietje hoe gaat het ondertussen met je paard?

Thirza, fijn dat je paard weer lekker loopt na zijn apk.

Bloempje, welkom! Gaat het door vandaag? Dan succes!

Wij doen voorlopig geen concoursen, zijn er gewoon niet klaar voor en wil wel goed beslagen ten ijs komen. Paard loopt alles prima, maar vorige week was ik mijn balans alwéér kwijt, maar die is gelukkig aan het terugkomen. Ben ook nog bij de fysio geweest en had twee wervels scheef zitten, mogelijk heeft dat ook meegespeeld.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:06

Ik ga 17 januari maar weer eens proberen, als het weer goed blijft.
Heb er na de laatste wedstrijd even niet veel zin meer in....

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:33

Gefeliciteerd Daantjuh!! Wat goed zeg!

Wij hebben inderdaad vandaag wedstrijd gehad. We hadden even een foutje in de planning gemaakt (lees: te lang koffie gedronken in de kantine).. Hierdoor wat gestresst losgereden (was 10 minuten te laat begonnen, dat werkte natuurlijk niet... Dus maar even weer rustig rijden en dat ging beter. Daarna had ik m lekker voor elkaar en hebben we fijne proeven kunnen rijden.

We hadden uiteindelijk 2x 187 punten. :) Ben zeer tevreden voor de eerste keer weer!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:38

Goedemorgen! Iedereen de kerstdagen overleefd? {:)

Daantjuh was ziek :(:) Wel lekkere springles gehad, dat is fijn!
Paard van Thirza heeft APK gehad, hoe gaat het nu met hem?
Peelie is verhuisd.
Daantjuh, goed gereden, gefeliciteerd! *\o/*
Jeaulijn is bij de fysio geweest :(:) Hoe gaat het nu met rijden?
Maaike is de wedstrijden even beu :(:)
En bloempie ook gefeliciteerd! *\o/*

Hier gaat het lekker! Het opbouwen pakt hij super goed op. Ik had me ingesteld op een flinke stap terug, maar hij is eigenlijk heel erg fijn. Snap er nog niets van :+ Ik kreeg bij de 3e x rijden al van meerdere mensen complimenten dat hij zo goed liep. Ik doe in principe alles weer, stap draf galop en hou voor de rest grote lijnen aan. Merendeel rij ik beetje over de hoefslag en verder beetje grote volte etc maar meer niet.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:56

Dat is goed nieuws Bloempie! Volgende keer iets sneller de koffie op drinken of eerder beginnen :7

Jammer Maaike dat je er weinig zin in hebt.. Het moet wel leuk blijven he!

Marietje, goed nieuws dus! Top! Misschien heeft de rust hem wel goed gedaan en had hij het even nodig? Is soms niets mis mee.

Het rijden gaat goed, maar ik heb nog veel punten om op te letten. We doen ook geen oefeningen, vooral veel wendingen enzo, we zijn alleen maar met mijzelf bezig, paard doet alles wel. Vanmorgen weer bij de fysio geweest, de spier die van mijn rug naar mijn bil loopt was de vorige keer keihard en het masseren deed ook pijn, vandaag niet meer zo erg +:)+ Moet mn oefeningen blijven doen en volgende week weer terugkomen.
Daarnaast begin ik a.s. maandag met ruiterbalans training icm de flexchair. Oud-stalgenootje geeft dat en zij denkt me te kunnen helpen met mijn problemen. Dus we gaan het zien! Het wordt zelfs vergoed door de verzekering als fysio :j

Iedereen alvast een goede jaarwisseling!! *\o/*

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:43

Iedereen een gelukkig nieuwjaar! Allemaal de jaarwisseling goed doorgekomen? Hier was alleen het paard van mijn vriend wat onrustig, mijn eigen en Valentino waren super rustig.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:01

Goedemorgen! Iedereen de beste wensen voor 2016, dat het maar een mooi sportief jaar mag worden!

@ Jeaulijn, hoe gaat het met de ruiterbalans training?

Hier zijn de paarden ook rustig geweest rondom de jaarwisseling. Althans, die van mij :+
Een enkele was iets onrustig.
Rijden gaat nog altijd super fijn, hij trekt er ontzettend goed aan. Eerste les heb ik ook al gehad.
Hij deed het zo goed dat ik dacht laat ik maar weer rustig aan wat plannen. Vanavond weer, heel veel zin in!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:00

Ik kom mij hier weer melden! Aan het begin van het topic heb ik me ook al eens gemeld, maar het heeft nog een tijdje geduurd voordat ik eindelijk mijn M1-debuut ga maken. Aankomende zondag gaat het dan echt gebeuren. Voor ons beide de eerste keer M1

Ik start met E-pony Rubio tussen de paarden, maar dit gaat ons goed af. Hij staat zijn mannetje tussen de 'echte' paarden. Helaas hebben we in 2015 wat met wat blessureleed te kampen gehad. In november en december heb ik nog L2 gestart en daar hadden we in alle 4 de proeven 2 winstpunten. Voor mij een bevestiging dat we maar eens over moeten stappen.

Dit is Rubio
Afbeelding

En dit zijn wij samen
Afbeelding

Ben erg benieuwd hoe het zondag zal ga. Ik verwacht niet direct winst te rijden, maar hoop er wel veel van te leren.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:39

Veel succes zondag! Ik mag morgen weer.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:15

Vaandaag dus ons M1 debuut gemaakt. En wat een superdebuut! Twee fijne proeven gereden. In de eerste proef hadden we last van bakkabouters die ineens halverwege tevoorschijn kwamen, maar ondanks dat fijne proeven. Boven alle verwachting hebben we direct al twee winstpunten gereden, 190 & 193, en daarmee twee keer een 1e prijs! Op naar de volgende.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:46

Wat goed gefeliciteerd!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:53

Netjes!!! Geef mij zo'n debuut hé.

Ik heb zaterdag nog gereden, tijdens de proef toch weer spanning. Hierdoor krijg je gewoon slordige fouten wat niet nodig is. Toch nog 187 punt, maar net buiten de prijzen. Vrijdag heb ik kampioenschappen, hopelijk kan ik hem dan beter bij de les houden en heeft hij geen spanning!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:15

Iedereen gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:42

Rubio gefeliciteerd! Lekker debuut zo :D

Daantjuh ook gefeliciteerd met je punten! Op naar de volgende, succes vrijdag!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:45

Ik krijg zaterdag een paardje waar ik m1 of l2 mee moet starten. Ik heb 3 jaar geleden M gereden. Ik hoorde dat de M1 nu veel strenger beoordeeld wordt dan de L2. Is dat zo? Hoe is jullie ervaring hiermee?

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:12

Ik heb afgelopen zondag dus voor het eerst M gestart en was ook erg benieuwd naar hoe er beoordeeld zou worden. Ik vind het erg mee vallen. Ik had verwacht dat er veel strenger beoordeeld zou worden, maar ik vind dit echt heel erg mee vallen. Tijdens de proef schrok hij een keer en sommige oefeningen waren wat slordig, maar heb slechts 2 5 gekregen elke proef. Geen 4 of nog lager en dat viel mij erg mee. Nu heb ik natuurlijk niet veel om mee te vergelijken. Het was immers pas de eerste keer, maar ik had het strenger verwacht. Lag misschien ook aan de jury die ik nu had. Ben benieuwd hoe het de andere keren zal gaan.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:10

Hoi allemaal!
Wat fijn marietje van je paard.
En lift even mee op jouw blp.

Rubio is een leuk beestje!

Verder vele mooie punten, klasse dames!

Ik heb door omstandigheden mijn startpas even moeten opzeggen. 15 november zou ik mijn M debuut maken maar 14 november plotseling verhuisd van stal en geen concour gereden.

Op dit moment loopt ze het ene moment Super en het andere moment alleen maar steigeren bokken en in de lucht springen met een bolle rug.
Dus ik doe haar ook even naar de apk! Dan zien we wel verder.

Eind februari wordt de binnenbak gebouwd bij ons op stal dus kan ik altijd rijden!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:16

Verder nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

Heb na de laatste wedstrijd toch weer de moet bij elkaar kunnen rapen en maar goed ook :D

1e en 2e met 183/181 *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:17

Nette resultaten allemaal!

Ik start een poosje niet :) veel te druk met afstuderen rij ook amper momenteel :P

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:49

Rubio, hier wisselt het heel erg bij welke jury je rijd. De echte Z jury's geven hooguit 4 a 5 winstpunten weg bij een rubriek van 20 starts. En je hebt er ook wat sinterklazen tussen zitten die bijna iedereen een winstpunt geeft.

jammer Sunshine dat het zo wisselend gaat. Krijgt hij ander voer op stal? Misschien zit daar een stuk van het probleem.

Netjes maaike!!

Ik heb vrijdag kringkampioenschap gehad. Met inrijden ging het al helemaal niet fijn en in de proef werd het helaas alleen maar erger. Wederom elke keer lopen schrikken op de lettertorens en juryhok, is volgens mij gewoon werk onttrekking. Als hij klaar is hobbelt hij aan de lange teugel overal langs. Halverwege was ik het zo zat dat ik hem tussen 2 oefeningen even heb laten voelen dat ik sporen om heb en dat ik boos was. Vanaf dat moment ging het beter. Kreeg ik nog 181 en 187 punt, terwijl ikzelf hem direct had willen opladen en naar huis had willen gaan. 8e geworden in een grote groep M ruiters, dus nog niet eens heel slecht. Blijkbaar zaten er toch goede stukken tussen, al heb ik dat zelf niet gemerkt.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:42

Ik heb afgelopen weekend ook mijn M1 debuut gereden. Hoewel ik vind dat we er nog niet helemaal klaar voor zijn (we zijn nog aant fine-tunen) toch maar opgegeven voor M1. De wedstrijd werd gehouden op de vereniging waar ik ook les dus het was een soort van thuiswedstrijd.

Eerste proef liep ze nog niet helemaal lekker (konden maar 20min losrijden vanwege slechte buitenbak en wij hebben met deze temperaturen toch echt iets langer nodig). Ik kon de juiste dosering van de hulpen maar niet vinden. Middendraf vloog ze weg in galop en schouderbinnenwaarts viel ze bijna terug in stap. Dat plus nog een paar foutjes koste mij helaas een winstpunt want het leverde 178 punten op. Tweede proef ging al een stuk beter. We hadden elkaar weer gevonden en een aantal mooie stukken neergezet wat resulteerde in 188 punten. Ik ben dus dik tevreden over mijn debuut :D

Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar de nieuwe proeven! 1 maart komen ze geloof ik online? Spannend!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:22

:wave:

@ Truitje; ik vind het nogal per regio verschillend. Ik zie soms filmpjes van mensen voorbij komen dat ik denk; daar had ik geen winst mee gekregen. :o
@ Sunshinee; hoe gaat het nu met rijden? Nog zo wisselend?
En een binnenbak .... ik wil niet mee zonder :o :D
@ Maaike; gefeliciteerd!
@ Yvank; druk druk :(:)
@ Daantjuh; gefeliciteerd!
@ Sjira; ook gefeliciteerd.
Wat betreft de nieuwe proeven, ik vind het echt achteruitgang. Hoezo niet meer halthouden en groeten. :? Dat is toch basis basis basis! (en dan ben ik nog iemand die een paard heeft die niet stil kan staan dus mij zou het goed uitkomen :+ ) Nee, ik weet het niet zo goed ....

Hier gaat het z'n gangetje. Rijden heb ik weer aardig opgebouwd naar volle bak.
Nooit meer iets gevoeld of gezien aan zijn lopen, sterker nog ... hij lijkt wel beter te lopen dan ooit. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:26

Daarvoor is het er niet uitgehaald marietje :n

Puur omdat er anders teveel onderdelen zouden komen omdat onderdelen uit elkaar getrokken worden. Dus niet meer één cijfer voor afwenden hald groeten , achterwaarts voorwaarts maar meerdere zodat het goed beoordeeld kan worden.

Omdat er anders teveel onderdelen zouden komen is er gekeken wat kan dan weg? In de meeste proeven vanaf de M1 zit 3 of 4 x halthouden waardoor besloten is om het groeten uit het begin weg te laten omdat er nog genoeg overblijft om dit te kunnen tonen...

Bovendien is een overgang op X moeten maken misschien nog moeilijker omdat dit ook recht voor de jury is.