Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:59

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=22906&PC ... atID=&men=

Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl je je wilt inschrijven voor een wedstrijd. Wedstrijdorganisaties kunnen straks met één druk op de knop alle benodigde protocollen op volgorde van deelnemers én ring uitprinten. Maar ook uitslagen kunnen na afloop van een wedstrijd via een eenvoudige handeling digitaal naar de KNHS worden gestuurd.

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:01

De uitslagen gaan al via een eenvoudige handeling digitaal naar het KNHS.
Maar met 1 druk op de knop alle benodigde protocollen uitprinten is niet helemaal het geval! Dat kost wel iets meer drukjes op die knop hoor!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:04

Maar er komen dus wel protocollen en ik neem aan dat de ruiter die krijgt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:59

De uitslagen voor het mennen kunnen toch echt nog niet digitaal naar de knhs.
Daarvoor heb je dus nog de coupons nodig. Betekent dit nu dat we dan na afloop eerst kopieen moeten gaan maken? Moeten we dus ook nog een kopieerapparaat gaan kopen?

En dat printen kost de verenigingen dus wel veel tijd en geld (papier, toner, apparaat)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:56

yvonnedv schreef:
Maar er komen dus wel protocollen en ik neem aan dat de ruiter die krijgt.

Ik neem ook aan dat ze gaan werken met een uitgeprinte protocol. Die dan na de wedstrijd naar de ruiter / amazone gaat. Tenslotte wil je ook weten wat voor tips de jury je geeft.

tine10 schreef:
En dat printen kost de verenigingen dus wel veel tijd en geld (papier, toner, apparaat)

Daar gaat inderdaad veel tijd in zitten. Met een indoor wedstrijd met 36 combinaties ben ik toch wel bijna 3 uur bezig. Wij doen overigens altijd al protocollen bij de coupons. En doen die sinds januari dus ook uit printen, dus voor ons zijn de kosten er nu al.
Maar de verenigingen die nu alleen met een coupon draaien zullen ineens wel met veel mer werk en kosten komen te zitten!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:58

Berdien85: dat is ook mijn grootste maar aan het verhaal. Voor jou als ruiter om te bewijzen dat je die wp hebt gehaald zou je een kopie van het protocol kunnen maken. Maar.. Wie zegt dat je daar zelf niet pen 180 van gemaakt hebt bijv. Zelfde probleem bij het secretariaat, ruiter komt terug met de mededeling dat er 180 ipv 179 is behaald, hoe controleren we dat? Er zijn geen doordrukken meer die je zelf achter kunt houden..
Ik ben wel benieuwd hoe de verenigingen die nu al met protocollen werken dat ervaren.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:00

Met een protocol waar elk onderdeel een cijfer krijgt kan je toch tellen. Dan heb je bewijs. Of bedoel je dat niet loesje?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 09:00

lOesjj, als het goed is, worden alle cijfers digitaal ingevoerd, per onderdeel dus. Er kan dus heel snel digitaal worden gecontroleerd of er een rekenfout gemaakt is, dat zou geen probleem moeten vormen.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:04

nee hoor, wij vullen alleen het eindresultaat in..
als het per onderdeel moet gaan gebeuren stop ik ermee als secretariaat.. tenzij het een betaalde baan wordt >;)

edit: moet er wel bij zeggen dat wij altijd natellen en met z´n tweeen invoeren om vergissingen te voorkomen..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:06

Chessie schreef:
nee hoor, wij vullen alleen het eindresultaat in..
als het per onderdeel moet gaan gebeuren stop ik ermee als secretariaat.. tenzij het een betaalde baan wordt >;)

edit: moet er wel bij zeggen dat wij altijd natellen en met z´n tweeen invoeren om vergissingen te voorkomen..

Zo veel meer werk is het niet hoor om per onderdeel in te voeren.
Wij doen het normaal ook alleen met eindresultaat. Maar als ik alleen zit doe ik het per onderdeel en controleert het programma het tellen van de jury!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:09

Ik denk dat het qua kosten voor het printen allemaal wel mee zal gaan vallen hoor.

Een simpele laserprinter heb je al voor ongeveer 50 euro (heb er zelf ook zo een). En daar kun je 1500 printjes mee maken voor ongeveer 40 euro. Dat is maar een paar cent per blaadje.

Vraag ietsjes meer (€ 0,50) inschrijfgeld en je hebt dat er al weer uit... Daar tegenover vind ik dat het digitale inschrijven voor de wedstrijden al veel gemak oplevert en dat wel opweeg tegen de kosten voor het maken van een paar printjes op de wedstrijddag..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 09:10

Wij hadden laatst een groot concours hier, en het secretariaat heeft van alle 10 ringen alles ingevoerd, als je de mogelijkheid hebt met twee te doen, dan leest de ene en tikt de andere het cijfer in, is redelijk snel gedaan hoor!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:12

maar dan moet je dus wel een laptop gaan aanschaffen!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:14

Maar die moet je nu toch ook al hebben? of een PC.
Of voer je de resultaten allemaal pas na de wedstrijd in (thuis?)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:15

Er zijn er genoeg die het na de wedstrijddag thuis doen hoor.
Ik zorg dat ik alles op de wedstrijddag zelf kan doen. En ik thuis dus niets meer hoef te doen.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:16

wij doen het dus thuis, omdat we geen computer op de locatie hebben

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:20

En je kunt niet de PC van thuis toch meenemen naar de wedstrijdlocatie?
(Hier in de buurt kom ik eigenlijk geen wedstrijd tegen waar ze niet een laptop en/of PC hebben staan, die zijn allemaal van thuis meegenomen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:30

kleinvosje schreef:
Wij hadden laatst een groot concours hier, en het secretariaat heeft van alle 10 ringen alles ingevoerd, als je de mogelijkheid hebt met twee te doen, dan leest de ene en tikt de andere het cijfer in, is redelijk snel gedaan hoor!

Zo doet de rekenkamer van de SGMW het ook. Dubbele invoer, vergelijken van de resultaten, eventuele typfouten eruit halen en dan printen.
En die krijgen per rijder 2 (soms 3x) x dressuur, 1 keer vaardigheid en 6 hindernisformulieren en een grondtijdenformulier. Dus soms 10 papiertjes per starter. En wel 5 min na de laatste binnen is gekomen de uitslagen (als de koeriers beetje hard werken)
nodig: 2 laptops en een printer.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:31

ponyparadijs schreef:
tine10 schreef:

Daar gaat inderdaad veel tijd in zitten. Met een indoor wedstrijd met 36 combinaties ben ik toch wel bijna 3 uur bezig. Wij doen overigens altijd al protocollen bij de coupons. En doen die sinds januari dus ook uit printen, dus voor ons zijn de kosten er nu al.
Maar de verenigingen die nu alleen met een coupon draaien zullen ineens wel met veel mer werk en kosten komen te zitten!

Dan heb je wel een heel trage printer, of reken je daar het sorteren per baan en de coupons er aan doen er bij?

Dat hoeft straks niet meer he, ze worden per baan op volgorde uitgeprint.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:42

Ze worden nu bij mij ook per baan uit geprint. Maar ik moet wel elke klasse aan klikken om te printen. Ik kan niet in 1x klik alle klasses uitgerint krijgen. Mocht dat mogelijk zijn wil ik graag weten hoe ik dat zou moeten doen.
Ik reken dan ook de mee lees protocollen het aan hechten van de coupons en het in de mappen stoppen erbij.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:26

yvonnedv schreef:
http://www.knhs.nl/news.asp?ID=22906&PC ... atID=&men=

Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl je je wilt inschrijven voor een wedstrijd. Wedstrijdorganisaties kunnen straks met één druk op de knop alle benodigde protocollen op volgorde van deelnemers én ring uitprinten. Maar ook uitslagen kunnen na afloop van een wedstrijd via een eenvoudige handeling digitaal naar de KNHS worden gestuurd.

Ahhh danku! Als het inderdaad zo gaat is dat wat mij betreft prima..
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 24-10-11 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 10:27

ponyparadijs, het aanhechten zal verleden tijd zijn, dat scheelt een heleboel tijd denk ik?!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:29

Nou dat scheelt inderdaad kleinvosje. En het feit dat ik naast de administratie in de laptop niet nog een hele map vol coupons heb. Ik bij moet houden wie nou wel al zijn coupon heeft opgestuurd en wie niet scheelt ook vreselijk veel tijd. Ik ben er dan ook heel blij mee dat ze eruit gaan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:46

Wij voeren hier al jaren alle cijfers in in de computer. Nooit alleen het eindcijfer, zo heb je dubbele controle. Maar als je geen doorslag meer hebt, kunnen mensen die fout willen, handmatig het cijfer veranderen en dat valt dan niet meer te controleren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:28

Lees hierboven ergens de opmerking dat het inschrijfgeld dan maar 50ct omhoog moet, nou dat is veel hoor ;) Dan ben je bijna net zoveel kwijt als de kosten van een coupon, èn je startpas was al duurder.
We zullen zien hoe dit straks gaat!