Electra63 schreef:Het valt mij op Bokt altijd op, dat recreatieruiters die hun paarden 24/7 buiten hebben lopen, altijd denken dat zij alles beter weten, sterker nog, dat hun paarden nooit ziek of geblesseerd worden. Bokkers die cursussen aanbieden als "natuurlijk bekappen", grondwerken, probleempaarden weer op de rails krijgen.
En dan kijk ik af en toe in het profiel van zo'n bokker en dan kom ik problemen tegen als hoefbevangen, spierbevangen, niet rad, problemen met rijden, koliek enz.
Ik gebruik mijn gezonde verstand en mijn ervaring. Ieder mens en ieder dier, dus ook een paard, kan ziek worden of geblesseerd raken.
En IMO heeft conditie niets te maken met 24/7 buiten lopen, maar met voldoende beweging, trainingsarbeid en goede voeding.
Even kennismaken, hier zo'n "recreatieruiter" dan.
Hier is er zelden tot nooit een ziek. Hoefbevangenheid tja, soms zie je het aankomen of je weet dat er veel fructaan gaat zijn, dus dan zet je ze op de paddock.
Maar als ik het hier zo lees hadden ze allang dood moeten zijn.

Soms rijd ik zelfs 2 uur in de sneeuw, ook lekker galoperen, en gooi ze dan zo hop nog bezweet en al het land op.
Ik heb vast gewoon geluk.
).
. Daarnaast hebben we een superfijne longeerbak en een prachtige verlichte 20x60 rijbak. Het beste van twee werelden..