Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:22

Ik ga niet wakker liggen van die 5 euro.

Ik heb "" geen vervoer"" - dwz geen auto en geen trailer.
(Wel een Knollie, een prima 'race' e-bike, een OV kaart en een abonnement op greenwheels.)
……… en we hebben een milieucrisis.

kara

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:31

Wellicht kwam ik over alsof ik niet meer wil betalen voor online rijden, maar dat is niet waar.

Ik wil best meer betalen, en kan me ook voorstellen dat als je online de prijs optrekt er toch ook mensen afhaken en liever fysiek op stap gaan. Soort van natuurlijke selectie

Echter je hebt geen brandstofkosten, geen dagdeel van huis etc... dus uiteindelijk ben je toch voordeliger uit. Ik ben juist wel voor online rijden, en meer betalen prima!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:36

Ik zou die 12.50 ook wel betalen maar als het nu voor 7.50 kan, waar gaan die 5 euro dan heen?

"Zomaar" 5 euro omhoog daar komen (bij mij) de vraagtekens bij wat er dan extra is. Niet de 12.50 an sich.

Misschien kunnen verenigingen later zelf wel online wedstrijden gaan organiseren waar alleen mensen uit die kring aan mee mogen doen. Ik noem maar wat als argument om verenigingen niet ten onder te laten gaan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:44

WenK schreef:
MISTRAL94 schreef:
*komt uit de meeleeshoek*

Ik heb het ook gelezen maar ergens is dat ook weer niet helemaal fair. Aangezien je met de online proeven niet mee doet voor prijzengeld oid.

Maar je hebt ook geen kosten qua trailer/auto/brandstof...

Overigens niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat overal wel wat op te zeggen is. En ik persoonlijk betaal met liefde voor online net zo veel als voor regulier.

Daar heb je ook een punt. Er is lange tijd gezegd dat online proeven meer voordelen kent maar dat is natuurlijk ook maar net hoe je het bekijkt. Eerlijk is eerlijk ik vind een trailer aanschaffen nog tot daar aan toe. Maar een zware auto die het trekken kan betaal je gewoon enorm veel voor in de wegenbelasting. Zo is hobbymatig wat proefjes rijden natuurlijk al behoorlijk prijzig. Daarnaast wil ik mijn paard de stress van reizen vreemd terrein lang wachten het liefst ook besparen. Ik ben nog niet gestart online omdat ik mijn paard net had toen ik gezondheidsproblemen kreeg. Maar als het blijvend is wil ik mij tzt wel aanmelden hiervoor, ik denk dat het een stimulans kan zijn om doelen te stellen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:13

Ik denk dat die €7,50 per proef net aan kostendekkend is hoor, als dat t al redt...

Je hebt de kosten van je jury, je mensen op kantoor, onderhoud en ontwikkeling techniek...

Als "goedmakertje" vanwege het niet kunnen starten maar wel je startpas doorbetalen snap ik de lagere prijs, maar een meer marktconforme prijs straks lijkt mij verstandig.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:42

Wild idee: een deel van de prijsverhoging uitkeren aan de rijvereniging van de ruiter? Dan hebben de verenigingen er ook iets aan. :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:55

WenK schreef:
Ik denk dat die €7,50 per proef net aan kostendekkend is hoor, als dat t al redt...

Je hebt de kosten van je jury, je mensen op kantoor, onderhoud en ontwikkeling techniek...

Als "goedmakertje" vanwege het niet kunnen starten maar wel je startpas doorbetalen snap ik de lagere prijs, maar een meer marktconforme prijs straks lijkt mij verstandig.

Ik denk dat ze er (ruim) aan over houden. Ze hebben er geen extra personeel voor aan hoeven nemen en een website bouwen zijn ook geen extreme kosten.
Er zou €2.50 naar een fonds gaan, maar daar is weinig transparantie over.

Wanneer de prijs verhoogd wordt is het makkelijk verdient.

Maar niemand zegt ook dat ze er niets aan mogen verdienen.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:59

Imaginaerum schreef:
Wild idee: een deel van de prijsverhoging uitkeren aan de rijvereniging van de ruiter? Dan hebben de verenigingen er ook iets aan. :P

Ik dacht precies hetzelfde.

Ik vind een prijsverhoging niet zo erg. Trailer en auto huren kost mij aanzienlijk meer geld,

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:50

Ahhhh ik baal..net geen winstpunt..179,5(dat het dan geen winstpunt is oké maar net dat halve puntje missen is echt zuur)Nouja op naar de volgende proef dan maar..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:57

Wat jammer eefjuh! Dat zijn inderdaad écht zure punten :(:) wanneer had je ingestuurd?
Door ... (wie zei het ook alweer?) die binnen 1 dag punten terug had, kan ik morgen als een bezetenen refreshen :P bedankt haha! ;)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:00

linda2008 schreef:
Wat jammer eefjuh! Dat zijn inderdaad écht zure punten :(:) wanneer had je ingestuurd?
Door ... (wie zei het ook alweer?) die binnen 1 dag punten terug had, kan ik morgen als een bezetenen refreshen :P bedankt haha! ;)

Ik had het gistermiddag ingestuurd dus was erg snel dat ik de punten terug heb

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:00

eefjuh20 schreef:
Ahhhh ik baal..net geen winstpunt..179,5(dat het dan geen winstpunt is oké maar net dat halve puntje missen is echt zuur)Nouja op naar de volgende proef dan maar..

o dat is zuur zeg :(:)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:04

WenK schreef:
Anoeska27 schreef:

Bij mij is dat een groot compliment en zeker niet omdat we positief moeten zijn. Ik zou willen dat ik dat zinnetje er standaard op zou kunnen zetten.

Ook voor mij geldt dat ik niet doe aan loze kreten. Vind ik het vriendelijk gereden dan staat het erbij, zo niet dan zet ik het er niet op.

Bedankt voor jullie reactie. Een geruststelling.
De eerste keer dat dat op mijn protocol stond liep ik ook 3 dagen te stralen.
Maar het staat er nu zo vaak op (bij verschillende juryleden) dat ik bijna begon te twijfelen of het geen 'gedwongen opbouwende feedback' was en code voor: ga eens rijden met die knol :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:11

eefjuh20 schreef:

Argh! Zo'n half puntje is wel echt heel zuur.

Linda2008: hopelijk ook zo snel als ons punten! Hoe ging de proef?

Na even bezinken vind ik het online starten denk ik wel mooi geweest, die 2 onder de oude voorwaarden gaan we natuurlijk nog doen :) Maar ook wel fijn straks meer trainingstijd en voorbereiding te hebben voor de M2/Z1. En wat wedstrijd ritme op te bouwen aangezien Z natuurlijk sowieso niet online kan.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:15

Ik heb m'n punten binnen 24 uur terug. Gisteren eind van de ochtend ingestuurd en nu al terug. Superfijn! Over de punten heb ik het maar niet 170. Terecht met genoeg verbeterpunten. Het liep gewoon allemaal net niet zo fijn als dat ik zou willen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:23

Marjolein: mooi snel! De kop van het L2 debuut is er dus af! Nu dus lekker aan de slag met de verbeterpunten :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:44

Ja genoeg te verbeteren. Die 1 voor m'n halt houden en groeten is de makkelijkste om te verbeteren. Protocol ook volgeschreven en de nieuwe kolom dik gearceerd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:43

Marjolein, :wow: jeetje wat snel! Is er uberhaupt nog iemand die wacht op punten van 6/8? Jammer van de punten, maar het komt niet over alsof het een shock voor je was? Fijn dat je een nuttig protocol hebt :)

Urosa, tja wat moet ik zeggen? Na de koliekoperatie is ze weer kracht en balans kwijt. Voor de operatie was ze ook pas 7 maanden onder het zadel, dus momenteel hadden we veel problemen met struikelen zodra ze te veel op de voorhand kwam. Maar continu op het achterbeen kan ze nog helemaal niet de hele tijd volhouden. Nu voelde ik gister weer goed rug- en beengebruik en niet 1 struikeltje. Daar ben ik dus helemaal happy mee :j dus helemaal tevreden! Maar het kwam wel net in het proefje, waardoor het allemaal net niet geworden is. Slingertjes, twijfeltjes, dat soort dingen. Ik ben dus bang dat het geen (of héél krap) winst zal zijn. Maar ik zou eigenlijk deze overslaan dus het maakt weinig uit. (Toch last-minute ingeschreven omdat mijn reguliere wedstrijd voor vandaag is afgelast ;) ).

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:44

Marjolein schreef:
Ik heb m'n punten binnen 24 uur terug. Gisteren eind van de ochtend ingestuurd en nu al terug. Superfijn! Over de punten heb ik het maar niet 170. Terecht met genoeg verbeterpunten. Het liep gewoon allemaal net niet zo fijn als dat ik zou willen.

wauw dat is snel zeg! Welke klassen ik heb gisteren rond middag ingestuurd en stond nu nog niets op.(had anders nog niet gekeken maar nu ik er iedereen over hoor hahahha)

Jammer van je punten, vond je het wel terecht? Fijn dat er punten opstaan om aan te werken.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:47

L2 was dit.
Ik vond de punten terecht. Had absoluut geen winst verwacht.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:48

o dat scheelt als je het terecht vond.

Voor de genne die mij er op hebben gewezen. Ik had gelijk een Frondriem gekocht en dus nu ook mee gestart. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:11

Marjolein schreef:
Ja genoeg te verbeteren. Die 1 voor m'n halt houden en groeten is de makkelijkste om te verbeteren. Protocol ook volgeschreven en de nieuwe kolom dik gearceerd.

Hoe kom je aan een 1 voor het halthouden en groeten? :')
Niet stilstaan dan en wegdraaien of verzet?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:00

Voor de andere jury’s. Hebben jullie ook de mail gehad dat je online ook moet onderstrepen en dat men rekening houdt met het aantal proefjes? Ik heb net zoveel gehad als normaal en ga maar eerst even uitvogelen hoe ik dat moet doen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:14

caro29 schreef:
Voor de andere jury’s. Hebben jullie ook de mail gehad dat je online ook moet onderstrepen en dat men rekening houdt met het aantal proefjes? Ik heb net zoveel gehad als normaal en ga maar eerst even uitvogelen hoe ik dat moet doen

Ja, die heb ik ook gehad. Ik had inderdaad maar zes proeven nu. Er stond alleen niets in over de vergoeding, we mochten een uur declareren voor 4 proeven en dat heb ik nu nog steeds aangehouden. Maar dat is niet logisch als ze zelf zeggen dat we nu langer bezig zijn per proef.

Ik heb eerst gewoon gejureerd zoals anders en ben daarna op basis van mijn commentaar gaan onderstrepen. Het heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde.

Om een voorbeeld te noemen. Ik zet best regelmatig bij een middenstap: mooi ruim, mag actiever. Nu onderstreep je daarbij dus ook verruiming en activiteit. Beetje enorm dubbelop zo.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:27

Ik heb er gewoon 8 gekregen. Hier is het onderstreep gedeelte steeds of grijs of hij onderstreept alles. Ik vind het inderdaad ook dubbel. Heb het er toch achterstaan waarom dan ook onderstrepen. Ik zie de meerwaarde er niet van. Denk dat men eerder het commentaar leest dan dat ze naar het onderstreepte kijken