[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:44

[***]: Nou 178 is helemaal niet gek voor als je zo een lange tijd niet hebt gestart. En ook logisch dat er dan wat spanning is.

Dressuur518: succes morgen!! Wel fijn om eerst een keer een oefenwedstrijd te rijden.

Ik had vandaag de tweede dag van de dressuurderby. Ik was heel tevreden. Travers ging niet zo, terwijl dat thuis altijd heel fijn gaat. En keertwending links gaat nog niet zo, omdat hij zijn binnenachterbeen laat staan. Ik had 181 en 190 en had 6e prijs. Was grote samengevoegde M1/M2 groep.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:37

Iedereen gefeliciteerd met de nette punten!!!

Ik heb zondag de tweede selectie gereden. Ik zat zwaar onder de paracetamol omdat ik ontzettende last van mijn rug had. Daardoor was ik eigenlijk niet zenuwachtig; ik verwachtte er niets van. Daardoor was mijn paard veel minder gespannen en heb ik eigenlijk fijn gereden. Er zat niet veel impuls in, maar dat kon ik met mijn rug helaas niet uitzitten. Ik had 172 en 191p.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:34

Iedereen gaat maar hard richting de Z! Leuk hoor!
Gefeliciteerd met de resultaten!

Ik ga 2 mei een clinic rijden, proefgericht... dan proberen we de M2 even.
Ze wordt steeds sterker en alles gaat steeds gemakkelijker.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:33

Jullie gaan zeker hard zeg! Gefeliciteerd!

Ik heb mijn wedstrijd voor zondag toch afgebeld, vrijdag les gehad ging super fijn maar ook mijn instructrice zegt dat we gewoon nog kracht en conditie missen, gaan gewoon nog even lekker doortrainen en dan zien we wel wanneer we er weer voor kunnen gaan :) liever wat langer rustiger aan dan weer een nieuwe blessure :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:00

Mag ik mij ook melden?

Ik heb afgelopen zondag mijn M2 debuut gemaakt met mijn 10 jarige Friese ruin Meint.
Na een wedstrijdstop van 2 jaar (heb in die tijd 2 hernia's gehad), in december 2013 weer begonnen in de M1. Vlot achter elkaar nog 10 winstpunten gehaald (had er 3).

En toen afgelopen zondag 'in het diepe gesprongen' . Spannend!

Meint liep een fijne proef, ik was zelf tevreden. Tot mijn verbazing de M1/M2 gewonnen met 197 :oo
Zo blij!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:46

Groot gelijk, Annika_s. Beter om dan nog even door te trainen.

Welkom Nadita! Dat is nog een een debuut. Gefeliciteerd!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:07

zo dames, ik kom ook weer ff uit de stiltemodus...
Sinds afgelopen Vrijdag plankgas bezig geweest in het nieuwe huis.
Het was de bedoeling om Maandag/Dinsdag helemaal over te huizen en er te blijven slapen en in het weekend daarvoor wat meubels etc langzaam over te huizen.
Totdat mijn vriend en 2 helpende vrienden bedachten dat het makkelijker was om alles op 1 dag te doen.. }>
Dus sinds Zaterdag slapen we er nu al. :+

Vrijdag hele dag gepoetst en opgeruimd en tuin gedaan met vriendinnen en schoonmoeder.
Schoonvader en vriend hebben de slaapkamers geschilderd(waren blauw met geel!!) verder gaan we niks schilderen ivm toch maar tijdelijke woning(6 maanden)
Zaterdag ook weer gepoetst en opgeruimd en tuin gedaan(aanhangwagen vol met onkruid) met hulp v vriendinnen,vrienden nicht en achternicht, eigenaren van het huis en schoonouders.
Vervolgens heeft mijn vriend samen met 2 vrienden nog tot middernacht alles overgehuisd naar het nieuwe huis.
Afgelopen dagen alles ingericht en opgehangen en we zijn nu voor 85/90% klaar :D
Vanmiddag nog nieuw bureau gehaald en wat rolgordijnen(schuur en keukendeur) en wat accessoires voor de tuin.

Mijn paard heeft lekker 2 weken vakantie en die pak ik volgende week weer rustig op qua training.

Ik lees hier verder allemaal goede berichten met wp, prijzen en goede debuten :D +:)+

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:24

Wat een goede berichten hier allemaal, fijne debuten en mooie punten, top!

Ik ben afgelopen weekend ook lekker eigenwijs op wedstrijd gegaan. Van de dokter mag ik eigenlijk 6 weken niet rijden (pink uit de kom geweest, banden uitgerekt en licht ingescheurd), maar helemaal ingetapet en gespalkt, kan ik redelijk rijden, wel met mn teugels tussen ring- en middelvinger in plaats van bij mijn pink, maar toch.
Al 4 maanden geen wedstrijd gereden, door een stort van blessures, dus ik verwachtte er niet te veel van. Dit is ook de reden dat ik toch nog maar even M1 ben gebleven, 18 mei nog 1x M1 en daarna over :)

Op vrijdag is mijn paard flink over de zeik gegaan door een dressuurles die totaal niet op onze manier van rijden en vooral niet op het karakter van mijn paard aansluit. Op een gegeven moment stond hij zelfs met zijn oren plat in zn nek en zijn mond opengesperd klaar om de instructrice aan te vallen! Gelukkig ging zij op tijd opzij en heb ik haar daarna eindelijk duidelijk kunnen maken dat deze manier voor ons niet werkt :+

Zaterdag kon ik er het eerste kwartier dus ook absoluut niet aanzitten, bij iedere beweging ging hij recht overeind, arm ding. Dus lekker laten galopperen, even zijn ei kwijt. Uiteindelijk ging hij zelf mijn hand opzoeken en kon ik er iets mee. Wel was ik bang om hem weer over zijn theewater te helpen, dus heb 2 wat te brave proeven gereden. Ik was dan ook heel verbaasd met mijn 186 en 185 inclusief 2 eerste plaatsen :D
Op zondag bood hij zelf in het losrijden erg veel verzameling aan, dus ben ik zo mijn proef ingegaan. Heel fijn gereden en ook leuk jurycommentaar. In de tweede proef liet hij heel duidelijk merken de verzameling niet nog een proef vol te kunnen houden, dus toen heb ik hem wat flauwer gereden. Wel weer heel leuk commentaar, maar ook de opmerking dat hij meer verzameld moest en explosiever.
De eerste proef was 178 (jury vond dat ik te verzameld reed, wordt niet gevraagd in de M1 :') ) en in de tweede 191! Totaal andersom als mijn gevoel dus. En weer 2x 1e :))

Goed weekend gehad dus, nog even oefenen op het volhouden van de verzameling en dan lekker de M2 in *\o/*

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:51

13 april hadden wij ons eerste m2 debuut. nu 2 weekjes later staat de teller al op m2+5 *\o/*

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:13

Goed bezig allemaal!

Ti's idd beter om dan nog ff thuis te blijven annika :j

Ik ben onderweg, helaas maar 1 proef maar wel een heel fijn terrein :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:04

Succes iedereen die vandaag nog moet!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:59

Succes iedereen!

Ik heb m'n M2 debuut gepland! Volgende week woensdag... brrr spannend!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:44

vandaag even een M2 proef geoefend.
Welke ik donderdag ook moet rijden.. maar dat is niet de meest moeilijke geloof ik! proef 21.

Ging best goed.. alleen hij was een beetje druk/hectisch.
Op naar donderdag, proefgerichte clinic!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:48

Proef 21 is toch die met een slangenvoltes? Vind ik best een pittige proef. Stukje met de keertwendingen vind ik ook niet zo fijn. Komt snel achter elkaar en 3 overgangen op een klein stukje. Succes donderdag in elk geval.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:01

Ja dat is die met de slangenvoltes ja.. maar ikhoefde niet van galop naar stap...
En rechtsom gewoon van draf naar galop..

De slangenvoltes gaan me nu makkelijk af.. (zul je zien.. gaat dat natuurlijk mis :P )
Maar moest er echt mega veel op oefenen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:10

Ik vind juist de slangenvoltes fijner dan de gebroken lijn, zo zie je maar, ieder heeft zn moeilijke en makkelijkere dingen :j

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:58

Idd ik vind de slangenvoltes ook fijner :j moet wel zorgen dat ik ritme houd.
Dat stukje met die keertwendingen vind ik niet zo'n ramp, blijft die fijn aan het lopen als ik tussendoor nog een paar overgangen moet maken :)

Ik ben zondag weer weggeweest, nou t was niet om naar huis te schrijven maar slecht is anders :+ t was een 6'jes jury die heel raar puntte, er was een meisje voor mij met een enorm goede pony die een nette proef reed met wat kleine foutjes en die had niet eens winst :? Waren er ook maar 2 vd 10 met winst.
M'n slangenvoltes gingen netjes en binnenkomen/afgroeten ook, kreeg ik 5'en en 6'en voor en hij kwam TDH met Sb terwijl ik er niets aan zag toen ik terug keek in het filmpje :+
Maargoed, volgende x beter :D

Ik moet over 3 weken pas weer.. Tijd zat om te trainen iig :j ik ga de 16e oefendressuren om hem een keer goed achter z'n vodden te zitten onder begeleiding van m'n instructrice, hij kakt enorm in als ik begin met m'n proef, dan kan ik blijven rijden wat ik wil maar hij denkt dikke vinger ik ga echt niet harder! Enorm frustrerend := die zondag ga ik dan ook weer op wedstrijd kijken of die er wat van geleerd heeft :))
Morgen komt de smid en donderdag lessen, heb er weer zin in :D

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:03

Wat zijn jullie allemaal goed bezig met oefenen zeg! +:)+

Ik sta helaas stil, mijn paard gelukkig niet helemaal. Na mijn laatste wedstrijd onder de paracetamol te hebben gereden 20 april heb ik niet meer op mijn paard gezeten. |( Ik heb verschrikkelijke last van mijn rug gehad. Vanmorgen was de eerste dag dat ik weer redelijk soepel en zonder pijnscheuten op kon staan uit bed. :)

Mijn instructrice rijdt nu twee keer in de week op mijn paard. Een keer dressuurmatig en een keer om te springen. Dat laatste hadden we al een tijdje geleden afgesproken. Ik was gewoon heel benieuwd of mijn paard het leuk vindt om te springen en hoe ze een parcours doorkomt. Gelukkig vindt mijn paard het heel leuk om te doen, dus 29 mei staat haar springdebuut gepland, tenzij ze er nog niet klaar voor is. :j

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:55

189 Punten tijdens de clinic! blij :-)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:21

Netjes Tinkels!!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:27

Oh balen oneiros, hoop voor jou dat je snel weer opknapt. Heb je vaak last van je rug?

Mooie punten Tinkels! Wie gaf de clinic? Wanneer ga je voor het echt?

Ik ga volgende week voor het eerst een crosstraining volgen. Lijkt me erg leuk en ook bijzonder fijn ter afwisseling van die rondjes in de bak :j .

Jammer amiigo, maar zoals je zelf zegt, volgende keer beter. Het blijft altijd lastig wat jureren betreft.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:31

K.im J.acobi gaf de clinic.
Was echt leerzaam, daarna nog een half uurtje les. Met de verbeterpunten bezig geweest.

Ik ga woensdag voor het echt.
Op gras is dat.. zal wel even wennen zijn, hopelijk is het nog even droog en kan ik thuis even oefenen.

leuk z'n cross... ik durf het alleen zelf niet... Ik ga voor de afwisseling gewoon een leuke bosrit maken!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:00

Wat gaan jullie allemaal goed! Ik heb er nog niet veel aan gedaan. Een m2 proef oefenen zit al 3 weken in de planning... maar nog steeds niet gedaan ..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:31

Harvey: wat gaan jullie goed! Toppie.

Oneiros: balen van je rugpijn. Beterschap.

Tinkels: gefeliciteerd met je mooie punten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:35

Mijn tweede proef in de M2 was niet echt een succes. Ik heb dit paard nu 6,5 jaar en had nog nooit een grasconcours met hem gereden. Dus ook nog nooit tussen de bordjes. Mss ook dom dat ik dat nooit geoefend heb.... :=

Hij gedroeg zich echter super. Was wel kijkerig en nogal sterk. Daardoor had ik mijn been er niet genoeg bij, dus viel uit de contra. En uitgestrekte stap ging hij uitgebreid om zich heen kijken: moet meer over de rug :') Ja, duh dat had ik zelf ook door. Ging ie bij K nog eens stilstaan.
En ik ben maar 2 keer achter de bordjes langs gekomen _O-

Maar op zich best tevreden. Ook veel goede dingen. Had 176 punten, viel me nog dik mee.

Nu wel een ring uitgezet in het land, toch maar eens gaan oefenen :D