Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:53

Ik mag uiteindelijk toch nog een filmpje van de 13e insturen. Echt heel netjes van de knhs. Ik had natuurlijk gemeld niet te starten ivm de hitte en onweer etc
dus ook voor de 20e, ga vandaag en morgen maar eens filmen!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:45

Kincsem en helma gefeliciteerd met jullie punten! Super fijn!

Hier gaan we rustig door met refreshen :))

Wat super kara dat je alsnog het filmpje van de 13e mag opsturen! Goed nieuws dat de knhs ook wat doet met het commentaar dat zij krijgen.

Ik hoop van harte dat de online proeven doorgaan. Volgens mij komt er ook weinig goeds vanaf nu en het kan haast niet anders dan dat de samenkomsten e.d. weer meer aan banden wordt gelegd.

Ik hoop net als Urosa ook dat er heel gauw een vaccinatie gevonden/ontwikkelt wordt. Ik ben aan de ene kant ook Corona moe en wil gewoon weer m’n dingetjes doen... aan de andere kant ben ik ook als de dood dat ik het oploop en meeneem naar m’n werk... ik werk in de zorg... dus het belemmert mij ook nog eens in heel veel dingen omdat ik gewoon echt rekening ermee wil houden. Maar goed... we zullen zien wat de knhs gaat doen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:05

Helma: gefeliciteerd met je winstpunt!

Kara: wat fijn dat je nog een filmpje mag opsturen, goede service :)

Ik hoop echt dat ze niet weer sporten aan banden gaan leggen, maar het dan meer zoeken in geen toeschouwers en wellicht de horeca regels aanscherpen met weer minder mensen etc. Qua druk op de IC zijn het toch vooral oudere mensen, dus misschien ook nog meer leeftijdsgerichter handelen. Nouja, het is toch afwachten. Ze hebben genoeg experts om te adviseren en heb wel vertrouwen in de politiek haha.

Online starten ga ik zelf niet meer doen ook al gaat het straks door. Tenzij er natuurlijk geen wedstrijden en/of meetmomenten meer mogen, maar fingers crossed dat het niet weer zover hoeft te komen. Lijkt al best vlot te gaan met ons, dus wil vaker op pad anders wordt de overgang naar het Z1 ook wel extra groot straks. Ik rij bv nu in een kleinere bak en had daar dan zondag al wat stuurfouten van in een reguliere 20x40 bak :+ Daarnaast kan hij zich nog niet gedragen, dus moeten we ook meer op pad om het weer normaal te maken.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:23

Even gauw een ego post. Reageer later op de rest. Heb m’n punten al van de proef van gister. 191,5 dus nu L2 startgerechtigd! Komt niet helemaal overeen met m’n gevoel.... ik weet nog niet wat ik ermee moet. Maar het is goed. Ben trots op m’n vriend!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:39

Kincsem, wauwie gefeliciteerd!!

Helmab, gefeliciteerd!

Kara, wat fijn zeg dat je alsnog mag insturen!

Estell, wauwie! Gefeliciteerd! En super snel de punten, wat fijn zeg!!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:58

Ben benieuwd wanneer ze uitsluitsel gaan geven of de online wedstrijden door blijven gaan na 1 september. Mijn startpas verloopt 30/9 en de komende tijd ga/kan ik nog niet op locatie starten dus als het blijft dan verleng ik hem.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:52

Pfff heb ik weer , Op de valreep besloten me in te schrijven ( voor de eerste keer ) voor as donderdag .. dus ik heb vanochrend ingediend , maar hij staat nog steeds ingediend en nog niet groen..

Willen morgenavond filmen , gaat dit een probleem zijn ?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:19

Naomi_Haffie schreef:
Pfff heb ik weer , Op de valreep besloten me in te schrijven ( voor de eerste keer ) voor as donderdag .. dus ik heb vanochrend ingediend , maar hij staat nog steeds ingediend en nog niet groen..

Willen morgenavond filmen , gaat dit een probleem zijn ?

App dan naar KNHS... ze reageren gelijk op je. ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:53

Estell jammer dat je gevoel niet klopt met de punten maar toch gefeliciteerd en succes in de L2!

Kara, fijne service! Succes met opnieuw filmen.

Helmab gefeliciteerd!

Ik rij weer gewone wedstrijden maar aangezien ik de overstap naar L2 wat spannend vond toch nog een keer online gestart, puur om te oefenen en te kijken waar we staan zonder meteen de stress van trailer laden, drukke losrijring, tijdsdruk etc. Helaas de proef 2x moeten rijden want mijn telefoon had de 1e x niks opgeslagen, aan de andere kant ook weer een goede oefening want op wedstrijd rijden we ook 2 proeven.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:13

Estell: gefeliciteerd met je winstpunt, jammer van je gevoel maar je mag nu gewoon L2 starten *\o/*

Naomi: lijkt mij geen probleem, bij mij staat hij eerst ook altijd op ingediend, heb je wel betaald? En anders even contact opnemen met het KNHS inderdaad :)

Dee_es: spannend zo'n debuut, en altijd haten materiaal pech! Ging de tweede wel beter of even goed? Anders is het helemaal jammer.

Ik mag morgen weer dagje refreshen. Laatste 3? keer elke keer max dinsdag punten terug dus dit is even afkicken haha.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:38

Niks mis met obsessief refreshen :')

De 2e proef ging beter, dus wat dat betreft was het niet heel erg. Hoe onze bak ligt moet ik precies halthouden en achterwaarts voor de uitgang van het terrein, paardlief gaat dan met zn kop in de lucht naar de voorbijgangers kijken := zal wel tdh op mn protocol krijgen. In de 1e proef wilde hij helemaal niet meer achterwaarts de 2e proef gelukkig wel maar wel met zn neus in de lucht zodat ging goed over het hek kon koekeloeren.

Ik hoop trouwens dat de online proeven nog even blijven. De regels mogen best wat veranderen maar deze proeven maken wedstrijden wel voor heel veel meer mensen toegankelijk. Niet alleen nu tijdens corona (zorg personeel, mensen met familie in de risicogroep) maar ook buiten corona om zoals mensen met verzorgpaarden die het terrein niet af mogen, mensen zonder dikke trekauto en trailer etc.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:43

Vanmiddag ingestuurd.. Kan ik al refreshen? :') Hahaha. Ga dit echt missen als online stopt. Vanavond Rutte gezien en het gaat toch weer de verkeerde kant op met Corona. Hopelijk kunnen we toch nog blijven starten op deze manier, al is het om corona nog te overbruggen.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:35

Hopelijk komen je punten vandaag Urosa! Zou fijn zijn voor de refresh tik haha!

En voor de rest die nog geen punten heeft ook natuurlijk.

Ik blijf nog mooi even doortrainen voor het L2/M1. Wil het wijken beter en consistenter hebben. Daar reden we onze proeven hiervoor altijd 7’ens op en nu 6’en... vind dat geen fijn gevoel om dan L2 te starten, zeker niet omdat we daar 10m moeten (alhoewel dat maar 2m verder is als dat we nu vaak doen). En hij wil nog wel eens stress krijgen met het achterwaarts gaan en daar wil ik ook graag rust in hebben. Het gaat al snel zat zo..

Zeker ook met het oog op ons meetmoment, start dan liever een klasse waarin ik mij comfortabel voel zodat ik niet ook die druk nog voel.

Weet dus ook nog niet of ik het proefje van volgende week ga opnemen of me af ga melden..

Ik hoop nogmaals ook echt na de persconferentie van gister nog meer dat het blijft bestaan. Ik werk in de zorg met een ontzettende risicogroep... daarnaast dus ook weekenden en onregelmatig. Dit is voor ons echt een uitkomst. Ik ben heel benieuwd in welke vorm het blijft bestaan en of het blijft bestaan..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:53

Dee_Es, alle vertrouwen in dat dat helemaal goed komt :j en wat een geluk bij een ongeluk van het filmen, dat de tweede proef dan nog beter ging ;) hopelijk snel je punten, ik duim met je mee!

Urosa, wellicht vandaag punten, ze zijn echt razendsnel op het moment :D

Estell, je kunt ook flexibel starten ;) probeer je thuis alvast een keer de nieuwe klasse, pak je het meetmoment nog even in vertrouwde klasse :) jullie kunnen het makkelijk aan!

Ik hoop ook dat het blijft bestaan :j zeker nu het weer niet de goede kant op gaat met het virus := wellicht verlenging tot einde van het jaar en daarna verder kijken? Hopelijk horen we snel meer :o

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:36

Ik had weer de hele snelle jury die op íeder onderdeel fijn commentaar heeft gegeven, zo fijn dat een jury die moeite neemt! Weer een winstpunt en een half puntje meer dan de vorige keer, ik had in de tussentijd niet genoeg tijd om haar feedback helemaal te kunnen toepassen omdat het bij ons wat meer tijd en training nodig heeft, maar we gaan er zeker wel mee verder sleutelen.

Estell_, dat kan ik me voorstellen. :j Gefeliciteerd met je startgerechtigdheid!
Yevrah, succes. :P
Dee_Es, ach, het is maar één onderdeel. O:)
Urosa, respect voor jou en je MS! Ik snap dat je live weer kilometers wil gaan maken als je pony zich als zo'n oude clown gedraagt. _O-
Kara, wat fijn!
Snorlex, zo deed ik het ook inderdaad. :j Ik ga binnenkort weer live starten en ik merk dat ik weer vooral nerveus ben over het rijden op een vreemde locatie, met veel andere paarden, op een gefixeerde tijd, en zo. :')
Helmab en kincsem, gefeliciteerd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:38

Estell: advies van Linda vind ik ook een goede! Maar je bent natuurlijk al best snel van niks naar dit gekomen dus snap ook goed als je even de tijd neemt.

Dee_es: dat is ook wel een lastig plekje! Fijn dat de tweede beter ging ;)

Imaginaerum: wat fijn zeg, mijn protocol wil nog niet openen dus ben ook benieuwd maar gefeliciteerd met je winstpunt :D

Ik heb al punten terug! 191,5 *\o/* blijkbaar heb ik het behoorlijk weten te redden qua beeld haha. Maakt mijn harde werken tijdens de proef wel een beetje goed :+ We zetten zo de lijn vanuit de L2 eigenlijk aardig door. Wel bizar hoor. Maar dankbaar en we werken er ook hard voor.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:13

Goed bezig, gefeliciteerd!
Ik zou het wel leuk vinden om ook in dezelfde lijn door te kunnen gaan in de M1 als jij. :)) Ik vrees helaas dat dat hem niet wordt bij ons. :') We moeten hiervoor echt meer bergop, actiever en met meer buiging door het lijf de proefjes door. Paard doet haar uiterste best, maar ze heeft haar tijd en training nodig.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:16

Imaginearum: gefeliciteerd met je winstpunt! En fijn om weer wat te sleutelen te hebben! Kun je mooi mee aan het werk!

Meer bergop en activiteit is toch ook vaak kracht! Dat duurt ook even voordat je daar bent. Neem daar ook je tijd voor, heb je straks alleen maar profijt van.. buiging train ik veel aan de dubbele lijn. Hier loopt die minimaal 1x pw aan de dubbele lijn om dat goed bij te houden.

Urosa: wat fijn dat je, je punten weer hebt en wat ontzettend goed dat je inderdaad gewoon dezelfde lijn aanhoudt als in het L2. Echt mega knap!!

Ik vind het gewoon fijn om alles echt goed voor mekaar te hebben voordat ik een volgende klasse start, maar dat flexibel starten is inderdaad ook nog een mogelijkheid... ik vind het aan de ene kant wel “zonde” om met 10 wp en best oké scores nog door te rijden in het L1, maar aan de andere kant zitten we gewoon even in een discussie met mekaar. Gaan we wel weer uit komen maar nu zit ik er midden in :+ . En wat ik lastig vind aan deze discussie samen is dat ik niet de vinger erop kan leggen waar die vandaan komt..... maar goed, hij loopt in de training eigenlijk al wel weer gewoon heel erg goed en fijn.

Ik wil voordat ik een andere klasse start gewoon “zeker” weten dat we 190+ kunnen rijden en het liefst 195+ zodat als het wat minder gaat in de proef ik ook wat over heb.. ik zal de L2 proef is doorlezen... hij doet alle oefeningen wel hoor alleen als ik pech heb ga ik heul hard achterwaarts ipv lekker gedoseerd haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:34

Voor de M1, Karel mag ook nog meer bergop (nu is dat met hem ook lastig omdat ie wat neerwaarts gebouwd is) en actiever, denk dat het vooral belangrijk is dat het algehele beeld qua aanleuning en takt stabiel is en je paard de oefeningen als contra en schouderbinnenwaarts wel goed kan laten zien. En wij werken ook nog steeds aan de lengtebuiging.

Estell de overstap van de L1 naar de L2 is niet zo groot. Dus wat dat betreft denk ik niet dat het de discussie voedt. En ik vind het inderdaad ook jammer om meer dan 10 winst te rijden in een klasse. Ik ga straks wel gewoon direct over naar de M2 als het zover is. Zou tof zijn als ik in de M1 nog eens 195+ kan rijden maar daar laat ik het niet vanaf hangen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:38

Iedereen druk aan het refreshen haha. Punten komen de laatste tijd al snel binnen!
Urosa, jullie zijn lekker bezig.
Estell, die richtlijn gebruik ik indd ook altijd haha.
Wij doen komende week nog een keer mee aan het laatste event. Heb gisteren mijn E rijbewijs gehaald dus wil vanaf september op pad.. enige nadeel is dan wel dat ik nog geen trailer heb. Iets met net een huis gekocht en andere financiele prioriteiten. Maar een trailer huren is ook zo goedkoop nog niet kom ik achter.. :+

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:29

@queelens Gefeliciteerd met je E rijbewijs *\o/*

Wat jammer he het nieuwe van gisterenavond. Lijk mij nu wel dat de online wedstrijden door gaan, je mag maar met 6 personen op feestje bijv, tenslotten was heel de insteek van online wedstrijden de Corona.

Zo heb net zo lekker gereden met de les _/-\o_ !! Flower wordt echt fijn, morgen weer proefje filmen als het goed is en hoop dat ze dan weer zo fijn loopt :j

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:48

Ik kon het niet zo snel ergens vinden dus dacht vraag het anders hier even. Na hoeveel dagen mag je weer op wedstrijd als je paard bute heeft gehad? We gaan daar zo weer mee stoppen, maar weet niet of je dan nog even moet wachten ofzo? :=

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:49

xRoossie95 schreef:
Ik kon het niet zo snel ergens vinden dus dacht vraag het anders hier even. Na hoeveel dagen mag je weer op wedstrijd als je paard bute heeft gehad? We gaan daar zo weer mee stoppen, maar weet niet of je dan nog even moet wachten ofzo? :=

sorry wat is dat?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:50

Fenylbutazon, pijnstillend middel (NSAID)

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:01

Gefeliciteerd met de punten iedereen!

Ik dacht dat dat verboden was in NL (of loop ik nu hopeloos achter?). Geen idee wat de wachttijd is voor wedstrijd.