Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:02

Hilli schreef:
En daar is het denk ik ook om begonnen: je krijgt soms een protocol terug waar commentaar/feedback (vrijwel) afwezig is. Van sommige onderdelen weet je best wat er mis ging en snap je de 4, maar ergens anders krijg je een 5,5 en snap je als ruiter niet (goed) waarom.

Ws. 'lijden' de juryleden die van nature al ruimschoots onderbouwen onder de juryleden die dat niet doen, als we het hebben over de onderstreepplicht.

Diegene die veel noteerden, die blijven dat doen. Diegene die nooit wat noteerden gaan dat nu ook niet doen.
Ik vraag me af wat ze in Ermelo gedacht hebben toen ze dit maakte, zouden ze echt gedacht hebben dat dit stimuleert?

Hilli

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:04

Dat moet je aan het Dressuurforum vragen. Idee komt uit die koker en ik neem aan dat er ook mensen met jury-ervaring in dat clubje zitten.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:05

FriesWytske schreef:
Deze bedoel je, denk ik.

https://www.equiscore.nl/

Dat bestaat nog gewoon. Bij de wedstrijd op Texel en grotere wedstrijden in Eext (niet van de meetmomenten nu bedoel ik dan) wordt hier gewoon gebruik van gemaakt. De juryleden hoeven niets mee te nemen dat kastje heeft equiscore gewoon alleen is dat puur voor het invoeren van de cijfers en niet voor het invullen van het protocol. Maw er moet alsnog een protocol worden ingevoerd en je voert als extra de punten in het kastje in zodat de deelnemers direct de uitslag hebben. Dus in principe NOG meer werk.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:07

Hilli schreef:
Dat moet je aan het Dressuurforum vragen. Idee komt uit die koker en ik neem aan dat er ook mensen met jury-ervaring in dat clubje zitten.

Uhhhh volgens mij kwam het niet van het dressuurforum maar van de kant van opleidingen omdat er werd geklaagd door mede-juryleden over andere juryleden die weinig commentaar erop zetten en die negatieve commentaar op het protocol zetten....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:08

Hilli schreef:

In het dressuurforum zitten 12 personen en zover ik weet is er geen onderzoek geweest onder andere juryleden. Dat lijkt me toch wel een vereiste voor een aanpassing als deze.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:14

caro29 schreef:
Ik heb een paar keer gewerkt met een tablet. Kreeg het secretariaat gelijk de cijfers. Daar werd dan ingevulde coupon uitgeprint. Volgens mij een eigen verzinsel. Werkte prima

Zo werkte het niet. De protocollen worden gewoon door de schrijfster ingevuld en daarnaast werden de cijfers ook nog eens ingevoerd in het kastje van Equiscore.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:17

JiKaLeNiPau schreef:
caro29 schreef:
Ik heb een paar keer gewerkt met een tablet. Kreeg het secretariaat gelijk de cijfers. Daar werd dan ingevulde coupon uitgeprint. Volgens mij een eigen verzinsel. Werkte prima

Zo werkte het niet. De protocollen worden gewoon door de schrijfster ingevuld en daarnaast werden de cijfers ook nog eens ingevoerd in het kastje van Equiscore.

dat klinkt wel heel omslachtig!

Er is ook een programma daar hoeft de schrijfster enkel op de laptop in te vullen. Het heet iets met calimara, maar ben naam vergeten. Wij vonden het iig een erg duur systeem.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:21

Ik stem voor de oude doordruk coupons met weinig schrijfruimte :D :D :+

Kan meer, moet lager, volte rond, impuls, lb dat soort dingen zijn toch prima.

Het hoeft van mij echt niet op een manier van koetsjiekoetsjieee-ohohdoederuiteralsjeblieftgeenpijn opgeschreven te worden.

Taak aan de instructeur om het rijden te verbeteren. De jury beoordeeld wat ie ziet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:26

PSvanLot schreef:
Hilli schreef:

In het dressuurforum zitten 12 personen en zover ik weet is er geen onderzoek geweest onder andere juryleden. Dat lijkt me toch wel een vereiste voor een aanpassing als deze.

Dat zeg ik niet. Ik ging er vanuit -bij het Enduranceforum is dat wél het geval- dat er vanuit alle lagen van de sport een vertegenwoordiging is binnen het dressuurforum, alhoewel ik op basis van de opbouw denk dat de regio's belangrijker zijn dan specifieke kennis of ervaring. Dat betekent voor mij dus ook dat leden van het forum vanuit juryperspectief iets moeten kunnen zeggen over de haalbaarheid van een idee in mijn ogen. Juist zodat je niet iedereeen om een mening hoeft te vragen (in eerste instantie).

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/nieuwe- ... stus-2020/ en forumdressuur@knhs.nl voor al jullie ideeën en opmerkingen, want ik denk wel dat het gezegd én gehoord moet wordem :-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:28

Er gaat uiteraard genoeg commentaar naar de knhs, en niet enkel hier.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:34

Ik krijg nu echt het gevoel alsof het over een bixie wedstrijd gaat.. je gaat mag ik hopen niet voor een volwassenen iets mooier maken dan dat het is?? Als het niet voldoende is .. is het niet goed.. dan kunnen ze bij het commentaar typen over mooie staarten of dat je een leuk jasje aan hebt (niet bij mij gezegd hoor haha) maar waar gaat dit over? Als je met turnen uit te rekstok valt beginnen ze daar over mooi pakjes of wat zit je haar mooi maar je mag voortaan blijven hangen? Ik hoop wel dat dit een sport blijft en geen psychologisch iets voor tere zieltjes. Bij hele kleine kinderen begrijp ik dit concept maar bij volwassen?? Ik geef protocol altijd aan mijn instructrice. Die begrijpt dan wel waar we nog op moeten trainen.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:39

*\o/* *\o/* :D :D
Nibbit schreef:

Het hoeft van mij echt niet op een manier van koetsjiekoetsjieee-ohohdoederuiteralsjeblieftgeenpijn opgeschreven te worden.

Taak aan de instructeur om het rijden te verbeteren. De jury beoordeeld wat ie ziet.

Ik lig in een deuk! Ik stem ook voor maar afkortingen mogen ook niet meer dat begrijpen Jip en Janneke niet

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:40

famkeY schreef:
Ik krijg nu echt het gevoel alsof het over een bixie wedstrijd gaat.. je gaat mag ik hopen niet voor een volwassenen iets mooier maken dan dat het is?? Als het niet voldoende is .. is het niet goed.. dan kunnen ze bij het commentaar typen over mooie staarten of dat je een leuk jasje aan hebt (niet bij mij gezegd hoor haha) maar waar gaat dit over? Als je met turnen uit te rekstok valt beginnen ze daar over mooi pakjes of wat zit je haar mooi maar je mag voortaan blijven hangen? Ik hoop wel dat dit een sport blijft en geen psychologisch iets voor tere zieltjes. Bij hele kleine kinderen begrijp ik dit concept maar bij volwassen?? Ik geef protocol altijd aan mijn instructrice. Die begrijpt dan wel waar we nog op moeten trainen.

Helaas mogen Bixies niet uitkomen in de ZZZ dressuur :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:41

JiKaLeNiPau schreef:
*\o/* *\o/* :D :D
Nibbit schreef:

Ik lig in een deuk! Ik stem ook voor maar afkortingen mogen ook niet meer dat begrijpen Jip en Janneke niet

Mogen afkortingen niet meer?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:42

famkeY schreef:

In het turnen krijg je gewoon een fysieke en mentale schop onder je kont want het is toch nooit goed genoeg en je verdoet de tijd van de jury met je gepruts. Niet om aan te zien! :') :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:43

Hilli schreef:
famkeY schreef:

In het turnen krijg je gewoon een fysieke en mentale schop onder je kont want het is toch nooit goed genoeg en je verdoet de tijd van de jury met je gepruts. Niet om aan te zien! :') :+

En je coach of trainer helpt je nog een handje in de training whaha

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:45

Precies! Zweep erover! Moehahaha :+

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:05

Komen wij aan met positieve beoordeling haha.. wat heeft je paard een mooie staart... Whaha :+ zelfs mijn dochter van 16 begrijpt als het niet goed is.. is het niet goed. Even verder trainen. Zo worden ze ook beter! Nu dik aan het trainen M is in zicht.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:32

Hilli schreef:
famkeY schreef:

... maar wel een mooie staart! :+

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:42

PSvanLot schreef:
dat klinkt wel heel omslachtig!

Er is ook een programma daar hoeft de schrijfster enkel op de laptop in te vullen. Het heet iets met calimara, maar ben naam vergeten. Wij vonden het iig een erg duur systeem.

Camarillo heet dat programma, bij ons in de regio wordt er vooral in de winter wel eens gebruik van gemaakt.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:17

Mijn dochter doet ook wel mee aan meetmomenten, maar stuiten dan vaak bij andere juryleden op onbegrip dat wij ook wel een enkele keer (nu bv met de warmte 1 keertje) online rijden. Ze zeggen vaak snel punten rijden omdat je de proef over mag doen. Wij krijgen in een meetmoment vaak hogere punten dan juist online, maar ik ben zo enthousiast omdat er over het algemeen super veel tips (en mooie staart) op staan. Moeten jullie je ook als jury wel eens verdedigen waarom jullie online jureren?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:30

PSvanLot schreef:
Hilli schreef:

Citaat:
En je coach of trainer helpt je nog een handje in de training whaha

Zo gaat het inderdaad wel ongeveer. :j
Daar zijn geen tere zieltjes hoor. Daar moet je best hard zijn. En in de topsport helemaal maar dat gaat wel wat te ver, niet voor niks lopen daar onderzoeken naar.
Maar in de nationale sport gaat het inderdaad wel zo ongeveer. En op wedstrijd krijg je alleen maar minpunten en een score. Geen commentaar of tips.

Ik vind dat in de dressuursport tegenwoordig echt wordt overdreven met dat positieve/feel good/koetsiekoetsie tere zieltjes gedoe. Een jury is om te beoordelen, meer niet. Aangeven waarom iets een lager cijfer is is al geweldig. Op de stoel van trainer hoeven ze niet te zitten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:36

famkeY schreef:
Mijn dochter doet ook wel mee aan meetmomenten, maar stuiten dan vaak bij andere juryleden op onbegrip dat wij ook wel een enkele keer (nu bv met de warmte 1 keertje) online rijden. Ze zeggen vaak snel punten rijden omdat je de proef over mag doen. Wij krijgen in een meetmoment vaak hogere punten dan juist online, maar ik ben zo enthousiast omdat er over het algemeen super veel tips (en mooie staart) op staan. Moeten jullie je ook als jury wel eens verdedigen waarom jullie online jureren?

Maar hoe weten die juryleden dat dan?

Ik heb een kennis die er zwaar op tegen is, maar die gaat er geen discussie over aan. Ze kent me langer dan vandaag... Maar ook daarbij geld dat mensen het niet weten als je er niet zelf over begint. Ik hou het niet geheim, maar ik meld ook niet uitgebreid op FB dat ik aan het online aan het jureren ben. Dat doe ik ook niet als ik ergens live zit.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:41

Bij de eventing nu ook een formulier wat net nixie is

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:44

Ik vrijwillig vaak bij wedstrijden en was in het begin zo enthousiast.. maar nu begin ik er maar niet meer over haha..
[/quote]

Maar hoe weten die juryleden dat dan?

Ik heb een kennis die er zwaar op tegen is, maar die gaat er geen discussie over aan. Ze kent me langer dan vandaag... Maar ook daarbij geld dat mensen het niet weten als je er niet zelf over begint. Ik hou het niet geheim, maar ik meld ook niet uitgebreid op FB dat ik aan het online aan het jureren ben. Dat doe ik ook niet als ik ergens live zit.[/quote]