Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:00

Welkom Katja!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:10

Welkom Katja in ons leuke gezellige en leerzame topic :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:44

Gaaf Jenny!
Welkom Katja :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:22

Wanted2003 schreef:
Ik zou daar ook van balen hoor Odenxia!

Ik ben met mijn pony 2x naar Bartels geweest en met mijn vorige paard 1x. Met de pony's had ik er veel baat bij, maar ik vond het met mijn paard enorm tegenvallen. Er werden dingen van ons verwacht qua rijden waar ik niet echt achter stond en had die sportpsychologielessen van Joep ook wel gezien inmiddels.

Er zijn heel veel interessante gastsprekers, fysio Jarko Dun, Saskia voor de Flexchair, Ineke Jansen over jureren, enz. Bovendien denk ik dat het juist de kunst is om toch telkens zelf weer op zoek te gaan naar nieuwe info, dus ook al heb je Joep al gezien, dat wil niet zeggen dat je niets nieuws meer kan leren. Maar daarvoor dien je zelf dan de juiste vragen te stellen. Ik hoor ondertussen bij het meubilair zo vaak kom ik er, maar leer toch telkens wel weer iets nieuws.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:44

Welke Katja! En succes met je Z2 debuut!
Flexchair wil ik ook nog steeds een keer gaan doen, lijkt mij zo leerzaam! Heb je het verder naar je zin Horseyfries? Vast wel! Kan me niet voorstellen dat het tegenvalt :P

Het wordt wel al lekker druk hier :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:28

Ja het wordt inderdaad druk, gezellig! Haha :D

Gaan er naast Wanted nog meer mensen starten dit weekend? Of iets anders leuks doen? :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:35

Mogge,

Ik ga zelf niet starten maar met iemand mee zondag.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:41

Ik niet. Volgende week ga ik nog wel eens op wedstrijd (is al anderhalve maand geleden = een eeuwigheid voor mij). Wel met m'n ander paard, Bono, we gaan samen een L proef rijden op de VOR (=Z1 in nederland). Ik rij normaal gezien maar 8 tot 10 wedstrijden per jaar met hem. Hij is echt mijn 'hobbypaard' :D Bij ons geboren, rot verwend en ik kan hem gewoon niet wegdoen omdat ik hem zo graag zie. Dus af en toe haal ik hem nog eens onder het stof uit om eens een wedstrijdje mee te hobbelen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:55

Leuk lienbono. Hoe oud is Bono? Bijzonder dat je hem al vanaf zijn geboorte kent. Ik zou graag willen weten hoe Vanquish en mijn vorige paard (inmiddels overleden :() er uit zagen als veulen. Van beide helaas geen foto's kunnen vinden.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:58

Ik heb van mijn merrie toen eea opgevraagd bij KWPN. Kreeg toen ook info over het veulen wat ze voor mijn tijd gehad heeft. Ben zo in contact gekomen met de fokker van mijn merrie en leuke foto`s gekregen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:03

Bono is 11 jaar nu. We zijn zo'n beetje samen groot geworden :D Ik was 11 toen hij geboren werd (27 april 2001 om 3u 's nachts :'), ja zelfs dat weet ik nog! Haha). Nu ben ik er 22 en hij 11 :P We hebben samen veel geleerd, hij kent alles tot Z2. En eigelijk zou ik iemand heel blij kunnen maken met hem ('t is een schat van een paard en zou ideaal zijn voor een ponyruiter die overgaat naar de paarden). Maar ik wil hem echt niet weg doen :D

Soraya hebben we gekocht bij de fokker (het trichelhof in Veerle Laakdal, België). Die hebben me ook wat foto's meegegeven van toen ze een veulentje was.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:05

Ik start dit weekend weer! :)
In Nieuwerkerk aan de IJssel, ver van huis maar dichterbij was er niets te vinden voor het Z met 2 proeven helaas.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:15

LS, Ik ga ook wel eens die kant op. Uurtje rijden voor mij ongeveer met trailer.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:37

Aaah wat leuk dat jullie foto's hebben! Ik probeer Vanquish vaal als veulentje voor te stellen, haha :D
loveSaros leuk dat je gaat starten. Laatste punt in het Z1 halen? ;)

lienbono ik kan me goed voorstellen dat je hem niet weg wilt doen. Sommige paarden gaan nu eenmaal in je hart zitten. Toen mijn vorige paard dusdanig geblesseerd raakte heb ik hem met pensioen laten gaan. Veel mensen verklaarde me voor gek dat ik maandelijkse lasten had aan een paard waar ik niks meer mee kon. Maar ik kon hem echt niet weg doen of in laten slapen of wat dan ook! Hij heeft lekker 3 jaar van zijn pensioen kunnen genieten en ik ben heel blij dat ik hem dat nog heb kunnen geven. Uiteindelijk is hij gestorven aan een hartstilstand. Beter kan eigenlijk niet! Niemand die een moeilijke beslissing heeft moeten maken en het is zonder pijn gegaan. Ik zou ervoor tekenen dat alle paarden zo zouden gaan.

Maar voorlopig nog heeeel lang genieten van Vanquish hopelijk. Heb nog nooit zoveel zin gehad in lessen. Wissels, here we come, haha!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:41

Wat fijn dat je vorige paard dan nog 3 jaar op pensioen heeft mogen staan bij je! En zo'n dood.. ja, fijn is het niet. Maar op zich is dat wel het 'fijnst'. Jij hebt geen moeilijke beslissing moeten nemen en je paard heeft er niet al te veel van afgezien..
Hier verklaren ze mij ook voor gek als ik zeg dat Bono niet weg zou gaan, maar voor een goed bod Soraya wel.

Succes op wedstrijd LS!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:04

Dank jullie wel :)
Ik hoop mijn laatste puntje binnen te halen, zodat we ons helemaal kunnen richting op de wissels hierna.
Maar als het niet lukt, ook geen ramp. Heb de opdracht van mijn instructrice om gewaagder te rijden, niet in mijn veilige zone waar ik vaak nog last van heb. Dan ben ik meer aan het mee liften omdat ik geen fouten wil maken/geen risico wil lopen.
Hebben jullie daar last van? Hoe hebben jullie het opgelost?
Mijn grootste probleem is dat ik te netjes wil rijden, waardoor ik soms nog vergeet er aan te blijven rijden in de proef.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:09

Ik heb daar ook last van. Raak je best moeilijk vanaf. Bij mij lukt het nog steeds niet. Ik rij ook veel te veel op 'veilig'. Tips zijn altijd welkom.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:11

Daar heb ik soms ook wel last van in de proef hoor. Maar weet dat als ik meer lef toon in de proeven door alles te geven ook de punten er naar zijn. Een uitgetrekte draf rijden voor een 7 is leuk, maar er een 9 voor krijgen als je echt eens durft weg te rijden op de diagonaal is natuurlijk veel beter. De kans dat het een keer fout gaat is er altijd, maar gewoon jezelf een schop onder je kont geven en knallen in de ring :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:16

loveSaros schreef:
Dank jullie wel :)
Ik hoop mijn laatste puntje binnen te halen, zodat we ons helemaal kunnen richting op de wissels hierna.
Maar als het niet lukt, ook geen ramp. Heb de opdracht van mijn instructrice om gewaagder te rijden, niet in mijn veilige zone waar ik vaak nog last van heb. Dan ben ik meer aan het mee liften omdat ik geen fouten wil maken/geen risico wil lopen.
Hebben jullie daar last van? Hoe hebben jullie het opgelost?
Mijn grootste probleem is dat ik te netjes wil rijden, waardoor ik soms nog vergeet er aan te blijven rijden in de proef.

Als je veilig rijdt dan ga je vaak voor die zes, daardoor moet je ook veilig rijden want één foutje zorgt er al voor dat je geen winst rijdt. Probeer jezelf te overtuigen dat je voor een acht gaat en in je training ook te zorgen dat je die acht makkelijk kunt halen. Maakt je dan een klein foutje heb je nog altijd die zes en een grote fout kun je makkelijk ophalen met de extra punten op de andere onderdelen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:21

Hier ook ervaring met veilig rijden. Bij mij helpt het als met inrijden iemand *in mijn geval m'n zusje :) * af en toe roept dat ik gewaagd moet rijden. Actief, van achter naar voren, knallen, enz. zijn dingen die ze me dan toespreekt. Als we de proef in gaan zegt ze ook nog een keer dat ik spectaculair moet rijden. En eigenlijk werkt dat best goed. Ik word er continu aan herinnerd door haar dat ik actie moet laten zien. Als ik dat met losrijden doe, gaat het in de proef ook beter. Succes!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:15

Hier ook nog een die vaak op safe speelt... al moet ik zeggen met losrijden, ben ik al gewaagder bezig! In de proef stop ik soms met alles, denken, rijden, ademhalen, hahhahaha eigenlijk ben ik hopeloos!! :o :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:02

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:28

AnoukvW schreef:
Welke Katja! En succes met je Z2 debuut!
Flexchair wil ik ook nog steeds een keer gaan doen, lijkt mij zo leerzaam! Heb je het verder naar je zin Horseyfries? Vast wel! Kan me niet voorstellen dat het tegenvalt :P

Het wordt wel al lekker druk hier :D

Ik heb enorm veel gehad aan de Flexchairtrainingen, heb voor de zomer een aantal lessen gehad en dat was voor mij echt een uitkomst, ik heb een dubbele hernia en dankzij die lessen kan ik veel beter ontspannen tijdens het rijden, waardoor ik minder klappen in mijn rug krijg en ik nu al tijden "probleemloos" rondrijd.

Lienbono, L wordt in NL niet als Z1 aanzien maar als M2, door het gebrek aan zijgangen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:33

Eventjes een egopost :o Echt heerlijke training gehad *\o/* Hele fijne aanleuning, appyementen en wissels. Zelfs de kwart pirouette voor het eerst meegenomen. Krijg wel zin om te starten, helaas een drukke agenda met de feestdagen veel werken.. Thuis maar lekker doortrainen. Maandag komt een commesionair filmpje maken.... Kan ik hem op zijn best voorstellen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:53

Ooh lekker hé, van die dagen! Genieten mag!