[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:18

Dankje :) ja we doen ons best! In de lessen gaat het meestal heel fijn, helaas krijg ik het er tijdens de proeven nog niet uit. Binnen is hij altijd wat gespannen en hij heeft met tijden enorm veel puberstreken waardoor soms heel veel dingen fout gaan. Maar dat is een jong paard! We zijn iig hard aan het trainen om deze zomer lekker mee te doen :)

Lekker hoor, wintersport! Wat dat betreft ben ik wel weer jaloers op je hoor! Maar het is altijd weer lekker thuis te zijn he ;) fijn dat je paard uiteindelijk ontspannen was. Dat drukke hebben ze toch als ze even stil hebben gestaan.

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:33

Wat een knapperd @__Marloes.
Zit inderdaad een leuk koppie op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:28

Dankjewel :)
Vind het leuk dat jullie juist op zn koppie vallen, toen we hem uit de opfok hadden gehaald vond in zijn hoofd juist niet mooi! Te groot, vooral die kaken :o maar nu is ie gespierder en word dat meer in verhouding.

In welke regio starten jullie allemaal? Hier heb ik vandaan enorm goed nieuws gehad dus hoop ik binnenkort meer te kunnen starten! Eindelijk weer dus :)

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:15

Ik start in Overijssel.
Onderhand in de L2, maar ben nog lekker blijven hangen in dit topic.
Fijn, als je kan delen hoe het is om voor het eerst een nieuwe klasse te starten. :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:38

Ik vond m'n paard eerst ook best wel lelijk :')

Ik start rond Rockanje, Hellevoetsluis, Oudenhoorn en Simonshaven :)

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:54

Genieten jullie ook zo met jullie paardjes van dit weer?
Wat een heerlijke dag vandaag!!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:49

Super he! Ik heb gister het mooie weer gebruikt om na een lange tijd weer eens buiten te rijden, paard gedroeg zich voor haar doen echt heel goed en je wordt er zo blij van met dat zonnetje <3 Paard genoot ook zichtbaar.

Iemand die binnenkort nog gaat starten? :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:09

Gister heerlijk les gehad in het zonnetje. Die verdween na afloop (zoals op de foto) van de les gelukkig pas! Mijn pony vond ik in het begin ook echt een knol. Wat verzorging al niet kan doen ;)

Fijn dat het buiten rijden zo fijn ging Anne.
Rienie ook lekker op buitenrit geweest?

Wat voor goed nieuw heb je gehad Marloes?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-03-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:45

Hoi meiden, ik meld me hier ook weer, was even een tijd heel druk met studie, waardoor bokt op een heel laag pitje kwam te staan ;)

Nog bedankt voor de reacties op m'n foto's haha, Anne ik ben eigenlijk ook heel blij met m'n set, ooit komt daar nog een bruin zadel bij, maar zolang deze goed ligt besteed ik m'n geld liever aan nuttige dingen :P Lisa, heb je helemaal gelijk in dat het compacter en actiever moet, was ook het 1e wat ik ook zelf tegen m'n instructrice zei toen ik de foto's zag, maar volgens haar zaten er ook veel betere stukken tussen haha.

Fijn dat je pony weer lekker door de check is Lisa, en een lekker idee dat je zo op je eigen gevoel kunt vertrouwen :j En wat een heerlijke foto zeg, ik vind het echt een super chic dier <3

Welkom Marloes, wat een stoer paard heb je! :D En een goed debuut dus, super! Ik start in regio Utrecht, al kijk ik vooral naar wat dichtbij is, dus zo start ik ook nog wel is in het westen van Gelderland :))

Anne haha heerlijk he om weer thuis te komen na vakantie, ik krijg ook altijd weer heimwee naar m'n paard als ik op vakantie ben :P

En ik werd ook helemaal blij van het weer inderdaad, kan het ook merken aan de paarden, de hele kudde was wat sneller geïrriteerd afgelopen weken, en de laatste dagen is er echt weer alleen maar rust. En zelf loop ik ook alleen maar blij rond te stuiteren, ik ben niet gemaakt voor de winter :P

Hier gaat ook alles goed, gaan elke les weer met sprongen vooruit, vorige week nog wedstrijd gehad, ik had nog nooit zo fijn losgereden heerlijk soepel en actief was ze, 1e proef ging fijn, maar wat slordigheidjes, 174, 2e proef kon ze alleen maar op d'r plek galopperen, kon er eigenlijk helemaal niks meer mee, 151 :+ Uiteindelijk hadden we de dag daarvoor veel stress gehad omdat tijdens een bosrit een vriendin van d'r paard was gevallen en midden in het bos lag met een gebroken enkel, ambulance kon er niet komen vanwege mulle zand dus moest brandweer aan te pas komen, hele toestand allemaal en heel sneu.. Denk dat die stress van die dag er dus tijdens m'n 2e proef uit is gekomen, blijkbaar had iets d'r getriggerd denk ik waardoor ze volledig in de stress schoot. Ikzelf was dit keer voor de verandering super relaxt namelijk.

Maar we kunnen deze zondag weer een nieuwe poging doen, en vandaag tijdens m'n les hebben we 2 heerlijke foutloze proeven gereden. En ik wil wel gaan kijken of ik Bu ook iets kan geven tegen de stress, zat zelf aan bach bloesem (rescue) te denken.
En superschattig, afgelopen zaterdag heeft m'n oppaskindje van 6 op d'r gereden, bij mij kan ze echt nog wel eens wat gekke acties hebben, maar bij kinderen is ze zo onwijs lief en zacht, echt heel leuk om te zien <3 'T lijkt wel echt een kasteel zo met zo'n frutseltje erop :')

Afbeelding

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:56

Oef Fleur volgende keer als hij zoveel spanning heeft zou ik afgroeten!
Je hebt namelijk net geen verliespunt gereden. Begrijp zijn spanning wel hoor ;)
Heerlijk dat hij zo braaf is met kleintjes op zijn rug :D
Van Bach Rescue Remedy kun je gewoon de mensen variant gebruiken trouwens.
Geef het mijn paard ook wel eens voor een 'enge' wedstrijd. Geen idee of het werkt trouwens haha.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:20

Ja dat is natuurlijk ook wel door m'n hoofd gegaan, maar ik probeerde het nog zo goed mogelijk op te lossen, voor mij de 1e keer in m'n leven dat ik zo'n belabberde proef heb gereden, dus wist ik het gewoon ook niet zo goed op dat moment. Als zich dit nog een keer voordoet (wat ik natuurlijk niet hoop) zal ik het denk ik ook wel anders aanpakken en wel afgroeven inderdaad, maar 't is weer een leermoment geweest ;) En daarbij sta ik nog L1+0, dus wat dat betreft maakte eventueel verlies nog niet zoveel uit :P

Gister wel heerlijk gereden, kon echt nog een stap verdergaan dan in m'n les de dag daarvoor. Heb inderdaad de menselijke variant bach bloesem, had het gister al een keer gegeven om te testen, stel ze zou er anders op reageren wilde ik dat liever eerst een keer thuis meemaken ipv op wedstrijd. En ik had zo'n enorm goed blij gevoel van het rijden overgehouden dat ik besloot dat we samen alles aan konden en dus wel een rondje konden uitstappen op het industrieterrein. Er was wel redelijk wat bedrijvigheid en lawaai daar, wat ze wel spannend vond, maar ze heeft geen stap verkeerd gezet, kortom ik was volledig in de wolken gister haha <3 Dus of het nou alle positieve energie was gister van ons beide waardoor het zo goed ging, of dat die bach toch iets had gedaan weet ik niet, maar het doet in ieder geval niks verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:56

Rienie1986 schreef:
Genieten jullie ook zo met jullie paardjes van dit weer?
Wat een heerlijke dag vandaag!!

Heerlijk :) ik moest helaas werken, hoewel op het terras lopen ook geen ramp is met dit weer. Was liever even gaan rijden natuurlijk!

AnnevM schreef:
Super he! Ik heb gister het mooie weer gebruikt om na een lange tijd weer eens buiten te rijden, paard gedroeg zich voor haar doen echt heel goed en je wordt er zo blij van met dat zonnetje <3 Paard genoot ook zichtbaar.

Iemand die binnenkort nog gaat starten? :)

Lekker hoor, een buitenrit :) genieten!!
Ik ga waarschijnlijk 20 maart weer eens starten.

Lisaapee schreef:
[ Afbeelding ]

Gister heerlijk les gehad in het zonnetje. Die verdween na afloop (zoals op de foto) van de les gelukkig pas! Mijn pony vond ik in het begin ook echt een knol. Wat verzorging al niet kan doen ;)

Fijn dat het buiten rijden zo fijn ging Anne.

Wat voor goed nieuw heb je gehad Marloes?

Leuke foto! Knappe pony ook, verzorging doet zeker een hoop! Fredje had/heeft ook een halve staart, hoofd met een paar krassen erop wat toen gehecht moest worden, nu is dat allemaal net wat weggetrokken. Over mijn goede nieuws wil ik nog niet teveel vertellen, pas als het definitief is zat ik het hier ook zetten!

fleur_yen schreef:
Hoi meiden, ik meld me hier ook weer, was even een tijd heel druk met studie, waardoor bokt op een heel laag pitje kwam te staan ;)

Nog bedankt voor de reacties op m'n foto's haha, Anne ik ben eigenlijk ook heel blij met m'n set, ooit komt daar nog een bruin zadel bij, maar zolang deze goed ligt besteed ik m'n geld liever aan nuttige dingen :P Lisa, heb je helemaal gelijk in dat het compacter en actiever moet, was ook het 1e wat ik ook zelf tegen m'n instructrice zei toen ik de foto's zag, maar volgens haar zaten er ook veel betere stukken tussen haha.

Fijn dat je pony weer lekker door de check is Lisa, en een lekker idee dat je zo op je eigen gevoel kunt vertrouwen :j En wat een heerlijke foto zeg, ik vind het echt een super chic dier <3

Welkom Marloes, wat een stoer paard heb je! :D En een goed debuut dus, super! Ik start in regio Utrecht, al kijk ik vooral naar wat dichtbij is, dus zo start ik ook nog wel is in het westen van Gelderland :))

Anne haha heerlijk he om weer thuis te komen na vakantie, ik krijg ook altijd weer heimwee naar m'n paard als ik op vakantie ben :P

En ik werd ook helemaal blij van het weer inderdaad, kan het ook merken aan de paarden, de hele kudde was wat sneller geïrriteerd afgelopen weken, en de laatste dagen is er echt weer alleen maar rust. En zelf loop ik ook alleen maar blij rond te stuiteren, ik ben niet gemaakt voor de winter :P

Hier gaat ook alles goed, gaan elke les weer met sprongen vooruit, vorige week nog wedstrijd gehad, ik had nog nooit zo fijn losgereden heerlijk soepel en actief was ze, 1e proef ging fijn, maar wat slordigheidjes, 174, 2e proef kon ze alleen maar op d'r plek galopperen, kon er eigenlijk helemaal niks meer mee, 151 :+ Uiteindelijk hadden we de dag daarvoor veel stress gehad omdat tijdens een bosrit een vriendin van d'r paard was gevallen en midden in het bos lag met een gebroken enkel, ambulance kon er niet komen vanwege mulle zand dus moest brandweer aan te pas komen, hele toestand allemaal en heel sneu.. Denk dat die stress van die dag er dus tijdens m'n 2e proef uit is gekomen, blijkbaar had iets d'r getriggerd denk ik waardoor ze volledig in de stress schoot. Ikzelf was dit keer voor de verandering super relaxt namelijk.

Maar we kunnen deze zondag weer een nieuwe poging doen, en vandaag tijdens m'n les hebben we 2 heerlijke foutloze proeven gereden. En ik wil wel gaan kijken of ik Bu ook iets kan geven tegen de stress, zat zelf aan bach bloesem (rescue) te denken.
En superschattig, afgelopen zaterdag heeft m'n oppaskindje van 6 op d'r gereden, bij mij kan ze echt nog wel eens wat gekke acties hebben, maar bij kinderen is ze zo onwijs lief en zacht, echt heel leuk om te zien <3 'T lijkt wel echt een kasteel zo met zo'n frutseltje erop :')

[ Afbeelding ]

Dankje! Wat netjes van je losrijden, zonde van de 2e proef. Zoiets wat er allemaal gebeurd is is ook wel een nachtmerrie zeg.. Brr zo gemeen vallen in het bos! Fijn dat je les goed ging en je deze zondag een herkansing hebt. Leuk dat je paard zo lief is met kinderen! Daar zijn ze altijd toch voorzichtig mee he
Zou fijn zijn als de Bach ook op wedstrijd zou helpen, goed dat je er iig een goed gevoel over hebt gehouden na het testen.

Fredje ging vorige week goed, maandag werd hij thuis alleen weer enorm baldadig.. In de les gisteren een "onstuurbaar" moment gehad, gelukkig wel goed afgesloten! Proefje geoefend, ging beter als de vorige keren. Ik moet nog echt aan de proefjes wennen, dat word dus veel oefenen. Tsja de 20e weer eens een poging wagen! Spannend.. :):) is helaas maar 1 proef, maar prima voor nu.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:17

Oooh Lisa ik vind jullie zo'n gave combinatie :D Inderdaad, die verzorging scheelt echt al vreselijk veel en toppie dat het rijden weer beter gaat!

Fleur, jeetje dat is best heftig! Wel logisch dat de spanning op een manier weg moest vloeien, maar je baalt natuurlijk wel! Super dat jij wél relaxed was, dat scheelt al een hoop en als jullie op de volgende wedstrijd beiden relaxed zijn moet dat toch goed gaan komen! +:)+ Ach wat een lieve foto en superleuk dat ze er zo goed mee omging! Heerlijk dat je les zo lekker ging en inderdaad: je hebt nu gezien dat het niks verkeerd doet!

Ben benieuwd Marloes, gewoon lekker die proefjes erin houden met trainen! :D

Hier even een dipje -O- Het ging vorige week al wat minder. Om de een of andere reden is m'n paard echt heel druk en nerveus tijdens het rijden opeens. Ze had daar al last van, maar sinds de osteopaat was geweest hadden we het nog niet meegemaakt maar sinds vorige week is het weer raak... Afgelopen zaterdag les gehad: was ze superbraaf! Dus ik dacht dat het wel opgelost was, dus dinsdag weer rijden, relaxed en nuchter erop... Ik kon helemaal niks: geen been geven want dan vloog ze ervandoor, op teugelhulpen reageerde ze ook niet, op m'n stem niet, op m'n zit niet. Ben er bijna afgevallen omdat ze zo raar begon te doen, heb d'r gewoon om moeten trekken omdat ze niet te houden was. Vandaag er weer opgegaan, van te voren gelongeerd, dacht dat het niet erger dan dinsdag kon worden maar helaas :\ Er was niks mee te beginnen en na een tijdje was ik het echt zat en werd ik kwaad. Op dat moment heeft mams me eraf gesleurd: "Ik heb er geen verstand van maar als je boos wordt nu dan gaat het nog erger worden." Kon ik d'r alleen maar gelijk in geven :') Even overlegd met instructrice en die gaat er zaterdag op om te kijken of zij er wat mee kan... Ik baal flink, het ging zo ontzettend goed en ontspannen allemaal!

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:43

Lisaapee schreef:

Vorige week was ik nog niet op buitenrit geweest, ivm geen tijd en vorige weekend had ik ook nog concours. Inrijden ging echt helemaal nergens over. Mazou zat weer tegen haar hengstigheid aan, dus als ik ging door zitten, ging ze aangalloperen. Vrij lastig als je de hele proef moet doorzitten :=
Maar uiteindelijk heb ik haar wel redelijk voor elkaar gekregen. Jury vond het net goed genoeg. 180 punten.
We zijn nu al L2 +3 *\o/*

Gisteren weer super fijn lesje gereden, we zijn nu bezig met een gebroken lijn in galop. Gisteren kon ik hem voor het eerst helemaal tot de x doorrijden en dan weer netjes terug naar de hoefslag. Echt top.

Vanmiddag mocht ik eerder weg op het werk en aangezien het mooi weer was, hebben we heerlijk genoten in het bos vandaag. Heerlijk ritje gemaakt! Wat een heerlijk weertje zeg! *D

@AnnevM, Niet leuk dat jullie in een dipje zitten.
Maar inderdaad, goed van je moeder dat ze jou eraf heeft gehaald. Boos worden heeft geen zin.
Ik hoop dat je instructrice zaterdag kan helpen en dat ze goede tips voor je heeft.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:51

Leuk he hengstigheid! :') De arabier (ook een merrie) reageert heel heftig op mijn merrie en als ze hengstig is dan wordt dit alleen maar erger wat er ook voor zorgt dat die van mij er ook op gaat reageren en ook weer hengstig gaat worden dus zo gaat dat cirkeltje telkens rond. Heel leuk! :Y)
Netjes hoor, toch weer een puntje rijker, gefeliciteerd! Fijn dat je les zo lekker ging en chill dat je naar het bos kan joh! Hier heb je ook een bos op 5 km afstand maar de omtrek daarvan is nog nieteens 3 km dus daar heb je vrij weinig aan.

Nou m'n instructrice heeft dus gereden vanochtend. Paard was heel erg onrustig, nerveus en kon niet fijn ontspannen. Ze poepte ook weer 3 keer achter elkaar wat er sinds de osteopaat juist uit is... Maar ze heeft haar wel even door dat punt heen gereden en weer eventjes gevoeld wat ik moest doen. Daarna ik er dus op en peerd dacht fjieeeeuw baasje mag er weer op (ze mag m'n instructrice niet zo whaha :') ), gevolg: heeeel ontspannen kunnen rijden! :):) Nog even nagepraat en net nog even erover gehad (heb er af en toe even behoefte aan om alles op een rijtje te zetten en een peptalk doet bij mij wonderen) dus ik zit weer op een roze wolk. Morgen weer vol goede moed erop en hopen dat we dit weer door kunnen zetten!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:02

Hoi mag ik me hier ook melden? 4 april L1 debuut :)

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:52

Wat fijn dat je uiteindelijk lekker ontspannen hebt kunnen rijden!
Je paard zal wel gedacht hebben, laat ik maar lief zijn voor mijn baasje, dan gaat de instructrice er in ieder geval af! Haha.
Ik hoop voor je dat je dit gevoel vast houd en morgen ook heerlijk ontspannen kan rijden.
Heerlijk he die roze wolk! :)

Ik zit ook weer op een roze wolk, heb gisteren onderling dressuur op stal gewonnen met 193 punten! Zo leuk! Niks meer van haar hengstigheid te merken. :D

Welkom Mariz! Altijd spannend de overstap te maken naar een hogere klasse!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:20

Allemaal mensen op wolkjes hier :D haha!

Gefeliciteerd met je wp Rienie!
En wat leuk dat je onderlinge zo goed ging. Krijg je ook weer motivatie van.

Fijn dat het rijden weer iets beter ging Anne. Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn instructrice me goed en duidelijk uitlegt hoe mijn paard ergens doorheen te rijden dan dat ze zelf opstapt en het 'even' doet. Als je hier volgende keer weer tegen aan loopt heb je haar weer 'nodig'. Zo fijn om zulke trucjes zelf te kunnen ;)

Welkom Mariz! Wij gaan inmiddels bijna L2 maar nog net even spannend hihi.

Mijn pony heeft lekker een weekend vrij gehad. Mocht ook wel weer eens :P

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:55

Welkom Mariz, leuk hoor! :D

Supernetjes Rienie! Hier begint de hengstigheid wel door te zetten maar merk er tot nu toe weinig van. Event afkloppen :')

Daar heb je een punt Lisa, thanks! Ga het de volgende keer ook anders aanpakken en het eerst gewoon zelf in de les proberen. Lastige voor mij is dat het bij mijn paard niet zo is van (bijvoorbeeld): "Ik pak vast op links en dat is zo en zo op te lossen." En dat het dan de volgende keer weer zo op te lossen is. Telkens dan verzint ze weer wat anders om te proberen en heb je weer een andere manier om het op te lossen. Tuurlijk houdt het ergens op maar dat is de reden waarom het dan bij mij na 3 keer proberen fout gaat. Dan denk ik niet meer na en ga ik hele rare dingen doen := Maar zeker een goed punt om mee te nemen, ben altijd blij met jouw commentaar haha, dankjewel! Ga morgen weer rijden en zal eens kijken of ik voor wat beeldmateriaal kan zorgen...

Vrij is ook weleens nodig inderdaad :) Heerlijk.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:56

Haha oh echt? :P Zeg ik zulke nuttige dingen dan?
Nou dan hier nog maar een wijze les van juf Lisa hahaha. Misschien is het een idee om niet in problemen te denken die je steeds moet oplossen omdat ze steeds weer wat anders verzint. Dan wordt het rijden al snel rommelig. Zorg dat je basis goed is en zodra het even mis gaat doe je niets anders dan de hulpen geven voor de basis. Handen rustig, buiten teugel, binnenbeen. Als je daar consequent in blijft hoef je vanzelf geen dingen meer op te lossen en zal je paard graag naar de basis willen omdat die makkelijk en simpel is (makkelijker dan onttrekken of vluchten).

Komende 2 weken erg druk met school. Geen zin in dus vandaag heeft paardlief wel 6 knuffel-bui aanvallen gehad zodat ik even iets anders kon doen. :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:25

Ik heb ook echt moeten wennen aan de proefjes inderdaad Marloes, na nooit anders te hebben gereden dan B is het toch wel wat anders, ondanks dat de verschillen eigenlijk niet eens zo groot zijn ;)

Die drukte en spanning, kon dat ook niet door het weer komen Anne? Ik heb vorige ook een paard gereden die altijd zeer braaf is, maar toen ook even volledig gestoord zat te stuiteren. Gelukkig is het inmiddels alweer opgelost! En Lisa geeft weer fijne tips inderdaad. Even napraten met instructrice kan heel fijn zijn inderdaad, ik vind het ook vaak jammer dat ik m'n instructrice maar 1x per week zie, zou zoveel meer met haar kunnen praten :)) Maar het is wel herkenbaar hoor, hoe je dingen nou precies kunt oplossen. Bij mij helpt het niet om er te lang meer door te gaan, dan raken we allebei gefrustreerd, dus wanneer m'n paard vasthoudt ga ik niet per se daar aan werken, maar andere oefeningetjes doen om d'r los te krijgen, soms gewoon simpel een stuk in een wat hoger tempo op eigen benen laten galopperen, even stappen met lange teugel en dan weer oppakken, nadruk leggen op dingen die wel goed gaat, houdt ze vast op links, kun je bijv 8-jes rijden, probeer dan het fijne gevoel wat je op rechts wel hebt vast te houden wanneer je weer linksom gaat, door telkens te wisselen haal je telkens even moeilijkheid eraf en bevestig je weer even het fijne stukje wat je op rechts hebt. Contrastelling vind ik ook altijd erg fijn werken bij mijn paard. Burana wordt ook altijd helemaal enthousiast van eenvoudige galopswisseltjes (of de nóg eenvoudigere variant door 2 pasjes te draven ipv terug te gaan naar stap, afhankelijk van hoe fijn ze op m'n zit terug te rijden is), dus dat kan ons ook helpen om een stug stukje door te komen, wellicht is er voor jou paard ook zoiets waar ze eigenlijk altijd fijn van wordt? Zo zoek ik het dus echt in de oefeningetjes, en verander ik ook weinig in m'n manier van rijden, anders wordt het rommelig zoals Lisa ook al zei.

Rienie wat super, gefeliciteerd met je winst! :) En 193 zijn lekkere punten op de onderlinge, geeft weer een goed gevoel kan me voorstellen :j
Hengstigheid kan zo fijn zijn inderdaad :') Kan wel weer helemaal merken dat het voorjaar wordt, mijn merrie heeft er doorgaans geen last van, maar zodra het voorjaar begint spelen de hormoontjes ook weer op haha :P

Welkom Mariz, spannend! :D

He Lisa wat doe jij je paard toch aan met die knuffels haha. 'T is dat ik d'r niet aan huis heb staan, anders zou ik hetzelfde gedaan hebben denk ik haha, hier is het de hond die spontaan allemaal wandelingetjes krijgt tijdens mijn tentamens :Y)

Ik heb een hele fijne wedstrijd gehad zondag, Bach bloesem gegeven en ik had een heerlijk ontspannend paard, losrijden ging eigenlijk zonder problemen, en m'n proeven hadden allebei geen grote fouten. Slechts 1x 1 pasje galop tijdens wijken, wat al een enorme verbetering is tov al m'n eerdere proeven. Heb wel op safe gereden, met m'n laatste lichtelijk dramatische proef in m'n achterhoofd, lag de prioriteit toch echt op ontspanning, dit ging wel wat ten koste van de activiteit wat ook terug te zien was in m'n punten, 177 & 176. Net jammer maar de resultaten van de was allemaal vergelijkbaar, alleen de nr 1 sprong eruit door hoger in de 180 te zitten, dus ik was echt helemaal tevreden. Heb er echt fijn aan kunnen rijden en relaxte proeven gehad, activiteit kan ik er wel weer in rijden, maar ontspanning krijgen uit een hyper paard is lastiger. Maar heb het idee dat we wel weer een enorme sprong hebben gemaakt op wedstrijd, zo beginnen we een beetje in het ritme te komen volgens mij :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:22

Ja Lisa, niet dat je met hele speciale dingen komt waar ik nog nooit van gehoord heb maar af en toe net even een eye-opener die ik nodig heb :') Dat is ook waar we nu mee bezig zijn. We zijn gewoon stapje voor stapje aan het werken en we hebben alle tijd. We doen echt alleen maar basis, het enige wat we doen is ontspanning en stelling door middel van slangevoltes, voltes, achtjes (inderdaad om dat fijne gevoel mee te nemen Fleur!), gebroken lijnen en recht houden. We willen het eruit krijgen dat ze bij het minste dat hoofd de lucht in gooit en alle controle overneemt dus we rijden voorlopig alleen nog maar zo (m'n houding is om te huilen, sorry ;( ) :

Afbeelding
Afbeelding
(Galop was voorheen de gang waarin ze al crossend met d'r hoofd op standje ezel de bak door vloog *\o/* )

Alleen maar zorgen voor ontspanning en het lijkt echt nog nergens op maar we willen gewoon dat we niet constant die strijd op hoeven te zoeken en tot nu toe gaat dat boven mijn verwachtingen behoorlijk goed. :j Als het goed gaat ook echt goed belonen en het komt allemaal steeds sneller. (Ik heb m'n arm zo lang omdat ik met stelling vragen heel erg verkramp in heel mijn bovenlichaam. Dus met losrijden houd ik m'n arm lang zodat ik zelf ook ontspannen zit en als het dan beter gaat probeer ik m'n armen en handen 'normaal' te houden!) Vind het nog laaang niet L1-waardig maar op deze manier is/wordt het rijden gewoon veel leuker :Y)
Ik heb wel op links heel veel moeite met buitenteugel eraan houden. Ik ben er al heel lang mee aan het werk maar het blijft zo lastig dus iemand daar nog tips voor heeft... Bedankt beide!

Haha Lisa zwaar leven heeft jouw paard! :D Als de mijne thuis stond was ik denk ik even stiekem een 2 uur durende buitenrit aan het maken ofzo :') Maandag beginnen mijn 2 weken vol toetsen dus dat is ook superleuk. Succes met school!

Wauw lekker Fleur. Snap wel dat je even op safe hebt gereden maar nu je een fijn gevoel hebt kan je er volgende keer een schepje bovenop doen en dan rij je wel winst! Het gevoel is uiteindelijk het belangrijkst, gewoon lekker kilometers maken en voor je het weet rij je winst +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:54

Anne: wat balen van je dipje vorige week! Frustrerend he, dat paardrijden zo nu en dan? Wat fijn dat je het zo goed op heb kunnen lossen met je instructrice. Ik ben geen tegenstander van de instructrice die er soms opkruipt, ik vind dat heel belangrijk zelfs als het moet. Die zijn net wat technischer, en als die gevoeld heeft wat je paard doet en het zo beter op kan lossen lukt dat de volgende keer beter vanaf de grond. Je foto's zien er goed uit, lekker van achter naar voren :)

Rienie1986: gefeliciteerd met je wp! Kei goed hoor :) ook super van de onderlinge wedstrijd!

Mariz: welkom!

Fleur: dan gaat de L toch net een stuk sneller he? Nouja ik heb 4 jaar geleden nog M gereden met een E pony, in principe moet ik het kunnen. Maar Fredje is dan toch net een stukkie groter. En tussendoor bijna 3 jaar niet gereden doet niet goed :+ je eigen gevoel is toch het belangrijkst op de wedstrijden, die punten komen vanzelf dan. Lekker door trainen, en die ontspanning is stap 1.

Bij mij is het ook even heftig geweest, drukke dagen op mijn oude werk, meteen weer gestart op mijn nieuwe werk. Fredje is enorm fijn de laatste weken, stiekem zijn we het achterwaarts, schouderbinnen en de contra aan het oppakken en dat doet hij verrassend goed. Doorzitten gaat fijner als lichtrijden, dan is hij net een stukje stiller in de aanleuning.. Ik heb niet te klagen :) vorige week hadden we 1 offday, normaal volgen er dan een paar weken met een giga dip maar tot nu toe loopt hij weer fijn. Stilte voor de storm? De tijd zal het leren!
Eergisteren kwam de tandarts even zijn gebit controleren, helaas een paar kleine haken dus die komt over 3 weken alles vijlen. Heeft er iemand in dit topic ervaring met paarden die continue doen knarsentanden? Fredje doet dat (heel typisch) als hij ontspannen is en fijn in de hand loopt. Als hij gespannen is doet hij dat juist niet...

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:00

Anne je hebt pb :D mooie foto's!

Ben ik in dat opzicht helemaal met je eens hoor Marloes ;) Mijn instructrice heeft ook al 2x op mijn pony gezeten. Ze moeten wel 'voelen' wat jij voelt. Maar ik bedoelde het meer als, iedere keer je instructrice het op laten lossen door er op te gaan daar schiet je zelf niks mee op. Je wilt het toch zelf kunnen? :)

Voor zover ik weet is knarsentanden een uiting van ongemak. Op welke manier dan ook. Kan dus best zijn dat die spanning er dan 'uit' komt als hij dat doet. Zou toch voor de zekerheid misschien nog wel even de algehele check doen zodat je zeker weet dat het ook alleen spanning is (fysio, tandarts, zadel). Mijn schoonzusje haar paard doet het ook nadat ze even een stukje heeft doorgepakt.

Vandaag weer heerlijk gereden. De eerste proef al uit mijn hoofd geleerd dus ik zal morgen weer eens oefenen op proefje rijden. Volgende week zaterdag hebben we JSP selectie en jawel, de drempel is genomen, 6 april heb ik mijn L2 debuut :P ben benieuwd of we al winstpunt waardig zijn!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:46

Marloes, ja af en toe is het echt frustrerend maar ach, dat hoort erbij! Voordeel van mijn instructrice is ook dat ze me al les geeft sinds ik m'n paard heb. Ze was zelfs mee toen we voor de tweede keer bij haar gingen kijken en heeft haar toen ook gereden. Dus elk dipje heeft ze meegekregen :) Heel handig! Dankjewel! Fijn dat die dip (nog) niet heeft doorgezet en hopen dat die ook niet door gaat zetten, lekker door blijven rijden! Geen ervaring met knarsetanden, maar een paard van een stalgenootje deed het ook heel erg en dat lag aan het bit. Bitfitter laten komen en nu doet ze het alleen nog als ze heel gespannen is.

Nogmaals bedankt voor je PB Lisa +:)+ En inderdaad, ik wil het ook zelf kunnen dus de volgende keer ga ik het anders doen! Mooi dat het zo goed gaat, al gereden vandaag? Hoe ging ie? Succes zaterdag en oeeeh spannend joh! Ik ben ook heel benieuwd :D

Vanochtend les gehad en ik ben heel tevreden! Ondanks het onstuimige weer was ze gewoon fijn te rijden, heel licht in de hand, al véél beter aan m'n been dan vorige week en het laatste stukje zelfs voorzichtig een klein stukje korter gepakt. Merkte wel meteen dat ze even in de stress schoot. Na 5 minuutjes was dit wel over en liet ze weer fijn los en hield ze mijn tempo aan. Dat gaat best wel wat tijd kosten maar dat is natuurlijk niet erg. Ik ga gewoon de komende weken de laatste 10 minuten een klein stukje oppakken en dan stoppen als het goed gaat en op die manier uitbreiden. Dinsdag komt de osteopaat weer, merk dat Roos aardig veranderd is qua spieren al dus ben benieuwd wat ze gaat zeggen! :D