[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:02

Ja, hier gaat het ineens weer hard :-)

Een knappe bijleesactie, die ik echt niet ga kunnen nadoen.

Heb hier gisteren een beetje stank voor dank gekregen van mijn zus. Zij rijdt ook paard (als ik eerlijk mag zijn, ze denkt dat ze geweldig kan rijden) en wil rond 2015 een paardje zoeken. Ze wil geen jong paard, een waar ze direkt de L (M voor jullie) mee kan starten en het liefst met talent genoeg voor de GP :roll:
Ik heb er al een paar weken over zitten nadenken, dus zeg ik haar dat ik Aristo volgend jaar M10 ga starten en het jaar ga bekijken. Winnen zal hij nooit, maar slecht zal hij het ook niet doen. Ik denk dat hij wel de oefeningen van de PSG gaat kunnen en misschien wel de inter, maar dan wel niet voor 8e..
Gezien ik nog met Don en Durena zit, zou ik het dan overwegen om Aristo aan haar ter beschikking te stellen, opdat zij dan een routinier heeft die ze door de wedstrijden zal loodsen.
Krijg ik als antwoord : "ja nou, ik wil wel geen paard krijgen waar ik enkel maar M mee kan rijden hè" :x

Verder heeft deze brave M-sloeber vandaag netjes in de regen gelopen :-) De wissels gaan altijd veel beter als er niemand op staat te kijkn bij mij. Dan ben ik er minder mee bezig en gaat alles vloeiender.

Lien, wil je nog eens een filmpje plaatsen van Saar?? Ben heel benieuwd naar de wissels, pi en pa :D

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:21

Nou dat is niet erg vriendelijk van je zus..

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:35

Van familie moet je het maar hebben :+

En dat is inderdaad wat ik bedoel, rink. Ik denk ook dat ze daar heel snel en behendig van kunnen worden. Overmorgen maar eens proberen!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:13

De manier waarop je zus het zei, klinkt natuurlijk niet aardig. Maar samen een paard delen of overnemen lijkt mij erg lastig en het recept voor ruzies en onenigheid. Bij jullie gaat dat wel goed toch Sharon?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:16

Amai, Nathalie, da's niet lief.. Aristo is toch een super paard om alles mee te leren? Alé, zo lijkt mij dat toch hoor.. Ik zou blij zijn met zo'n kans..

En een filmpje.. Ik doe dat nu enkel in de les, thuis doe ik dat niet want dat kan ik nog niet alleen, en zoals je weet rij ik dan altijd met een sl of.. Ik durf daar eigelijk geen filmpjes van plaatsen omdat ik geen zin heb in commentaar op die slof.. Thuis rij ik wel zonder en dat gaat even goed, maar soms heb ik voor de wissels, en nu ook pi pa, die slof wel effe nodig want dan durft ze wel eens dingen doen die niet mogen. Dus ja, als die commentaar achterwege blijft wil ik daar wel een filmpje van plaatsen (nu, per pb mag dat natuurlijk altijd, maar ik word niet graag openbaar afgekraakt op zoiets :D)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:18

Lizet en Rink, ik heb het gisteren geoefend in stap! Op de linkerhand ging het super makkelijk. Op de rechterhand vond hij de omstelling naar travers wat lastiger. Die sukkel werd er natuurlijk onwijs heet van! Ik denk dat echt, paard, waarom maak je je zo druk? Deze oefeningen beheers je al lang! Omdat ik er vier dagen niet opgezeten had, heb ik de wissels gisteren achterwege gelaten. Het was ook een beetje druk in de baan. Vanavond wel wissels als ik er een goed gevoel bij heb :)

Fijne reactie Nathalie! Van je familie moet je het hebben!
Midnight, toen mijn zusje en ik vroeger samen een paard hadden, was er regelmatig onenigheid. Toen waren we ook nog pubers ;) Nu is Vanquish gewoon mijn eigen paard en mijn zusje vindt sinds twee jaar het rijden ook wel weer leuk. Ze verzorgde hem eens in de week (tutten, losgooien, longeren, ed.). Na een jaar is ze er eens op gegaan en omdat Vanquish zo lief voor haar was en ontspannen was (meestal wordt hij heel heet van een ander op z'n rug) heb ik haar gezegd dat ze hem voortaan ook mocht rijden als ze wilde. Zo gezegd zo gedaan rijdt ze hem dus nu ruim een jaar eens in de week. Voor haar en Vanquish een lekker ontspannen rondje :D En sinds dit jaar dus ook wedstrijdjes. Het scheelt een hele boel dat ik het bij wijze van voor het zeggen heb. Het is mijn paard en zo ziet zij dat ook. Alles wordt netjes aan me gevraagd! Dat was voorheen wel anders, toen we samen een paard hadden. We waren het nooit met elkaar eens!

Lien ik snap dat je op bokt geen filmpje met slof wil plaatsen. Krijg je inderdaad vaak nutteloos kritiek op. Maar mocht je een filmpje hebben, dan ontvang ik de link graag per pb! Ben heel erg benieuwd naar jou en Soraya!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:24

Haha, Sharon, paarden kunnen soms in één keer zo druk doen door een stomme oefening hé :D Is wel fijn dat je zo goed overweg kan met je zus, zo te horen heeft ze ook veel respect voor je.

Als het mogelijk is zal ik ons papa zaterdag eens laten filmen. Want de filmpjes die ik nu heb zijn van twee maand geleden en nu ziet het toch weer een beetje anders uit :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:07

Ja dat klopt wel een beetje Lien :o Ze vindt het heel gaaf dat ik al op "zo'n hoog niveau" rijdt in haar ogen.

Leuk als je vader een filmpje maakt! *\o/*

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:26

Ja, van je familie moet je het hebben... maar 2015 is nog ver, er kan nog zo veel gebeuren (lotto winnen zou niet slecht zijn :D )

Je mag altijd een filmpje via pb doorsturen hoor. Ik weet dat je goed rijdt met de slof, dus van mij krijg je geen kritiek. (misschien wel op de rest :P )

Heet worden van een oefening in stap?? haha, dat is speciaal!

Sharon, hoe gaat dat tussen jou en je zus? komen jullie goed overeen?
Laatst bijgewerkt door webster543 op 31-07-13 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:30

Ja, Vanquish is heel makkelijk heet te krijgen. Uiteindelijk liep hij daardoor wel super fijn. Maar hij kan zichzelf gewoon heel druk maken en dan maakt hij het zichzelf ook veel moeilijker dan het is. Daarom heeft het aanleren van oefeningen bij hem altijd veel tijd nodig. Niet omdat hij iets moeilijk aanleert, maar meer om hoe hij daar mee om gaat.

Mijn zusje en ik gaan heel goed samen gelukkig! Elke donderdag belt ze mij als ze op stal is en dan vraagt ze bijvoorbeeld: klopt het dat je een nieuwe singel hebt en hoe moet die? Dus alles gaat in overleg. Na het rijden (of zelfs tijdens het rijden :D ) belt ze me hoe het gaat. Ze doet niets zonder overleg met mij dus een betere bijrijdster kan ik me niet wensen :) En voor Vanquish is het ook heel fijn dat hij een dag in de week gewoon op de relax-stand gereden wordt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:36

Hahaha!Nou webster,hoe kom je op het idee om je zusje een afdankertje te geven....

Mijn Rhodium is ook juist heel heet in stap,i galop is er niets aan het handje.
Mijn zus rijdt ook,maar woont niet in de buurt dus kan ook geen paard van mij inpikken.
Ik ben sowieso heel bezitterig naar mijn paarden toe.Ze mogen er best eens op rijden onder toezicht,maar een paard delen doe ik niet graag.

Ik wil ook graag een PB met film Lien!Vond je vorige filmpje ook zo leuk.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:18

Lien ik wil je filmpje! Ben zo verliefd op jouw paard

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:35

Oh seg, jullie zijn lief :P En dan te denken dat ik verliefd ben op Bono en niet op Soraya :')

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:34

DaisyB94 schreef:
Lien ik wil je filmpje! Ben zo verliefd op jouw paard

Plus 1!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:42

Ik wil ook filmpje Lien!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:11

AnoukvW schreef:
Ik wil ook filmpje Lien!

Me too please. :D

Ik begin het "omstellen" te snappen, maar werd op het verkeerde been gezet doordat ik veronderstelde dat stelling en buiging omgesteld werd. Dat is mijn referentiekader namelijk van omstellen. De buiging en stelling stel ik namelijk om als ik een vliegende galopwissel wil, zeker in het proces van het aanleren. Dus vandaar de verwarring.

Ondankbaar zusje. Tja, ze moet nog wat levenservaring op doen ben ik bang.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:29

Vur, nu vind ik jou uitleg verwarrend :D

Zusje is 3 jaar ouder, heeft 3 jaar werken voor het eurocorps erop zitten en is veel slimmer dan ik :o Ze alleen soms een beetje omhoog gevallen wat betreft paardrijden :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:51

Haha gaat lekker hier :P Vur bedoelt het omstellen van de voorkant, wij bedoelden het omstellen van de achterkant (om het even simpel uit te leggen). Ik heb gisteren erg lekker gereden. Quiz moet altijd weer een dagje inkomen ;) De draf en zijgangen gingen zo fijn! Heb twee wissels gereden en volgens mij waren ze niet goed. Maar er was les en redelijk druk dus ik wilde er niet te lang mee doorgaan. Vandaag rijdt m'n zusje, vrijdag is longeerdag en dan ga ik za en zo weer rijden. Zondag les en ik ben van plan dan veel aandacht aan de wissels te gaan besteden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:54

Leuk hoor! Beslis je zelf wat je doet in je les?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:56

oo meiden jullie gaan zo hard en dat voor in de vakantie :( straks maar eens even bijlezen

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:08

Haha ja Daisy het gaat hard hier ;)
Lien ik overleg altijd voor de les begint wat we gaan oefenen. Verder zien we gewoon wel waar we tegen aan lopen :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:35

Oh, da's anders dan bij mij :D Ik draaf aan en dan ziet mijn lesgever al direct wat er fout loopt :P haha, en dan werken we verder.. Ik merk wel dat er altijd een opbouw is naar een bepaalde oefening. Soms weet ik ook totaal niet waar ik naartoe aan het werken ben, omdat ik niet door heb dat we ergens naartoe aan het werken zijn :') Is best grappig hoor. M'n lesgever zegt dan express niet waar we naartoe aan het werken zijn, dat moet ik zelf uitvogelen :P (behalve als ik het vraag natuurlijk, dan krijg ik de uitleg wel). Maar ik vind het soms ook spannend om niets te vragen en de hele weg door te lopen, op die manier krijg ik meer gevoel :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:31

Het is niet zo dat ik de touwtjes in handen heb hoor. Maar in het begin van de les vraagt m'n instructrice altijd hoe het gaat met rijden. En als ik dan zeg dat ik problemen heb gehad met de keertwendingen bijvoorbeeld, dan gaan we dat sowieso meenemen. Verder komt het gewoon zoals het gaat. Maar in de les kun je nu eenmaal niet alle oefeningen meepakken en daarom overleggen we altijd even vooraf wat we in ieder geval willen oefenen :D Werkt wel prettig.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:14

sharon_quiz schreef:
Haha gaat lekker hier :P Vur bedoelt het omstellen van de voorkant, wij bedoelden het omstellen van de achterkant (om het even simpel uit te leggen). Ik heb gisteren erg lekker gereden. Quiz moet altijd weer een dagje inkomen ;) De draf en zijgangen gingen zo fijn! Heb twee wissels gereden en volgens mij waren ze niet goed. Maar er was les en redelijk druk dus ik wilde er niet te lang mee doorgaan. Vandaag rijdt m'n zusje, vrijdag is longeerdag en dan ga ik za en zo weer rijden. Zondag les en ik ben van plan dan veel aandacht aan de wissels te gaan besteden.

Ja, zo wordt het wel duidelijk. Nu snappen we elkaar! :D Het valt nog niet mee om zonder beeld en geluid iets uit te leggen, maar het kwartje is gevallen. Vandaag en morgen maar niet paardrijden ben ik bang. Te warm voor mij helaas.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:54

Pffff,het was zeker warm en dan woon ik nog aan de kust!
Helaas moest ik de hele dag werken,van 7 tot 21,dus de paarden in de middag hadden het zwaar.

Dat omstellen doe ik ook veel maar noem ik gewoon kont uitzwaaien en reet naar binnen zetten.
Doe ik eigenlijk meer in draf en galop dan in stap.