Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:25

Wanneer zou er duidelijkheid komen over voortgang online rijden? Na 1-9 of wellicht iets eerder?

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:27

tessie98xx schreef:
Wij hebben na ons meetmoment van 2 augustus de overstap naar het L2 gemaakt. Voor mij zijn de online proeven een laagdrempelige manier om weer een nieuwe proef te rijden. Net even wat minder spanning.
De eerste keer kregen we 174,5 terug. Het eind resultaat was wat ik er van had verwacht, alleen het protocol niet. Voor mijn gevoel gingen de oefeningen voor de galop best goed en waren de oefeningen na de galop bagger :'). Ik had dan ook 7'ens voor de galop verwacht en 4'en erna, maar de jury zat de gehele proef tussen de 5 en de 6.

Vanmorgen weer punten terug gehad en kwamen we uit op 182 :D. Ook hier ging het voor de galop goed en na de galop wat minder (oeps :')). Hiermee zijn we officeel L2 :j.

We gaan rustig verder trainen en de galop verbeteren. Maar al met al ben in ontzettend tevreden. Ander half jaar terug konden we nog geen fatsoenlijke B proef rond sturen en nu hebben we ons eerste winstpunt in het L2 *\o/*

Gefeliciteerd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:35

kara schreef:
Wanneer zou er duidelijkheid komen over voortgang online rijden? Na 1-9 of wellicht iets eerder?

“We willen voor 1 september duidelijkheid bieden over hoe we hiermee verder gaan. Laten we vooral niet het kind met het badwater weggooien!” besluit Fledderus.
Bron; https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... dstrijden/

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:39

linda2008 schreef:
kara schreef:

“We willen voor 1 september duidelijkheid bieden over hoe we hiermee verder gaan. Laten we vooral niet het kind met het badwater weggooien!” besluit Fledderus.
Bron; https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... dstrijden/

Ik hoop voor mezelf zo dat het doorgaat... met een man die vrachtwagen chauffeur is en ikzelf die in de zorg werkt en dan nog twee jonge kinderen is dit echt een mooie manier om toch regelmatig een proef te rijden, en nog 1x pm “echt” op wedstrijd te gaan.. meer is hier haast onmogelijk

Tessie: zou mooi zijn om je doel te halen!

Linda: dat dingetje hadden wij vorige week. Voornamelijk omdat het hem even te veel was. Waren hard op het M aan het trainen en hij dacht heel eventjes: ho! Nu even kalm aan. Daar hebben we dan ook naar geluisterd en ik heb ervoor gekozen om toen geen proef te rijden en een weekje alleen maar beetje te relaxen. Maar goed, dat is met jouw “probleem” natuurlijk geen optie dus dan kun je net zo goed wel een proefje opnemen haha!

Over het algemeen kan ik m vrij “steady” laten lopen als die z’n kop er maar bij houdt. Maar goed, ook dat is een leerproces. Toen ik in februari voor het eerst opstapte had ik nooit durven dromen dat we hier nu al zouden zijn.. de eerste tijd durfde ik hem niet eens alleen te rijden en het is nu “pas” augustus en we hebben bijna onze punten voor het L2...
Laatst bijgewerkt door estell__ op 17-08-20 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:39

Lielle schreef:
ik kreeg een paar weken geleden (negatieve) feedback in HOOFDLETTERS, en dat vond ik wel stuitend. Hoofdletters in geschreven tekst betekent schreeuwen, en dat vind ik ongepast. heb het aangekaart bij de KNHS (net als een zelf bedachte regel rondom filmen), maar de reactie was 'tja, dat is de stijl van de jury'. Persoonlijk zou ik hier eerder op ingrijpen dan op verplicht positieve feedback.

Ben wel benieuwd naar die zelf bedachte regel rondom filmen. Hoofdletters zijn idd niet echt chique zoals Linda ook al zegt maar misschien bedoelt de jury het om extra aandacht aan te schenken. Ik weet niet of het mogelijk is om bv tekst te arceren, schuin te typen of vet te schrijven op het protocol. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een paar keer dezelfde combinatie heb moeten jureren, waarbij ik de eerste keer al terug heb gekoppeld dat het niet goed werd gefilmd maar na 4x was ik dat ook wel een beetje zat aan het worden hoor dan ben ik wel geneigd om het terug te sturen of er bij te zetten de volgende x stuur ik het filmpje terug. Daarnaast was deze jongedame ook nog alle keren zo onverschillig en lacherig dat het bijna een grap leek dat ze een proefje aan het rijden was. Dat vond ik wel een beetje minachting voor ons als jury. Je zit daar toch ook om je best te doen denk ik dan, doe dan een beetje net alsof het een echte proef is en dan heb ik het nog niet over kleding/vlechten/schoonmaken van je paard. Kan echt wel een keer gebeuren maar als je niets met je protocol doet en het blijkbaar niet leest wat er staat dan vind ik dat jammer van mijn tijd :D

daffodil

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:49

Ik vind hoofdletters echt not done.....

En negativiteit, ach, er zijn mensen die graag altijd uitgaan van het negatieve, het slechte in een mens en daar valt moeilijk mee te discussieren. Die blijven voorbeelden opgooien van hoe mensen de boel kunnen bedonderen en gaan voorbij aan de meerderheid die zich keurig aan de regels houdt. In de FB groep ging het er best hard aan toe. Ik denk dan, als je het echt zo on eens bent met wat de KNHS doet, stop er dan mee. Stop met lid zijn van de KNHS, stop met jureren en steek je (negatieve) energie in iets anders maar blijf niet een ander proberen te overtuigen met je negativisme (wat overigens toch niet lukt, tenminste bij mij niet, ik weiger om zo te denken).

Of ik blijf jureren, weet ik nog niet. Voorlopig even op een laag pitje. Uitslag van mijn zusje haar scan was niet goed. We hebben toch nog wat dingen te regelen dus daar ga ik eerst mee aan de slag. Maar als een vereniging in de buurt omhoog zit, zeg ik gerust ja op het laatste moment voor een paar uurtjes. Maar ik maak even geen termijn afspraken, dat is lastig om dat waar te kunnen maken.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:53

daffodil schreef:
Of ik blijf jureren, weet ik nog niet. Voorlopig even op een laag pitje. Uitslag van mijn zusje haar scan was niet goed. We hebben toch nog wat dingen te regelen dus daar ga ik eerst mee aan de slag. Maar als een vereniging in de buurt omhoog zit, zeg ik gerust ja op het laatste moment voor een paar uurtjes. Maar ik maak even geen termijn afspraken, dat is lastig om dat waar te kunnen maken.

Er zijn ook belangrijkere dingen dan jureren dus dat is heel begrijpelijk! Sterkte met je zusje :knuffel:

En idd sommige mensen blijven maar hangen in het negatieve maar daar valt ook niet tegen te praten want ze lezen het niet. Laten gaan en doen waar je zelf achter staat toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:56

Sterkte daffodil...

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:57

Daffodil: Heel veel sterkte. Het is een stuk belangrijker om je daarop te richten dan om je te richten op het jureren..

linda2008

Sterkte daffodil :(:)

WenK

Sterkte Daffodil!

Ik hoop nog steeds dat het doorzet, zou voor mij echt een stimulans zijn om het proefgerichte trainen weer wat sterker op te pakken en een startkaart aan te gaan vragen. Voor nu kan ik alleen de wedstrijden op eigen vereniging rijden (zo'n 8 keer per jaar, als ik alle dagen zou starten) en daarvoor vind ik een startpas echt te duur. Als ik daarnaast nog wat online kan rijden ga ik wel weer starten (als t paard er klaar voor is).

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:17

Daffodil heel veel sterkte gewenst!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:19

Veel sterkte daffodil!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:27

Edit; tegenvallende punten, geen winst.
We zeggen voorlopig alles af, eerst even verder trainen...
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 17-08-20 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:55

Mn zus en ik hebben onze punten; idd de zelfde jury :D en echt precies evenveel punten haha. Best knap. Wel maar 165, we zitten echt weer in een lage lijn helaas, voelt wel fijn. Heb zelf ook het idee dat met onze niet perfecte aanleuning we betere punten krijgen met echte wedstrijden dan online. Of het komt door de jury leden in onze regio dan :')

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:57

Heel veel sterkte Daffodil!

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:17

Sterkte Daffodil!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:23

Dank jullie wel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:26

Daffodil, heel veel sterkte :(:)

XRoossie95: dat is inderdaad knap, ik merkte geen verschil in beoordeling van aanleuning online of op meetmoment. Maar die van ons is best constant alleen soms iets te diep.

Estell: knap hoe ver jullie al zijn gekomen en zo te lezen komt dat laatste puntje in de L1 vast goed :)

Lielle: niet leuk, jammer dat de KNHS het ook niet serieus oppakt.

Tessie:gefeliciteerd met je winstpunt!

Linda2008: jammer zeg, snap dat het even een flinke domper is helemaal in combinatie met een protocol die je niet helemaal snapt. Hopelijk kan je instructie er nog wat mee.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:43

Daffodil, sterkte, ook voor je zusje. Ik snap wel dat je hoofd nu even naar iets anders staat dan jureren.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:15

Sterkte daffodil, dan zijn er belangrijke dingen in het leven dan ons druk maken over hoe iets eigenlijks waardeloos is (proefje) maar heel positief gemeld moet worden. Gebeurt in het echte leven ook niet, we zien het bij je zusje. Mooi k#t je zal het maar te horen krijgen. STERKTE! In hoofdletters (wat absoluut niet op een coupon hoort!!)
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 17-08-20 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:20

urosa schreef:
Hopelijk is de nieuwe bak snel weer fijn en goed ingezakt! Bedankt en hoop voor jullie hetzelfde :D

Wij hebben de punten binnen! Mooie wp erbij en goeie tips. Ik merk dat er idd nu mag op het protocol staat. Het mag meer... toch raar. Als iets niet hoeft dan is het toch goed :+ (en niet een 4???)

Hoe is het bij jou gegaan??

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:30

Weet iemand van jullie of het is toegestaan om met een oornetje met van die touwtjes eraan te starten? In het reglement kan ik alleen vinden dat het oornetje niet mag belemmeren in het oriëntatievermogen van het paard. Er staat alleen ook dat het niet over de ogen mag komen, en heel abstract gezien gebeurt dat natuurlijk wel. Het gaat om dit netje: https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... ll_1174790

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:32

Nee dat mag niet.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:58

Helaas! Dank je wel :D